Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salen iän kauhistelu

Vierailija
10.10.2017 |

Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.

Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.

Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?

Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?

Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!

Kommentit (393)

Vierailija
181/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vanhan isän lapsi.

Enkä hyväksy lainkaan sitä että se lapsi unohdetaan kun ollaan itsekkäitä. 70-vuotias on liian vanha isäksi.

En jaksa lukea onko joku jo kommentoinut. Mutta ajatteletko ollenkaan että sä olet olemassa? Sä elät? Ei sua olisi ikänä ollutkaan jos sun isäs ei suo olis tehnyt silloin kun teki :)

Vierailija
182/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ne tyhmiä ole, tietävät kyllä mitä tehdä. Varmasti klinikalla saaneet täyden opastuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jennin iässä ole mitään ihmeellistä. Omakin äitini sai minut saman ikäisenä ja en edes ole rehellisesti ajatellut asiaa ennenkuin nyt äidin seiskakymppiset lähentyessa. Onneksi on rautainen rouva eikä ikä näy missään. Muttta onhan se nyt hullua ajatella että tämän ikäinen ihminen ryhtyisi vauvan vanhemmaksi... isäni täyttää saman verran muutaman vuoden kuluttua ja se vasta hurjaa olisikin. Hänkin erittäin hyvässä kunnossa mutta kyllä kauhistuttaa ajatus jos nyt oman saisi.

Vierailija
184/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä hyväksy lainkaan sitä että se lapsi unohdetaan kun ollaan itsekkäitä. 70-vuotias on liian vanha isäksi.

En jaksa lukea onko joku jo kommentoinut. Mutta ajatteletko ollenkaan että sä olet olemassa? Sä elät? Ei sua olisi ikänä ollutkaan jos sun isäs ei suo olis tehnyt silloin kun teki :)

Niin? Ja? Siitä hyvästäkö pitäisi olla kiitollinen että itsekkyyttään teki ja sitten otti ja kuoli ja jätti tänne alaikäisenä pärjäilemään?

Vierailija
185/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien 40-vuotias eli keski-ikäinen on ollut nuori? Kiva tietää, että olenkin nuori.

Mielestäni pariskunta on tiennyt alusta lähtien, että lapset eivät sovi kuvioon, kun huomioidaan heidän keskinäinen ikäeronsa. Kaikkea ei voi saada. "Mut kun mä haluun" ei vaan ole riittävä perustelu.

Ei näytä olevan riittävä perustelu tuo sinunkaan "kaikkea ei voi saada". Koska pahasti näyttää siltä, että tämän pariskunnan harras toive toteutuu. Paljon onnea heille ja kihise sinä keski-ikäistä kiukkuasi.

T. Rouva Haukion ikäinen, ja raskaana muuten minäkin.

Onks sulla 69-vuotias mies? 40-vuotias raskaana oleva ensisynnyttäjä ei ole yllättävää.

Kaikkea ei voi saada -perustelu riittää hyvinkin, jos haluaa olla vastuullinen ja kaikkien osapuolten näkökulmia ja etuja ajatteleva ihminen. 

Vierailija
186/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä tätä asiaa siltä kantilta, että teidän seitsemänkymppinen isänne ilmoittaisi että hei, hänestä tulee vielä isä. Kenen mielestä siinä on järkeä?

Vierailija
187/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timo TA Mikkonen paasasi ajankohtaisen kakkosen vanhemmuus- teemassa hyvästä vanhemmuudesta.

Sauli ei paasaa eikä selittele mitään. On kuule edes turha udella.

Osaa vielä puhua niin sivistyneesti, antaa itsestänsä hyvän kuvan.

Vierailija
188/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.

Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.

Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.

No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.

Toivon todella, että Jenni tietää mitä tekee. Fakta on, että Sauli on vanha. Jennikin alkaa olla iäkäs ensisynnyttäjä. Toivottavasti emme kuule myöhemmin lehtijuttuja, kun lapsi jäi isättömäksi tai kun Sauli ei jaksa harrastaa lapsen kanssa. Todella toivon, että asia mietitty loppuun asti. Itse 30 v, 32 v ja 37 v lapset saaneena voin todeta etten enää nelikymppisenä olisi jaksanut. Mutta ehkä sitä jaksaa, kun Jenni ekan vauvan hurmoksessa eikä tiedä mitä vielä edessä. Ja meillä on sentään normaalit, hyvätapaiset lapset, joten ollut murrosikäkin ihan normaalin puitteissa. Jennin ja Saulin kannattaa nyt jumpata ja syödä terveellisesti, että elävät mahdollisimman kauan lapsensa kanssa. Nyt kun kovasti hehkutetaan, että Suomenkin presidenttipari saa vauvan niin onhan se vähän noloa, että isukki lähes 70 v, papparainen siis.

Ton tason ihmiset ei anna mitään haastatteluja yksityiselämästään. Sanoihan Sauli jo että perheasia ja yksityisasia.

Vierailija
189/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vauvan vanhempana mitä Jenni tulee saamaan mutta mies taas oli minua paljon nuorempi. Terve vauva tuli ja opiskelee nyt yliopistossa arvostettua alaa. 

Vierailija
190/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiaika on joskus tosi rankkaa, mutta hei tavallinen arki ja puuhastelu riittää. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Vanhemmilleen kukaan ei voi mitään, ei mikä tai minkä ikäinen on. Vaikea sanoa, mitä mieltä tästä on. En oikein tiedä. Mitä se mulle kuuluu, mutta aika sanaton fiilis ollut.

Vierailija
191/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ensimmäisen lapseni ollessani 35 ja toisen 37 enkä koe olevani mitenkään vanha. Silti itsekin kieltämättä ajattelin että ohhoh vaikka Jenni ei ole kuin pari vuotta vanhempi. Jos ajattelee muutakin kuin ikää niin varmasti tulevat olemaan loistavia vanhempia! Esimerkiksi tässä lähelläni asuu noin 10 vuotta minua nuorempi (arvio, voi olla enemmänkin) nainen jolla myös kaksi pientä lasta. Hän on todella ylipainoinen ja huohottaa jo rattaita työntäessään vaikka kävelee todella hitaasti. Toinen lapsi juoksee edeltä ja hän ei todellakaan saisi tätä kiinni jos tulisi joku vaaratilanne tms. Että ei se pelkkä ikä kyllä vain vaikuta, uskon että hyvillä elämäntavoilla elää kyllä pidempään ja jaksaa olla läsnä lapselle kun esimerkiksi sairaan ylipainoisena joilloin luultavasti tulee kaikenlaisia sairauksia ja kuolee aikaisemmin. Just saying.

Niinpä, itse olen 52v.

Lapset 13 ja 15.

En ole vanha ja kuopuksen synnytin, kun olin lähemmäs 39v.

En ole ajatellut kuolla vielä ja olen täysin terve.

Vierailija
192/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.

Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.

Tämä asia onkin eri, koska se on ihan fakta, että Sale tulee kuolemaan ehkä hyvinkin pian.

No ei nyt hyvin pian kuitenkaan, ei liioitella. Millä tavalla tämä on eri? Hyvässä iässä oleva nainen saa kauan haaveilemansa lapsen, miten se liittyy isän ikään millään tavalla? Tämä on heidän tietoinen riskinsä, mutta olisi väärin, että Jenni olisi jäänyt sen vuoksi lapsettomaksi (kerta lapsen haluaa) että isä on "väärän" ikäinen.

Toivon todella, että Jenni tietää mitä tekee. Fakta on, että Sauli on vanha. Jennikin alkaa olla iäkäs ensisynnyttäjä. Toivottavasti emme kuule myöhemmin lehtijuttuja, kun lapsi jäi isättömäksi tai kun Sauli ei jaksa harrastaa lapsen kanssa. Todella toivon, että asia mietitty loppuun asti. Itse 30 v, 32 v ja 37 v lapset saaneena voin todeta etten enää nelikymppisenä olisi jaksanut. Mutta ehkä sitä jaksaa, kun Jenni ekan vauvan hurmoksessa eikä tiedä mitä vielä edessä. Ja meillä on sentään normaalit, hyvätapaiset lapset, joten ollut murrosikäkin ihan normaalin puitteissa. Jennin ja Saulin kannattaa nyt jumpata ja syödä terveellisesti, että elävät mahdollisimman kauan lapsensa kanssa. Nyt kun kovasti hehkutetaan, että Suomenkin presidenttipari saa vauvan niin onhan se vähän noloa, että isukki lähes 70 v, papparainen siis.

Ton tason ihmiset ei anna mitään haastatteluja yksityiselämästään. Sanoihan Sauli jo että perheasia ja yksityisasia.

Sinun tasoisesi ihmiset näkevät tarpeelliseksi kommentoida vaikkei mitään sanottavaa olisikaan. Duunari? Niin arvelinkin.

Vierailija
193/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki äänestämään Sauli pressaksi. Äänestin viimeksikin ja en oo kokoomuslainen ja äänestän myös ens vuonna Saulia pressaksi. Aivan upeeta että saavat vauvvan. Ei ole ihan helppoa saada 40 v vauvaa. Itse tosin olin vanhempi. Voi sitä onnenpäivää kun sain tietää. 

Vierailija
194/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, stressaava työ tekee tehtävänsä, eiköhän isä todennäköisemmin kuole jo ennenkuin lapsi täyttää 10v, ehkä jopa jo vauva-aikaan, mikä voi olla aika uuvuttavaa nuoremmallekkin, saati sitten papparaiselle jolla on sen lisäksi vielä presidentin huoletkin.

En tule äänestämään Saulia, liian iso riski, että kupsahtaa kesken kauden + haluan tukea lapsensa oikeutta tutustua isäänsä ennen vääjämätöntä.

Vierailija
195/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuolla jossain Kainuun puolessa ollut se yksi isä, jonka viimeisin (?) lapsi syntyi joskus 80-v? Muistanko väärin? Linkatkaa, jos löydätte jutun.

Vierailija
196/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis muuta kun kaikki umpiköyhät, narkit, vanhukset, vakavasti mielenterveysongelmaiset ja muut vastaavat lastentekoon. Elämä lapselle!

Vierailija
197/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva se kummityttönsä kanssa menee naimisiin ja saa vauvvan noin seitsenkymppisenä. Elämä on.

Vierailija
198/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, stressaava työ tekee tehtävänsä, eiköhän isä todennäköisemmin kuole jo ennenkuin lapsi täyttää 10v, ehkä jopa jo vauva-aikaan, mikä voi olla aika uuvuttavaa nuoremmallekkin, saati sitten papparaiselle jolla on sen lisäksi vielä presidentin huoletkin.

En tule äänestämään Saulia, liian iso riski, että kupsahtaa kesken kauden + haluan tukea lapsensa oikeutta tutustua isäänsä ennen vääjämätöntä.

Tosin 85 vuotias Sale kyllä "vasta" on 16 vuoden päästä. Mutta ennustukseni pysyy silti samana.

Vierailija
199/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti tiedätte tulevaa lasta paremmin, mitä hän haluaa. Odotetaan nyt, että syntyy ja kasvaa ja voi sitten itse kertoa, onko kiva olla olemassa.

Sanos muuta. Aina kun pieni ihminen syntyy tähän maailmaan, niin se on juuri tämän yksilön ainutkertainen mahdollisuus. Jos keneltä tahansa kysyttäisiin, halusitko syntyä, kokea tämän elämän, niin luultavasti suurin osa vastaisi kyllä halusi. 

Ja mitä tähän presidenttiparin vauvaan tulee, niin ajattelen kyllä, että on jotenkin erityistä syntyä juuri presidenttiperheeseen, harvojen kohtalo, hieno kohtalo. Ja nykyinen pressapari on erityisen symppis. 

Vierailija
200/393 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elämä kirjoitti:

Harva se kummityttönsä kanssa menee naimisiin ja saa vauvvan noin seitsenkymppisenä. Elämä on.

Sauli EI OLE Jennin kummi.