Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus katkaissut välit ystävään ja miksi? Onko teihin joku ystävä joskus katkaissut välit?

Vierailija
10.10.2017 |

Myös miten olette sen tehneet, ilmoititteko että "nyt ei enää nähdä" vai hävisittekö vain elämästä?

Kommentit (1851)

Vierailija
1141/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse muualla kuin Suomessa syntynyt, samoin vanhempani jne. Kaverini tiesi taustani kyllä hyvin alusta lähtien. Silti hän alkoi täysi-ikäistyttyään oikeaksi persu faniksi ja postailemaan someen kaikenlaista rajat kiinni -tuubaa. Kerran kysyin häneltä, että haluisitko munkin lähtevän muualle? Hänestä olen kuulemma poikkeus ja voin jäädä... Ööh, kuinka jaloa.

En voi olla noin rasistisen ihmisen kaveri, joten en ole enää pitänyt mitään yhteyttä.

Mitäköhän tämä vanha kaverisi on mieltä esimerkiksi espanjaan muuttaneista suomalaisista :D onneksi pääsit eroon noin epä empaattisesta tyypistä

Vierailija
1142/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo.Ei sanonut pahasti.Sanoi hyvästi."Mene sinä länteen minä lähden itään."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse muualla kuin Suomessa syntynyt, samoin vanhempani jne. Kaverini tiesi taustani kyllä hyvin alusta lähtien. Silti hän alkoi täysi-ikäistyttyään oikeaksi persu faniksi ja postailemaan someen kaikenlaista rajat kiinni -tuubaa. Kerran kysyin häneltä, että haluisitko munkin lähtevän muualle? Hänestä olen kuulemma poikkeus ja voin jäädä... Ööh, kuinka jaloa.

En voi olla noin rasistisen ihmisen kaveri, joten en ole enää pitänyt mitään yhteyttä.

Mitäköhän tämä vanha kaverisi on mieltä esimerkiksi espanjaan muuttaneista suomalaisista :D onneksi pääsit eroon noin epä empaattisesta tyypistä

Mielestäni ei myöskään ole oikein, että kuka tahansa voi tulla maahan.

Vierailija
1144/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas persujen mustamaalaus kampanja,, selvästi keksitty

Vierailija
1145/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän tämä vihervasemmisto tekee koko ajan!

Vierailija
1146/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tissuttelun, aloin liikkumaan, muutin ruokailutottumuksiani ja laihduin... Se oli liikaa ihmiselle, jota pidin ystävänä. Ilmoitti, ettei meillä ole enää mitään yhteistä. Ja pisti ystävyytemme poikki :( Olen todella surullinen tästä.

Ymmärtäisin, jos olisin alkanut paasaamaan terveellisistä elämäntavoista ja puuduttanut hänet valistamalla alkoholin haitoista, mutta en todellakaan näin tehnyt. Tämä kaikki vaan oli liikaa hänelle, enkä ymmärrä miksi. Sydämestäni toivon, että joskus vielä olisimme ystäviä!

Vierailija
1147/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kaveri halusi lainata silointällöin muutaman kympin rahaa.Maksoi kyllä takaisin.

Sitten kerran jäi maksamatta takaisin.Kysyi silti uutta vippiä.Sanoin nyt ei käy.

Yhteyden pito loppui siihen..En ole kuullut sen jälkeen mitään tästä.Eipä ole ikävä ollut.

Vierailija
1148/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävä" eli täydellistä kaksoiselämää. Hänen puolisonsa oli 'töissä ulkomailla ', kuten minunkin puolisoni.

Pitkään elin tässä uskossa, kunnes selvisi työkaverin kautta, että puoliso olikin vankilassa suurista huumekaupoista.

Vierailija
1149/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en aikanaan kysynyt, mutta hän on kyllä ainakin ollut innokas Kanariansaarille matkaaja, että ainakin lomakohteiksi ulkomaat sopivat.

Vierailija
1150/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on kyllä ihan oikea tapaus. On loukkaavaa, että vähättelet kokemuksiani. Se, että sinä et jotain näe tai koe, ei tarkoita että sitä ei olisi tapahtunut.

Vierailija
1151/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse katkaissut välit ja tullut myös hylätyksi. En pidä sellaista ihmistä ystävänäni, joka alkaa arvostella ulkonäköäni tai elämäntilannettani. Muun muassa ihosairauden takia ulkonäköni tila vaihtelee, ja se on minulle arka asia. Elämäntilanteeni on hieman erikoinen tässä vaiheessa, enkä kaipaa siihen enää lisää arvostelijoita. Erään ystävän käytös oli puolestaan niin tyrmäävän itsekästä ja perustui muiden hyväksikäyttöön, että näin paremmaksi katkaista välit aivan kokonaan. Kuulin että tämä ystävä oli itkenyt (norsunkyyneleitä) eräälle toiselle ystävälleni, mutta en voi ajatella olevani minkäänlaisessa suhteessa sellaiseen ihmiseen. Kerran minut on myös hylätty, ja toisinaan olen kaivannut tätä ihmistä. En kuitenkaan ota yhteyttä, koska viimeisin viesti oli sen verran rumasti kirjoitettu, voisiko sanoa että jopa henkinen raiskaus. Tosin olimme hyvin nuoria kummatkin ja tästä on aikaa, joskus olen ajatellut voisinko kysyä mitä kuuluu..mutta ehkä parempi näin.

Vierailija
1152/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koittanu pariin otteeseen olla ystävänä yhdelle naiselle (oon nainen itekin), tämä nainen aikoinaan otti muhun yhteyttä jonkun "etsitään kavereita" palstan kautta, jossa mulla oli ilmoitus.

Watsapissa juteltiin ja oli mukavaa jutella kaikkea, mutta huomasin hänessä sellasia piirteitä mistä en tykännyt. Tämä nainen mm ihmetteli että miksi me asutaan miehen kanssa vuokralla kun on järkevämpää ostaa oma talo. Samaa p.. skaa vähän väliä vaikka kuinka selitin ettei meille ole niin väliä onko vuokra vai oma ja että saatetaan ostaakin jos löydetään sopiva talo.

Mulla on sos.tilanteiden pelko, masennusta ja ahdistusta, oon kärsiny näistä 18vuotta. Tällä naisella ollu paljon samanlaista ja oli helpottavaa jutella näistä asioista toiselle.

Mutta sitten tää nainen alko ikäänku vertailemaan kumman ongelmat on pahemmat. Ihan ku kyseessä ois ollu joku kilpailu 🙄

Kyseenalaisti myös mun ongelmieni vakavuutta. Kun olin vaikkapa tyyliin vuosi sitten sanonu sille että "mää en pysty yhtään juttelemaan jolleki vieraalle henkilölle" ja vuoden päästä mainitsen että "juttelin tänään lenkillä jonkun miehen kanssa" niin tämä nainen alko jankkaamaan että "eihän sun ongelmat oo kovin pahoja kun pystythän nää puhumaan vieraille, kun sillon vuonna nakkiperuna sanoit ettet pysty ollenkaan!".. ..

Niin ne ongelmathan pysyykin kaikilla aina tismalleen samana vuodesta toiseen.. Ja onhan se ihan kamalaa ja väärin että mää en vuosi sitten pystyny ja nyt pystynki... Eikö se oo vaan hyvä asia.. Luulis että ois kommentoinu tohon ennemmin vaikka" ompa hienoa kun oot edistyny! "

Muutenkin tää nainen aina takertu joka ikiseen sanaan ja lausemuotoon ja sain aina miettiä tarkkaan että mitä sanon ja miten.

Kaks kertaa meillä on menny välit ja nyt tän viimesimmän välirikon jälkeen (4kk ei olla juteltu nyt) en edes halua kuulla koko ihmisestä enää ikinä mitään. En jaksa tuollasia myrkyllisiä ihmisiä ympärille ku muutenki paha ja huono olla 🙄 Harmittaa tavallaan, kun meillä oli mukaviakin juttuhetkiä.

Vierailija
1153/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi luultavasti tarkoitti, muttei osannut ilmaista, että länsimaalaistunut m a m u jne on ok.

Jos et kannata siskosi pakkonaittamista tai pakkohunnuttamista, tai mielestäsi profeetta ei ole täydellisen ihmisen esimerkki etkä kannata sharianlakia suomeen, niin silloin olet suurimman osan persujen mielestä käsittääkseni ok. Itsekin olen persu ja kavereina on aina ollut monen rotuisia ihmisiä, eikä minulla ole ongelmaa muiden kuin islamistien, kunniakultturistien ja uhripisteillä ratsastavien suhteen.

Miten näet ulkoa päin onko maahan tuleva henkilö sisimmässään tällainen? Aina voi valehdella...

Minulla on islaminuskoinen kaveri ja hän ei todellakaan ole extreme. Joskus hän käyttää huivia, mutta suurimman osan ajasta kulkee ilman. Hän on todella ystävällinen ja ahkera yrittäjänainen. Hän ei ole ikinä puhunut uskostaan ellei joku siitä ole erikseen kysynyt. En ymmärrä miksi hän ei uskonsa puolesta voisi olla Suomessa.

Ei ääriajattelu ole yhtään missään asiassa hyväksi. Ei myöskään erilaisten ihmisten tuomitsemisessa.

Vierailija
1154/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaveri, joka on hyvin uskovainen. Asuimme ulkomailla paikkakunnalla, jossa ei paljon suomalaisia, joten se vähän yhdisti. Katkaisin häneen yhteyden, koska hänellä varsin tiukka suhtautuminen homoseksualisuuteen. Se tuli jatkuvasti esiin. Esimerkiksi sanoi, ettei halua lastensa näkevän, että "niinkin voi elää". Toinen syy oli, että hän oli yllättävän ulkonäkökeskeinen ja ylimielinen.

Vierailija
1155/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todellakin jonkun mielestä Kanarialla lomaileva suomalaiseläkeläinen verailukelpoinen maahan ehkä laittomastikin tulleen elätin kanssa.

Ei kukaan ole sanonut että laittomasti saisi tulla. Puhe on siitä kun ei ylipäätään haluta kenenkään ulkomaalaiselta näyttävän tulevan.

Musta on ihan absurdia ettei anneta ihmisille mahdollisuutta yrittää sopeutua ja integroitua. Mutta jos tänne tulisi sota yms. hätä, niin oltaisiin kyllä pöyristyneitä jos ei kelvattaisi muualle elämään.

Vierailija
1156/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä tunnustaa, mutta minulla ei ole ystäviä. Yhteydenpito on vain jäänyt. Pari ystävää on katkaissut välit minuun, koska olen ollut liikaa miehessäni/lapsissani kiinni. Muiden kanssa yhteydenpito on vain jäänyt pikkuhiljaa. En tykkää puhua puhelimessa, enkä jaksa töiden jälkeen organisoida tapaamisia. Olen juuri niitä, jotka vain odottavat, että kaveri ottaa yhteyttä. En tykkää avautua asioistani, joten ei ole mitään puhuttavaakaan kenenkään kanssa.

Hyvin samankaltainen tilanne. Olen kyllä sosiaalinen ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Toisaalta olen usein huomannut olevani liian kiltti ja sitä on käytetty hyväksi monta kertaa. Minulla on ollut kyllä aina ystäviä, mutta perheen perustamisen myötä ystävät jäivät taka-alalle. En vain arjen kiireiltä jaksanut pitää yhteyttä. Olen myös sen verran introvertti, että nautin yksinolosta. Mies on hyvä ystäväni ja lapset jo niin isoja, teini-ikäisiä, että eräällä tapaa hekin ovat ystäviä. Ehkä myöhemmin taas on aikaa ystäville. Kavereita minulla kyllä on melko paljonkin eri piireistä. Heitä harvemmin tulee kutsuttua kylään tai jaettua mitään henkilökohtaista kuten ystävien kanssa.

Vierailija
1157/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaveriin laitoin lopulta välit poikki, sillä huomasin, että enää ei oo mitään yhteistä.  Eikä hän suostunut ymmärtämään, että elettiin aivan toisenlaista arkea. Hän tuplapalkalla esimiestehtävissä, varakkaat vanhemmat ja yksi lapsi! Minä tavallisena työntekijänä, useita lapsia, varattomat vanhemmat. Siispä en voinut lähteä hänen kanssaan tuosta noin luksusmatkalle jetset-paikkoihin. Enkä voinut piipahtaa kyläreissulle lentokoneella! Näitä ehdotuksia soljui puhe täysi.  Viimeinen niitti oli se kun yksi lapsistani sairastui vakavasti ja hän vaan naureskeli, vähätteli asiaa. Yritti somessa lähestyä, mutta ei enää huvittanut. En ole kaivannut. Hyvä päätös!

Vierailija
1158/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse katkonut välejä ystäviini. Aloin yksinkertaisesti väsyä olemaan ihmisten kanssa. Nykyisin viihdyn erakkona enkä kaipaa seuraa. Minulle riittää minuutin smalltalk kaupankassan kanssa.

Entisissä ystävissäni ei ole mitään vikaa. Muutuin vain itse epäsosiaaliseksi. Tällaista on tosi vaikea selittää kellekään. Joskus tekisi mieli lyhyesti selittää, mistä oli kyse.

Olen viihtynyt jo yli 10 vuotta ilman ystäviä.

Vierailija
1159/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva rahanlainaaminen koitui nuorena yhden ystävän kohtaloksi. Kyllä se sillon tällön on okei. Mutta kun se on ihan joka kk, ja maksettuaan taas menee päivä pari ja ollaan rahaa vailla. Hermo meni siinä vaiheessa kun oli kuulemma mun syy kun lapsi joutuu syömään pelkkää puuroa. Jotku on tosi tolloja.

Vierailija
1160/1851 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ainakaan katkaissut välejä, mutta olen ottanut etäisyyttä ystävääni, jonka olen tuntenut kauan. Hän haluaa puhua puhelimessa 3-4h kerrallaan ja ruotia omia asioitaan monologina. Huomenna sama monologi uudestaan, tai viimeistään ylihuomenna ja jälleen 4h. Ymmärrän, että puhuminen helpottaa häntä, mutta en ole ilmaisterapiapuhelin. Joskus luen samalla, kun hän soittaa, koska hän puhuu ongelmitta, vaikka vastailisin hänelle välilla vaan hyminällä. En yksinkertaisesti jaksa kuunnella sadatta kertaa samaa asiaa.

Nykyisin jätän suosiolla vastaamatta joihinkin puheluihin. Saatan pitää kolmekin kuukautta taukoa, etten vastaa hänen soittoihinsa. Hänellä on muita ystäviä, joiden kanssa puhua maratoonipuhelunsa.

Somessa viestittelemme ja siellä meno on rauhallisempaa, tosin hän jankkaa sielläkin samoja asioita uudestaan ja uudestaan.

Jos minä yritän kertoa jotain, vastaus on "aijaa" tai "vai niin" tai "sillä lailla!" jonka jälkeen keskustelu kääntyy häneen. Tai sitten hän heittää asian vitsiksi ja alkaa taas puhua itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän