Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Sain saman firman sisältä uuden, paremminpalkatun tehtävän. Yksi ensimmäistä kertaa tapaamani tyyppi kysyi muiden edessä, oliko tehtävän vaihtaminen minun oma päätökseni. Eli siis suoraan sanottuna piti mua aivan surkeana työntekijänä. Olipa kiva. Vieläkin kirpaisee, kun muistelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi olet niin kalpea?" Puolitutulta julkisella paikalla, ei edes tervehtinyt vaan marssi paikalle ja pamautti tämmöisen. Olen super vaalea ja en rusketu, ei edes mitään muutosta aiempiin kertoihin kun on tavattu...
Jotenkin tämmöisten kommenttien laukojista tulee mieleen, että eivät joko pelaa täydellä pakalla tai sitten heillä on jokin häiriö, joka hämärtää kykyä käsittää sitä, mitä ihmisille voi sanoa ja mitä ei...Normaali aikuinen ei vain tule ja töksäytä jotain tuollaista tervehtimättä edes ensin. Eikä kyllä töksäyttäisi silloinkaan, vaikka tervehtisi.
kaikenlaisia töksäyttelijöitä sitä on.. kai oli huolissaan.
No ainakin paljon kyseltiin menikö mun vartalo pilalle kun sain lapsen, vieläkö pystyn nauttia seksistä ja yks halus kokeilla miltä mun maha tuntuu. Kokeilikin kyllä ennen kun ehdin reagoida. Ja joo, moni myös kysyi oliko lapsi vahinko. Olin naimisissa kuitenkin jo siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi olet niin kalpea?" Puolitutulta julkisella paikalla, ei edes tervehtinyt vaan marssi paikalle ja pamautti tämmöisen. Olen super vaalea ja en rusketu, ei edes mitään muutosta aiempiin kertoihin kun on tavattu...
Jotenkin tämmöisten kommenttien laukojista tulee mieleen, että eivät joko pelaa täydellä pakalla tai sitten heillä on jokin häiriö, joka hämärtää kykyä käsittää sitä, mitä ihmisille voi sanoa ja mitä ei...Normaali aikuinen ei vain tule ja töksäytä jotain tuollaista tervehtimättä edes ensin. Eikä kyllä töksäyttäisi silloinkaan, vaikka tervehtisi.
Jotkut arvostaa tollaista tyyliä että sanotaan suoraan rehellisesti vaikka se olisikin epäkohteliasta ja epähienotunteista.
Toiset ihmiset ovat niin paksunahkaisia, että heidän yli ja läpi voi kävellä, eivätkä he ole siitä moksiskaan.
Siksi he toimivat itsekin samoin. He eivät itse loukkaannu sellaisesta käytöksestä, joten eivät kykene ymmärtämään, että joku toinen voisi loukkaantua.
Minä väitän, että tämä on yleisin selitys. Ei se minusta tyhmyyttä ole, vaan sitä, että he kohtelevat toisia ihmisiä kuten heitä itseäänkin saa kohdella.
Sitten on toisia, jotka ovat tahallaan ilkeitä. Sen huomaa katseesta tai ilmeestä - he jäävät odottamaan toisen ihmisen reaktiota. Heissä on ristiriitaisuutta: toisaalta on todella huomaavainen, sitten tulee isku.
Väitän kuitenkin, että aika harva on tahallaan ilkeä.
Joku kirjoitti, että lääkäri oli kysynyt, onko lapsilla sama isä. Sitä ei kysytä ilkeilläkseen, vaan se voi olla yksi syy erilaiseen raskauteen yms.
Minä yleensä vastaan myös epäkohteliaisiin kysymyksiin kohteliaasti, ikää ja elämänkokemusta on enkä provosoidu herkästi.
Aikanaan ns.paras ystäväni, koulukaverini, kysyi pirullisesti naureskellen että taisi sattua vahinko? Muistan edelleen ilmeensä ja sen miten voimattomaksi menin. Silloin ei osattu kertoa että ei ollut suunniteltu mutta täysin ok - parisuhteessa vuosia saman kanssa. Vahinko on nyt 10v ollut valmis lääkäri, kysyjän lapsi pahasti allerginen ja on myös diabetes, olutta kuluu sekä äidillä että pojalla. Kysyjä oli luokan priimus ja veteli tupakkaa raskausaikanaan, koska me tyhmät emme tienneet että äidillä ja lapsella on eri verenkierto (ei siis tajunnut että istukka välittää nikotiinit ja muut myös vauvalle).
Sanottiin kyllä ettei pitäisi polttaa raskausaikana mutta tämä leidi tiesi kaiken, tietää varmaan edelleen.
Kaikki tuntuu olevan nykyään epäkohteliasta. Minkä takia ei saa kysyä mitään? Minä ainakin kysyn on se sitten moukkamaista tai mitä hyvänsä. En pahuuttani vaan uteliaisuuttani, en elä kuplassa. Ennen sanottiin ettei kysyvä tieltä eksy, ja ettei ole tyhmiä kysymyksiä eli kannustettiin ottamaan asioista selvää. Nyt se on täysin tuomittavaa ja saa nykyään ihmiset pois tolaltaan. Älytöntä.
puliakat on huudellu k-kaupan eessä hävyttömyyksiä
joihin en ole vastannut
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntuu olevan nykyään epäkohteliasta. Minkä takia ei saa kysyä mitään? Minä ainakin kysyn on se sitten moukkamaista tai mitä hyvänsä. En pahuuttani vaan uteliaisuuttani, en elä kuplassa. Ennen sanottiin ettei kysyvä tieltä eksy, ja ettei ole tyhmiä kysymyksiä eli kannustettiin ottamaan asioista selvää. Nyt se on täysin tuomittavaa ja saa nykyään ihmiset pois tolaltaan. Älytöntä.
Kysy pois vaan. Kunhan muistat sen, että osa ihmisistä ei välttämättä vastaa toivomallasi tavalla tai saattaa jättää vastaamatta kokonaan. Moukkamaiseen kysymykseen on aika todennäköistä saada moukkamainen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin kiittänyt kysymästä ja kertonut voivani ihan hyvin. Hän oli varmasti vain säikähtänyt nähdessään sinut niin kalpeana ja tuli tarkastamaan vointisi mahdollisen sairaskohtauksen varalta.
Olin omenavartaloisena laiduttanut reilusti ja siskoni kysyi mieheltään huomaako hän mitään uutta minussa, ei siis oltu nähty vähään aikaan. Ukkonsa katsoi minua ja sanoi sitte että "Ettet vain ole pieniin päin.." ehe ehe.. Kylläpä nauratti tosiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin kiittänyt kysymästä ja kertonut voivani ihan hyvin. Hän oli varmasti vain säikähtänyt nähdessään sinut niin kalpeana ja tuli tarkastamaan vointisi mahdollisen sairaskohtauksen varalta.
Niin heti itsekin luulin että tarkoitti mutta sitten näin että virnisteli jotenkin vahingoniloisesti. Sanoin sitten, että, olen aina tämän näköinen, kun en tiennyt että mitä oikein haki takaa. Se ei vastannut mitään siihen mutta jatkoi virnistelyä.
Terv se kalpea.
Olin löytänyt kumppanin, ja olimme olleet yhdessä kaksi vuotta, kun muutimme. Entinen naapuri - vain hyvän päivän tuttu - kysyi avopuolisoltani noin kolmen vuoden kuluttua: Vieläkö olet saman naisen kanssa?
Henkilö kysyi eräästä projektista: Paljonko sä siitä sait rahaa?
Lisäksi hänelle oli tärkeätä tietää, kuinka suuri osa tuotokseni oli koko projektista. Että eihän se niin paljon ole. Alennuin selittämään, että vaikka se oli noin neljäsosa, olen kuitenkin jotunut tekemään työlään osuuteni. Vaikka suhteellinen osuus jostakin kokonaisuudesta olisi mikä tahansa, työn joutuu ihan oikeasti tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin heti itsekin luulin että tarkoitti mutta sitten näin että virnisteli jotenkin vahingoniloisesti. Sanoin sitten, että, olen aina tämän näköinen, kun en tiennyt että mitä oikein haki takaa. Se ei vastannut mitään siihen mutta jatkoi virnistelyä.
Terv se kalpea.
Haki takaa?
Kaksosia odottaessa sekä heidän ollessaan pieniä sain paljon kysymyksiä siitä, miten heidät on laitettu alulle. Kenties ihan luomuna vaiko hedelmöityshoidoilla? Osa kysyjistä täysin tuntemattomia ihmisiä. Harvalta yhden lapsen äidiltä kysellään lapsensa alullesaattamistapaa.
Lapsista ja rakkauselämästä on kyselleet sellaiset henkilöt, jotka ei tosiaan ole niin läheisiä, että heillä mielestäni olisi mitään asiaa kysellä sellaisia. Lisäksi on kysytty todella arvostelevaan ja tuomitsevaan sävyyn, miksi ihmeessä otimme koiran. Koin myös sen todella loukkaavana, juuri sen sävyn takia, millä se sanottiin.
"Ootko sä tyttö vai poika?"
Tosi kivaa oli kuulla tuota kysymystä jatkuvasti, kun olin lauta ja androgyynisen näköinen tyttö. Edelleenkään en ymmärrä, että miksi ei voitu sen sijaan kysyä vaikka että "Mikä sun nimi on?", kun Mariaa tuskin voi erehtyä pojaksi luulemaan.
Valittelin töissä vatsakivusta. Siihen sitten mamma heti kysymään että ettet vaan olisi raskaana. No en ollut, enkä olisi halunnut ja tein kyllä selväksi että ei ihan jokaisen naimisiin menneen naisen tarkoituksena ole ryhtyä porsimaan.
Me ollaan lapsettomia, olisi haluttu lapsia. Hoidot vei vaimon sairaalaan kolmeksi viikoksi, toisella kertaa vain kahdeksi viikoksi. No, vaimon siskon lapsen ristiäisissä, pappi, alkoi tivata vaimolta, koska hän on äiti. Vaimo väisteli kysymystä, pappi vain jatkoi ja jatkoi lapsien saamisesta. Vaimolle alkoi tulla jo kyyneleet silmiin, oli paha paikka kaiken juhlaväen kuullen.
Harmi, et tämä naispappi ehti lähteä ennenkuin ehdin antaa palautetta erittäin tahdittomasta käytöksestä. Eihän hän sitä pahalla, koska ei tiedä taustaa, mutta olisi jättänyt asian kun toinen ei halua vastata lapsiasiaan. Moni muukin asiaa uteli eri yhteyksissä, mutta eivät jatkaneet kun asiasta ei halunnut puhua.