Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää meidän yksityisen mökkitien käyttö?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli meillä pieni tie n. 300m mökin pihaan. Tien varteen olemme tehneet pienen parkkipaikan vieraita varten. Nyt marjastajat ja muut käyttää tuots kun menevät metsään.

Kyltti löytyy jo jossa lukee yksityisalue. Pitääkö siihen puomi laittaa? Sellaista ei itsekään jaksaisi availla ja sulkea. Mitä tehdä??

Kommentit (747)

Vierailija
21/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä oikeasti haittaa auto tien vieressä, mun tie ei herran jumala sentään.

Minä varmaan voinkin sitten tulla pysäköimään sinun pihaan tai tielle kun se ei haittaa?

300 metrin päähän tien varteen voit pysäköidä sienimatkallasi, tervetuloa.

Vierailija
22/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja ihmisiä olette. Parkkipaikka ei kulu siitä, että satunnainen sienestäjä seisoo paikalla tunnin. Kyllä kyllä, olette itse paikan maksaneet ja omistatte sen ja perkeleen pummit päläpälä, mutta miksi muut eivät voisi saada iloa sellaisesta, mistä teille ei ole mitään haittaa tai kustannusta?

Missä menee raja? Mökki on tyhjillään, joten sitä voi käyttää, samoin rantasaunaa, uimapaikkaa, laituria?

Tie on yksityisomistuksessa, miksi sitä pitäisi muille ilmaiseksi tarjota käyttöön? Näitä "perkeleen pummeja" on maailma täysi. Entäs sitten, jos ei jonkun pummin auto käynnistykään? Omistajat odottelevat vieraineen, että joku tulee hinaamaan ja pääsevät omalle paikalleen? Voi v, että vtuttaa tällainen ikuinen hyväksikäyttö.

Jos ei metsään pääse muiden omaisuutta käyttämättä, voi marjat ostaa torilta. Ai mutta joo, siellähän ei voi parkkeerata ilmaiseksi.

Nää marjastajapummit on varmaan just ne vanhemmat, joiden kakarat menee naapurin trampoliiniin, kun naapuri on poissa. Voi juma tätä asennetta.

Olkiukkoparka, ihan hengiltä kuritettu tässä viestissä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummeja löytyy aina. Meilläkin tullut kajakkinaisrt laituriin kun kuulemma näytti niin nätiltä paikalta pitää taukoa

Vierailija
24/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän houkutuksen, mutta moisella lukitsemisella voi itse syyllistyä johonkin en kyllä tiedä mihin.

Ei yhtään mihinkään, omalla maalla omalla yksityistiellä saa aivan vapaasti lukita puominsa.

Ja ainahan voi todeta ettwi huomannut vieraita eikä siellä kellään pitäisi olla asiaa. Kun se marjamiehen fiiatti on viikon siinä jumissa niin oppii varmaan kunnioittamaan yksityisaluetta. Jos lukon rikkovat niin maksumiehiksi joutuu silti

Mistä tämä nettifoorumeilla pesivä uho ja viha muita ihmisiä kohtaan kumpuaa? Onko tällaista tosielämässäkin?

Vierailija
25/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole saaneet siihen yhtään euroa julkista tukea, niin sitten voitte laittaa puomin.

Tämä eka vastaus oli kaiken tiivistävä: jos olette saaneet yhtään avustusta, ei ole asiassa vslittamista, vaikka maan tien alla omistaisittekin. Näin on laki.

Vierailija
26/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän houkutuksen, mutta moisella lukitsemisella voi itse syyllistyä johonkin en kyllä tiedä mihin.

Ei yhtään mihinkään, omalla maalla omalla yksityistiellä saa aivan vapaasti lukita puominsa.

Ja ainahan voi todeta ettwi huomannut vieraita eikä siellä kellään pitäisi olla asiaa. Kun se marjamiehen fiiatti on viikon siinä jumissa niin oppii varmaan kunnioittamaan yksityisaluetta. Jos lukon rikkovat niin maksumiehiksi joutuu silti

Mistä tämä nettifoorumeilla pesivä uho ja viha muita ihmisiä kohtaan kumpuaa? Onko tällaista tosielämässäkin?

Ei ole uhoa. Harmittaa vaan ihmisten käyttäytyminen kun ei osata kunnioittaa muiden omaisuutta. Tai sitten ihmiset ovat vain tyhmiä. Jos näen kyltin että yksityistie en aja sinne. Kuinka vaikeaa moinen voi olla

Vierailija
27/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka käyttää autolla teitä, voisivat käyttää maalaisjärkeänsä ja katsoa mihin ne autonsa jättää. Vaikka tie olisi kuinka villiintyneen metsäinen ja käyttämättömän näköinen, jonkun toimeentulo saattaa olla kiinni siitä että pääsee pelloilleen tekemään työnsä. Vaikka en itse farmari olekaan niin ymmärrän pysäköidä niin että siitä ei ole haittaa kenellekään tai varmistan että pystyn aina siirtämään autoni kohtuullisessa ajassa pois tieltä.

Vierailija
28/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pummeja löytyy aina. Meilläkin tullut kajakkinaisrt laituriin kun kuulemma näytti niin nätiltä paikalta pitää taukoa

Kai otit ne väkisin? Kovis kun olet.

Nämä sosialistiloiset taitaa olla samoja kuin tuossa toisessa ketjussa missä puhutaan että muut maksavat lapsensa retket kun itse ei halua tai kykene. Hävetkää!!!

Vierailija
29/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no kajakin kanssa oli sellainen kapea virtapaikka joessa ja näytti vähän pahalta paikalta, niin yritettiin mennä rantaan vähän katsomaan tilannetta, niin joku kahjo maanomistaja tuli heti huutamaan, että ei saa astua maihin edes kysymättä lainkaan, mitä ollaan tekemässä tms.

Vierailija
30/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin puomin. Ja jos näkisin kutsumattoman vieraan tontillani niin pelottelisin kiväärillä.

Vierailija
31/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä vähän voi lainata/käyttää kun eihän se voi mitään haitata, toiset taas ei halua omiaan jakaa.

Alkuperäiseen kysymykseen. Laittakaa portti, muu ei auta

Vierailija
32/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin parkkikselle pohjamiinan aina kun lähden mökiltä pois.

t. pioneeri

Vierailija
33/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no kajakin kanssa oli sellainen kapea virtapaikka joessa ja näytti vähän pahalta paikalta, niin yritettiin mennä rantaan vähän katsomaan tilannetta, niin joku kahjo maanomistaja tuli heti huutamaan, että ei saa astua maihin edes kysymättä lainkaan, mitä ollaan tekemässä tms.

Miksi ajauduit tuollaiseen paikkaan? Ei se jonku laituri ole mikään pohtimispaikka

Vierailija
34/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se leveä kohta saattaa olla kapean tien ainoa väistökohta vastaan tulevan liikenteen varalta!

Yksityistie on ylläpidetty yksityisin varoin ja tien kulumisen ja korjaamisen maksaa se yksityinen ja jos jollakin on tienkäyttöoikeus, myös hänelle saa lain mukaan laittaa tiemaksun.

Vierailija
35/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä puolustelijat on varmaan samoja jotka pysäköi invapaikallekin, koska käy vaan nopsasti asioille

Vierailija
36/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette outoja. Jos autoista ei ole haitttaa, niin antakaa olla. Itse olen maatilalta kotoisin, ja tiemme oli yksityistie, joka vei vain tilallemme ja takapelloille. Siitä pääsi myös järvelle, ja kyllä niitä autoja siellä usein oli, peltojen vieressä. Lisäksi maillamme meni metsäautotie, jota marjastajat käytti. Metsässä tehtiin iso aukkohakkuu, ja alueelle kasvoi sit hirveästi vadelmaa. Kerralla laskettiin yli 80 autoa tien varrella, kun tieto vadelmista kiiri.

Vierailija
37/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette saa yhteiskunnan avustusta niin teillä on oikeus sulkea tie yleiseltä käytöltä, muuten ei. 

Laitan tien alkuun selkeä merkki/kyltti kameravalvonnasta ja siitä että pysäköinti/tien käyttö on maksullista, pysäköimällä hyväksyy kameravalvonnan ja maksullisuuden. Jo pelkkä kyltti karkoittaa 95% pois.

Vierailija
38/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinoita se tie.

Vierailija
39/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin muu auttaa kuin puomi. Tutuilla oli vähän samanlainen tilanne. Kerran kun lähtivät kaupungille mökiltä ja lukitsivat portin siksi aikaa (pari tuntia) niin palatessa oli hermostunut marjastaja jumissa :)

Ei hitsi tää on hyvä :) Siinähän sitä olisi aikaa miettiä mihin tuli se auto jätettyä

Ihmisiä ei tarvitse paljon tylyttää ennen kuin saavat kostoajatuksia. Puomiin voi ilmestyä toinen lukko tai omanne olla täynnä pikaliimaa.

Poliisi sitten selvittää rekisterinumeron perusteella kuka oli asialla ja laittaa korvaamaan vahingon. Muistaa kuokkavieraat seuraavalla kerralla jättää portin ja lukon olla rauhassa.

Vierailija
40/747 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on metsäpalsta, jota ei meidän suku käytä mihinkään, mutta jossa tie on mm. hakkuiden takia olemassa. Käytiin ensimmäistä kertaa varmaan vuosikymmeneen tarkastamassa paikkaa, niin paikalliset ovat ottaneet rannan käyttöönsä venevalkamaksi ja parkkeeraavat kalaretkiensä aikana autojaan tien varressa. Tuloksena se, että metsätyökoneelle suunniteltu yksityistie on leventynyt 3-kaistaiseksi ja päähän on vielä ilmestynyt kääntöpaikka. Niille autolla tampatuille paikoilla lienee turha yrittää puuntaimia istuttaa. Mutta kivahan se on muiden omaisuutta käyttää kuin omaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän