Pitkät kynnet töissä toi potkut!
Päälle vielä 32 000 euron (192 000 mk) ulosottokelpoinen lasku.
Näin Alkossa. Iltalehti kertoo.
Siinä on työttömällä kassatytöllä maksamista...
Kommentit (122)
Oikein. Kohta jo toimistotyössäkin työnantaja joustaa, ettei Pirkolta katkea kallis rakennekynsi tietsikkaa näpytellessä ja vähemmän turhamaiset työkaverit tekevät Pirkonkin duunit.
Eihän tuossa ole edes kahta sanaa, ja ihan oikein että oikeudenkäyntikulut turhasta riidasta joutuvat entisen työntekijän maksettaviksi.
Milloin irtisanotaan joku piippurassiripsien takia? Karseen näköistä, mukamas tyylikästä.
- kyseinen nainen on jo iäkkäämpi leidi, eikä mikään "tyttö"
- kynnet eivät ole rakennekynnet tai feikit, vaan omat
- liitto on tässä varmasti ollut mukana ja maksaa kulut, "tytölle" ne eivät mene vaikka moni jo vahingoniloisena niin kuvitteli
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen parikin tyyppiä ketä on saaneet potkut kun ovat rikkoneet työpaikan sääntöjä mutta ei kukaan niistä ole joutunut maksamaan työnnatajalle mitään korvauksia tai lakimies palkkioita, ei nyt vaan mene oikein tämä homma, en tod. usko että se kynsinainen joutuu maksaa kenellekään yhtään mitään koska eihän siinä ole _mitään_ järkeä.
sä olet kyllä järjettömän tyhmä. Mitä jos lukisit rauhassa, oikein ajatuksella tuon jutun alusta loppuun
Suurin osa tässä ketjussa lällättelee vahingoniloisina naisen kohtalolle, jonka suuri synti on ollut pitkät kynnet, 32 tonnia maksettavaa kiitoksena 15 vuoden työurasta. Oletteko oikeasti noin helvetin vastenmielisiä ihmisiä? Katsokaapa, ettei teitä odota joskus sama kohtalo, ylpeys käy lankeemuksen edellä. Katsotaan sitten pidättekö työnantajaa jonain Jumalananne ja suurimpana auktoriteettinanne, kuten nyt näköjään pidätte.
Vierailija kirjoitti:
On aivan väärin ihmisyyttä kohtaan mätkäistä tuollaiset oikeudenkäyntikulut maksettavaksi ihmiselle, joka ei ole tehnyt kenellekään edes mitään pahaa. Aivan sairasta. Pitkät kynnet ei voi olla tuollaisen hinnan "rikos". Minun mielestäni, kun on noinkin kauan ihminen ollut töissä niin aivan varmasti hän on pystynyt sen työnsä hoitamaan. Kuka lie uusi esimies yhtäkkiä vaikka saanut päähänsä, ehkä kyykyttää, työntekijää ja käskeä lyhentämään kynnet... Tämä tapaus ei ainakaan minun, nuoren ihmisen, arvostusta työntekoa kohtaan tässä maassa lisää... Saati nämä kommentit tässä ketjussa, jotain valtion monopoliyrityksen perseennuolijoitako te kaikki olette? Elämäänne, itseänne ja muita vihaavat hapannaamat, voin kuvitella... Hyh.
Todellakin oikein erottaa eukko. Jos toistuvasti jättää työnantajan huomautuksen huomioimatta niin potkut perseelle. Pitää nyt omakin järki vähän raksuttaa. Noin pitkät kynnet ei sovellu kuin yhdenlaiseen asiakaspalvelutyöhön. Sitä saa mitä tilaa. Pitää kunnioittaa työnantajaa, eikä olla kokoava sille joka sun palkkasi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
On aivan väärin ihmisyyttä kohtaan mätkäistä tuollaiset oikeudenkäyntikulut maksettavaksi ihmiselle, joka ei ole tehnyt kenellekään edes mitään pahaa. Aivan sairasta. Pitkät kynnet ei voi olla tuollaisen hinnan "rikos". Minun mielestäni, kun on noinkin kauan ihminen ollut töissä niin aivan varmasti hän on pystynyt sen työnsä hoitamaan. Kuka lie uusi esimies yhtäkkiä vaikka saanut päähänsä, ehkä kyykyttää, työntekijää ja käskeä lyhentämään kynnet... Tämä tapaus ei ainakaan minun, nuoren ihmisen, arvostusta työntekoa kohtaan tässä maassa lisää... Saati nämä kommentit tässä ketjussa, jotain valtion monopoliyrityksen perseennuolijoitako te kaikki olette? Elämäänne, itseänne ja muita vihaavat hapannaamat, voin kuvitella... Hyh.
