Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet luulee että naiset on rahan tms perässä?

Vierailija
11.10.2017 |

Itseäni kiinnostaa henkilö. Mies ja sen persoona, sanomiset jutut ja käytös. Mutta sekin mies joskus leuhkii rahallaan niinkuin se tekisi vaikutuksen.
Minusta mies voisi leuhkia vaikka sillä että on mies , tekee miesten juttuja, huomio naisen naisena. Eikä ole inisijä.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naisille pitää tarjota jo ne ensitreffitkin, niin mistähän tämä käsitys mahtaisikaan johtua?

"Kyllä miehen pitää pystyä perhe elättämään!". "En ottaisi ikinä mitään työtöntä pummia!".

"Miehen pitää elättää heikompituloista puolisoaan, onhan laissa jopa elatusvelvollisuus!".

Siinä palstan yleisimpiä kommentteja.

No mä voin tarjota miehelle. Ja koska oon tähänkin asti tullut toimeen niin miksi juuri rahan, auton tai okt takia ottaisin miehen? Se että jos miehellä nämä on, siis auto ja talo, ei tarkoita että ne tekisi vaikutuksen jos mies muuten on sataasteinen ääliö.

Kunhan on asunto, ruokaa ja vaattee ja laskut maksettu se riittää ja mielelläni itse näihin osallistun.

Vierailija
22/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en usko rakkauteen, rahaa kyllä haluaisin. Mutten miehen kautta koska useimmat tuttujen hyväpalkkaisten miesten vaimot on vähän kuin kotiorjia.

Niin, naisiltahan se oman omaisuuden tienaaminen onkin kiellettyä.

Helpommalla pääsee toki polvillaan, selällään ja mahallaan.

harvasta ammatista saa parisataa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on ehkä siinä että nyky ihmiset ei tutustu kuin kapakassa ja netissä. Ja ei anneta ihastumisen ja rakkauden tulla vaan etsitään joillain kriteereillä.

Itse en tee niin. Teen työtäni, joka on aika kuluttavaa ja kiireellistä, harrastan itselleni tärkeitä asioita ja pyrin olemaan positiivinen kohtelias ja iloinen ihan livenä. En ole tindereissä enkä naamakirjoissa. Kaksi pitkää suhdetta takana, nyt korvia myöten rakastunut yhteen komeaan ja hauskaan mieheen jonka tapasin ihan arjen pyörteissä. En kysele tulotasoja tai muuta, niillä ei ole merkitystä. Ekat treffitkin oli sellaiset ettemme kumpikaan käyttäneet rahaa.

Onkohan ihmiset vieraantuneet normaalista parisuhde muodostuksesta?

Vierailija
24/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen monta kertaa on tinderissä nainen kysynyt koulutuksen ja ammatin ennen kuin suostuu lähtemään treffeille.

minä: lähtisitkö joku päivä lenkille?

nainen: ehkä ;) mutta mikä olitkaan ammatiltasi?

minä: vastaan naiselle

nainen ei enää vastaa

Tai sitten naisen eka viesti tavallisella treffisivustolla. "mikä olet koulutukseltasi, oletko kauan ollut jo työelämässä".

Oikeasti? Ainoa asia mikä mussa kiinnostaa on rahantienauspotentiaali?

Miljoonannen kerran: joka ikinen ihminen, johon tutustun, on kiinnostunut siitä, mitä teen työkseni. Niin suomalaiset kuin ulkomaalaiset. Se on luonnollinen puheenaihe. Viimeksi kun baarissa joku mies heittäytyi juttusille, hänen ensimmäisiä kysymyksiään oli, mitä teen työkseni, ja työni paljasti myös koulutukseni. En usko, että hän silti oli kiinnostunut rahantienauspotentiaalistani.

Mutta en taida jaksaa noin viidettäsadatta kertaa jankuttaa tästä samasta aiheesta. Muistutan vain, että vaikka tehtailisit näitä keskusteluja joka päivä, niin yksikään nainen ei tule muuttamaan käytöstään sen paremmin nettifoorumeilla kuin livenä.

