Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät kynnet töissä toi potkut!

Työelämän vaatimukset
11.10.2017 |

Päälle vielä 32 000 euron (192 000 mk) ulosottokelpoinen lasku.

Näin Alkossa. Iltalehti kertoo.

Siinä on työttömällä kassatytöllä maksamista...

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään saa toteuttaa niissä rajoissa kun se ei työtä haittaa. Vanhuksia hoitavalla tyypillä voi olla mustanvioletti tukka ja kuunnelkoon vaikka bläkkistä kotona.

Mutta jos tuntee tarvetta tatuoida silmämunat mustiksi ja mummut saavat slaageja säikähdyksestä, saa työnantaja osoittaa ovea.

Minusta nuo kynnet eivät sovi myyjälle joka a) joutuu konkreettisesti käsittelemään tavaraa, hyllyttämään jne. sekä b) on suorassa kontaktissa asiakkaisiin.

Puolta lyhyemmät rakennekynnet voivat olla ihan ok. Hoidettuina, siisteinä, vaikka ois erikoisesti koristellutkin.

Todellakin ymmärrän työnantajan kannan. Ja oon ay-ihminen, vahvasti työntekijöiden oikeuksia yleensä puolustava.

Vierailija
22/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauttoman näköiset kynnet. Mitenköhän onnistuu vessaaaa käynti tai pullataikinan teko. Entä oma kiva, varmaan paikat verillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme. Tuollaiset wt-noita-akan kynnet vielä. Lyhyemmilläkin geelikynsillä on monesti katsonut, kun kassan näppäily ei ole kovin tehokasta. Tai niiden kolikoiden noukkiminen vaihtorahana.

Vierailija
24/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan meikkaisi toisen ihmisen viihtyvyyden takia! Olen aspa, enkä meikkaa, koska en itse halua.

Vierailija
25/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipitkät kynnet haittaavat myös muuta elämää. Tietyissä urheilulajeissa ei hyväksytä pitkiä kynsiä, esim. jooga. Intiassa kuulemma leikkaisivat pois, jos joku kehtaisi tulla salille pitkissä kynsissä.

Vanhan polven opettajatkin leikkasivat, jos kotona ei hoidettu. Ei tullut viestiä Wilmaan.

Vierailija
26/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä kehtasi vielä valittaa kotkankynsillään. Ei noin.

Vierailija
27/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä maltilliset tekokynnet voivat olla jopa etu kassatyössä koska kädet on esillä ja roolissa koko ajan ja ovathan ne kädet kauniimmat ja huolitellummat jos on siistit ja maltillisen pituiset tekokynnet.

Mutta avainsanoina on tietysti siisteys, ei liian pitkät kynnet ja onko ne todella kauniit.

Kyllä ne pitkät kynnet haittaavat näpyttelyä tai kosketusnäytön käyttöä. 

Inhoan muutenkin kassoilla kaikkea epäsiistiä härpäkettä, ripsienpidennyksiä, pitkiä kynsiä, kynsilakan jämiä, suttumeikkejä. Koska naisena sitä tietää, että esim. ripsienpidennyksistä tippuu silloin tällöin niitä irtoripsiä. Mutta myös täysi meikittömyys ja laittamattomuus on jotenkin outoa työpaikoilla, tuntuu ettei ihminen halua panostaa yhtään muiden viihtyvyyteen.

No naisena varmaan sitten tiedät myös että ihan oikeistakin ripsistä tippuu koko ajan ripsiä ja ihan luojan luomia hiuksia tippuu päivittäin kymmeniä ellei satoja. Pidennysten kanssa tippuu varmasti vähemmän niitä omia ripsiä ja hiuksia, koska pidennys estää niiden putoamista. Näin ainakin itselläni oli.

p.s. tiesithän että juuri tälläkin hetkellä sinunkin kulmakarvoissasi,ripsissäsi, nenäkarvoissasi vilistää lukuisia pieniä punkkeja, siellä ne elää, kakkii ja parittelee sun kulmakarvassa. :D

Vierailija
28/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan meikkaisi toisen ihmisen viihtyvyyden takia! Olen aspa, enkä meikkaa, koska en itse halua.

