Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät vastaa hymyyn hymyllä?

Vierailija
11.10.2017 |

Mikä hymyilyssä on niin vaikeaa?

Äsken näin metrossa suloisen lapsen ja hymyilin hänelle. Vieressä istuva isosisko ja isä olivat molemmat katsoivat happamina. Pikkulastakaan ei ollut opetettu hymyilemään, vaan hänkin katsoi minua naama peruslukemilla. Oli kuitenkin niin suloinen että väkisinkin hymyilytti kun katsoin häntä.

Muistan vielä ajat jolloin ihmiset vastasivat hymyyn hymyllä, mutta nykyään tuntuu olevan niin paljon ihmisvihaa, että vaikka kuinka ystävällinen olisi, ihmiset kokevat senkin jonain ahdisteluna tai muuten negatiivisena asiana.

Tästä tulee sellainen fiilis, että kannattaakohan sitä enää hymyillä ollenkaan kenellekään. Kuljetaan kaikki naama happamana ja muita inhoten. Ehkä se on sitten parempi?

Kommentit (374)

Vierailija
361/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä missä syntyy vammainen lapsi on hymyt parhaimmillaan. 

Vierailija
362/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pidetään hulluna jos vieraille hymyilee.

Pyh! Hymyilen usein vieraille ja minulle hymyillään takaisin tai oma-aloitteisestikin hymyillään. 

Kukaan ei ketään sen takia hulluna pidä.

Jos sinä pidät,  niin itse olet jotenkin häiriintynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOHAMETTI raiskasi vei rahat , varasti lomakon . Ei kuulkaa tätä rosvolaumaa täällä enää ketään hymyilytä.   YouTube taskuvarkaat. 

Vierailija
364/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Amerikkalainen ei vastaa murjotukseen murjotuksella ?

Vierailija
365/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa kun lenkillä sattuu katsomaan vastaantulevan naamaa nii monet katsovat suoraan silmiin erittäin vihainen tai vastenmielinen ilme kasvoillaan. En tiiä onko tämän paikkakunnan juttu. Tai sitten oon vaan nii kamala ilmestys :D

Vierailija
366/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi olla joku menossa juuri töihin ja tärkeä kokous tai leikkaus tai inventaario tai koulutus tilaisuus että anna sinä nyt ihmisten elää omaa elämäänsä niin ettet häiritse heitä.  

Vierailija
367/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Afrikassa ehkä hymyillään huumeissa ryöstellessä ja puukotellessa mutta täällä sellaiset asiat hymyilytä.  

Vierailija
368/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä yhtään hymyilyttänyt kun varkaat vei tavarat eikä silloin kun mummu kuoli , eikä silloin kun täti kuoli . Eikä silloin kun isä kuoli . Eikä silloin ystävän isä kuoli . Eikä silloin kun ystävän mies kuoli . Ei yhtään naurattanut . Ei mitenkään.  

Ei jokaisella ole kaiken aikaa jokin murhe niskassa. 

Ja vaikka olisikin,  niin hymy on ihan luonnostaan tuleva juttu monille.  Toisille ei ja se on ihan ok.

Vierailija
369/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntematon hymyilee mulle, otan sen vittuiluna. Tai pahantahtoisena irvistelynä.

Vierailija
370/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin isänä hakannut hymyilevän pedofiilin olemme varoittaneet näistä pervoista. lyö heti.

Vierailija
371/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mene vaikka Usaan niin saat hymyä niin paljon kun haluat ja siellä tulisi osata peräti puhua hymyillen mieluusti ne valkeat muovihampaat välkkyen. 

Dio: "Don't talk to strangers". 

Vierailija
372/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on outoa kun lenkillä sattuu katsomaan vastaantulevan naamaa nii monet katsovat suoraan silmiin erittäin vihainen tai vastenmielinen ilme kasvoillaan. En tiiä onko tämän paikkakunnan juttu. Tai sitten oon vaan nii kamala ilmestys :D

Kyllä se jokin tulkintajuttu on. Minusta ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisen näköisiä.

Asuinpaikka on Helsingin Munkkiniemi. 

Vierailija
373/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntematon hymyilee mulle, otan sen vittuiluna. Tai pahantahtoisena irvistelynä.

Sairasta!

Vierailija
374/374 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hymyilevät takaisin! Elä sinä pienten lasten hymyttömyydestä säikähdä. Lapset ovat todella usein vierastavia, se on normaalia itsesuojeluvaistoa, eikä liity millään tavalla sun persoonaan. Olet varmasti ihana tyyppi, kun hymyilet lapsille. Minäkin hymyilen paljon ja saan myös paljon hymyjä takaisin, mutta lähinnä toisilta aikuisilta. Jotkut hymyilevät myös minulle ennen kuin itse hymyilen.