Salen iän kauhistelu
Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.
Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.
Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?
Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?
Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien 40-vuotias eli keski-ikäinen on ollut nuori? Kiva tietää, että olenkin nuori.
Mielestäni pariskunta on tiennyt alusta lähtien, että lapset eivät sovi kuvioon, kun huomioidaan heidän keskinäinen ikäeronsa. Kaikkea ei voi saada. "Mut kun mä haluun" ei vaan ole riittävä perustelu.
Ei näytä olevan riittävä perustelu tuo sinunkaan "kaikkea ei voi saada". Koska pahasti näyttää siltä, että tämän pariskunnan harras toive toteutuu. Paljon onnea heille ja kihise sinä keski-ikäistä kiukkuasi.
T. Rouva Haukion ikäinen, ja raskaana muuten minäkin.
Onks sulla 69-vuotias mies? 40-vuotias raskaana oleva ensisynnyttäjä ei ole yllättävää.
Kaikkea ei voi saada -perustelu riittää hyvinkin, jos haluaa olla vastuullinen ja kaikkien osapuolten näkökulmia ja etuja ajatteleva ihminen.
Jenni Haukiohan on sellainen keiju... runotyttö. Kaukana realismista ja nyt analysoi akateemisesti koulutettu 3 lapsen äiti, jonka elämä on ollut upeaa ulkomaanvuosineen., kaikkineen, joten ei minkäänlaista katkeruutta kun niin paljon koettu. Jenni ei vain ole sisäistänyt mitä vanhuksen kanssa vauva-arki onkaan. Ja puolet suomalaisista on nyt yhtäkkiä sitä mieltä, että on ihan ok jos Sauli ei jaksa heräillä yöllä vaihtamaan vaippaa. Peräänkuulutan sitä tasa-arvoa, jota tässäkin maassa on yritetty hakea. Onnistuuko tasa-arvo Niinistö-Haukio -perheessä lapsen synnyttyä? Jaksaako Sauli 73 v kontata HopLopissa? Vai hoitaako Jenni lapsenkasvatuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tiedätte tulevaa lasta paremmin, mitä hän haluaa. Odotetaan nyt, että syntyy ja kasvaa ja voi sitten itse kertoa, onko kiva olla olemassa.
Sanos muuta. Aina kun pieni ihminen syntyy tähän maailmaan, niin se on juuri tämän yksilön ainutkertainen mahdollisuus. Jos keneltä tahansa kysyttäisiin, halusitko syntyä, kokea tämän elämän, niin luultavasti suurin osa vastaisi kyllä halusi.
Ja mitä tähän presidenttiparin vauvaan tulee, niin ajattelen kyllä, että on jotenkin erityistä syntyä juuri presidenttiperheeseen, harvojen kohtalo, hieno kohtalo. Ja nykyinen pressapari on erityisen symppis.
Ei luoja, taas tämä paradoksi. Triljoonat ihmiset on jäänet syntymättä tuolla sun logiikalla, kuka itkee itsensä uneen jokaista munasoluaan/siemensyöksyään josta ei syntynytkään uutta ihmistä ja ainutlaatuinen tilaisuus syntyä valuikin hukkaan? Vastaus: ei yhtään kukaan, koska ei noin voi ajatella. Ihminen joka ei koskaan synny ei ole olemassa, periaatteessa on väärin edes sanoa että "nyt se ihminen jäi syntymättä", kun ei vielä edes mitään ihmistä ole, ei olematon voi jättää mitään tekemättä, sama kuin sanois, että ei se pieru sitten tullutkaan, niin että mitään pierua on ollut tulossakaan.
Voi harmi, jäi ne koiranpennut syntymättä, kun leikkautin koirani, olinpas julma kun heistin niiden maailmantulon, mahtaa koiranpentuja nyt ketuttaa syntymättömyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetin isäni teininä, kun vanhemmat erosivat, ei ole näkynyt, ei pidä yhteyttä.
Niin mielummin olisin Saulin lapsi.
Vanhuuteen kuoleminen on luonnollista ja sen hyväksyy paljon paremmin,kun onnettomuus tai tapaturma.Sauli on viisas ja sivistynyt ihminen. Jollain fyysisyydellä ei ole niin merkitystä.
Heille syntyy lapsi,aivan sama vaikka teitä se kyrsiikin.Minä menetin vanhan isäni kun olin teini.
Kun kuolee on oikeesti poissa. Sinulla sentään on se isä vielä.
Kukaan viisas, sivistynyt ja humaani mies ei tee lasta tuonikäisenä. Pitää olla pohjattoman itsekäs ja turmeltunut.
Isä jota en tunne, aivan sama onko elossa vai kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.
Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.
Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.
No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.
Jennin oikeudet ja Salen oikeudet ja oikeus saada lapsi ja blaablaa. Entäs lapsen oikeudet?
Mitä lapsen oikeuksia tässä riistetään?
Oikeus fyysisesti jaksavaan isään.
Mites isät jotka ovat invalideja tai kärsivät joistain pitkäaikaissairauksista?
Juma sä oot simppeli tyyppi.
Niin.
Samalla tavalla heidän pitäisi miettiä lapsen etua eikä itseään.
Nyt vaan käsi pystyyn jokainen, joka ajattelee että olisipa ollut etuni mukaista jäädä syntymättä.
Tässä yksi. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä hyötyä on elämästä. Vaikka välillä on kivaa, niin keskimäärin elämä on puurtamista. Paljon parempi olisi olla ikiunessa. Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku tahtoisi syntyä. Mikä järki siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetin isäni teininä, kun vanhemmat erosivat, ei ole näkynyt, ei pidä yhteyttä.
Niin mielummin olisin Saulin lapsi.
Vanhuuteen kuoleminen on luonnollista ja sen hyväksyy paljon paremmin,kun onnettomuus tai tapaturma.Sauli on viisas ja sivistynyt ihminen. Jollain fyysisyydellä ei ole niin merkitystä.
Heille syntyy lapsi,aivan sama vaikka teitä se kyrsiikin.Minä menetin vanhan isäni kun olin teini.
Kun kuolee on oikeesti poissa. Sinulla sentään on se isä vielä.
Kukaan viisas, sivistynyt ja humaani mies ei tee lasta tuonikäisenä. Pitää olla pohjattoman itsekäs ja turmeltunut.
Isä jota en tunne, aivan sama onko elossa vai kuollut.
Sama. Paitsi että kuollutta isää en tasan ikinä tule tuntemaan. Enkä ikinä päässyt tapaamaan myöskään sukulaisia, kun ne oli kaikki vanhalta isältä jo kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.
Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.
Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.
No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri?
Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se
liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.
Toivon todella, että Jenni tietää mitä tekee. Fakta on, että Sauli on vanha. Jennikin alkaa olla iäkäs ensisynnyttäjä. Toivottavasti emme kuule myöhemmin lehtijuttuja, kun lapsi jäi isättömäksi tai kun Sauli ei jaksa harrastaa lapsen kanssa. Todella toivon, että asia mietitty loppuun asti. Itse 30 v, 32 v ja 37 v lapset saaneena voin todeta etten enää nelikymppisenä olisi jaksanut. Mutta ehkä sitä jaksaa, kun Jenni ekan vauvan hurmoksessa eikä tiedä mitä vielä edessä. Ja meillä on sentään normaalit, hyvätapaiset lapset, joten ollut murrosikäkin ihan normaalin puitteissa. Jennin ja Saulin kannattaa nyt jumpata ja syödä terveellisesti, että elävät mahdollisimman kauan lapsensa kanssa. Nyt kun kovasti hehkutetaan, että Suomenkin presidenttipari saa vauvan niin onhan se vähän noloa, että isukki lähes 70 v, papparainen siis.
Ton tason ihmiset ei anna mitään haastatteluja yksityiselämästään. Sanoihan Sauli jo että perheasia ja yksityisasia.
Sinun tasoisesi ihmiset näkevät tarpeelliseksi kommentoida vaikkei mitään sanottavaa olisikaan. Duunari? Niin arvelinkin.
Joo kyllä, yrittäjä ja 25 palkallista.
Koulutus FM
Aivan sama mitä mieltä olette, eivät tarvitse teidän lupaa.
Mä vihaan tätä palstaa ja myrkyllisiä ämmiä. Hyvästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri?
Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se
liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.
Toivon todella, että Jenni tietää mitä tekee. Fakta on, että Sauli on vanha. Jennikin alkaa olla iäkäs ensisynnyttäjä. Toivottavasti emme kuule myöhemmin lehtijuttuja, kun lapsi jäi isättömäksi tai kun Sauli ei jaksa harrastaa lapsen kanssa. Todella toivon, että asia mietitty loppuun asti. Itse 30 v, 32 v ja 37 v lapset saaneena voin todeta etten enää nelikymppisenä olisi jaksanut. Mutta ehkä sitä jaksaa, kun Jenni ekan vauvan hurmoksessa eikä tiedä mitä vielä edessä. Ja meillä on sentään normaalit, hyvätapaiset lapset, joten ollut murrosikäkin ihan normaalin puitteissa. Jennin ja Saulin kannattaa nyt jumpata ja syödä terveellisesti, että elävät mahdollisimman kauan lapsensa kanssa. Nyt kun kovasti hehkutetaan, että Suomenkin presidenttipari saa vauvan niin onhan se vähän noloa, että isukki lähes 70 v, papparainen siis.
Ton tason ihmiset ei anna mitään haastatteluja yksityiselämästään. Sanoihan Sauli jo että perheasia ja yksityisasia.
Sinun tasoisesi ihmiset näkevät tarpeelliseksi kommentoida vaikkei mitään sanottavaa olisikaan. Duunari? Niin arvelinkin.
Joo kyllä, yrittäjä ja 25 palkallista.
Koulutus FM
Meillä 95 työntekijää. Niin isossa yrityksessä emme puhu alaisista kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain ensimmäisen lapseni ollessani 35 ja toisen 37 enkä koe olevani mitenkään vanha. Silti itsekin kieltämättä ajattelin että ohhoh vaikka Jenni ei ole kuin pari vuotta vanhempi. Jos ajattelee muutakin kuin ikää niin varmasti tulevat olemaan loistavia vanhempia! Esimerkiksi tässä lähelläni asuu noin 10 vuotta minua nuorempi (arvio, voi olla enemmänkin) nainen jolla myös kaksi pientä lasta. Hän on todella ylipainoinen ja huohottaa jo rattaita työntäessään vaikka kävelee todella hitaasti. Toinen lapsi juoksee edeltä ja hän ei todellakaan saisi tätä kiinni jos tulisi joku vaaratilanne tms. Että ei se pelkkä ikä kyllä vain vaikuta, uskon että hyvillä elämäntavoilla elää kyllä pidempään ja jaksaa olla läsnä lapselle kun esimerkiksi sairaan ylipainoisena joilloin luultavasti tulee kaikenlaisia sairauksia ja kuolee aikaisemmin. Just saying.
Niinpä, itse olen 52v.
Lapset 13 ja 15.
En ole vanha ja kuopuksen synnytin, kun olin lähemmäs 39v.
En ole ajatellut kuolla vielä ja olen täysin terve.
Ensinnäkin Saulin ikää tässä kai enemmän ihmetelläänkin. 70v vauvan isä on kyllä aikamoinen ratkaisu
Toiseksi et sinä ajatuksen voimalla kuolemaasi voi estää. Esim syöpä on vaan aika arvaamaton sairaus eikä sen puhkeamiseen aina voi elämäntavoillakaan vaikuttaa.
52 v kohdalla todennäköisyys sairastua vakavasti on ilman muuta pienempi kuin 69v.
Miehet kuolevat keskimäärin nuorempina.
Mä tein lapsen 21-vuotiaana. Voin olla mummi jo 40-vuotiaana:) Ja isomummi 60-vuotiaana:) Ja isoisomummi 80-vuotiaana:)
Olen erittäin tyytyväinen valintaani näin!
Ei niin sivistymätön voi olla ettei tajua mikä riski syntyvän lapsen terveydelle iäkäs isipappa on. Ja tästä on ihan oikeaa tutkimustietoa. Lapsen elämä ei ole sitä että iskä onnistui siittämään ja raskaus onnistui vaan KOKO ELÄMÄ. On edesvastuutonta tämä toiminta, eikä kukaan ihastelisi tilannetta jos kyseessä olisi naapurin tavallinen pariskunta samoilla ikävuosilla: 69 vuotias insinöörismies ja nelikymppinen kirjastoneito lisääntymässä...Ei olisi ymmärrystä ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien 40-vuotias eli keski-ikäinen on ollut nuori? Kiva tietää, että olenkin nuori.
Mielestäni pariskunta on tiennyt alusta lähtien, että lapset eivät sovi kuvioon, kun huomioidaan heidän keskinäinen ikäeronsa. Kaikkea ei voi saada. "Mut kun mä haluun" ei vaan ole riittävä perustelu.
Ei näytä olevan riittävä perustelu tuo sinunkaan "kaikkea ei voi saada". Koska pahasti näyttää siltä, että tämän pariskunnan harras toive toteutuu. Paljon onnea heille ja kihise sinä keski-ikäistä kiukkuasi.
T. Rouva Haukion ikäinen, ja raskaana muuten minäkin.
Onks sulla 69-vuotias mies? 40-vuotias raskaana oleva ensisynnyttäjä ei ole yllättävää.
Kaikkea ei voi saada -perustelu riittää hyvinkin, jos haluaa olla vastuullinen ja kaikkien osapuolten näkökulmia ja etuja ajatteleva ihminen.
Jenni Haukiohan on sellainen keiju... runotyttö. Kaukana realismista ja nyt analysoi akateemisesti koulutettu 3 lapsen äiti, jonka elämä on ollut upeaa ulkomaanvuosineen., kaikkineen, joten ei minkäänlaista katkeruutta kun niin paljon koettu. Jenni ei vain ole sisäistänyt mitä vanhuksen kanssa vauva-arki onkaan. Ja puolet suomalaisista on nyt yhtäkkiä sitä mieltä, että on ihan ok jos Sauli ei jaksa heräillä yöllä vaihtamaan vaippaa. Peräänkuulutan sitä tasa-arvoa, jota tässäkin maassa on yritetty hakea. Onnistuuko tasa-arvo Niinistö-Haukio -perheessä lapsen synnyttyä? Jaksaako Sauli 73 v kontata HopLopissa? Vai hoitaako Jenni lapsenkasvatuksen?
Mun 80-vuotias äitini konttaa sujuvasti lastenlasten kanssa hoplopissa. Jos se nyt jonkun hyvyyden mittari on..
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.
Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.
Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?
Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?
Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!
Jenni EI todellakaan ollut nuori mennessään naimisiin Saulin kanssa. Nuori on sellainen 20 vuotias.
Sauli on melkein 70 vuotias. Lähes 99% varmuudella hän on kuollut ennen kuin lapsi pääsee edes ripille.
Todennäköisyys että kuolee paljon aikaisemmin on huomattava.
Miten paljon 75 vuotias mies jaksaa hoitaa 5-vuotiasta lasta? Vaikka dumppaako Sauli lapsen Jennin hoidettavaksi kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin äitini kuoli melko nuorena, eikä isäkään vanhukseksi elänyt. Vanhempien menetys on ollut rankkaa. Sitä ei voi ennustaa, että nuori ihminen kuolee, sen kuitenkin voi, että vanha kuolee. Siksi ei ehdoin tahdoin pitäisi lasta saattaa siihen asemaan, että menettää vanhempansa nuorena.
En ole kuitenkaan Saulin ikää missään kommentoinut, enkä ole tuomitsemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.
Jennin oikeudet ja Salen oikeudet ja oikeus saada lapsi ja blaablaa. Entäs lapsen oikeudet?
Mitä lapsen oikeuksia tässä riistetään?
Oikeus fyysisesti jaksavaan isään.
Missä mun fyysisesti jaksava isä oli? No lähiräkälässä. Kyllähän se välillä kävi palloo pelaamassa ja oli naama auki turvallaan kun oli liikaa pohjia
Syytä äitiäsi joka haaransa aukaisi juopolle.
En löydä enää aiempaa kommenttiani, mutta itse olen alkoholistiperheestä. Ja voin sanoa, kyllä lapsena ja teininä olisi todella paljon mieluummin vaan kavereille sanonut, että isä ja äiti ovat kuolleet (äiti nyt vielä oli jotenkin kykenevä huolehtimaan lapsista hyvinä päivinään, isästä ei ollut mihinkään). Sen sijaan peittelin väkivallan merkkejä, siivosin pulloja piiloon kavereilta ja sukulaisilta, hain ruokaa pullorahoilla vaikka siitä tulikin hakatuksi jne. Lapsuuteni paras asia oli pääsy sijaisperheeseen 16-vuotiaana.
Kaikenlaiset ihmiset tekevät lapsia. Niin kauan kuin olosuhteet ovat rakastavat, talous edes jonkinlaisessa kuosissa ja vanhemmat ovat vanhemmuuteen kykeneviä, kivittäminen on turhaa vain koska ajatus vanhasta isästä tuntuu kulttuurisesti oudolta.
Ja jotenkin tämä on kuvottavaa rääpimistä. Pidättekö itseänne jotenkin hyvinä ihmisinä, kun huudatte omaa tuskaanne toisten lapsesta täällä? Maailmassa on varmasti miljardeja lapsia huonommista lähtökohdista, missä on tuskanne näiden puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, oi miksi Lindtmanin vaimo (54 v) haukuttiin täällä ikälopuksi äidiksi mm. kauhistellen kuinka vastuutonta touhua, kun lapsi on 16 v niin äiti JO 70 v vanha mummo! MUTTA nyt yhtäkkiä 70 v pienen vauvan isä onkin vielä hyvän ikäinen, eikä mikään ikäloppu??? Pikkuisen ristiriitaista, etenkin kun naiset pysyvät miestä kauemmin terveinä ja virkeinä... (esim. Tellervo / Mauno)
Tämän uusimman uutisen valossa toi 54 v tuntuu jopa ihan passelilta pienen lapsen vanhemman iältä. On kuitenkin 'vasta' 72 v kun lapsi täysi-ikäinen. Salella on taapero samanikäisenä.
Vähän ot mutta tuli tästä mieleen anoppini, 72v, joka on edelleen täysillä mukana työelämässä ja muutenkin pirteä ja jaksava. Näin äkkiseltään ei tunnu yhtään hullulta ajatus että hänellä olisi juuri täysi-ikäistynyt lapsi.
Hahhah, kuulostaa ihan siltä että tuossa olisi jokin syy-seuraus-suhde. Vaikea jaksaa olla mukana lapsen touhuissa, kun spermakin on huonolaatuista! Pahoittelu ohiksesta.