Salen iän kauhistelu
Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.
Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.
Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?
Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?
Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä Salen ja Jennin vauvan puolustajat lyttäävät tässä keskustelussa ne lapset, joilla on vanha isä ja kertovat ikävistä kokemuksistaan. Tosi ”hienoa” av-mammat!
Yksikään tosin vielä ei ole kertonut, että parempi olisi ollut ollut syntymättä.
Keskustelussa myöskään ei ole mukana yhtään syntymättä jäänyttä, joka voisi kertoa miten huippumahtavaa tää on.
Minua ärsyttää kaikkein eniten se perinteinen av-tapa, miten kerrotaan esimerkiksi aborttikeskusteluissa down-ihmisten elämän olevan jatkuvaa kipua ja kärsimystä. Kumma kyllä en tunne yhtään Downia, joka näin ajattelisi.
Niin, ja itse olen syntynyt kroonisesti sairaalle, liikuntarajoitteiselle äidille, ja rakastan elämääni.
Kyllä minä voin sanoa, että olisi ollut fiksumpaa jättää minut tekemättä eläkepapparaisena. Se oli itsekäs veto, eikä siinä ajateltu minua yhtään.
Selvä. Sitten meillä on tilanne 1-1. Tosin itse olen saanut myös kolme lasta, jotka näyttävät nauttivan elämästään. Lasketaanko heidät?
Ei. Sen sijaan minulla on kaksi sisarusta, jotka ovat samaa mieltä kanssani.
Eli sisarustesikaan mielestä sua ei pitäisi olla olemassa? Tässä sulla on jo ihan muista ongelmista kyse kuin pressan vauvasta.
Ei vaan eläkepapan ei kuulu elää uutta nuoruutta seitsenkymppisenä ja sitten kupsahtaa. Meitä on kolme lasta, jotka on hankittu näin. Itsepäinen eläkepappa ja naiivi pyryharakka "vanhempina".
Kolme lasta hankittu seitsemänkymppisenä! Tässä lähestytään varmaan jo Suomen ennätystä.
Siis Suomen ennätyksiäkö sinä haet? Eikö sinun pitäisi ajatella lasten etua? Nyt sitten lapset vaan odottelee milloin isukki kuolee. Vieläkö jaksat seinäkiipeillä lasten kanssa? Tai kontata HopLopissa? Niin arvelinkin.
En ole isä enkä seitsemänkymppinen. Ihmettelen vain sitä, miten tälle palstalle osuvat aina ne traumatisoituneimmat ihmiset, joista juuri kulloinkin satutaan puhumaan. Vain kourallinen suomalaisia on saanut lapsia seitsemänkymppisinä, ja täällä taitavat olla kaikkien heidän lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa oman lapsen isäksi 70-vuotiaan? Vissiin av-lta aika moni, kun näitä keskusteluja lukee.
Sauli nyt ei ole mikään kaljaa ja tupakkaa vetävä perus wt-jamppa joka on fyysisesti ja psyykkisesti finaalissa jo 50v.
Ja varmasti kaksi älykästä ja elämänhallintaan kykenevää ihmistä on miettineet tämän lapsiasian ja isän korkean iän perusteellisesti. Toisin kuin av-mammat jotka elävät tyyliin "ups nyt tulinkin vahingossa Peralle raskaaksi vaikka on tunnettu vasta kaks viikkoa ja lapsia on jo kahdelta eri iskältä, Arska tosin on vankilassa ja Jore on elämäntapatyötön ja just nyt huumevieroituksessa. Et mitenkähän tässä nyt yh:na elää, onks vinkkei miten tuun loppukuun toimeen 20e:lla?"
Toivottavasti sinulle ei kukaan ole erehtynyt lasta tekemään. Vaikutat duunarilta. Ja Ps. Sauli polttanee, yök.
Tais osua, lahjoitan mielelläni sulle sen 20e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä aiheuttaa monille niin hirveän voimakkaita tunnereaktioita?
