Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
eniten inhottaa paska työkaverit jotka vaan haukkuu ja pitää itseään niin ...jonain.
toisten mollaajat.
1. Kun olin 10v synttäreilläni ja vähän riehaannuin äitini mielestä liikaa, hän mulkaisi minua tylysti ja sanoi, " mikset sinä voi olla niin kuin tuo naapurin Sari?"
2. 14v junassa vanha äijä istui viereeni ja puristi reidestä ja tokaisi "miten noin nätillä tytöllä on noin paksut reidet?"
3. 15v lintasin koulusta ja joku ukko kysyi "mikset ole koulussa ja heti perään, oletko ottanut koskaan suihin? Kiinnostaako viina?"
4. 16v yritin polttaa tupakkaa ja eräs mies kysyi, että "minkä takia sitä pitää yrittää polttaa jos ei voi edes henkeen vetää?" Silloin olisin voinut vaipua maan alle häpeästä, mutta olen monesti halunnut kiittää ko miestä, en ikinä enää kokeillut.
5. 16v päästötodistus huono ja äitini kysyi, että mikset sinä osaa mitään kunnon aineita niin kuin muutkin, eihän tällaista todistusta kehtaa sukulaisille ja vieraille näyttää!" ( kuvis ja musiikki 10)
6. 16v. Poikaystäväni äiti aina nälvi meikkaamistani ja hiusten laittoa jne ja kysyi kerran vieraiden kuullen heillä "kai sä edes pieret??"
7. 16v äitini uusi mies tuli sänkyyni viereeni ja kysyi "ootsä ollut silleen kenenkään kanssa?"
8. 27v äitini sama mies sopotteli korvaani, että hän kyllä tietää, etten välitä hänestä, mutta voisinkohan pitää mielessä, että hän kyllä voisi vaihtaa äitini minuun?
9. 42v työkaveri lupasi (mies) heittää töistä kotiin kun oli kuullut, että pyörästäni puhkesi kumi tullessani töihin. Olin iloinen siihen asti kun hän alkoi lääppiä ja puristella reidestä ja kysyi: "miten sulla voi olla noin kiinteät reidet?"
Siinähän ne pahimmat. Nainen 56v.
"Oletko eronnut puolisostasi, ajattelin ettei ole näkynyt viime aikoina?"
Vastasin että kyllä.
Enää en vastaisi noin, vaan että en kommentoi.
Koulukiusaajilta tuli vaikka mitä loukkaavaa, mutta olen parhaani mukaan pyrkinyt unohtamaan nuo. Näin aikuisiällä tulee mieleen hieman päihtyneen, limaisen ja vanhahkon äijän lähestyminen minua kahvilassa päivällä, jossa hän katsoi asialliseksi tiedustella lähdenkö mukaan XX rahasummalla harrastamaan seksiä. Paikan eduksi sanottakoon se, että mies lensi välittömästi ulos henkilökunnan toimesta...
70-vuotias laulunopettaja oli tyrmistynyt, kun en halunnut seksiä hänen kanssaan. Vaimonsa oli työmatkalla.
vihreä mode on jo 2viikkoa toistanut itseään. hirvein ällöttävin kokemukseni oli kun TYRKYTETTIIN VIHREÄN PUOLUEEN JÄSENYYTTÄ
Meiltä on udeltu hyvinkin sinnikkäästi meidän raha-asioita, koska vain toinen on työelämässä. On kysytty jopa rahan määrää tileillä.
Isoäitini, joka ei ole koskaan pitänyt minusta, soitti ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen. ”Kuolis nyt sullakin lapsi.” Kiitin onnittelusta ja laitoin luurin korvaan.
"Anteeksi, voisitko maksaa", kun olen poistumassa kaupasta tai ravintolasta. Kaikkea sitä...
Mitä röyhkeää teiltä on kysytty? Tämä on törkein kysymys.
"Voisitko olla läähättämättä niskaani?" Ruuhkabussissa, missä seistiin käytävällä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuntemattomat joskus pyytävät rahaa. :D "Anteeks oisko heittää 2e/Oisko sul antaa 50snt", joo ei ole ihan periaatteesta. Jos ei ole rahaa, mene töihin/sossuun. Junalipunkin voi tilata puhelimella, joten ei ole siitä kiinni. Mielestäni tosi törkeää.
Kerran joku tuntematon poika kysyi kaupan nurkilla, voisinko lainata hänelle pari kolikkoa. Vastasin tiedustelemalla, milloin hän ajatteli sitten maksaa lainansa takaisin. Ei osannut vastata, joten laina jäi saamatta. Ihan samalla tavalla on kyllä känniset aikuiset miehetkin kyselleet mielessään seurava tuoppi.
Exä tuli luokseni kysymään saiko hänen tuttavansa minulta klamydian.
Ei saanut mutta kyllä ihmetyttää millaisena tautisena kiertopalkintona minua pitänyt
Röyhkeät työkaverit voisi pitää suunsa kiinni. Meillä on töissä yksi nuori vihainen pallero mustaletti nainen. Se vaan tuijottaa ja tollottaa hiljaa, etsii 'virheitä' mitä muut tekee.
Miksi sinulla ei kasva parta?
Minun parran kasvu on aika vaatimatonta. Tulee sellainen tunne että voisin itse vaikuttaa asiaan jotenkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntuu olevan nykyään epäkohteliasta. Minkä takia ei saa kysyä mitään? Minä ainakin kysyn on se sitten moukkamaista tai mitä hyvänsä. En pahuuttani vaan uteliaisuuttani, en elä kuplassa. Ennen sanottiin ettei kysyvä tieltä eksy, ja ettei ole tyhmiä kysymyksiä eli kannustettiin ottamaan asioista selvää. Nyt se on täysin tuomittavaa ja saa nykyään ihmiset pois tolaltaan. Älytöntä.
Kysy pois vaan. Kunhan muistat sen, että osa ihmisistä ei välttämättä vastaa toivomallasi tavalla tai saattaa jättää vastaamatta kokonaan. Moukkamaiseen kysymykseen on aika todennäköistä saada moukkamainen vastaus.
Kysynkin, ja osaan kysyä fiksusti en ole moukka mutta en myöskään jätä kysymättä sen takia että pelkään ettei vastausta tule jos joku nirppanokka pitää kysymystäni moukkamaisena. Haloo hei, joka asiasta mielensäpahoittajalumihiutaleet, hankkikaa oikeesti elämä. Menkää töihin. Olen 60v ja ymmärrän elämästä varmasti enemmän kuin nämä jokaisen moukaksi leimaavat itkupillit.
No et näköjään ymmärrä jos sun pitää oikeasti pohtia noin yksinkertaista asiaa ääneen. Ei kaikki asiat kuulu sinulle, ei sun tarvitse tietää kaikkea. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin uteleva ihminen ja sitä paitsi moneen kysymykseen löytyy vastaus oman pään sisältä jos vähänkään jaksaa miettiä asioita omaa napaa pidemmälle.
Tiedätkö miten vähän monia yleensäkään kiinnostaa esimerkiksi sinun asiat? Siis oikeesti, ei paskan vertaa kiinnosta, pitää vain kysyä jotain ettei raukka närkästy kun ei mitään kysytä. Sitten ollaan että voi mitä kysyi ihan vääriä kysymyksiä kun olisin halunnut että kysyy tuosta ja tästä. Oma napa on tärkein, ei mielensäpahoittajien uikutus kiinnosta pätkääkään. Hanki elämä. Sama.
Erilailla olen kokenut.
Teen terveydenhuollossa kiertävän sijaisen tehtäviä ja kun menen uuteen yksikköön, olen kohtelias ja pysyn työasioissa. Joka paikassa on naisia, jotka alkavat heti kysellä ne vakiot eli onko perhettä, onko lapsia, miks ei ole, onko tulossa, mistä oon kotoisin, missä olen aiemmin ollut töissä, olenko ollut pitkään naimisissa, no miksi edes olen naimisissa jos ei ole lapsiakaan jne jne jne. Ja mikä on mies ammatiltaan ja mitä ovat vanhemmat jne.
ja sitten kahvihuoneessa tarkastetaan evääni ja kysellään, että miks tollasta syöt ja etkö tiedä, ettei noi ole tervellisiä ja kalliitakin ovat, mutta sullapa mahtaakin olla rahaa kun ei niitä lapsiakaan ole että mikäs noita sitten on ostellessa jne jne.
Lyhyesti ja kohteliaasti vastailen, nopeesti käännän työasioihin, koska niistäkin rittäisi puhuttavaa, koska uusi paikka on mulle. Onnellinen olisin, jos juttujen aiheet pysyisivät työasioissa.
Toki täysi sivuuttaminen tuntuu ikävältä, se, ettei tervehditä eikä lainkaan huomioida, kuin ilmaa olis esim. tehtävienjakotilanteissa. Henk.koht.asioihin ei toivo kenenkään menevän.
25 vuotta sitten menin Painonvartijoihin, olin silloin 28v, kolme raskautta takana ja niitä ylimääräisiä kiloja olin menossa pudottelemaan pois. Ylipainoa n. 10 kg. Se vetäjä, vanhempi nainen, isoon ääneen siinä vaa'alla ihmettelemään, että "kuinka noin nuori voi olla noin paljon ylipainoinen??" No, tämän päivän mittapuun mukaan ei ole ylipaino eikä mikään. Menin aivan lukkoon, en silloin saanut sanotuksi mitään vastaan, tänä päivänä olisin saattanut sanoa jotakin nasevaa.. siitä sisuunnuin ja laihdutin ne kilot pois ja neljä vielä extraa ja paino on pysynyt näihin päiviin asti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs saman kerrostalon asukas tuli kysymään olenko töissä vai elänkö yhteiskunnan tuella. Perusteli kysymystään sillä, kun minulla on kaihtimet kiinni päivisin. Teen siis lähinnä yövuoroja vanhainkodissa, siksi kaihtimet kiinni, kun herään yleensä noin 11-12 aikaan, ja joskus myöhemminkin jos en ole saanut nukuttua ennen yövuoroa. Yövuoro loppuu klo 7. En vaivautunut edes vastaamaan vaan sanoin, ettei asia kuulu hänelle. Otti niin päähän tuollainen kyylä.
Sama täällä tein yövuoroja putkeen ja aamulla odotin että saan viedä lapsen hoitoon ja itse nukkumaan.
Tarha tädille tuli kerrottua , että menen nukkumaan.
Hän vastasi ivallisella sävyllä.
Sehän mukavaa kun voi mennä nukkumaan.
Olin niin hölmistynyt, etten tajunnut kertoa,
että olen ollut yövuorossa , ja illalla menen seuraavaan yövuoroon.
Kun kaikki ei ole miltä se näyttää, kannattaa pitää mielessä.
Minäkään en itse koskaan halua udella toisten lapsiasioita tai parisuhdestatuksia tai töitä. Ovat arkoja aiheita monelle. Minulta viimeksi joskus ennen koronaa kysyi hieroja ihan ohi mennen nähtyäni ikäni, että onko minulla kouluikäisiä lapsia. Ehkä hänellä oli ja hän ajatteli, että voitaisiin jutella niistä.
Minulla lapsettomuus on toivottu ja suunniteltu asia, mutta olen hirveän pahoillani nenäkkäistä törpöistä, jotka repivät tahattomasti lapsettomia riekaleiksi viattomilla heitoillaan.