Etkö edelleenkään ymmärrä että meidän esimerkeissä oli yksi iso ero siinä että sinun esimerkissäsi mies EI lopettanut puhumista sinulle kun hänelle selvisi sinun ammatti mutta kaikissa minun esimerkeissäni nainen lopetti puhumisen minulle kun hänelle selvisi minun ammatti.

Tietenkin olisi kiva jos koulutus/ammatti olisi vain luonnollinen puheenaihe mutta todellisuudessa se on kynnysykysymys jatkoa ajatellen.

Vierailija
25/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on ehkä siinä että nyky ihmiset ei tutustu kuin kapakassa ja netissä. Ja ei anneta ihastumisen ja rakkauden tulla vaan etsitään joillain kriteereillä.

Itse en tee niin. Teen työtäni, joka on aika kuluttavaa ja kiireellistä, harrastan itselleni tärkeitä asioita ja pyrin olemaan positiivinen kohtelias ja iloinen ihan livenä. En ole tindereissä enkä naamakirjoissa. Kaksi pitkää suhdetta takana, nyt korvia myöten rakastunut yhteen komeaan ja hauskaan mieheen jonka tapasin ihan arjen pyörteissä. En kysele tulotasoja tai muuta, niillä ei ole merkitystä. Ekat treffitkin oli sellaiset ettemme kumpikaan käyttäneet rahaa.

Onkohan ihmiset vieraantuneet normaalista parisuhde muodostuksesta?

Ovat. Mutta ei kyse ole edes siitä.

Ihmiset on sekaisin nykyään.

Kaltaisiasi naisia minö sinkkumiehenä haluaisin. Eli naisia joilla ei ole some tilejä ja aivot tallella.

Terv, sinkkumies 30v

Vierailija
26/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en usko rakkauteen, rahaa kyllä haluaisin. Mutten miehen kautta koska useimmat tuttujen hyväpalkkaisten miesten vaimot on vähän kuin kotiorjia.

Niin, naisiltahan se oman omaisuuden tienaaminen onkin kiellettyä.

Helpommalla pääsee toki polvillaan, selällään ja mahallaan.

harvasta ammatista saa parisataa tunnissa.

Minä tarkoitin avioliittoa, mutta eipä se poikkea millään tapaa tarkoittamastasi ammatistakaan monen naisen kohdalla.

Vierailija
27/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan tosi monet miehet on kyllä rahan perässä. Aina yhtä hämmentävää lukea näitä naiset on rahan perässä-väitteitä.

Vierailija
28/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei ole niinkään merkitystä , mutta koulutuksella on.

Se, että on halunnut opiskella ja kehittää itseään kertoo mielestäni ihmisestä paljon.

Ja ei, ei tarvitse välttämättä olla akateeminen koulutus. Työtöntä pummia en huolisi,

mutta työtön, joka aktiivisesti hakee töitä ja tekee muutenkin jotain asioiden kohentamiseksi (esi. opiskelee lisää tms.) taas olisi hyvinkin mahdollinen. Tärkeitä asioita itselleni ovat hyvä yleissivistys, kiinnostus kulttuuriin, maailman asioihin, matkailuun, musiikkiin, taiteisiin ja urheiluun, tasavertainen kumppanuus sekä osallistuminen arjen asioihin. Raha-asioissa ei saa olla huithapeli ja talous pitää olla siltä osin kunnossa ettei elä yli varojensa, tuhlaile holtittomasti ja laskut maksetaan ajallaan.  Nykyisessä parisuhteessani (joka on kestänyt 21 vuotta) on ollut tienaamisen suhteen kaikenlaisia aikoja, nuorena oli vähän rahaa molemmilla, sitten mies tienasi  paremmin kuin minä, oli myös aika jolloin tulot olivat suunnilleen samat, ja nykyisin minä tienaan huomattavasti enemmän kuin mies (melkein kaksinkertaisesti). Rahat ovat aina olleet yhteisiä. Rahan perään en ole koskaan ollut, mutta rahaan suhtautuminen ja raha-asioiden hoitaminen kertoo ihmisestä muutakin kuin tulotason.