Eikö tää nyt ole kokonaan Jennin ja Saulin asia. Eikö voi olla vaan onnellinen heidän puolestaan, että vihdoinkin onnistuivat.Eipä ole Jennin ja Saulin asia, vaan ennen kaikkea sen lapsen, uhrin, asia.
No voi jessus😂
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt ihan naurettavaa tehdä lapsi 70-vuotiaan vanhuksen kanssa. Sauli ei tod näk edes hoida tätä lasta vaan se lykätään jollekin nannylle kun isi on pressana. Kun isi on 80-vuotias, on lapsi vasta 10 v eli juuri siinä vilkkaimmassa iässäään jolloin haluaisi puuhailla isän kanssa joka vielä jaksaa.
Lapsi parka häpee koulussa vanhoja vanhempiaan. 10 vuotiaalla tenavalla kahdeksankymmpinen iskä ja 51 vuotias äiti.
Toi baby syntyy kultalusikka suussa ja timantti perseessä. Turhaan mietitte isän ikää. Toi etuoikeutettu syntyvä lapsi saa kaiken minkä haluaa ja rahasta ei tuu pulaa.
On vaan hienoo sille lapselle 2kybäsenä kertoo että faija oli pressa. Jo se takaa sille menestyneen elämän. Toisin kuin eläkeläis Pekan 70 v ja siivoja Maijan 40 v tulevan lapsen. Vaikka yhtätoivottu ja rakkaudella oisi tehty sekin.
Oma isäni sai kolmannen lapsensa 44-vuotiaana, ja hänen vaimonsa oli lapsen syntyessä 41. Siinä tapauksessa kävi niin, että isä kuoli vakavaan pitkäaikaiseen sairauteen lapsen ollessa 17-vuotias. Myös äiti oli mielestäni liian vanhan ja väsyneen oloinen etenkin teini-ikäisen äidiksi, ei niinkään pienen lapsen äidiksi. Saattoi vaikuttaa, että kuopus oli äidilleen jo neljäs lapsi.
Usein vanhat vanhemmat ovat todella kaukana lapsen maailmasta. Tiedän tällaisia iäkkäitä vanhempia ainakin kolmet, mutta ei kai sen tarvitse olla ainoa totuus.
Vierailija kirjoitti:
Toi baby syntyy kultalusikka suussa ja timantti perseessä. Turhaan mietitte isän ikää. Toi etuoikeutettu syntyvä lapsi saa kaiken minkä haluaa ja rahasta ei tuu pulaa.
On vaan hienoo sille lapselle 2kybäsenä kertoo että faija oli pressa. Jo se takaa sille menestyneen elämän. Toisin kuin eläkeläis Pekan 70 v ja siivoja Maijan 40 v tulevan lapsen. Vaikka yhtätoivottu ja rakkaudella oisi tehty sekin.
Lapsi joutuu kokemaan musertavan menetyksen ja jää orvoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl sillä pennulla puitteet on kunnossa, vaikka isänsä on ysivitonen sit ku jäbä itte on 15.
Niin. Mun miehen isä on kuollut miehen ollessa taapero. Hällä ei ollut isää siis edes teini-iässä. Ja arvaa, hänen isänsä ei kuollut vanhuuteen (oli alle viisikymppinen). Elämää kun ei käsikirjoiteta siten että lapset tehdään alle nelikymppisinä jotta ehtii nähdä lapsenlapsetkin. Kun ei välttämättä ehdi, ihmisiä kuolee muuhunkin kuin vanhuuteen.
Joo mutta moni kaipaa isää tai äitiä vaikka tämä olisi kuollut nuorena onnettomuudessa/ sairastunut / hylännyt lapsensa.
Ei se sitä asiaa muuta että näin on käynyt kun että isä/ äiti ovat olleet nuoria.
Jos isä on kovin vanha ( äiti ei voi olla niin vanha) lapsen tullessa maailmaan , otetaan siinä tietoinen ja iso riski että noin käy.
Miksi luulet että adoptiossa on ikärajat? Kyllä siihen vissit perusteet on.
Se että Sauli on nyt hyvässä kunnossa, ei tarkoita sitä että niin on pitkään . Ikä kertakaikkiaan nostaa todennäköisyyttä jo tosi paljon.
Toivon heille kyllä kaikkea hyvää mutta olen pettynyt Saulin arvostelukykyyn.
Jaksaako 80v oikeasti harrastaa ja puuhailla noin 10 v lapsen kanssa?
Hauskaa lukea näitä ketjuja kun jossakin ketjussa oli kova meininki ettei kovin iäkkäälle isovanhemmalle saisi antaa lapsia esim yökylään kun eivät jaksa.
Nyt ollaankin sitä mieltä että 70v jaksaa ihan kasvattaa vauvaa. Vai ollaanko täällä sitä mieltä että tasa- arvo joutaakin nyt romukoppaan ja Jenni hoitaa lapsen ja Sauli pitää hetken sylissä silloin tällöin ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vanhan isän lapsi.
Enkä hyväksy lainkaan sitä että se lapsi unohdetaan kun ollaan itsekkäitä. 70-vuotias on liian vanha isäksi.
Juuri näin! Hyvä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä Salen ja Jennin vauvan puolustajat lyttäävät tässä keskustelussa ne lapset, joilla on vanha isä ja kertovat ikävistä kokemuksistaan. Tosi ”hienoa” av-mammat!
Yksikään tosin vielä ei ole kertonut, että parempi olisi ollut ollut syntymättä.
Keskustelussa myöskään ei ole mukana yhtään syntymättä jäänyttä, joka voisi kertoa miten huippumahtavaa tää on.
Minua ärsyttää kaikkein eniten se perinteinen av-tapa, miten kerrotaan esimerkiksi aborttikeskusteluissa down-ihmisten elämän olevan jatkuvaa kipua ja kärsimystä. Kumma kyllä en tunne yhtään Downia, joka näin ajattelisi.
Niin, ja itse olen syntynyt kroonisesti sairaalle, liikuntarajoitteiselle äidille, ja rakastan elämääni.
Kyllä minä voin sanoa, että olisi ollut fiksumpaa jättää minut tekemättä eläkepapparaisena. Se oli itsekäs veto, eikä siinä ajateltu minua yhtään.
Selvä. Sitten meillä on tilanne 1-1. Tosin itse olen saanut myös kolme lasta, jotka näyttävät nauttivan elämästään. Lasketaanko heidät?
Eli sisarustesikaan mielestä sua ei pitäisi olla olemassa? Tässä sulla on jo ihan muista ongelmista kyse kuin pressan vauvasta.
Ei vaan eläkepapan ei kuulu elää uutta nuoruutta seitsenkymppisenä ja sitten kupsahtaa. Meitä on kolme lasta, jotka on hankittu näin. Itsepäinen eläkepappa ja naiivi pyryharakka "vanhempina".
Kolme lasta hankittu seitsemänkymppisenä! Tässä lähestytään varmaan jo Suomen ennätystä.
Siis Suomen ennätyksiäkö sinä haet? Eikö sinun pitäisi ajatella lasten etua? Nyt sitten lapset vaan odottelee milloin isukki kuolee. Vieläkö jaksat seinäkiipeillä lasten kanssa? Tai kontata HopLopissa? Niin arvelinkin.
En ole isä enkä seitsemänkymppinen. Ihmettelen vain sitä, miten tälle palstalle osuvat aina ne traumatisoituneimmat ihmiset, joista juuri kulloinkin satutaan puhumaan. Vain kourallinen suomalaisia on saanut lapsia seitsemänkymppisinä, ja täällä taitavat olla kaikkien heidän lapset.
Lapseton taas vauhdissa? Eikö lapsettomilla tuhkamunilla ole muuta tekemistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urkki oli ikuinen, nuorekas ja kovakuntoinen presidentti. Ja dementoitunut täysin 80-vuotiaana. Se alamäki on jyrkkä kun se kerran alkaa.
Edellinen tällainen kovakuntoinen vanha julkkis-isukki oli Timo T A. Joka on jo vainaa ja sitä ennen sairasti ties miten pitkään. Molemmilla pojilla luultavasti isän iän takia tulleita terveysongelmia.
Timo T.A. mietitytti kyllä. Vanha isä ja molemmilla lapsilla autistinen syndrooma.
Iän myötä siemennesteen laatu heikkenee ja jälkeläisten kehityshäiriöiden riski kasvaa. Se on lääketieteellinen fakta, josta yllättävän vähän puhutaan. Naisen kohdalla asia on paremmin tiedossa on riskiraskausseulat ja luonto naisen kohdalla hoitelee asian paremmin, kun nainen ei enää yli 50-kymppisenä raskaaksi tule. Jo Jenninkin ikä tekee tästä riskiraskaude vaikka lapsen isä olisi 25 vee. Mutta tässä molemmat iäkkäitä. Rohkeita ovat.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Eihän tuossa muuta ongelmaa ole kuin että vanhana spermakin on huonolaatuista ja ei jaksa kunnolla olla lapsen touhuissa mukana. Muuten lapsi syntyy kultalusikka suussa ja lapsen oma lisääntyminen ja (pojan) seksielämä on taattu vanhempien statuksen ja rahojen kautta.
Sale ei ole rikas . Poliitikkona ikänsä vaatimattomalla palkalla. Pressan vuosiansio on pienempi kuin joidenkin yritysjohtajien kuukausipalkka. Ei ole ihmeempiä sijoituksia, niistä kerrottiin, kun astui virkaan. Pressan poikeen asema on olla täysin näkymätön,kuten Salen aikuiset pojat ovat .
Come on - eihän me tiedetä, kuka on lapsen biologinen isä. Faktaa on vain, että Jenni on raskaana. Sauli on älykäs mies, eivät ota vanhan miehen siemennesteellä riski lapsen elämällä. Ovat varmasti käyttäneet terveen nuoren miehen luovutettua spermaa ja munasolukin voi olla luovutettu. Fiksut ihmiset. Saattaa olla, että biologinen isä on mukana täysillä vauvan elämässä ja sale on lapselle äidin kiva miesystävä. Eivät varmasti ota riskiä hankkia omaa biologista lasta- vaikka ovat kuinka hyväosaisia on lapsen itse elämänsä elettävä, ja Se on helpompaa terveenä kuin syntymästään sairaana tai vammaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa oman lapsen isäksi 70-vuotiaan? Vissiin av-lta aika moni, kun näitä keskusteluja lukee.
Sauli nyt ei ole mikään kaljaa ja tupakkaa vetävä perus wt-jamppa joka on fyysisesti ja psyykkisesti finaalissa jo 50v.
Ja varmasti kaksi älykästä ja elämänhallintaan kykenevää ihmistä on miettineet tämän lapsiasian ja isän korkean iän perusteellisesti. Toisin kuin av-mammat jotka elävät tyyliin "ups nyt tulinkin vahingossa Peralle raskaaksi vaikka on tunnettu vasta kaks viikkoa ja lapsia on jo kahdelta eri iskältä, Arska tosin on vankilassa ja Jore on elämäntapatyötön ja just nyt huumevieroituksessa. Et mitenkähän tässä nyt yh:na elää, onks vinkkei miten tuun loppukuun toimeen 20e:lla?"
Toivottavasti sinulle ei kukaan ole erehtynyt lasta tekemään. Vaikutat duunarilta. Ja Ps. Sauli polttanee, yök.
Tais osua, lahjoitan mielelläni sulle sen 20e.
Puolisoni tulot 13 000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton taas vauhdissa? Eikö lapsettomilla tuhkamunilla ole muuta tekemistä :D
Taas meni pieleen. Miksi haluat puhua nyt minusta, kun aiemmin halusit niin kiihkeästi puhua isästäsi, joka siitti seisemänkymppisenä peräti kolme onnetonta lasta?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt lukenut noita ikuisuuspitkiä ketjuja missä haukutaan Saulia vastuuttomaksi papparaiseksi.
Onko tullut mieleen, ihan näin aidosti ihmetellen kysyn, että Jenni on nuori? Kuulin huhuja että on yrittänyt raskautua jo kolmikymppisten jälkeen, mikä on aivan loistava ikä raskautua! No, ei mennyt suunnitelmien mukaan ja vauvaa on hartaasti toivottu pitkään. Nyt nelikymppisenä tärppäsi ja okei, ei ole ihanteellinen ikä lisääntyä mutta eihän hän mikään ikäloppu ole! Harva se päivä palstalla joku "vanhus" ilmoittaa olevansa raskaana.
Jenni on tosiaan nuorena mennyt Saulin kanssa naimisiin, miehen kanssa jota rakastaa, miksi hänellä ei olisi oikeutta lapseen?
Mitä Sauliin tulee, hän on varmasti loistava isä sen aikaa kun suinkin kykenee olla. Ikinä ei muutenkaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voisihan 25-vuotias isä jäädä auton alle jo ennen lapsensa syntymää. Tulevan lapsen elämä tulee kuitenkin varmasti olemaan turvattua eikä läheisiä aikuisia puutu. Muutenkin kaiken ikäisiä naisia saa koko ajan "isättömiä lapsia", joten eihän tässä kuuluisi olla mitään pällisteltävää?
Itse olen alle kolmikymppinen äiti-ihminen ja tulin uutisesta aidon onnelliseksi, harmittaa lukea tällaista roskasaastetta täällä palstalla!
Taidat olla hyväkin kaveri Tasavallan presidentin ja hänen puolisonsa kanssa, kun etunimillä heidän asioitaan puit.
Menetin isäni teininä, kun vanhemmat erosivat, ei ole näkynyt, ei pidä yhteyttä.
Niin mielummin olisin Saulin lapsi.
Vanhuuteen kuoleminen on luonnollista ja sen hyväksyy paljon paremmin,kun onnettomuus tai tapaturma.
Sauli on viisas ja sivistynyt ihminen. Jollain fyysisyydellä ei ole niin merkitystä.
Heille syntyy lapsi,aivan sama vaikka teitä se kyrsiikin.
Vierailija kirjoitti:
Menetin isäni teininä, kun vanhemmat erosivat, ei ole näkynyt, ei pidä yhteyttä.
Niin mielummin olisin Saulin lapsi.
Vanhuuteen kuoleminen on luonnollista ja sen hyväksyy paljon paremmin,kun onnettomuus tai tapaturma.Sauli on viisas ja sivistynyt ihminen. Jollain fyysisyydellä ei ole niin merkitystä.
Heille syntyy lapsi,aivan sama vaikka teitä se kyrsiikin.
Minä menetin vanhan isäni kun olin teini.
Kun kuolee on oikeesti poissa. Sinulla sentään on se isä vielä.
Kukaan viisas, sivistynyt ja humaani mies ei tee lasta tuonikäisenä. Pitää olla pohjattoman itsekäs ja turmeltunut.
Vierailija kirjoitti:
Come on - eihän me tiedetä, kuka on lapsen biologinen isä. Faktaa on vain, että Jenni on raskaana. Sauli on älykäs mies, eivät ota vanhan miehen siemennesteellä riski lapsen elämällä. Ovat varmasti käyttäneet terveen nuoren miehen luovutettua spermaa ja munasolukin voi olla luovutettu. Fiksut ihmiset. Saattaa olla, että biologinen isä on mukana täysillä vauvan elämässä ja sale on lapselle äidin kiva miesystävä. Eivät varmasti ota riskiä hankkia omaa biologista lasta- vaikka ovat kuinka hyväosaisia on lapsen itse elämänsä elettävä, ja Se on helpompaa terveenä kuin syntymästään sairaana tai vammaisena.
Haluaisin uskoa tähän liberaaliin ajattelutapaan, mutta en silti täysin usko. Kokkarit haluavat vain omaa, jos mitenkään mahdollista.
Eipä ole Jennin ja Saulin asia, vaan ennen kaikkea sen lapsen, uhrin, asia.