Miksi suomalaiset eivät vastaa hymyyn hymyllä?
Mikä hymyilyssä on niin vaikeaa?
Äsken näin metrossa suloisen lapsen ja hymyilin hänelle. Vieressä istuva isosisko ja isä olivat molemmat katsoivat happamina. Pikkulastakaan ei ollut opetettu hymyilemään, vaan hänkin katsoi minua naama peruslukemilla. Oli kuitenkin niin suloinen että väkisinkin hymyilytti kun katsoin häntä.
Muistan vielä ajat jolloin ihmiset vastasivat hymyyn hymyllä, mutta nykyään tuntuu olevan niin paljon ihmisvihaa, että vaikka kuinka ystävällinen olisi, ihmiset kokevat senkin jonain ahdisteluna tai muuten negatiivisena asiana.
Tästä tulee sellainen fiilis, että kannattaakohan sitä enää hymyillä ollenkaan kenellekään. Kuljetaan kaikki naama happamana ja muita inhoten. Ehkä se on sitten parempi?
Kommentit (336)
hopeakettu kirjoitti:
Minä, suomipoika, hymyilen nuorille tytöille ulkomailla. Tytöt ovat vaivautuneita ja miespuoliset sukulaiset katsovat vihaisesti. Miten tämä pitäisi tulkita?
Tulkitsen sen niin, että mielestäsi on ihan ok, että myös ulkomaalaisia on Suomessa hymyilemässä nuorille tytöille. Vastavuoroisuusperiaate, niinku.
Tämä nyt on ohi aiheen, mutta itseäni alkaa hymyilyttää, kun jännitän.
Toivottavasti palstalaiset hymyilevät. :)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Suomeen! Hymyilyn katsotaan olevan vittuilua.
Hymyä tulee vahingonilosta. Se on ollut kansallinen ilo meillä pitkään.
Tyyliin: "kyllä se myös naapurin sauna palaa." Hyväosainen on usein kateelisempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et sitten osaa hymyillä reippaasti, luontevasti ja vastikkeettomasti yksin, odottamatta muilta vastavirnistystä? Osta joku hangonkeksivirneirvikissanukke, tapita sitä tauotta ja hymyile sen kanssa kilpaa.
Et voi vaatia muilta ihmisiltä mitään pakkoilmeilyä, jollei heitä kerran aidosti omasta halusta hymyilytä haasteestasi/käskyttämisestäsi huolimatta. Tao nuppiisi, että muut eivät ole sinulle yhtään mitään velkaa.
Kunnon hapannaaman purkaus. Negatiivisuus kunniaan😊
Keep smiling sun shining niin vastaus on usein negatiivi ulkomaalaiselta!!
Jaa, ai pitäisi virnuilijoille virnuilla takaisin, muuten he pahoittavat mielensä. Samaa loukkaantumista tuon rappumoikkauksen kanssa, jos ihmisellä on huono päivä, ja joku vielä täysin tuntematon virnuilee metrossa hakien jotain katsekontaktia, niin onko se ihan oikeasti loukkaantumisen aihe? Tai ylipäätään mikään lapsille opetettava käytöstapa hymyillä jos joku sattuu sinua hullunkiilto silmissä hymyillen katsomaan? Saanko olla rauhassa sinun virnuilultasi julkisissa, kiitos?
Hymyileminen ja hapannaamana oleminen ovat ääripäitä. Suurin osa ihmisistä, jotka eivät hymyile, ovat vain naama peruslukemilla. Ja se ei ole mitään negatiivista.
Muuta maalle, täällä pitää hymyillä tai katsotaan ylimieliseksi vittuiluksi!
Oi miten ihana vanha ketju! Ajatella, että koronasta oli jotain hyötyäkin. Nyt ei tarvitse hymyillä kun on maski naamalla.
Kannattaa muuttaa pois Helsingistä. Kyllä maaseudulla/kehäkolmosen ulkopuolella hymyillään ja jopa moikataan.
Maski pelastaa tämänkin ongelman.
Annetaan jokaisen olla niinkuin haluaa.Itse ahdistun jos vieraat hymyilevät minulle.En siksi yleensä viitsi edes katsella ketään päin.Se nyt vaan on tälläinen suomalainen luonteenpiirre.Ja ihan hyvä on.En välittäisi edes kaupassa tervehtiä kassaa,hänhän tekee sitä palkan edestä ja minä saan tuotteet mitä tarviten,rahalla maksaen.
Ihmiset ottavat hymyilyn pilkkana, ja sitähän se liian usein onkin. Suomi on muutenkin kaikenlaisia tyhjännaurajia ja kusipäitä täynnä, etenkin nykyaikana.
Minä hymyilen mutta hampaita en paljasta koska ovat niin huonot
Ihmiset luulee et yrität flirtata.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ai pitäisi virnuilijoille virnuilla takaisin, muuten he pahoittavat mielensä. Samaa loukkaantumista tuon rappumoikkauksen kanssa, jos ihmisellä on huono päivä, ja joku vielä täysin tuntematon virnuilee metrossa hakien jotain katsekontaktia, niin onko se ihan oikeasti loukkaantumisen aihe? Tai ylipäätään mikään lapsille opetettava käytöstapa hymyillä jos joku sattuu sinua hullunkiilto silmissä hymyillen katsomaan? Saanko olla rauhassa sinun virnuilultasi julkisissa, kiitos?
Ap hymyili käsittääkseni pikkulapselle, varmaankin ihan normaalisti vain. Ei virnuillut ja hymyillyt hullun kiilto silmissään.
Kyllä on hapannaamoilla vaikea elämä, hellanlettas sentään, pahinta mitä voi tapahtua että lähimmäinen hymyilee. Menkää hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap hymyili käsittääkseni pikkulapselle, varmaankin ihan normaalisti vain. Ei virnuillut ja hymyillyt hullun kiilto silmissään.
Kyllä on hapannaamoilla vaikea elämä, hellanlettas sentään, pahinta mitä voi tapahtua että lähimmäinen hymyilee. Menkää hoitoon.
Turha keinotekoisesti ylentää itseään näinkään nololla tekosyyverukkeella. Ap (+kaltaisensa) on huonokäytöksinen toksinen tyranni, joka haluaisi määrätä toisten kasvojen ilmeet, tunnetilat ja varmaan pikapuoliin ajatuksetkin. Lämmin ja empaattinen ihminen hyväksyy erilaisuuden, ei mollaa eikä käskytä.
Vastaan ap:lle hymy hymyllä? Tiesitkö, että kaikki eivät jaksa hymyillä, jos heillä kenties vaikea elämäntilanne tai riita, tai muuta elämässä? Eiköhän se ole vain sinun egosi, jos vaadit vastavuoroista itsellesi? On aika itsekästä vaatia itselleen toisilta samaa, jos et tiedä muiden elämäntilannetta? Jos sinulla on ollut hyvä päivä tai voit hyvin tällä hetkellä, niin älä vaadi toisilta samaa. On erittäin itsekästä vaatia toisilta vasta palkkiota, sehän sinun tarkoitus oli, että saat palkkion, vain kuinka? Ymmärrä, että kaikki ihmiset ovat erilaisia, oman persoonan, historian, elämäntilanteen mukaan. Älä vaadi toisilta samaa, kuin mitä itse olet tällä hetkellä, voit ehkä joku päivä olla hymytön itse myös. Ja jos joku päivä joku tuntematon tervehtii sinua iloisesti tai hymyillen, vaikka sinulla huono päivä? Olet varmasti aika nuori ja vielä kokematon ihmissuhteissa.
Syyttä hymyily on pelkästään ärsyttävää. Joo, kun tulet vastaan, niin olen toki ihana ja valaisen päiväsi niin, että hymyilet suupielet korvissa. Minua ei hymyilytä. Sinä voit kyllä hymyillä vaikka naamasi repeäisi, omahan on naamasi.