Vierailija
29/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi olla kyllä ihan tuulesta temmattu väite, että naiset olisivat rahan perässä... Esimerkkinä olkoon eräs, juuri edesmennyt miljardööri, joka oli naimisissa itseään vain puolet nuoremman naisen kanssa: Kaikkihan sen tiesivät, että kyseessä oli vain aito rakkaus, rahalla ei ollut siinä mitään tekemistä.

Mutta, on toki niitäkin naisia, jotka eivät pelkästään perusta miehen varallisuuteen eikä ulkonäköön, sillä esimerkiksi muutoin minäkään en olisi ollut kohta 40vuotta aviossa. ;o)

Vierailija
30/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen monta kertaa on tinderissä nainen kysynyt koulutuksen ja ammatin ennen kuin suostuu lähtemään treffeille.

nainen ei enää vastaa

Tai sitten naisen eka viesti tavallisella treffisivustolla. "mikä olet koulutukseltasi, oletko kauan ollut jo työelämässä".

Ei välttämättä kiinnosta niinkään se raha mikäli hän itse käy töissä vaan nainen koittaa luoda mielessään kuvan persoonastasi. Oletko tasapainoinen normaali työssäkäyvä ihminen jolla elämänarvot kunnossa vai kotisohvalla vuosia pleikkaria pelannut kaljamahainen vätys.

Vierailija
31/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi olla kyllä ihan tuulesta temmattu väite, että naiset olisivat rahan perässä... Esimerkkinä olkoon eräs, juuri edesmennyt miljardööri, joka oli naimisissa itseään vain puolet nuoremman naisen kanssa: Kaikkihan sen tiesivät, että kyseessä oli vain aito rakkaus, rahalla ei ollut siinä mitään tekemistä.

Mutta, on toki niitäkin naisia, jotka eivät pelkästään perusta miehen varallisuuteen eikä ulkonäköön, sillä esimerkiksi muutoin minäkään en olisi ollut kohta 40vuotta aviossa. ;o)

40 vuotta aviossa ei ole ainakaan silmiäsi avannut.

Tutkippa nettiä vähän laajemmin kuin vauvapalstan voimin. Joka hemmetin viikko joku miljardööri köyhtyy kun nainen vie omaisuuden erotessaan.

Lähestulkoon kaikki hollywood tähdet siis miehet sellaiset maksaa ex vainoilleen järkyttäviä summia kuukausittain.

Silmiä on hyvä avata.

Vierailija
32/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on halunnut opiskella ja kehittää itseään kertoo mielestäni ihmisestä paljon.

Ja ei, ei tarvitse välttämättä olla akateeminen koulutus. Työtöntä pummia en huolisi,

mutta työtön, joka aktiivisesti hakee töitä ja tekee muutenkin jotain asioiden kohentamiseksi (esi. opiskelee lisää tms.) taas olisi hyvinkin mahdollinen. Tärkeitä asioita itselleni ovat hyvä yleissivistys, kiinnostus kulttuuriin, maailman asioihin, matkailuun, musiikkiin, taiteisiin ja urheiluun, tasavertainen kumppanuus sekä osallistuminen arjen asioihin. Raha-asioissa ei saa olla huithapeli ja talous pitää olla siltä osin kunnossa ettei elä yli varojensa, tuhlaile holtittomasti ja laskut maksetaan ajallaan.  Nykyisessä parisuhteessani (joka on kestänyt 21 vuotta) on ollut tienaamisen suhteen kaikenlaisia aikoja, nuorena oli vähän rahaa molemmilla, sitten mies tienasi  paremmin kuin minä, oli myös aika jolloin tulot olivat suunnilleen samat, ja nykyisin minä tienaan huomattavasti enemmän kuin mies (melkein kaksinkertaisesti). Rahat ovat aina olleet yhteisiä. Rahan perään en ole koskaan ollut, mutta rahaan suhtautuminen ja raha-asioiden hoitaminen kertoo ihmisestä muutakin kuin tulotason.

aina nää samat: rahalla ja ammatilla ei ole väliä, mutta työtöntä en ota!

Vierailija
33/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen ei enää vastaa

Ei välttämättä kiinnosta niinkään se raha mikäli hän itse käy töissä vaan nainen koittaa luoda mielessään kuvan persoonastasi. Oletko tasapainoinen normaali työssäkäyvä ihminen jolla elämänarvot kunnossa vai kotisohvalla vuosia pleikkaria pelannut kaljamahainen vätys.

Miten selität sitten sen että olen aina opiskellut tai ollut jossakin työssä ja aina urheillut ja se ei silti kelvannut näille naisille.

Kyllä raha ja status on se selitys asialle. Olen absoluuttisen varma että keskustelu olisi jatkunut jos olisin sanonut olevani joko lääkäri/juristi/ekonomi/lentäjä

Vierailija
34/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nainen ei enää vastaa

Oikeastiko sinulle ammatti merkitsee vain rahaa? Ei kiinnostuksen kohdetta, intohimoa, harrastusta... joku on muusikko, toinen fyysikko, joku kirjailija. Jokainen niistä voi olla rikas tai rutiköyhä, mutta jokaisen kiinnostuksen kohteista ammatti kertoo jotain.

Vierailija
35/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen ei enää vastaa

Eli kummasti se raha kuitenkin sinuakin kiinnostaa. Vaikka kuinka yrität sitä muuksi selittää.

Vierailija
36/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huomattavan suuri osa naisista on, vaikka eivät sitä itse myönnä. Se on luontoa. Evoluutiobiologiamme määrää että naisen on katsottava turvallinen alfa tuottamaan jälkeläisiä ja turvaamaan jälkikasvun elämä. Yhteiskunnassa se alfapiirre on raha ja menestys.

Vierailija
37/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aina nää samat: rahalla ja ammatilla ei ole väliä, mutta työtöntä en ota!

Tai pituudella ei ole väliä mutta alle 180cm hyi stna!

Vierailija
38/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen mutten täysin ihmettele mistä tuo käsitys johtuu. Jos luette esim. ensitreffikeskusteluja niin tulee hyvin selväksi että jos mies ei tarjoa on hän pihi rotta. Tämä on harmillista sillä kaikki naiset eivät todellakaan ole rahan perässä mutta tuo äänekäs joukko maalaa sellaisen kuvan. Samat naiset sitten huutavat tasa-arvon perään mutta kun kysytään vaikka juurikin niistä ensitreffeistä niin vastataan että miehen kuuluu maksaa tai muuten hänellä ei ole käytöstapoja.

Vierailija
39/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen ei enää vastaa

Oikeastiko sinulle ammatti merkitsee vain rahaa? Ei kiinnostuksen kohdetta, intohimoa, harrastusta... joku on muusikko, toinen fyysikko, joku kirjailija. Jokainen niistä voi olla rikas tai rutiköyhä, mutta jokaisen kiinnostuksen kohteista ammatti kertoo jotain.

Mikä muu kuin raha ja status selittää naisten hiljenemisen sen jälkeen kun kerron ammattini heille?

Voin kertoa myös että ammattini liittyy ihmisten auttamiseen joten luulisi sen kertovan naisille että olen empaattinen ihminen.

Vierailija
40/134 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja työssä, seurustelen pitkäaikaistyöttömän miehen kanssa. Kuusi vuotta seurusteltu jo. Repikää siitä! Se maksaa jolla on rahaa, ei väliä onko mies vai nainen.