Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustelu sairaana

Vierailija
26.10.2024 |

Eivätkö ihmiset ota matkavakuutuksia? Kuuden tunnin lennolla suomeen useampi matkustaja oli selvästi flunssainen ja kipeä. Eikö sairaana tulisi jäädä odottelemaan parantumista? Luulisi että ei ole kovin turvallistakaan kipeänä matkustaa. 

Eikö lentoemännät tee mitään arviota matkustajista? Olen ymmärtänyt että koneeseen ei päästettäisi kipeitä ihmisiä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin päin ymmärtää että sairaana matkustaa, mutta matkalle ei kyllä ikinä pitäis lähteä sairaana, eihän siitä edes pysty silloin itse nauttia.

Vierailija
2/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin päin ymmärtää että sairaana matkustaa, mutta matkalle ei kyllä ikinä pitäis lähteä sairaana, eihän siitä edes pysty silloin itse nauttia.

En minä kyllä ymmärrä. Nytkin selkeästi kipeä lapsi yski ja oli huonovointinen matkalla. Seurueessa olleet aikuiset eivät reagoineet asiaan tai ylipäätänsä lapseen mitenkään, istuivat kuulokkeet päässä ja ahmivat eväitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lensin kipeänä jenkeistä Suomeen viime keväänä. Eipä kukaan edes kiinnittänyt huomiota. Itselläni tauti alkoi oikeastaan vasta lentokentällä ja paheni sitten lennon mittaan. Ei ollut kiva lentää kipeänä, mutta oli kyllä kiva päästä kotiin sairastamaan. Olin viikon kipeänä. Ei olisi ollut kiva sairastaa hotellihuoneessa vieraassa maassa viikkoa.

Vierailija
4/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaa esimerkiksi lähtöaulassa että joku on kipeä, onko siitä apua että ilmoittaa henkilökunnalle asiasta? 

Vierailija
5/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli erittäin mukavaa istua oksentavan vieressä pitkällä lennolla.Totesi että hänellä on allergiaa ja krapula.Tulin sitten itse myös sairaaksi ja tartutin tietämättä pitkäaikaissairaan läheiseni

Vierailija
6/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaa esimerkiksi lähtöaulassa että joku on kipeä, onko siitä apua että ilmoittaa henkilökunnalle asiasta? 

Ei eletä enää korona-aikaa. Käytä itse maskia, jos noin häiritsee. 

Vierailija
7/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli erittäin mukavaa istua oksentavan vieressä pitkällä lennolla.Totesi että hänellä on allergiaa ja krapula.Tulin sitten itse myös sairaaksi ja tartutin tietämättä pitkäaikaissairaan läheiseni

Jos lähipiirissä on herkästi sairastuvia ja immuunipuolustuskyvyttömiä, on omalla vastuulla suojata itsensä eikä lennellä ympäri maailmaa keräämässä ties mitä pöpöjä

Vierailija
8/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä ymmärrä. Nytkin selkeästi kipeä lapsi yski ja oli huonovointinen matkalla. Seurueessa olleet aikuiset eivät reagoineet asiaan tai ylipäätänsä lapseen mitenkään, istuivat kuulokkeet päässä ja ahmivat eväitään.

Lapset saattaa yskiä parikin viikkoa taudin jälkeen. Ja tähän aikaa vuodesta noita tauteja tulee muutaman viikon välein. 

Vierailija
9/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lensin kipeänä jenkeistä Suomeen viime keväänä. Eipä kukaan edes kiinnittänyt huomiota. Itselläni tauti alkoi oikeastaan vasta lentokentällä ja paheni sitten lennon mittaan. Ei ollut kiva lentää kipeänä, mutta oli kyllä kiva päästä kotiin sairastamaan. Olin viikon kipeänä. Ei olisi ollut kiva sairastaa hotellihuoneessa vieraassa maassa viikkoa.

Terveydenhuolto voi myös kohteeseen riippuen olla todella huono, joten kotiin aina mieluiten jos sairastuu...

Vierailija
10/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korona taas leviää, samoin influenssa, erilaiset flunssat, rs-virus, apinarokko ja vatsataudit. 

Vierailija
11/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eletäkään, eikä maskia tarvitse käyttää. Kun havaitsee sairaan ihmisen, tulee siitä kertoa henkilökunnalle ja he tekevät päätöksen ottavatko kyseisen henkilön lennolle. Useamman kerran olen näin toiminut ja ainoastaan yksi ilmoittamani henkilö pääsi lennolle mukaan :) Kiittelivät kovasti kun olin tarkkana.

Vierailija
12/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähipiirissä on herkästi sairastuvia ja immuunipuolustuskyvyttömiä, on omalla vastuulla suojata itsensä eikä lennellä ympäri maailmaa keräämässä ties mitä pöpöjä

Niin, jos harrastan suojaamatonta yhdyntää hiv positiivisena, on se seksipartnerin oma syy kun keräilee ties mitä pöpöjä.

Vierailija
13/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että ei ne vakuutukset minkään flunssan takia lennon siirtoa ja lisämajoituksia korvaa.

Korvauksia alkaa saada sitten kun olet siinå kunnossa että tarvitset sairaalahoitoa.

Vierailija
14/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin alkuviikosta Gran canaria - Helsinki lennolla oli useampi selkeästi kipeä matkustaja.

Vierailija
15/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana ei tule matkustaa.

Vierailija
16/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteita on erilaisia. En usko, että kukaan huvikseen matkustaa sairaana. Sen verran kamalaa se on. Itse olen joskus joutunut lentämään korvatulehduksessa, kun oli pakko päästä Suomeen ylioppilaskirjoituksiin. Oli kyllä kamalin lentoni ikinä ja muistan sen edelleen elävästi näin 20v myöhemmin.

Vierailija
17/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lisäksi jos istuu oksentavan vieressä, voi olettaa sairastuvansa itsekin parin vuorokauden sisään, jolloin tuo aika kannattaa vältellä ainakin kaikkein heikoimpia. Sanoi oksentava potilas itse mitä tahansa.

Vierailija
18/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän menit vatsataudille altistuttuasi tapaamaan pitkäaikaissairasta läheistäsi? Voit syyttää ainoastaan itseäsi. Vatsatauti voi alkaa niin äkillisesti, että tuokin kanssamatkustaja on voinut olla vielä lentokentälle lähtiessä täysin terve ja oireet ovat alkaneet kentällä tai vasta lennolla.

Vierailija
19/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos harrastan suojaamatonta yhdyntää hiv positiivisena, on se seksipartnerin oma syy kun keräilee ties mitä pöpöjä.

Osittain joo, uuden kumppanin kanssa käytetään aina kondomia, kunnes seksitaudit on molemmilta testattu. 

HIV on muutenkin hieman eri juttu, kuin flunssa tai vatsatauti jotka ovat inhottavia, mutta pääsääntöisesti vaarattomia ja suht. nopeasti ohimeneviä

Vierailija
20/54 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siitä voi tehdä rikosilmoituksen jos joku sairaana matkustaa ja tartuttaa tahallisesti muut.