Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
501/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omenalihava ja eräällä kurssilla oli nainen, jonka mielestä olin raskaana vaikka väitin muuta ja paheksui tupakanpolttoani. Yhtenä päivänä jouduin vatsakivun takia ambulanssilla sairaalaan ja tämä jankkaaja voitonriemuisena "No niin, nyt se syntyy!"  Umpisuolihan se oli ja tämä nainen kieltäytyi tuon jälkeen puhumasta minulle tai katsomasta päin. Siis mitä helkkaria, oikeasti?

Vierailija
502/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi olet niin kalpea?" Puolitutulta julkisella paikalla, ei edes tervehtinyt vaan marssi paikalle ja pamautti tämmöisen. Olen super vaalea ja en rusketu, ei edes mitään muutosta aiempiin kertoihin kun on tavattu...

Minulta on kysytty tätä satoja kertoja, aloin lopulta vastata olevani vampyyri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö äitiäs hävetä?" kysyi vieras mummo vihaisen oloisena sairaalan hississä ja tuijotti vatsaani. Kysyin  ymmälläni että "Anteeksi" ja mummo puhisi "Kakarat lisääntyy!" Katsoin mummoa silmiin ja sanoin "Olen kylläkin jo 25vuotias ja äitini on hyvin innoissaan asiasta jos pakko tietää" Kun poistuin hissistä, mummo haistatteli perään, siis oikeasti.  

Vierailija
504/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavin tapaus oli ehkä kun olin hakemassa pizzaa itselleni ja mukanani oli noin 1,5 v tyttöni rattaissa. Tuli vanhempi mies joka alkoi jutella lapselleni ”oletpa sinä kaunis tyttö! Sinusta tulee sitten minulle vaimo kun vähän kasvat, eikö niin?

Hyi hitto. Menin ihan sanattomaksi oksetuksesta. Teki mieli jättää pizzan odotus siihen paikkaan. Käänsin rattaita itseeni päin ja aloin jutustella tytölle kaikkea muuta ja yritin ignoorata miehen kokonaan. Onneksi pizza tuli pian.

Itse törmäsin teini-iässä tosi moneen mieheen, jotka juurikin yritti houkutella minua sänkyyn. Eli pedofiilejä. Joskus eräs mieslauma jahtasi minua ja puhui limaisia ja ehdotteli. Ollessani pihatöissä kaupungilla niin saattoivat prätkäniehet pysähtyä ehdottelemaan että maksaa enemmän ku mun kuukauden palkan jos tuun vähä iloksi mökille.. jne.

Joka päivä kun luen ylen tai jotain uutisia niin törmään vähintään yhteen otsikkoon jossa pedofiili saanut tuomion.

Mun täytyy sanoa että kauheen kova luotto ei ole miessukupolveen kaiken sen jälkee mitä nuorena kaunis tyttö voikaan saada kohtelua vanhemmilta miehiltä.. :/ itseeni kaikki ne ehdottelut aiheuttivat elämääni myöhemmin harmia. Tietenki hännänhuippu että oma lapseni saa näitä kommentteja jo vauvana. Onneksi ei vielä ymmärtänyt sen ällötyksen sanoja tai muista niitä.

Vierailija
505/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sä oikein vedät kun näytät ihan kuolleelta?" Ystäväni poikaystävä. Olen kalpea ja laiha.

" Otatko suihin kuudestakympistä?" Tuntematon mies kerrostalon alaovella. Olin pukeutunut huppariin ja verkkareihin, mäkkärin kassin kanssa väsyneenä työpäivän jälkeen menossa kotiin.

"Maksoitko oikeasti 300  tuosta kammotuksesta?" Äitini nähdessään ison selkätatuointini joka on muuten todella kaunis ja tehty arvostetulla tatuoijalla jonne pitkät jonot. 

" Kai te nyt vaihdatte tuon ruman hätäkastenimen pois?" Eräs ystäväni keskosena syntyneen tyttäreni nimestä. Koetti ottaa sanansa takaisin nähtyään ilmeeni mutta tuo kylmensi välimme. Ja tytön nimi on siis tyyliä Anni, ihan tavallinen suomalainen etunimi.

Vierailija
506/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeillä juteltaessa puhuttiin siitä että minulla ei ole lapsia enkä niitä halua.

"Etkö tykkää seksistä?" kysyi mies.

Mistä lähtien lapsettomuuteen on liittynyt seksihaluttomuus :O

Vierailija
507/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolituttu mies vuosien takaa soitti ja kertoi kuulumisia eli lähinnä uteli mun elämää.Sanoin odottavani lääkärin soittoa,mikä oli totta.Tämä puolituttu kysyi mitä asiaa mulla on lääkärille tai lääkärillä mulle. 

En olis kyllä kysellyt olisin itse lopettanut ystävällisesti puhelun toivottaen kaikkea hyvää.

Vierailija
508/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa kysyttiin suoraan että oletko parisuhteessa ja oletko hankkiutumassa raskaaksi, tiedän ettei näitä saisi kysellä mutta meidän on nyt pakko tietää.

Ohje tähän kysymykseen: vastaa mitä haluat, valehtele mielummin kuin jäät työttömäksi.

Siihen aikaan olin tavnnut elämäni miehen, mutta emme olleet muuttaneet yhteen, joten saatoin kertoa että ei, asun yksin, työ vie kaiken ajan.

Viikkoja sen jälkeen muutettiin yhteen ja jätettiin ehkäisy sikseen eikä siinä montaa kuukautta mennyt kun olin jo raskaana. Kun palasin töihin, olin saanut paremman paikan ja paremman palkan.

Vierailija
509/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sulla ollut keskenmenoja, kun näin myöhään kerrot sun raskaudesta?" kysyi ei mitenkään läheinen työkaveri, kun ilmoitin rakenneultran jälkeen raskaudesta työpaikalla.. No ei ollut, enkä olis kertonut vaikka olisikin. Mun mielestä tuo oli ihan tavallinen aika kertoa.

Ja siis ei keskenmenoja tarvitse mun mielestä kenenkään salailla, mutta ei niistä myöskään tarvitse kertoa, jos ei halua. Niistä kysyminen on kyllä tosi tökeröä.

Vierailija
510/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntuu olevan nykyään epäkohteliasta. Minkä takia ei saa kysyä mitään? Minä ainakin kysyn on se sitten moukkamaista tai mitä hyvänsä. En pahuuttani vaan uteliaisuuttani, en elä kuplassa. Ennen sanottiin ettei kysyvä tieltä eksy, ja ettei ole tyhmiä kysymyksiä eli kannustettiin ottamaan asioista selvää. Nyt se on täysin tuomittavaa ja saa nykyään ihmiset pois tolaltaan. Älytöntä.

Kysy pois vaan. Kunhan muistat sen, että osa ihmisistä ei välttämättä vastaa toivomallasi tavalla tai saattaa jättää vastaamatta kokonaan. Moukkamaiseen kysymykseen on aika todennäköistä saada moukkamainen vastaus.

Kysynkin, ja osaan kysyä fiksusti en ole moukka mutta en myöskään jätä kysymättä sen takia että pelkään ettei vastausta tule jos joku nirppanokka pitää kysymystäni moukkamaisena. Haloo hei, joka asiasta mielensäpahoittajalumihiutaleet, hankkikaa oikeesti elämä. Menkää töihin. Olen 60v ja ymmärrän elämästä varmasti enemmän kuin nämä jokaisen moukaksi leimaavat itkupillit.

Vierailija
511/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies kysyi kahvikupposen ääressä että mites teillä. Onko vaimolla trimmattu haarukka kun on muutenkin nätti ja huoliteltu. Käskin suksia ...ttuun niin uhkasi työsuhteen jatkuvuudella jos toistuu pomolle haistattelu.

Vierailija
512/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi olet niin kalpea?" Puolitutulta julkisella paikalla, ei edes tervehtinyt vaan marssi paikalle ja pamautti tämmöisen. Olen super vaalea ja en rusketu, ei edes mitään muutosta aiempiin kertoihin kun on tavattu...

Jotenkin tämmöisten kommenttien laukojista tulee mieleen, että eivät joko pelaa täydellä pakalla tai sitten heillä on jokin häiriö, joka hämärtää kykyä käsittää sitä, mitä ihmisille voi sanoa ja mitä ei...Normaali aikuinen ei vain tule ja töksäytä jotain tuollaista tervehtimättä edes ensin. Eikä kyllä töksäyttäisi silloinkaan, vaikka tervehtisi.

Jotkut arvostaa tollaista tyyliä että sanotaan suoraan rehellisesti vaikka se olisikin epäkohteliasta ja epähienotunteista.

Niin, ne töksäyttelijät itse. "Mä oon vaan tapanu sanoa asioita suoraan, semmonen mä vaa oon"

Vierailija
513/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaaja kysyi ystävältäni, kun ei sektion jälkeen jaksanut olla "superäiti".

SO: Haluatko varmasti pitää lapsen?

Vierailija
514/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lista mitä ainoastaan saa kysyä, ojentakaa se potentiaaliselle kysyjälle niin ei tule paha mieli kun itse ette koskaan virheitä tee saati kysy vääriä asioita, keneltäkään.

Vierailija
515/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliohjaaja kysyi ystävältäni, kun ei sektion jälkeen jaksanut olla "superäiti".

SO: Haluatko varmasti pitää lapsen?

Jännä tulkinta muuta en sano.

Vierailija
516/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään ärsyttävän usein, että onko mulla silikonit/mikä mun kuppikokoni on.

Kysyjät ovat poikkeuksetta miehiä.

Just pari päivää sitten juttelin bussipysäkillä "herttaisen papan" kanssa. Hän on asunut näillä kulmilla koko ikänsä, ja oli mielenkiintoista kuulla, miten kaupunginosamme on muuttunut vuosien saatossa. Keskustelu oli oikein kiva ja lämminhenkinen, kunnes vanha herra töksäytti: "Kerrohan, onko nuo sinun rinnat ihan aidot?"

Se kiva keskustelu lössähti sitten siihen.

Vierailija
517/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hankkimassa vuokra-asuntoa torin kautta, ja erään asunnon omistaja soittikin jätettyäni hänelle viestiä asuntoa koskien. En enää muista mitä kaikkea ehdimme käydä läpi kunnes mies kysäisi; ''Raahaatkos paljon ukkoja kotiin?'' Menin aivan jäihin, millä tavalla tuo liittyy yhtään mitään? Tuon tai en, mitä väliä? Ovatko naiset kuitenkin ihan ok? En ottanut asuntoa vastaan, jäi niin creepyt fiilikset koko miehestä. Varmaan olisi asentanut eteiseen kameran ja valvonut ketä kodissani käy.

Vierailija
518/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin onko mulla joku kehitysvamma kun näytän naamasta niin nuorelta.

En ymmärtänyt koko kysymystä ja jäädyin, mihin tuo kysymys edes perustuu?

Vierailija
519/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavin tapaus oli ehkä kun olin hakemassa pizzaa itselleni ja mukanani oli noin 1,5 v tyttöni rattaissa. Tuli vanhempi mies joka alkoi jutella lapselleni ”oletpa sinä kaunis tyttö! Sinusta tulee sitten minulle vaimo kun vähän kasvat, eikö niin?

Hyi hitto. Menin ihan sanattomaksi oksetuksesta. Teki mieli jättää pizzan odotus siihen paikkaan. Käänsin rattaita itseeni päin ja aloin jutustella tytölle kaikkea muuta ja yritin ignoorata miehen kokonaan. Onneksi pizza tuli pian.

Itse törmäsin teini-iässä tosi moneen mieheen, jotka juurikin yritti houkutella minua sänkyyn. Eli pedofiilejä. Joskus eräs mieslauma jahtasi minua ja puhui limaisia ja ehdotteli. Ollessani pihatöissä kaupungilla niin saattoivat prätkäniehet pysähtyä ehdottelemaan että maksaa enemmän ku mun kuukauden palkan jos tuun vähä iloksi mökille.. jne.

Joka päivä kun luen ylen tai jotain uutisia niin törmään vähintään yhteen otsikkoon jossa pedofiili saanut tuomion.

Mun täytyy sanoa että kauheen kova luotto ei ole miessukupolveen kaiken sen jälkee mitä nuorena kaunis tyttö voikaan saada kohtelua vanhemmilta miehiltä.. :/ itseeni kaikki ne ehdottelut aiheuttivat elämääni myöhemmin harmia. Tietenki hännänhuippu että oma lapseni saa näitä kommentteja jo vauvana. Onneksi ei vielä ymmärtänyt sen ällötyksen sanoja tai muista niitä.

Tuohon olisi voinut sanoa hänelle kovaan ääneen, että "mitä ihmettä oikein selität meidän pojalle". Sitten olisit voinut oikein teatraalisesti kääntyä poispäin ja sanoa lapselle kuuluvasti, että "ei kuunnella ollenkaan noita sedän hulluja juttuja".

Vierailija
520/1173 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kysytty mitään löyhkäävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi