Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
561/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntuu olevan nykyään epäkohteliasta. Minkä takia ei saa kysyä mitään? Minä ainakin kysyn on se sitten moukkamaista tai mitä hyvänsä. En pahuuttani vaan uteliaisuuttani, en elä kuplassa. Ennen sanottiin ettei kysyvä tieltä eksy, ja ettei ole tyhmiä kysymyksiä eli kannustettiin ottamaan asioista selvää. Nyt se on täysin tuomittavaa ja saa nykyään ihmiset pois tolaltaan. Älytöntä.

Kysy pois vaan. Kunhan muistat sen, että osa ihmisistä ei välttämättä vastaa toivomallasi tavalla tai saattaa jättää vastaamatta kokonaan. Moukkamaiseen kysymykseen on aika todennäköistä saada moukkamainen vastaus.

Kysynkin, ja osaan kysyä fiksusti en ole moukka mutta en myöskään jätä kysymättä sen takia että pelkään ettei vastausta tule jos joku nirppanokka pitää kysymystäni moukkamaisena. Haloo hei, joka asiasta mielensäpahoittajalumihiutaleet, hankkikaa oikeesti elämä. Menkää töihin. Olen 60v ja ymmärrän elämästä varmasti enemmän kuin nämä jokaisen moukaksi leimaavat itkupillit.

No et näköjään ymmärrä jos sun pitää oikeasti pohtia noin yksinkertaista asiaa ääneen. Ei kaikki asiat kuulu sinulle, ei sun tarvitse tietää kaikkea. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin uteleva ihminen ja sitä paitsi moneen kysymykseen löytyy vastaus oman pään sisältä jos vähänkään jaksaa miettiä asioita omaa napaa pidemmälle.

Tiedätkö miten vähän monia yleensäkään kiinnostaa esimerkiksi sinun asiat? Siis oikeesti,  ei paskan vertaa kiinnosta, pitää vain kysyä jotain ettei raukka närkästy kun ei mitään kysytä. Sitten ollaan että voi mitä kysyi ihan vääriä kysymyksiä kun olisin halunnut että kysyy tuosta ja tästä.  Oma napa on tärkein, ei mielensäpahoittajien uikutus kiinnosta pätkääkään. Hanki elämä. Sama.

Voi, osuiko arkaan paikkaan kun aloit tuolla tavalla kiukuttelemaan kuin pikkulapsi? Mun mielestä olis just unelma, jos ihmiset lakkais väkisin kyselemästä. Ihmiset osaavat kyllä kertoa itsekkin, jos jostain haluavat avautua tai puhua. Enkä oleta, että kaikkia ihmisiä kiinnostaiskaan mun asiat, olis aika narsistista luulla että kaikkia kiinnostaa mun jutut. Ja mun elämä on ihan kunnossa, kiitos huolenpidosta. Kantsii vähä chillaa, ettei kiristä pipo liian kovasti uteliasta ullaa.

Vastaan typerään kommenttiisi, ei se ole arkaan paikkaan osunut mitenkään. Sinunlaiset wannabe-keittiöpsykologit on niiin huvittavia, eihän kukaan muu voi olla oikeassa, vain sinä.

Kyllähän se pipo tuntuu kiristävän ihan muilla.

Ja kohta saan jälleen lukea nillitystäsi eikö niin?

Älä nyt jaksa naurattaa, sinähän täällä lauoit typeriä kysymyksiä ja kun sinulle huomautettiin, että kuinka asiatonta ja urpoa on udella ihmisiltä asioita, niin aloit vikisemään kuinka sinulla on enemmän kokemusta kuin muilla ja kuinka kaikki muut ovat vain mielensäpahottaneita nillittelijöitä. Ei osunu arkaan paikkaan, ei ollenkaan :D

jospa vaan jättäisit sen turhan utelun ja kyselemisen vähemmälle ja keskittyisit omaan elämään niin kaikilla olisi parempi. Mut eheei, vikahan on vain ja ainoastaan muissa. Ainaki näistä sun töksäytyksistä on saanu hyvät naurut jos ei muuta.

Nillitinilliti niin.

On täällä jännää porukkaa, ja varsin joutilasta!

Vierailija
562/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntuu olevan nykyään epäkohteliasta. Minkä takia ei saa kysyä mitään? Minä ainakin kysyn on se sitten moukkamaista tai mitä hyvänsä. En pahuuttani vaan uteliaisuuttani, en elä kuplassa. Ennen sanottiin ettei kysyvä tieltä eksy, ja ettei ole tyhmiä kysymyksiä eli kannustettiin ottamaan asioista selvää. Nyt se on täysin tuomittavaa ja saa nykyään ihmiset pois tolaltaan. Älytöntä.

Kysy pois vaan. Kunhan muistat sen, että osa ihmisistä ei välttämättä vastaa toivomallasi tavalla tai saattaa jättää vastaamatta kokonaan. Moukkamaiseen kysymykseen on aika todennäköistä saada moukkamainen vastaus.

Kysynkin, ja osaan kysyä fiksusti en ole moukka mutta en myöskään jätä kysymättä sen takia että pelkään ettei vastausta tule jos joku nirppanokka pitää kysymystäni moukkamaisena. Haloo hei, joka asiasta mielensäpahoittajalumihiutaleet, hankkikaa oikeesti elämä. Menkää töihin. Olen 60v ja ymmärrän elämästä varmasti enemmän kuin nämä jokaisen moukaksi leimaavat itkupillit.

No et näköjään ymmärrä jos sun pitää oikeasti pohtia noin yksinkertaista asiaa ääneen. Ei kaikki asiat kuulu sinulle, ei sun tarvitse tietää kaikkea. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin uteleva ihminen ja sitä paitsi moneen kysymykseen löytyy vastaus oman pään sisältä jos vähänkään jaksaa miettiä asioita omaa napaa pidemmälle.

Tiedätkö miten vähän monia yleensäkään kiinnostaa esimerkiksi sinun asiat? Siis oikeesti,  ei paskan vertaa kiinnosta, pitää vain kysyä jotain ettei raukka närkästy kun ei mitään kysytä. Sitten ollaan että voi mitä kysyi ihan vääriä kysymyksiä kun olisin halunnut että kysyy tuosta ja tästä.  Oma napa on tärkein, ei mielensäpahoittajien uikutus kiinnosta pätkääkään. Hanki elämä. Sama.

Voi, osuiko arkaan paikkaan kun aloit tuolla tavalla kiukuttelemaan kuin pikkulapsi? Mun mielestä olis just unelma, jos ihmiset lakkais väkisin kyselemästä. Ihmiset osaavat kyllä kertoa itsekkin, jos jostain haluavat avautua tai puhua. Enkä oleta, että kaikkia ihmisiä kiinnostaiskaan mun asiat, olis aika narsistista luulla että kaikkia kiinnostaa mun jutut. Ja mun elämä on ihan kunnossa, kiitos huolenpidosta. Kantsii vähä chillaa, ettei kiristä pipo liian kovasti uteliasta ullaa.

Vastaan typerään kommenttiisi, ei se ole arkaan paikkaan osunut mitenkään. Sinunlaiset wannabe-keittiöpsykologit on niiin huvittavia, eihän kukaan muu voi olla oikeassa, vain sinä.

Älä nyt jaksa naurattaa, sinähän täällä lauoit typeriä kysymyksiä ja kun sinulle huomautettiin, että kuinka asiatonta ja urpoa on udella ihmisiltä asioita, niin aloit vikisemään kuinka sinulla on enemmän kokemusta kuin muilla ja kuinka kaikki muut ovat vain mielensäpahottaneita nillittelijöitä. Ei osunu arkaan paikkaan, ei ollenkaan :D

jospa vaan jättäisit sen turhan utelun ja kyselemisen vähemmälle ja keskittyisit omaan elämään niin kaikilla olisi parempi. Mut eheei, vikahan on vain ja ainoastaan muissa. Ainaki näistä sun töksäytyksistä on saanu hyvät naurut jos ei muuta.

Nillitinilliti niin.

Niin tai sitten onneton olet sekoittanut useamman ihmisen kommentit. Näinhän siinä on käynyt, sori siitä.

Juu niin aivan varmasti, joku muu sen kirjoitti mutta en minä. Lopeta jo, nolaat itsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli vetää molempia teitä pataan keskenkasvuset 20-30 v

Vierailija
564/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nillitinilliti niin.

Jollain menee ihon alle ja pahasti? Kohta varmaan katkee hermo eikä ole muutakaan kuin tämä netti. Tajuatko miten helposti provosoidut? Olisin huolissani jos itselleni kävisi noin.

Vierailija
565/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nillitinilliti niin.

Jollain menee ihon alle ja pahasti? Kohta varmaan katkee hermo eikä ole muutakaan kuin tämä netti. Tajuatko miten helposti provosoidut? Olisin huolissani jos itselleni kävisi noin.

:D sori, mut tunnen itseni paremmin kuin sinä ja en kyllä voi ottaa tosissaan sun kommenttia, mut whatever makes you tick.

Vierailija
566/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukas se sun isäs onkaa? Kysyi poikaystävän äiti. Ihan taatusti tiesi, kun mun syntyperästä oli jo viikkoja keskusteltu ja isättömyyttäni ivattu.

Tapahtui kauan aikaa sitten, kukaan ei aiemmin eikä sen jälkeen ole ollut nuon tökerö. Onneksi nykyään on yleistä olla yh-äidin tytär. En vielä silloin osannut pitää itseäni huonompana, sitä on opetettu myöhemmin paljon

Vierailija
567/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelusaa kysytty mitä työtä vanhempani(eläkeläinen ja kuollut eccitä vissiin olleet trendikkäitä vanhempien ammatteja) tekevät, epäilty olenko suorittanut tutkinnon loppuun, epäilty 7 kk työttömyysjakson jälkeen että olenko alkoholisti kun CVssä tuo aukko.

Maisterin tutkinnolla olen hakemut siis töitä. Kysyjinä rekryfirman omistaja, talousjohtaja ja hallintopäälikkö. 

Vierailija
568/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku random tyyppi kysyi lupaa ”laskea majoneesit nätille naamalle”. Olin silloin 14v. Hoitoon pitäisi mennä tuollaisten.

Vierailija
569/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan röyhkeää kun minulta ei ole juurikaan koskaan kysytty mitään. Olen näkymätön ihminen tai ilmeisesti jotenkin outo. Kerran joku kysyi että oletko tinderissä. En edes tiennyt mikä se on, nimen kuullut jossain ja ensin kuulin tinnerissä. Painoa on joskus kysytty. Mitään muuta en muista mitä olisi kysytty. Kukaan ei ole ikinä onnitellut elämäni kohokohdista. Negatiivista arvostelua olen kuullut sitäkin enemmän.

Vierailija
570/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin että haluanko ottaa paljaalla peppuun rekan hytissä.

Kivaa oli. Ja kuski yllättyi.

Vierailija
571/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka kireä vitjake sulla on?"

:0

Vierailija
572/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Koska jäät eläkkeelle?” Höh, olen vasta 61-vuotias :(

Vierailija
573/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ootko sä tyttö vai poika?"

Tosi kivaa oli kuulla tuota kysymystä jatkuvasti, kun olin lauta ja androgyynisen näköinen tyttö. Edelleenkään en ymmärrä, että miksi ei voitu sen sijaan kysyä vaikka että "Mikä sun nimi on?", kun Mariaa tuskin voi erehtyä pojaksi luulemaan.

Ha, täällä toinen samanlainen! Pitkä, lauta ja muutenkin "muodoton" (epämuodokas?), lisäksi kulmikkaat ja androgyynit kasvot. "Kumpi sä oot?" "Saisiko herralle... eikun siis rouvalle olla [X]" Ja tietysti klassikko: "Ootsä lesbo?"

Sitten jostain silmäni osui Suvi Koposeen (nykyään kai Riggs?) ja ajattelin, että jos tuollainen mimmi on kuuminta hottia Pariisin muotimarkkinoilla niin kai sitten minäkin kelpaan. En tosin ole lähellekään yhtä laiha kuin Suvi, ja toisaalta 99% muotisuunnittelijoista lienee homomiehiä, joten naisellinen vartalo alun alkaenkaan ole heidän makuunsa. Mutta yhtä kaikki, jos Suvi, niin sit mäki.

Vierailija
574/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletteko edes täysi-ikäisiä?"

Kysyi potilas kun kollegan kanssa häntä hoidettiin. Ei ollut vitsillä, ihan vain kiertoilmaus sille, että hän ei luottanut tippaakaan meidän ammattitaitoon.

Kollegan kanssa ollaan molemmat aika pienikokoisia naisia ja työkokemusta kummallakin takana jo sen verran, että hommat kyllä hoituu. Lähempänä kolmeakymppiä ollaan kumpikin ja itse kyllä siis ajattelen, että nuoria me vielä ollaan, mutta että ei täysi-ikäisiä?

No, ite yritän kaikki vastaavanlaiset kommentit / kysymykset ottaa kohteliaisuutena, vaikka välillä se nyppiikin, että joutuu tekemään kymmenen kertaa enemmän töitä sen eteen, että kohdellaan kuin aikuista.

Kollega tais tälle kyselijälle vastata, en muista kylläkään mitä.

Vierailija
575/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko raskaana?"

En kylläkään tuolloin loukkaantunut, koska kyse oli työasiasta, jota raskaana oleva ei saa tehdä, mutta silti kysymys tuli niin varoittamatta mieskollegaltani, että hämmennyin.

Varmaan moni nainen tämän valitettavasti kuulee. Eikä se tahattomasti lapsettomista tai muuten lapsista haaveilevalle koskaan tunnu kivalle.

Vierailija
576/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt taas sinällään röyhkeä kysymys, mutta teininä ja hiukan myöhemminkin en oikein ymmärtänyt mitä isovanhemmat tarkoittivat kysellessään että onkos jo "kavereita" ollut.... Kumppaneihinhan tuo viittasi ja minä ajattelin ihan vaan kavereita, mitä lie ajatelleet vastauksistani noihin uteluihin. :D

Vierailija
577/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin rintojen pienennyksessä aikoinaan. Kun olin 50-vuotias kysyi hoitaja mammografiassa milloin rintani on pienennetty. Kerroin pienennetyn lähivuosina. Totesi sitten, että ennätin vielä nauttia niistä. Meinasin todeta et joo kun ajattelin kuolla huomenna.

Otti ikäsiskolla varmaan päähän kauniit rintani.

Vierailija
578/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on udeltu, olenko parisuhteessa ystäväni kanssa, me siis asumme myös yhdessä. Ihan ystäviä todella vain ollaan, asutaan yhdessä kun ollaan pienituloisia ja saadaan yhdessä asua mukavammassa asunnossa kuin yksin asuessa. Monesti ollaan todettu kyselyihin että ei olla parisuhteessa, mutta ei näytä menevän ystäville ja tutuille jakeluun.

Vierailija
579/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
580/1173 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia työhön liittyen.

Tällä elämänkokemuksella sanon, etten ihmettele kysymyksiä, hiukan tökeröiltäkin tuntuvia.  Koska näin millaisessa puristuksessa esimiehet olivat, kun piti sanoa.

Vaikka loukkaannuin pienistä asioista, niin töissä otin sen kannan, etten välitä.