No mikäpä sun nuoren ihmisen työkaluja lisää. Jää vaikka eläkkeelle jos ei kiinnosta. Teitä loisia kyllä riittää. Maristaan kyllä kun työnantajalla on säännöt sulle. Hyh ittellesi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tässä ketjussa lällättelee vahingoniloisina naisen kohtalolle, jonka suuri synti on ollut pitkät kynnet, 32 tonnia maksettavaa kiitoksena 15 vuoden työurasta. Oletteko oikeasti noin helvetin vastenmielisiä ihmisiä? Katsokaapa, ettei teitä odota joskus sama kohtalo, ylpeys käy lankeemuksen edellä. Katsotaan sitten pidättekö työnantajaa jonain Jumalananne ja suurimpana auktoriteettinanne, kuten nyt näköjään pidätte.
Päinvastoin eukon sietäisi olla kiitollinen että on niskoittelusta huolimatta saanut olla 15 vuotta töissä. Potkut antaisin itsekin tuollaiselle, jolla ei järki leikkaa yhtään. Jospa se opettaa vähän nöyryyttä kun makselee vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti kirjoitti:
Riita lähti liikkeelle helmikuussa 2014, kun esimies kehotti epävirallisesti Haikaraista leikkaamaan kyntensä. Alko huomautti tai varoitti Haikaraista yhteensä kolmesti, kunnes tämä sai potkut saman vuoden heinäkuussa.
- - Haikarainen kieltäytyi ehdottomasti leikkaamasta kynsiään työnantajan vaatimuksesta.
Siis kolmesti käskettiin leikkaamaan kynnet pois, eikä vieläkään mennyt jakeluun? Ihmettelen että jopa neljä kuukautta katselivat tuollaista tyyppiä töissä. Missä työmoraali. :D
Työnantajana ottaisin tuollaisen käytöksen ihan suorana vittuiluna. Työpaikkojen pukukoodi ei ole mitenkään epätavallinen käytäntö.
Sinä varmasti otat vaikka anuslävistyksen jos työnantajasi käskee, helvetin hölmö lammas. Bbbääääää!
No jos tällä pitkäkyntisellä olisi ollut anuslävistys, hän olisi sen saanutkin pitää, kun se on piilossa. Nyt puhutaan törkeän näköisistä kynsistä, joista asiakkailtakin voi tulla huomautuksia ja jotka voivat olla työturvallisuusriski. Anuslävistys tietysti haittaa sitten, jos työntekijän sfinkteri alkaa falskata ja hajuhaitat tulee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Jos minun "tyylini" haittaa työni tekemistä, on työnantaja silti velvollinen maksamaan palkkani eläkeikään asti? Vaikka en kykene käyttämään työnantajan antamia työvälineitä työni tekemiseen? Vaikka tosiasiassa tynkaverini tekevät silloin työni minun puolestani? Kuka on niin härski että vaatii sellaista vain ettei tyyli kärsi? Minun työnantajani ei ole jumalani, mutta maksaa palkan ja olettaa että teen oman työni sen eteen työsopimuksen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin oikein erottaa eukko. Jos toistuvasti jättää työnantajan huomautuksen huomioimatta niin potkut perseelle. Pitää nyt omakin järki vähän raksuttaa. Noin pitkät kynnet ei sovellu kuin yhdenlaiseen asiakaspalvelutyöhön. Sitä saa mitä tilaa. Pitää kunnioittaa työnantajaa, eikä olla kokoava sille joka sun palkkasi maksaa.
Äitisi on sinusta varmasti ylpeä, onhan hän kasvattanut sinusta naisten eukottelijan ja h**********n. Olet väärä henkilö puhumaan mitään kunnioittamisesta. Vaikka sinä työntäisitkin nyrkin perseeseesi työnantajasi niin käskiessä, niin me kaikki emme kuitenkaan ole samanlaisia "kunnioittaja"-lampaita. Jotkut tietävät oman ihmisarvonsa ja vetävät jonkun rajankin "kunnioittamiselle".
Joo, ymmärrän että potuttaa plussan vaihtuminen reiluksi miinukseksi, mutta joku tolkku tarvitsisi olla. Oliko asianajaja huono ja lupaili liikoja? Ehkä hänet pitäisi haastaa seuraavaksi?
Jos ne kynnet on niin rakkaat niin olisi hakeutunut muualle töihin, jos niillä nyt pystyy mitään työtä tekemään. Lapsellista kieltäytyä leikkaamasta kun kerran työterveyskin on jo kehoittanut. Töissä ollaan työkunnossa töitä tekemässä leivän eteen.
Kyllähän ne kynnet olivat todella rumat ja varmasti epäkäytännölliset. Omat kynteni kasvavat liiankin hyvin, mutta leikkaan ne aina lyhyiksi.
Onnea vaan valinnan johdosta tälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Jos minun "tyylini" haittaa työni tekemistä, on työnantaja silti velvollinen maksamaan palkkani eläkeikään asti? Vaikka en kykene käyttämään työnantajan antamia työvälineitä työni tekemiseen? Vaikka tosiasiassa tynkaverini tekevät silloin työni minun puolestani? Kuka on niin härski että vaatii sellaista vain ettei tyyli kärsi? Minun työnantajani ei ole jumalani, mutta maksaa palkan ja olettaa että teen oman työni sen eteen työsopimuksen mukaisesti.
Olen kyllä aika paljon miellyttänyt elämäni aikana työnantajaa. Eipä ole työttömänä tarvinnut olla. Ikinä en ole potkuja saanut. Juu, ja kynnet leikkaisin , jos pomoni niin vaatisi. Tosin ei tarvi vaatia, koska omakin järki sanoo jotain.
Karmeat kynnet, ihmettelen että yleensä on rekrytoitu, jos kynnet olivat tuollaiset jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen parikin tyyppiä ketä on saaneet potkut kun ovat rikkoneet työpaikan sääntöjä mutta ei kukaan niistä ole joutunut maksamaan työnnatajalle mitään korvauksia tai lakimies palkkioita, ei nyt vaan mene oikein tämä homma, en tod. usko että se kynsinainen joutuu maksaa kenellekään yhtään mitään koska eihän siinä ole _mitään_ järkeä.
No kuule ei ne lakimiehet kenellekkään ilmaiseksi töitä tee. Päinvastoin.
Meillä pidetään töissä hanskoja ja jos olisi niin pitkät kynnet ettei voi pitää niitä hanskoja, niin eiköhän siitä huomautus ja lopulta potkut tulisi.
Tuossakin jutussa kerrottiin että työssä käytetään suojahanskoja, mikä ei taatusti noilla kynsillä ole onnistunut.
Ei ole mitenkään kohtuuton vaatimus työnantajalta pyytää leikkaamaan kynnet lyhyemmäksi, jos aikoo olla töissä.
Ei kai kynsiä olisi edes ihan lyhyeksi täytynyt leikata, vähän lyhyemmäksi vaan.
Nainen itse päätti että pitkät kynnet on tärkeämpää kun työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä työpaikkaa suuressa arvossa, tarvitsen sitä monestakin syystä. Ja olen todella kiitollinen työnantajalleni. Kunnioitus on molemminpuolista. Hyvät työpaikat on kiven alla, ei kannata ylpistyä liikaa vaikka on saanut olla pitkään samassa työpaikassa.
Älä jaksa enää. Onnistuneen trollauksen ensimmäinen sääntö on että täytyy olla uskottavaa että joku niin totaalisen tyhmä miltä vaikuttaa, ja sinä et täytä tuota sääntöä. On kertakaikkiaan täysin mahdotonta että joku voisi olla noin pihalla vaikka asia on hänelle kymmenen kertaa selitetty.