No toivottavasti edes kampaat hiuksesi ja käytät dödöä.

Vierailija
29/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sai kunnolla kynsilleen.

Vierailija
30/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella että mulla kynnet vaan napsuisi poikki, kun tuollaisten kanssa jotain laatikoita availisin ja siirtelisin. Puhumattakaan sitten että lasipulloja käsittelisin...

Joillain aloilla, esim terveydenhoito, on ihan itsestäänselvää, ettei työntekijöillä voi olla pitkät kynnet. Tässäkin tapauksessa varmaan olisi normaalipituiset kynnet työnantajalle kelvanneet.

Jopa jätskikioskin kesätyölikalle on ohjeistukset pitää kynnet lyhyenä ja lakatta. Hygieniasyistä.

Vierailija
31/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän vaatimukset kirjoitti:

Päälle vielä 32 000 euron (192 000 mk) ulosottokelpoinen lasku.

Näin Alkossa. Iltalehti kertoo.

Siinä on työttömällä kassatytöllä maksamista...

Keski-ikäinen nainenhan tämä oli. Miksi jonkun työttämän kassatytön pitäisi hänen laskujaan maksaa?

Vierailija
32/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli saanut jo varoituksia, eikä kyennyt osallistumaan normaaliin työskentelyyn samalla panoksella kuin muut. Todellakin saa syyttää ihan vain itseään.

No eikö sitten loparit työtehtävien huonosta hoitamisesta perusteena sille olisi riittäneet ?

Kyllä joku uusi ihminen olisi varmasti saatu näin nykyisenä työttömyysaikana piankin sinne kassalle töihin hänen tilalleen .

Nuo korvausvaatimuksethan tuosta ovat työntekijän palkkaan nähden joka tapauksessa nyt  aivan kohtuuttomia.

Minulle mielleyhtymästä 'pitkäkyntinen kassanhoitaja' tuli ensin ilman muuta se, että hän olisi ollut varas (...eli siis:"pitkäkyntinen") mutta työnantajahan turvautuukin näköjään itse  kiristykseen rankaisukeinona työntekijäänsä kohtaan.

Ei tuo nyt ihan lain mukaan taida kuitenkaan mennä,oltiin työntekijän kynsistä sitten mitä mieltä hyvänsa.

Tuollaista tappiota hän ei kuitenkaan ole liikkeelle millään voinut aiheuttaa ja työntekijän irtisanomiseen olisi ollut selvät  perusteet olemassa - kiristykselle häntä kohtaan sensijaan ei.

Vierailija
33/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kynnet hohhoijaa...... noi oli jmlauta 5 sentin voiveitset sen sorkissa.

Ei pystynyt siirtelemään tavaroita, ei pystynyt käyttämään suojakäsineitä eikä pystynyt työskentelemään kassalla normitahtiin. Mäkin voin lakata leikkaamasta mun hiuksia ja kun kuontalo ulottuu maahan asti niin pomot voi sitten pohtia mitä töitä voisin tehdä etten imeydy koneeseen.

Vierailija
34/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä maltilliset tekokynnet voivat olla jopa etu kassatyössä koska kädet on esillä ja roolissa koko ajan ja ovathan ne kädet kauniimmat ja huolitellummat jos on siistit ja maltillisen pituiset tekokynnet.

Mutta avainsanoina on tietysti siisteys, ei liian pitkät kynnet ja onko ne todella kauniit.

Kyllä ne pitkät kynnet haittaavat näpyttelyä tai kosketusnäytön käyttöä. 

Inhoan muutenkin kassoilla kaikkea epäsiistiä härpäkettä, ripsienpidennyksiä, pitkiä kynsiä, kynsilakan jämiä, suttumeikkejä. Koska naisena sitä tietää, että esim. ripsienpidennyksistä tippuu silloin tällöin niitä irtoripsiä. Mutta myös täysi meikittömyys ja laittamattomuus on jotenkin outoa työpaikoilla, tuntuu ettei ihminen halua panostaa yhtään muiden viihtyvyyteen.

No naisena varmaan sitten tiedät myös että ihan oikeistakin ripsistä tippuu koko ajan ripsiä ja ihan luojan luomia hiuksia tippuu päivittäin kymmeniä ellei satoja. Pidennysten kanssa tippuu varmasti vähemmän niitä omia ripsiä ja hiuksia, koska pidennys estää niiden putoamista. Näin ainakin itselläni oli.

p.s. tiesithän että juuri tälläkin hetkellä sinunkin kulmakarvoissasi,ripsissäsi, nenäkarvoissasi vilistää lukuisia pieniä punkkeja, siellä ne elää, kakkii ja parittelee sun kulmakarvassa. :D

Mun lyhyttä hentoa ripseä ei juurikaan huomaa, edes päässä, mutta olishan se ällöä jos ruuan seassa olisi ripsivärillä tuhrattu kökkö pitkä irtoripsi.

Multa ainakin tippui pidennyksistä ripsiä, ja ne oli sellaisia pitkiä paksuja, mustia ja näkyviä. Ja ripsivärin ja muun meikin puhdistaminen oli niistä tosi vaikeaa, että ties kuinka monen päivän jämät siellä roikkui.

Olen myös listinyt kassalla pienen vihreän toukan, tuli varmaan jostain luomusalaatista.

Vierailija
35/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin miksi työnantaja on huomauttanut ja lopuksi antanut potkut. Noilla kynsillä on varmasti ollut vaikeaa hoitaa kassatyötä. Miten niillä edes pystyy näpyttelemään kosketusnäyttöä.

Ja jos kuormassa on joku mennyt rikki, niin tottakai myyjät siivoavat ne lasisirut. Ja jutussa oli että kynsien takia ei voinut laittaa suojakäsineitä päälle. Eli ihan selkeä esimerkki miten vaarantavat työturvallisuuden.

Vierailija
36/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N,38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli saanut jo varoituksia, eikä kyennyt osallistumaan normaaliin työskentelyyn samalla panoksella kuin muut. Todellakin saa syyttää ihan vain itseään.

No eikö sitten loparit työtehtävien huonosta hoitamisesta perusteena sille olisi riittäneet ?

Kyllä joku uusi ihminen olisi varmasti saatu näin nykyisenä työttömyysaikana piankin sinne kassalle töihin hänen tilalleen .

Nuo korvausvaatimuksethan tuosta ovat työntekijän palkkaan nähden joka tapauksessa nyt  aivan kohtuuttomia.

Minulle mielleyhtymästä 'pitkäkyntinen kassanhoitaja' tuli ensin ilman muuta se, että hän olisi ollut varas (...eli siis:"pitkäkyntinen") mutta työnantajahan turvautuukin näköjään itse  kiristykseen rankaisukeinona työntekijäänsä kohtaan.

Ei tuo nyt ihan lain mukaan taida kuitenkaan mennä,oltiin työntekijän kynsistä sitten mitä mieltä hyvänsa.

Tuollaista tappiota hän ei kuitenkaan ole liikkeelle millään voinut aiheuttaa ja työntekijän irtisanomiseen olisi ollut selvät  perusteet olemassa - kiristykselle häntä kohtaan sensijaan ei.

Tämä nimenomaan meni lain mukaan. Sen voi hölmömpikin päätellä, koska kysymyksessä on hovioikeuden päätös.

Vierailija
37/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ihmiset, joilla on lyhyet kynnet tai lyhyiksi pureskellut kamalat kynnet pyyhkivät perseensä, kun aina kysyvät naiselta, jolla on vähänkin pidemmät kynnet, että millä he pyyhkivät perseensä. Ihan vessapaperilla pyyhitään, sitä voi ostaa kaupasta. Jos oma äly ei riitä, kysy myyjältä mistä löytyy vessapaperina.

Vierailija
38/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku vapaan kasvatuksen minä minä -tulos? Arkirealismi täysin hukassa.

Vierailija
39/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N,38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä viestissä on kaikki päin honkia.

Vierailija
40/122 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kynsillä viiraa jo pahasti jokin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme