Miksi suomalaiset eivät vastaa hymyyn hymyllä?
Mikä hymyilyssä on niin vaikeaa?
Äsken näin metrossa suloisen lapsen ja hymyilin hänelle. Vieressä istuva isosisko ja isä olivat molemmat katsoivat happamina. Pikkulastakaan ei ollut opetettu hymyilemään, vaan hänkin katsoi minua naama peruslukemilla. Oli kuitenkin niin suloinen että väkisinkin hymyilytti kun katsoin häntä.
Muistan vielä ajat jolloin ihmiset vastasivat hymyyn hymyllä, mutta nykyään tuntuu olevan niin paljon ihmisvihaa, että vaikka kuinka ystävällinen olisi, ihmiset kokevat senkin jonain ahdisteluna tai muuten negatiivisena asiana.
Tästä tulee sellainen fiilis, että kannattaakohan sitä enää hymyillä ollenkaan kenellekään. Kuljetaan kaikki naama happamana ja muita inhoten. Ehkä se on sitten parempi?
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vit uttaa katsella tekohampailla varustettua kesiäkäistä/vanhaa ämmää naama irvessä kun ne näkee pikkulapsen jossain.
Se hymy on jotenkin niin pakotettu kasvoille ja se älinä mikä sieltä suusta tulee, kuvottaa.
Vauvan vanhemmat yrittävät olla kuin eivät huomaisi viereisessä pöydässä häpeilemättä tuijottavaa akkalaumaa, jotka oikein kilpailevat kuka törkeämmän virneen saisivat vedettyä naamalleen ja kun vaavi ja vanhemmat lähtevät, aletaan kilpailemaan kenen lapsenlapset ovat rakkaimpia ja kenellä hoidossa useimmin.
Hyi vttu, vetäkää se hymy perseisiinne ja antakaa lasten olla rauhassa julkisilla paikoilla.
Olet hyvin, hyvin ongelmainen. Älä levitä myrkkyäsi ympäristöön.
Eipä ole ihme, että lapset ovat häiriytyneitä tällaisten nykyvanhempien kynsissä. Pelkkää vihaa ja katkeruutta.
Minäkin olen pitkään ollut kohtelias ja hymyileväinen toisille, mutta lopetin sen. Naama peruslukemilla on parempi. Ihmiset on ilkeitä ja tylyjä. Kyllästyin oleen se joka ei välitä moisesta moukkuudesta ja vastaa mokomaan ystävällisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Hymyily on heikkojen tapa yrittää miellyttää ylempiarvoisiaan.
Kannattaa siihen pakotettuun nöyristelyhymyyn lisätä vielä pokkaus ja niiaus.
Japanilaisessa tavassa hymyillä vaikka seppukua tehdessä voi vielä lisätä syvään kumartamisen mutta polvistumisen voi säilyttää vain uskonnollisiin riitteihin osoittamalla alemmuutta pappeihin, lukkareihin ja tummemman värisiin kansalaisiin, BLM.
Ja sinä varmaan koet olevasi nyrpeänä nirppanokkana jotenkin ylempiarvoisempi kun et omaa käytöstapoja?
Aikansa kun hymyilee saamatta vastakaikua, kyllä hymy hyytyy ja paukut loppuu.
Että tästäkin pitää nyt mieli pahoittaa? Mä olen usein niin ajatuksissani, että en edes huomaa vastaantulijoiden ilmeitä. Joskus voin hymyillä takaisin jos sattuu hymyilyttämään, mutta miksi pitäisi väkisin vääntää joku tekohymy?
Jaa, että ennen olisi hymyilty. Ihmisten kokemukset tietysti vaihtelevat. Itellä ekat 20 vuotta osittain päällekkäin kekkoslovakian loppuliu'un kanssa ja muistikuva on se, että jatkuvasti oli joku auktoriteetti karttakepin kanssa tai jämiä kauluksessa käskemässä hymyä perseeseen. Se vain jää jotenkin päälle.
hullut hymyilevät, viisaat on vakavana.
En hymyile vieraille miehille, koska ne tulkitsevat sen kutsuksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on epävarmaa kansaa. Siksi eivät vastaa hymyllä. Huono itsetunto ja epävarmuus siitä, miten pitäisi käyttäytyä (kulttuurimme on niin nuorta, ettei tiettyjä sosiaalisen kanssakäymisen käytöstapoja ole vielä ehditty oppimaan). Parempi siis olla varmuuden vuoksi naama peruslukemilla posket roikkuen...
Täällä tulee ihmeellisiä tilanteita aina tämän epävarmuuden kanssa vastaan. Yksi oudoimmista oli, kun jonotin kaupan kassajonossa. Olin kolmantena jonossa. Ensimmäiseltä jonossa olleelta tippui kassahihnalta joku ruokaostos lattialle, eikä hän huomannut sitä. Toisena kassajonossa ollut huomasi. Hän huolellisesti astui lattialle tippuneen ostoksen yli ja alkoi lataamaan omia ostoksiaan hihnalle....
Että tällaista kansaa...
jeps. Meidän seinänaapuri ei vastaa tervehdyksiin ja eräs kerta minulta oli tippunut autohallin avain taakseni vähän matkan päähän (etsin sitä laukusta), tyyppi tuli takaa samaa reittiä, huomasi varmaan avaimen ja mitään sanomatta siitä vaan ohi eikä edes pitänyt ovea auki :D
Olen itseeni ja elämääni tyytyväinen eikä mitään syytä näyttää happamalta. Hymyillessä tapaa myös muita samamielisiä ja usein vastaan tulee upeita naisia jotka vastaavat kauniilla hymyllä. Mikä voisi palkita enemmän. Hyvä luo hyvää.
Ehkä kevään tullen ihmiset alkaa taas hymyilemään enemmän :) huomannut joka vuosi ainakin osassa tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyily on heikkojen tapa yrittää miellyttää ylempiarvoisiaan.
Kannattaa siihen pakotettuun nöyristelyhymyyn lisätä vielä pokkaus ja niiaus.
Japanilaisessa tavassa hymyillä vaikka seppukua tehdessä voi vielä lisätä syvään kumartamisen mutta polvistumisen voi säilyttää vain uskonnollisiin riitteihin osoittamalla alemmuutta pappeihin, lukkareihin ja tummemman värisiin kansalaisiin, BLM.Ja sinä varmaan koet olevasi nyrpeänä nirppanokkana jotenkin ylempiarvoisempi kun et omaa käytöstapoja?
Hymyileminen käytöstapa?
Missä maailmanhistorian vaiheessa hymyileminen on liitetty käytöstapoihin?
Laitetaanpa sulle rusetti nätisti hiuksiin ja sitten kun mennään sinne kyläpaikkaan, niiaat nätisti ja hymyilet ja vastaat kysymyksiin selkeästi ja reippaalla äänellä, niin äidin ei tarvitse hävetä.
Muista hymyillä kun menet siihen työhaastatteluun ja anna itsestäsi kuva reippaana ja iloisena työntekijänä.
Ei hymyilyllä ole mitään tekemistä käytöstapojen kanssa.
Se on opittu käyttäytymismalli siinä vaiheessa kun osoitetaan nöyryyttä vastapuolelle.
Vain pedofiilit hymyilee lapsille
Miehenä en hymyilisi ainakaan naiselle. Se voi ahdistua ja tulee metoo
Maskit ovat kyllä siitä käytännöllisiä, ettei tarvitse tekohymyillä kenellekään.
Naiselle hymyileminen on ahdistelua.
Pitäisikö myös väkivaltaan vastata väkivallalla?
Ap ilmeisesti hymyilee jotenkin väärin. Psykopaatin hymyn tunnistaa lapsikin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä hymyilen, ja puhunkin vieraille esim kaupassa / apteekissa tai muualla. Mutta olenkin asunut ulkomailla enkä ole juntti ;)
Hän ei ole kiinnostunut sinusta! Yksinkertaista.