Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanviljelöiden viljat mätänee pellolle sateiden sekä pehmeiden peltojen takia. Työttömät apuun?

Vierailija
11.10.2017 |

Esim. sirpilla leikkaamaan kuhilaita. Jotain pitäs tehdä.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät eivät välttämättä ole maanviljelyksen ammattilaisia.  Ehdotus on samaa sarjaa, kuin jotkut vaativat, että rikolliset pitää laittaa yhdyskuntapalveluun hoitamaan vanhuksia.  Huh huh, vanhusparkoja!

Ei kai kaikki vanhukset joiden asioista huolehtii jonkun tuomion saanut läheinen ole parkoja. Rikollinen voi soveltua tehtävään yhtä hyvin kuin henkilö jolla rikostaustaa ei ole. Se on totta että suurimmalla osalla työttömistä ei olisi soveltuvuutta maataloustöihin.

No ei nyt mistään ydinvoimalatyöstä sentään ole jossain noissa maatalouden sesonkitöissä kyse.

Kyllä siihen maalla  ennenvanhaankin aika yksinkertaiset piiat ja rengit sentään pystyivät.

Niin, ennenvanhaan. Maanviljely ei ole enää sitä mitä se oli Niskavuori-elokuvissa.

Minä en huolisi mitään ummikkoa maatilalleni "auttamaan" maanviljelystöissä koska se olisi vain jaloissa ja vahdittava.

Traktoritkin on nykyään sellaisia, ettei niitä äkkinäinen edes liikkeelle saisi.

Niin ne oli ennenkin prkl

Totta!

Vierailija
102/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin jään kotia juomaan kalijaa ja pelaamaan nettipelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtätkö saada vihaa lietsottua niin että sidosryhmiä tulee vastaamaan aloittajalle?

Vierailija
104/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne kuhilaat auttaa? Se vilja pitäisi puida. Vai meinasitko että rakennetaan tyhjästä pirttejä ja sitten käsivarstoilla puidaan? Juu ei.

Riihiä. Riihessä puitiin, pirtissä asuttiin.

Vierailija
105/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin jään kotia juomaan kalijaa ja pelaamaan nettipelejä.

haydaytä ja halvinta bulkkiolutta.

Ainakin saa tuntea onnistumisen kokemuksia.

Minä olen dipaninssi ja ollut työttömänä jo kohta kolket vuotta. Jännä että tämä maa ei osaa tarjota töitä asijantuntijalle saatana.

Vierailija
106/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tunnettu työttömien vihaaja ns. työttömyyshullu, joka tehtailee näitä ketjuja päivittäin. Todennäköisesti itse työtön, syrjäytynyt, äitimamman kanssa elävä, kaljan voimalla toimiva, naiseton lassukka. Lieneekö palstan kilttimies?

Vierailija
107/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää 😂😂😂😂 terveisiä muille työttömille

Vierailija
108/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki hokee jostain katokorvauksista, jota ei saa säistä johtuvista sadon menetyksistä. Itsekin olen valitettavasti tällä hetkellä sellainen köyhä työtön, mutta arvostan suuresti maanviljelijöiden tekemää työtä. En kyllä haluaisi syödä mitään ulkomailta tuotua vaan kyllä se kotimainen on parasta ja silti joidenkin mielestä olisi hyvä jopa lopettaa koko tuotanto Suomessa ja siirtyä muiden maiden varaan. En voi ymmärtää sellaista ajatusta.En ole kateellinen mistään eu-tuista, koska monikaan ei kyllä niillä mitään rikastu vaan se menee juuri niihin hankintoihin. Tässä saisi sitten olla kateellinen kaikille jos siihen ryhtyisi. Mieluummin minä viljelijälle maksaisin, kun eduskunnan pässeille ja samaan nippuun kaikki muut turhat ylipalkkaiset, joita kyllä löytyy. 

Maanviljely on vielä raskasta työtä moneen muuhun verrattuna. Se on hyvä asia, että ainakin tällä alueella on viljat melkein saatu puitua ja tutuilla tilallisilla menee kohtuullisesti. Kyllä sen silti tällainen ulkopuolinenkin huomaa, että puinnit on tämä vuonna menneet aikataulullisesti ihan eri lailla kuin aikaisemmin. Itse tulen aina vahvasti puolustamaan myös maaseutua, vaikka olen asunut myös kaupungissa. Sen takia välillä ärsyttää ihmisten kommentit. Jos koko eu-tuki loppuisi niin ei se raha silti minulle tulisi ja sitten saisi syödä sitä ihanaa ulkomaan ruokaa. Kyllä Suomella nyt pitää oma ruokatuotanto kunnossa olla, ei sitä nyt miksikään tuonti ruuan varassa olevaksi kehitysmaaksi voi heittäytyä. Nyt joku varmaan siellä saa iltansa tästäkin pilalle.

Vierailija
109/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työttömänä ja tekee itse omat oluensa, voi olla kännissä kuukauden joka päivät illat ja aamut. Riittää aikaa jopa aihe vapaalle, joka on ihmiselämän täydellisin jäteläjä ja itsensä saastutuksen mekka.

Vierailija
110/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isä on jyvis ja pitää lehmiä,en tiedä paljon peltoja on ,mutta lehmiä muutamia kymmeniä,tienaa kaikkine korvauksineen ja tukineen 5000€/kk

Vierailija
111/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljely Suomessa on surkuhupaisaa toimintaa. Valtio upottaa joka vuosi miljardeja maataloustukiin, jotka hujahtavat kannattamattomiin vettyneisiin peltoihin. Olisiko aika jo hyväksyä että Suomessa ei ilmaston vuoksi kannata viljellä?

Vierailija
112/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki hokee jostain katokorvauksista, jota ei saa säistä johtuvista sadon menetyksistä. Itsekin olen valitettavasti tällä hetkellä sellainen köyhä työtön, mutta arvostan suuresti maanviljelijöiden tekemää työtä. En kyllä haluaisi syödä mitään ulkomailta tuotua vaan kyllä se kotimainen on parasta ja silti joidenkin mielestä olisi hyvä jopa lopettaa koko tuotanto Suomessa ja siirtyä muiden maiden varaan. En voi ymmärtää sellaista ajatusta.En ole kateellinen mistään eu-tuista, koska monikaan ei kyllä niillä mitään rikastu vaan se menee juuri niihin hankintoihin. Tässä saisi sitten olla kateellinen kaikille jos siihen ryhtyisi. Mieluummin minä viljelijälle maksaisin, kun eduskunnan pässeille ja samaan nippuun kaikki muut turhat ylipalkkaiset, joita kyllä löytyy. 

Maanviljely on vielä raskasta työtä moneen muuhun verrattuna. Se on hyvä asia, että ainakin tällä alueella on viljat melkein saatu puitua ja tutuilla tilallisilla menee kohtuullisesti. Kyllä sen silti tällainen ulkopuolinenkin huomaa, että puinnit on tämä vuonna menneet aikataulullisesti ihan eri lailla kuin aikaisemmin. Itse tulen aina vahvasti puolustamaan myös maaseutua, vaikka olen asunut myös kaupungissa. Sen takia välillä ärsyttää ihmisten kommentit. Jos koko eu-tuki loppuisi niin ei se raha silti minulle tulisi ja sitten saisi syödä sitä ihanaa ulkomaan ruokaa. Kyllä Suomella nyt pitää oma ruokatuotanto kunnossa olla, ei sitä nyt miksikään tuonti ruuan varassa olevaksi kehitysmaaksi voi heittäytyä. Nyt joku varmaan siellä saa iltansa tästäkin pilalle.

Omavaraisuus on kaukana historiassa eikä ole ollut käytännössä mahdollista enää hyvin, hyvin pitkään aikaan. Esim. ilman traktoria jäisivät peltotyöt tekemättä ihan joka paikassa. Ja mistäs se polttoaine saadaan? Aivan, ulkomailta.

Kaikki työ muuten on raskasta. Eikä maanviljelijä tee työtään isänmaallisuudesta, vaan rahasta. Ei ole mitään järkeä nostaa yhtä ammattia jalustalle.

Vierailija
113/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vilja ole korjattavissa jos se on litimärkää. Mulla sukulaisia, joilla maatila. Tilanne on katastrofaalinen. Vaikka talteen saataisiin se on korkeemmassa kädessä miten kuivaus onnistuu. Jos ei onnistu koko erä on roskaa.

työttömät voisivat kulkea laajoissa ketjuissa hiustenkuivattimien kanssa niin vilja kuivuisi puimakelpoiseksi ja samalla työttömät voisivat kerätä risuja pellonreunoilta ja talous saataisiin risuilla nousuun. Näin siis kokoomuslaisten mielestä saadaan talous nousuun kun työttömät pistetään tuottoisten risujen pariin.

Hiustenkuivaaja tai toimii aurinkoenergialla sateessa?

Vierailija
114/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin isä on jyvis ja pitää lehmiä,en tiedä paljon peltoja on ,mutta lehmiä muutamia kymmeniä,tienaa kaikkine korvauksineen ja tukineen 5000€/kk

Ostapa maatila ja rupea rikkaaksi ;-)

Vierailija
115/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viljasta niin hyvää hintaa saa että ihmistyövoimasta maksaa kannattaisi, edes halvimmasta sellaisesta. 

Vierailija
116/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva viljelijä on tilan ostanu. Vanhemmilta saatu eikä sisarosuuksiakaan enää vaadita. Pilkkahintaan saatu.

Vierailija
117/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotta viljelty ja nyt ensimmäinen kerta kun jää viljaa puimatta ettei tämä nyt kovin yleistä ole.

Jääköön, pärjäämme kyllä.

Vierailija
118/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva viljelijä on tilan ostanu. Vanhemmilta saatu eikä sisarosuuksiakaan enää vaadita. Pilkkahintaan saatu.

:D elikkä kaihertaa mieltä kun et ole tilaa saanut.

Ole sinä se harva joka ostaa tilan.

Kyllä sillä rikastuu vaikka joutuisikin hiukan maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme