Toimittaja Sanna Ukkola kanteli häntä kritisoineen twiittaajan työnantajalle
Sanna Ukkola naurunalaisti kulttuurisen omimisen käsitettä ja siitä loukkaantumista Pressiklubissa istumalla ohjelmassa intiaanipäähine päässä sekä näyttämällä kiistanalaisen pätkän Pekka ja Pätkä elokuvasta, jossa nämä heiluvat kasvot kenkäplankissa. Twitterissä eräs henkilö piti tätä karnevalisoivaa tapaa käsitellä asiaa huonona ja esitti kritiikkinsä symmetrisesti, eli samoin kuin Ukkola ohjelmassaan: lataamalla twitteriin kyselyn siitä olisiko esimerkiksi aasinhattu vai erikeeper paras Ukkolan seuraavaksi päähineeksi. Mitä tapahtuu sitten: Ukkola kysyy twiittaajan työnantajaa, twiittaaja vastaa ja sitten twiittaajan työnantaja ottaa yhteyttä, että tulisitko neuvonpitoon. Twiittaaja ei nyt tiedossa olleen perusteella kuitenkaan saa potkuja.
Aika uskomatonta.
Kommentit (1332)
Hei, menkää muualle viisastelemaan, menee pilalle koko ketju, kun viette asiaa ihan väärään suuntaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi pohdituttamaan Ukkolan sanavalinnat "vastineessaan". Hänhän kirjoitti, että "tällä kertaa" hänen kohteensa ei mennytkään itseensä vaan julkisti sen, että Ukkola otti yhteyttä esimieheen. Tämähän tarkoittaa, että hän on tehnyt niin myös aikaisemmin, jolloin hänen kohteensa on joutunut töissä vaikeuksiin, ei ole julkistanut sitä, ja Ukkolan yritys vaientaa eri mieltä olevat on onnistunut.
TÄMÄ on minusta huolestuttavaa. Nyt esiin kaikki Ukkolan aikaisemmat uhrit ja hänen sipilämäinen toimintansa täytyy avata ihan kunnolla. Sen jälkeen julkinen työnantaja tehköön johtopäätöksensä.
Yllä on erinomainen esimerkki siitä miten poliittisesti motivoitunut vouhake muuntaa oman sirpaletulkintansa muutamassa rivissä jo todiśtetuksi faktaksi. Ensin hän omassa tykönään pohtii jotain sanamuotoa ja hups keikkaa, äkkiä onkin jo selvää että jotain aikaisempia "uhrejakin" on jo avattavaksi saakka. Ihme vouhottaja taas liikkeellä.
En tunne tapausta Ukkola, mutta jos on yhtä typerä kuin "seuraajansa" mitä vain voi odottaa. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Hei, menkää muualle viisastelemaan, menee pilalle koko ketju, kun viette asiaa ihan väärään suuntaan, kiitos.
Kannatetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas jollekin vastauksena, poliisi kyllä tutkii kuka sanoi ja mitä Ukkolalle. Tästä on kehkeytynyt niin sakea soppa, että pakkohan tämä on juurta jaksain selvittää.
Kuka tutkii sen, mitä poliisi itse sanoi?
Poliittinen poliisi on mukana Sanna Ukkolan vastaisessa kampanjassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena jollekin edelliselle, Ukkola kyllä moneen kertaan avoimilla Facebook sivuillaan väitti saaneensa poliisilta neuvon ottaa yhteyttä kolmanteen osapuoleen, jonka hän tulkitsi työnantajaksi. Liekö poistanut sen jo sivuiltaan, en jaksa tarkistaa.
Kyllä hän tuossa lehtijutussakin sanoo, että poliisi on neuvonut sekoittamaan kolmannen osapuolen mukaan.
Oikeastaan poliisien toiminta pitäisi myös tutkia. Tuo on yllyttämistä.
Poliisithan ovat avoimesti persuja.Perussuomalaiset poliisit voisivat jättää vasemmistokuplan apunsa ulkopuolelle, jos heidän apunsa ei kelpaa
Taitaa olla niin että ns. kulttuuriväki on vihervasemmistolaista sakkia. Tai ne, jotka eivät ole, ovat kulttuurimarxisteja. Tämä ketju osoittaa kuinka hyvin marxilaisuus voi apurahojen tuella. Voisikin poista apurahat heiltä vähän samoin tarkoitusperin kuten on Ukkolaa kammettu pois Ylestä.
Minkälaisen apurahan turvin sinä oppisit kirjoittamaan? Tuo viimeinen lause edustanee sitä parempaa logiikkaa.
Asian ytimeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarina haukkui mm. kuolleen Toni Halmeen ja yritti valehdella tarkoittaneensa muuta:
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/2010011310917932_k9.shtml
Sami Hedberg sai osansa:
https://www.is.fi/viihde/art-2000001271943.html
Potku ovat seuranneet toistaan. Hasardi hommia vaan. Vain samanmieliset vassarit kuuntelevat Hazardin kiukutteluja. Miksiköhän hänen kohteena on useimmiten suomalainen mies? Saanut liian monet pakit ja kostaa?
No, eihän tuosta voi vetää pitäviä johtopäätöksiä. Se, että sinä et ole saanut yrityksistäsi huolimatta haluamaasi seksiä ja siitä katkeroituneena olet yrittänyt häiritä seksistä kieltäytyneen henkilön elämää, ei tarkoita että Hazard olisi toiminut tai toimisi samoin.
Tykkään kissoista. Olen kissaihminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Ukkola blokkasi Hannulan vasta kun tämä työnantajalle kantelu tuli ilmi.
Syyttää kuitenkin, että häirintä on jatkunut jo pitkään.Kaikilla ei ole tapana blokata heti häiriköitä. Vassarit blokkaa heti kaikki
Mutta Ukkola on kertonut tekevänsä niin. Valehteliko?
Sanna Ukkola ei valehtele!
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena jollekin edelliselle, Ukkola kyllä moneen kertaan avoimilla Facebook sivuillaan väitti saaneensa poliisilta neuvon ottaa yhteyttä kolmanteen osapuoleen, jonka hän tulkitsi työnantajaksi. Liekö poistanut sen jo sivuiltaan, en jaksa tarkistaa.
Kuinka kätevää ettet jaksa tarkistaa... Kai me silti luotamme sanaasi? NOT!
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan aika huvittavaa, että suomalaiset ovat pettyneitä Ylen toimittajaan ja persut puolestaan ulisevat Ylen toimittajan puolesta.
Iikka Kiveä lainaten: "Ukkolan journalistisen osaamisen syvyys ei pärjää Ruben Stillerin pierun varjolle".
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi pohdituttamaan Ukkolan sanavalinnat "vastineessaan". Hänhän kirjoitti, että "tällä kertaa" hänen kohteensa ei mennytkään itseensä vaan julkisti sen, että Ukkola otti yhteyttä esimieheen. Tämähän tarkoittaa, että hän on tehnyt niin myös aikaisemmin, jolloin hänen kohteensa on joutunut töissä vaikeuksiin, ei ole julkistanut sitä, ja Ukkolan yritys vaientaa eri mieltä olevat on onnistunut.
TÄMÄ on minusta huolestuttavaa. Nyt esiin kaikki Ukkolan aikaisemmat uhrit ja hänen sipilämäinen toimintansa täytyy avata ihan kunnolla. Sen jälkeen julkinen työnantaja tehköön johtopäätöksensä.
Pikemminkin "kohde" ei noudattanut yleistä käytäntöä ja ollut hiljaa. Taisi tuo kohde olla eräs muu, joka julkisti. Siis kolmas osapuoli.
No miksi mun pitäisi tarkistaa, olen sen sieltä omin silmin lukenut ja moneen otteeseen, kyllä se mulle riittää. Tää keskustelu on mennyt ihan älyttömäksi, koko asia hukkunut teidän jankkaamisen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Ukkola blokkasi Hannulan vasta kun tämä työnantajalle kantelu tuli ilmi.
Syyttää kuitenkin, että häirintä on jatkunut jo pitkään.Kaikilla ei ole tapana blokata heti häiriköitä. Vassarit blokkaa heti kaikki
Mutta Ukkola on kertonut tekevänsä niin. Valehteliko?
Ehkä Hannula-häirikkö vaan oli niin sinnikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas jollekin vastauksena, poliisi kyllä tutkii kuka sanoi ja mitä Ukkolalle. Tästä on kehkeytynyt niin sakea soppa, että pakkohan tämä on juurta jaksain selvittää.
Kuka tutkii sen, mitä poliisi itse sanoi?
Poliittinen poliisi on mukana Sanna Ukkolan vastaisessa kampanjassa!
Oikeesti? Oisko aika tarkistaa kytkennät?
Vierailija kirjoitti:
No miksi mun pitäisi tarkistaa, olen sen sieltä omin silmin lukenut ja moneen otteeseen, kyllä se mulle riittää. Tää keskustelu on mennyt ihan älyttömäksi, koko asia hukkunut teidän jankkaamisen alle.
Liittyykö tämä viesti tähän ketjuun jotenkin? Puhutko nyt kantelimisesta, vai kuuluuko tämä johonkin muuhun ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
En tunne tapausta Ukkola, mutta jos on yhtä typerä kuin "seuraajansa" mitä vain voi odottaa. Huoh.
Herttaista tuo eliittiin itsensä mieltävien vihapuhe kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät suostu Kool-Aidiään juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herttaista tuo eliittiin itsensä mieltävien vihapuhe kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät suostu Kool-Aidiään juomaan.
Ja henkilöityminen on leimallista.
Vierailija kirjoitti:
Lue sinä niitä ketjun ensimmäisiä sivuja vaan uudestaan ja uudestaan. Älä tule näille sivuille, joilla on isompi numero kuin sinulla sormia. Problem solved, ja elitisti voi kuvitella että kaikki ovat hänen kanssaan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ketjupoliisi, tottelemme heti sinua
No, eihän tuosta voi vetää pitäviä johtopäätöksiä. Se, että sinä et ole saanut yrityksistäsi huolimatta haluamaasi seksiä ja siitä katkeroituneena olet yrittänyt häiritä seksistä kieltäytyneen henkilön elämää, ei tarkoita että Hazard olisi toiminut tai toimisi samoin.