Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei kiinnosta olla yksin vastuussa lapsistani tai ilman lasten isää lasteni seurassa eikä hoitaa heitä

Vierailija
08.10.2017 |

Miksi tämä on joistakin ihmisistä jopa ahdistavaa? Jos omaa äitiäni ei olisi kiinnostanut olla kansani olisin ollut vain tyytyväinen.

Kommentit (420)

Vierailija
61/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi, sen jälkeen kun lapset on hankittu, niin vaikka kuinka häpeäisinitseään, niin sitä ei pääse pakoon koittamalla olla joku, kuka ei ole. Kun silloinhan ei ois mitään, mitä hävetä. Koska pystyisi toimimaan toisin, eikä enää mitään syytä hävetä olisi.

ap

Ei nää ihmiset ymmärrä mitä se on, että periaatteessa tietää miten lapset, ihmissuhteet ja elämä pitäis hoitaa mutta käytännössä niitä asioita yrittää tehdä ei mikään aikuinen vaan se lapsi jota on niin monet kerrat vahingoitettu.

Vaikka sun äidillä ei ole eikä ole ollut myötätuntoa sua kohtaan, niin yritä olla itsellesi hellä.

Kuulostaa hyvältä että sulle on ilmeisesti terapia järjestynyt: mua ainakin auttoi, olen nykyään enemmän oma itseni ja sitä myötä parempi äiti lapsilleni.

Se hyvä äitiys ei ole sitä mun ominta utseä, vaan tulee siitä että havaitsen oaremmin ne ristiriidat joita on vanhemman velvollisuuksien ja sen omimman itseni välillä, ja toimenpiteissäni pyrin ottamaan huomioon molemmat puolet.

Niinpä. Siis minun on oltava avoimesti sitä mitä olen, muutenhan noi ongelmat jotka äiti rakensi tosiaankin jäisivät vain minun ongelmikseni, kuten äiti tarkoittikin, ei hän halua minun niistä vapautuvan ja elävän paremman elämän, kuin hän eli, koska se nostattaisi kateutta.

Jos en kuitenkaan voi olla paha en tiedä itsekään, miksi olen paha. Se selviää käyttäytymällä niin kuin äiti mulle opetti (ei siis se mitä hän minulle sanoi, vaan se mitä hän esimerkillään edusti) ja saamalla selville siten hänen virheensä, niin, etteivät ne enää ole minun virheitäni, vaan hän voi jäädä paskassaan istumaan siihen läjään itse ja keiden kanssa siellä paskassa haluaakaan istua.

Minä saan sillä lailla erotettua, kuka minä sen kaiken paskan alla olen, sen kaiken paskan,jolla äiti halusi pilata elämäni omansa kaltaiseksi, ettei elintasokuilu olisi niin järkyttävän suuri välillämme. Siis henkisen onnen, itsemääräämisoikeuden ja -kyvyn, omiin asioihin vaikuttamisen muihin nähden yms. kuilu, ei taloudellinen.

ap

Vierailija
62/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat itsellesi luvan olla paha. Mitättömät asiat antaa oikeuden olla inhottava. Tehdä pahoja tekoja ilman omaa vastuuta.

Tällainen ihminen on persoonallisuushäiriöinen

Totta, on kyllä selvät skirsofreenikon piirteet.

Siksipä, ap rupea sekoilemaan ihan älyttömästi, heittäydy lopullisesti ihan sekopäiseksi, lähde kadulle alasti, riehu, käy jonkun päälle, tee joku ihan hullu temppu, tee useampi niin kauan, että mies tajuaa sun olevan aivan sekopää niin et voi enää saada olla lastesi kanssa!

Tai ota pikakänni aina kun meinaat joutua lasten kanssa tekemisiin!!

???????

Niin, toi on se ratkaisu, joka sun suvussasi tiedetään, mutta mun suvissa, isän puolelta, ratkaistaan asiat, koska me voidaan. Koska on rahaa ja älyä ja kaikkea on.

ap

Sun isä on mennyttä. Ei sulla ole mitään.

Ei sulla ole mitään ratkaistavaa.

Anna kaikkien ihmisten olla ja ole ihan itseksesi. Pyydä jotkut lääkkeet millä voit olla ihan omissa maailmoissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat itsellesi luvan olla paha. Mitättömät asiat antaa oikeuden olla inhottava. Tehdä pahoja tekoja ilman omaa vastuuta.

Tällainen ihminen on persoonallisuushäiriöinen

Niin, koska haluan tietää, mitä sen takana on. Eihän sitä voi muuten ratkaista. Peittele sä vain pimeytesi, mä kaivan omani päivänvaloon jotta teen asioille jotain, koska en ole säälittävä ruikuttava uhri kuten sinä.

ap

Sinä nimenomaan tekeydyt äitisi ruikuttavaksi uhriksi. Kukaan muu ei ruikuta täällä niin paljoa kuin sinä.

Vierailija
64/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti älä kutsu itsees äidiks

Vierailija
65/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi, sen jälkeen kun lapset on hankittu, niin vaikka kuinka häpeäisinitseään, niin sitä ei pääse pakoon koittamalla olla joku, kuka ei ole. Kun silloinhan ei ois mitään, mitä hävetä. Koska pystyisi toimimaan toisin, eikä enää mitään syytä hävetä olisi.

ap

Ei nää ihmiset ymmärrä mitä se on, että periaatteessa tietää miten lapset, ihmissuhteet ja elämä pitäis hoitaa mutta käytännössä niitä asioita yrittää tehdä ei mikään aikuinen vaan se lapsi jota on niin monet kerrat vahingoitettu.

Vaikka sun äidillä ei ole eikä ole ollut myötätuntoa sua kohtaan, niin yritä olla itsellesi hellä.

Kuulostaa hyvältä että sulle on ilmeisesti terapia järjestynyt: mua ainakin auttoi, olen nykyään enemmän oma itseni ja sitä myötä parempi äiti lapsilleni.

Se hyvä äitiys ei ole sitä mun ominta utseä, vaan tulee siitä että havaitsen oaremmin ne ristiriidat joita on vanhemman velvollisuuksien ja sen omimman itseni välillä, ja toimenpiteissäni pyrin ottamaan huomioon molemmat puolet.

Niinpä. Siis minun on oltava avoimesti sitä mitä olen, muutenhan noi ongelmat jotka äiti rakensi tosiaankin jäisivät vain minun ongelmikseni, kuten äiti tarkoittikin, ei hän halua minun niistä vapautuvan ja elävän paremman elämän, kuin hän eli, koska se nostattaisi kateutta.

Jos en kuitenkaan voi olla paha en tiedä itsekään, miksi olen paha. Se selviää käyttäytymällä niin kuin äiti mulle opetti (ei siis se mitä hän minulle sanoi, vaan se mitä hän esimerkillään edusti) ja saamalla selville siten hänen virheensä, niin, etteivät ne enää ole minun virheitäni, vaan hän voi jäädä paskassaan istumaan siihen läjään itse ja keiden kanssa siellä paskassa haluaakaan istua.

Minä saan sillä lailla erotettua, kuka minä sen kaiken paskan alla olen, sen kaiken paskan,jolla äiti halusi pilata elämäni omansa kaltaiseksi, ettei elintasokuilu olisi niin järkyttävän suuri välillämme. Siis henkisen onnen, itsemääräämisoikeuden ja -kyvyn, omiin asioihin vaikuttamisen muihin nähden yms. kuilu, ei taloudellinen.

ap

Ei, kato kun et sä nyt pysty syyttään sun äitiä.

Sun täytyy nyt ihan itse tehdä itsellesi jotain, lopullisesti.

Älä nyt ikinä ikinä ikinä enää suostu ottamaan niitä lapsia hetkeksikään.

Pysy niistä kaukana.

Vierailija
66/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Kivikissaäidin tytär tulee jonain päivänä löytämään nämä avaukset. Internet ei kadota mitään.

Tulkoot. Rehellisyys on avain itsetuntemukseen.

ap

Itsetuntemuksen tulee johtaa hyvyyteen, ei pahuuteen. Pahuus ei ole legitiimi valinta.

Vierailija
67/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, onko lääkkeet otettu tänä aamuna?

Mulla ei ole mitään mielialalääkkeitä, eikä muitakaan. Olen syönyt joskus Cipralexia, mutta en enää. Psykiatri joka teki lausunnon kelaa varten terapiasta ei määrännyt mitään.

Niin, se terapeutti sanoo sun kärsivän jälleen masennuksesta, mutta todellinen syyhän on se, että sulla on niin paha narsismi ja joku syntymässä saatu aivovaurio, ettei sulle voi mitään.. Ei edes lääkkeillä.

Mites otatko viinaa, oletko huomannut että se vaan pahentaa oloa?

Ei terapeutti sano, se oli psykiatri. Ja ei ole narsismia, eikä aivovauriotakaan, todellakaan, mikäs vittu sä kuvittelet olevasi nimittelemässä mua noin? Alkoholia en käytä kuin joskus tarjottuna, siis itse oot varmaan rapajuoppo, jonka elimistö kestää sitä hyvin ja kuvittelet, että nillä joilla ei estä niin vetävät sitä sitten siksi, kun tulee huono (=ei normaali) olo helposti??! :D

No karmeen virhe on tehty siinä, että vaikka tuohon sun tilaan ei ole lääkettä, sulle söpötetään jotain masennuksesta, jolloin voit mennä sen taakse ja olla perheellesi noin kamala.

Siis lopettaa sut pitäisi tai jollain lääkkeillä aivotoiminta nolliin. Kunnon paperit niin, ettet oikeasti saisi enää ikinä nähdä lapsiasi.

Lobotomia?? Voi kun niitä tehtäis vielä.

Ei mulle kukaan selitä mitään masennuksesta, vaan se parhaiten kuvasi tilani pahenemista, millä saatiin kriteerit kelalle myöntää mulle terapiaa.

Et nyt ole ilmeisen lukutaitoinen, kun en missään ole puhunut halustani mennä masennuksen taa, että saan olla ilkeä kun niin hirveästi haluan. Ei. Olen ilkeä siksi, että paljastuisi äitini kauheat virheet. Nehän tulevat minun kauttani. Äiti ne on halunnut tukahduttaa, ettei joutuisi myöntämään niitä itsessään. Ihna inhimillistä, mutta sillä ei (enää) pilata mun elämääni, jos se on itsestäni kiinni.

ap

Vierailija
68/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti pidät oikeutenasi olla paha lapsillesi.

Heidän lapsuus on nyt. Sinulla ei ole oikeutta sitä pilata. Tietoisilla pahoilla teoilla.

Toi edellinen vuodatus on täyttä paskaa. Sinä osoitat pahuudessasi vain oman pahuutesi. Sinä olet omat tekisi.

Käytöksesi on anteeksiantamatonta. Sinä olet valinnut olla paha.

Vierailija
69/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Kivikissaäidin tytär tulee jonain päivänä löytämään nämä avaukset. Internet ei kadota mitään.

ap

Itsetuntemuksen tulee johtaa hyvyyteen, ei pahuuteen. Pahuus ei ole legitiimi valinta.

Tietenkin tulee, mutta et voi ottaa siitä matkasta vain sitä kaunista, varsinkaan kun sitä ei paljon ole, tai olen sen kaiken käyttänyt jo tähän ikään mennessä loppuun. Nyt on aika katsoa se paha, jota kaltaisesi vellihousut tai terapiaa saamattomat köyhät eivät ikinä saa katsoakaan.

ap

Vierailija
70/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ilkeä siksi, että paljastuisi äitini kauheat virheet. Nehän tulevat minun kauttani. Äiti ne on halunnut tukahduttaa, ettei joutuisi myöntämään niitä itsessään."

Ei! Sinä ilmaiset vain oman pahuutesi. Sinä näytät vain omat vieheesi

Eikä yhtä pahaa äitiä ole toista

Vierailija
71/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei, kato kun et sä nyt pysty syyttään sun äitiä.

Sun täytyy nyt ihan itse tehdä itsellesi jotain, lopullisesti.

Älä nyt ikinä ikinä ikinä enää suostu ottamaan niitä lapsia hetkeksikään.

Pysy niistä kaukana.

Miten niin en pysty syyttämään mun äitiä? Tietenkin mä pystyn. Ja mun kuuluukin. Mun terapeutti viimeksi juuri vapautti minut siitä, että en ole lapsena loukannut ketään niissä kyläilytilanteissa. Mä vain sanon itselleni nykyään joka päivä " en ole loukannut", kun ne itsesyytökset tulevat. Ja siis tämä ei nyt koske lapsia, heitä olen varmasti loukannut, mutta niin on kaikki vanhemmat, tai ainakaan ani harva ei ole.

ap

Vierailija
72/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään mielialalääkkeitä, eikä muitakaan. Olen syönyt joskus Cipralexia, mutta en enää. Psykiatri joka teki lausunnon kelaa varten terapiasta ei määrännyt mitään.

Niin, se terapeutti sanoo sun kärsivän jälleen masennuksesta, mutta todellinen syyhän on se, että sulla on niin paha narsismi ja joku syntymässä saatu aivovaurio, ettei sulle voi mitään.. Ei edes lääkkeillä.

Ei terapeutti sano, se oli psykiatri. Ja ei ole narsismia, eikä aivovauriotakaan, todellakaan, mikäs vittu sä kuvittelet olevasi nimittelemässä mua noin? Alkoholia en käytä kuin joskus tarjottuna, siis itse oot varmaan rapajuoppo, jonka elimistö kestää sitä hyvin ja kuvittelet, että nillä joilla ei estä niin vetävät sitä sitten siksi, kun tulee huono (=ei normaali) olo helposti??! :D

No karmeen virhe on tehty siinä, että vaikka tuohon sun tilaan ei ole lääkettä, sulle söpötetään jotain masennuksesta, jolloin voit mennä sen taakse ja olla perheellesi noin kamala.

Siis lopettaa sut pitäisi tai jollain lääkkeillä aivotoiminta nolliin. Kunnon paperit niin, ettet oikeasti saisi enää ikinä nähdä lapsiasi.

Ei mulle kukaan selitä mitään masennuksesta, vaan se parhaiten kuvasi tilani pahenemista, millä saatiin kriteerit kelalle myöntää mulle terapiaa.

Et nyt ole ilmeisen lukutaitoinen, kun en missään ole puhunut halustani mennä masennuksen taa, että saan olla ilkeä kun niin hirveästi haluan. Ei. Olen ilkeä siksi, että paljastuisi äitini kauheat virheet. Nehän tulevat minun kauttani. Äiti ne on halunnut tukahduttaa, ettei joutuisi myöntämään niitä itsessään. Ihna inhimillistä, mutta sillä ei (enää) pilata mun elämääni, jos se on itsestäni kiinni.

ap

Ei kato kultaseni, kun sä olet ihan itse paha. Paha ihan luita ja ytimiä myöten. Sinä olet kamala, sairas ihminen. Ei sinulla ole mikään masennus, kukaan ei ole pilannut elämääsi. Sinä itse olet niin sairas ja päästäsi vialla, että elämäsi on tuskaa mutta se ei johdu kenestäkään, vain sinulla on päässä vikaa.

Ja nyt kun lapset ja mies on poissa, huomaat että olo ei helpota vaikka " vaikeuden" aiheuttajat on poissa.. Huomaat sen ja nyt vasta onkin vaikeaa.. Pikkuhiljaa joudut huomaamaan että se piru oletkin sinä.

Sun isä on poissa, sun äiti on poissa, sun perhe on poissa--- ainoa mikä aihettaa tuskaa, katsoo peilistä.

Sinä olet paha ja sinä et voi elää itsesi kanssa.

Vierailija
73/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on aika katsoa se paha, jota kaltaisesi vellihousut tai terapiaa saamattomat köyhät eivät ikinä saa katsoakaan."

Sinä olet se paha. Ja sen pystyy näkemään jokainen. Siksi et tule kenenkään kanssa toimeen. Olet paha

Vierailija
74/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen ilkeä siksi, että paljastuisi äitini kauheat virheet. Nehän tulevat minun kauttani. Äiti ne on halunnut tukahduttaa, ettei joutuisi myöntämään niitä itsessään."

Ei! Sinä ilmaiset vain oman pahuutesi. Sinä näytät vain omat vieheesi

Eikä yhtä pahaa äitiä ole toista

Ei, minä en ole paha, ilmaisen äitini kautta tulevaa pahaa. Sen olen tiennyt aina.

ap

Vierailija
75/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kato kultaseni, kun sä olet ihan itse paha. Paha ihan luita ja ytimiä myöten. Sinä olet kamala, sairas ihminen. Ei sinulla ole mikään masennus, kukaan ei ole pilannut elämääsi. Sinä itse olet niin sairas ja päästäsi vialla, että elämäsi on tuskaa mutta se ei johdu kenestäkään, vain sinulla on päässä vikaa.

Ja nyt kun lapset ja mies on poissa, huomaat että olo ei helpota vaikka " vaikeuden" aiheuttajat on poissa.. Huomaat sen ja nyt vasta onkin vaikeaa.. Pikkuhiljaa joudut huomaamaan että se piru oletkin sinä.

Sun isä on poissa, sun äiti on poissa, sun perhe on poissa--- ainoa mikä aihettaa tuskaa, katsoo peilistä.

Ei, pikemminkin minulla oli juuri viimeksikin hyvä istunto terapiassa, jossa sain kuulla, että en ole loukannut äidin ystävätärtä kyläillessä, eikä mun tartte kantaa siitä taakkaa enää koskaan. Se jäi sinne. Huh. Eihän se yksi asia mun elämäni tämän hetkistä "helvettiä" poista, mutta jos et tajua miten se auttaa varmasti minua eteenpäin, tässähän on nyt koko ajan mahdollisuus saada rakentaa ihan uutta elämääni, ja se todellakin on kiinni minusta, niin älä tajua sitten. Et varmaan ole koskan loukkaantunut kenenkään käytöksestä vain sitten. Minä olen, todella pahasti. Äitini.

ap

Vierailija
76/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa pahuutta ja pimeyttä koko ihminen; narsistista, itseään säälivää, oksettavaa tyhjyyttä ja pimeyttä. Terapeuttiakin viedään kuin pässiä narussa tuohon uhriutuneeseen kuolleeseen paikkaan.

Vierailija
77/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö juttu. Olemalla paha, näytät vain mikä sinä olet. Paha. Mitään tekemistä sillä ei ole 40-v rakaisten asioiden kanssa.

Äitisi teki oikein kun yritti sinua kasvattaa.

Sinä teet väärin kun haukut ja hyljeksit lapsiasi. Äitisi yritti sinun vuoksesi. Sinä hyljeksit, koska et kestä että kukaan on ennen sinua. Sinulle ei voi olla muita kuin sinä. Olet itsekäs ja paha. Käytösksesi näyttää mikä sinä olet. Sinä olet paha ja ruma

Vierailija
78/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tietenkin tulee, mutta et voi ottaa siitä matkasta vain sitä kaunista, varsinkaan kun sitä ei paljon ole, tai olen sen kaiken käyttänyt jo tähän ikään mennessä loppuun. Nyt on aika katsoa se paha, jota kaltaisesi vellihousut tai terapiaa saamattomat köyhät eivät ikinä saa katsoakaan.

ap

Et sinä ole siinä asemassa, että sinulla olisi kenellekään mitään neuvottavaa, Olet tuhoon johtavalla tiellä, etkö sitä itse käsitä, koska manipuloit itsesi perustelemaan asian toisin. Pahuus tappaa sen, joka sitä syleilee.

Vierailija
79/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei, pikemminkin minulla oli juuri viimeksikin hyvä istunto terapiassa, jossa sain kuulla, että en ole loukannut äidin ystävätärtä kyläillessä, eikä mun tartte kantaa siitä taakkaa enää koskaan. Se jäi sinne. Huh. Eihän se yksi asia mun elämäni tämän hetkistä "helvettiä" poista, mutta jos et tajua miten se auttaa varmasti minua eteenpäin, tässähän on nyt koko ajan mahdollisuus saada rakentaa ihan uutta elämääni, ja se todellakin on kiinni minusta, niin älä tajua sitten. Et varmaan ole koskan loukkaantunut kenenkään käytöksestä vain sitten. Minä olen, todella pahasti. Äitini.

ap

Ei, sä vaan oot sairas.

Harmi että joku yrittää vielä sua auttaa tietämättä että pahentaa vaan sun tilannetta lyömällä sulle vettä myllyyn.

Se on todella väärin.

Kukaan ei pysty auttaan sua koska olet niin sairas.

Vierailija
80/420 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt on aika katsoa se paha, jota kaltaisesi vellihousut tai terapiaa saamattomat köyhät eivät ikinä saa katsoakaan."

Sinä olet se paha. Ja sen pystyy näkemään jokainen. Siksi et tule kenenkään kanssa toimeen. Olet paha

Minä tajusin tämänkin juuren, että en muka tule kenenkään kanssa toimeen, siis se on jo vuosia ollut oma valintani, koska ihmiset vain aina toimivat minua satuttavilla tavoilla ja inhosin sitä, vaikken oikeastaan voinutkaan syyttää ja nähdä heissä vikaa, niin en itsessänikään. Mutta siis tuo liittyy erittäin vahvasti siihen, etten minä ikinä saanut lapsuudessani olla eri mieltä. On aika hankala solmia ja ylläpitää ystävyyssuhteita, kun ei saa olla eri mieltä. Kun siitä heti rangaistaan, syytetään, haukutaan ja mitätöidään. Ja koska en toisaalta varsinaisesti ole mikään hiiri, joka ei halusisi olla sitä mieltä, mitä itse on, eikä mymistä nuijana jonkun vieressä, miten on samaa mieltä kaikesta, kuin tämä, tankykene olemaan kaveri tai ystävä vain samanmielisten kanssa, niin tuo tilanne otti minua aikalailla 100-0 päähän.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi