Mua ei kiinnosta olla yksin vastuussa lapsistani tai ilman lasten isää lasteni seurassa eikä hoitaa heitä
Miksi tämä on joistakin ihmisistä jopa ahdistavaa? Jos omaa äitiäni ei olisi kiinnostanut olla kansani olisin ollut vain tyytyväinen.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun et kykene näkemään pahaa ja virheitä itsessäsi, et voi olla vapaa. Meissä on kaikissa myös pahuutta ja kaikki teemme virheitä, mutta aikuinen ei syytä toisia teoistaan. Niin tekevät keskenkasvuiset lapset. Sinä oikeutat huonon käytöksesi sillä, mitä äitisi on joskus sinulle tehnyt. On traagista, ettet näe, että siten vain annat äidillesi vallan tuhota taas uuden sukupolven elämä, ja riistät itseltäsi vallan valita oikein ja olla omassa elämässäsi hyvää aikaansaava voima. Vapauttaaksesi itsesi sinun pitää kyetä lakata piiloutumasta äitisi selän taakse ja ottaa vastuu omista valinnoistasi. Pystytkö tähän? On niin paljon helpompaa vain jakaa samaa sairautta, johon on itse kasvanut kuin valita tekevänsä paremmin.
Aikuinen ei syytä toisia teoistaan, haista paska!!!! Jos mun äiti esti itsetuntemukseni, niin kyllä se silloin on hänen vikansa, jos mä teen vääriä valintoja!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun et kykene näkemään pahaa ja virheitä itsessäsi, et voi olla vapaa. Meissä on kaikissa myös pahuutta ja kaikki teemme virheitä, mutta aikuinen ei syytä toisia teoistaan. Niin tekevät keskenkasvuiset lapset. Sinä oikeutat huonon käytöksesi sillä, mitä äitisi on joskus sinulle tehnyt. On traagista, ettet näe, että siten vain annat äidillesi vallan tuhota taas uuden sukupolven elämä, ja riistät itseltäsi vallan valita oikein ja olla omassa elämässäsi hyvää aikaansaava voima. Vapauttaaksesi itsesi sinun pitää kyetä lakata piiloutumasta äitisi selän taakse ja ottaa vastuu omista valinnoistasi. Pystytkö tähän? On niin paljon helpompaa vain jakaa samaa sairautta, johon on itse kasvanut kuin valita tekevänsä paremmin.
Ja ootko sä ihan sokea paska, ai mä en muka NÄE, että äitini tuhoaa minun ja lasteni elämää!!!??? Kyllä mä sen näen, nyt, en nähnyt ennen kuin lapset oli noin 2-4v.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ei syytä toisia teoistaan, haista paska!!!! Jos mun äiti esti itsetuntemukseni, niin kyllä se silloin on hänen vikansa, jos mä teen vääriä valintoja!!!
ap
Menet taas helpoimman kautta, etkä itse edes näe sitä.
Minun äitini kertoi, että se KEHTASIKIN, millainen minä olen, muka, ja se olinkaikki ihan paskaa!!!!! Muta mä uskoin sen. Ja minä äsken ajattelin, kun kirjoitin isästäni, että hyvä isäkin ois kertonut, mutta ne havainnot ois ollee OIKEITA, no, hyvä isä varman tekee sitäkin, mutta ennen kaikkea hyvä isä hyväksyy tosiasiat, sen, millainen lapsi OIKEASTI ON, eikä ala syöttää tälle jotain paskaa ei hyvässä eikä pahassa, vaan antaa lapsen todellakin oppia itsensä tuntemaan itseään ja antaa oikeuden sille ihmisele olla kuka se on!!!!!!! Sen ei tartte tarkoitta etteikö huonoja puolia tulisi koulia ja kasvaa niistä poispäin, mutta sitä ei voi tehdä ellei ympäristö ole hyvä ja rakastava!!!!!!!!!!!!! Muuten se oppiminen ei ole aitoa! Ei se lapsi oikeasti opi välittämään huonojen puoliensa poissiivoamisesta, jos häntä silti vain vihataan. Mitä väliä olla hyvä ihmisille, jotka vihaa sua???
Ne opit on pelkkää veden kaatamista kaivoon, joita mun äiti niin ylpeänä kuvitteli mullekin opettavansa ja sitten järkyttyy ja loukkaantuu, kun mä vittuakaan piittaan niistä silloin kun mun elämässä kaikki menee päin vittua!!!!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ootko sä ihan sokea paska, ai mä en muka NÄE, että äitini tuhoaa minun ja lasteni elämää!!!??? Kyllä mä sen näen, nyt, en nähnyt ennen kuin lapset oli noin 2-4v.
ap
Pointti oli, että itse ANNAT äitisi vaikuttaa lastesikin elämään. Hänellä on heihin tasan sen verran valtaa kuin itse hänelle annat. Ja SINULLA on valta tehdä parempia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMenet taas helpoimman kautta, etkä itse edes näe sitä.
Itse menet. Sä et vaan tajua. Totta kai mä syytän niitä, jotka pahaa mulle aiheuttivat, etkö sä nyt ymmärrä? Jos se estää minua toimimasta hyvin, niin ei ole minun vikani!!!!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävä, hellä, suojaava ja hyväksyvä suhtautuminen itseen tarvitaan ensiksi.
Toiminnan muuttaminen vie voimia, ja ankara suhtautuminen itseen vie voimia myös. Ensiksi pitää olla hellä että ikinä pääsee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPointti oli, että itse ANNAT äitisi vaikuttaa lastesikin elämään. Hänellä on heihin tasan sen verran valtaa kuin itse hänelle annat. Ja SINULLA on valta tehdä parempia valintoja.
Eihän ole mulla valtaa!!!!!! Tietenkin siihen on, mitä äiti suoraan heille sanoo, mutta ei muuhun.
ap
Kiitoa kaikille keskustelijoille, menen tästä nyt puuhiini itsekin viisastuneena: kirjoitin itsestä prosessina, mutta en ole itse tajunnut asiaa aiemmin näin kirkkaasti kuin nyt kun sain asiaa täällä selittää.
Sellaista ehdotan että jos olette vihaisia, niin kokeilkaa olla itsellenne ystävällisiä. Se saattaa auttaa enemmän kuin jyrkät sanat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitoa kaikille keskustelijoille, menen tästä nyt puuhiini itsekin viisastuneena: kirjoitin itsestä prosessina, mutta en ole itse tajunnut asiaa aiemmin näin kirkkaasti kuin nyt kun sain asiaa täällä selittää.
Sellaista ehdotan että jos olette vihaisia, niin kokeilkaa olla itsellenne ystävällisiä. Se saattaa auttaa enemmän kuin jyrkät sanat.
Niinpä. Mieluummin oppikaa ihmiset tästä jotain, älkääkä koittako mulle opettaa!! Ja siis mua saa toki opettaa, jos haluaa, mutta koittaa opettaa on vähän outoa. Ei tää teidän elämänne ole, vaan mun. Okei, mulla on lapsia, mutta te ette voi realisesti tehdä mitään muuta kuin auttaa minua jos haluatte lapsille hyvää. Ja lapsia ajattelen kyllä.
ap
Jaaha, taas se vaihe, että huudat ja kiroilet kirjoittaessasikin. Ei jaksa kuule tänään tätä settiä.
Lapset pois tuommoiselta äitiltä. Tekee pahaa pienten puolesta.
Juuri tällaisten ketjujen js idioottien takia ajattelen että oikeesti av ei ole oikea paikka mulle. Ihan pimeätä porukkaa. T. Neljän lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten ketjujen js idioottien takia ajattelen että oikeesti av ei ole oikea paikka mulle. Ihan pimeätä porukkaa. T. Neljän lapsen äiti
Opettele ymmärtämään erilaisia elämiä boxin ulkopuoleltakin, tai pidä se turpasi tukossa, ettet loukkaa toisia. Ja opeta lapsiasikin olemaan kommentoimatta asioihin, joista he ei mitään ymmärrä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas se vaihe, että huudat ja kiroilet kirjoittaessasikin. Ei jaksa kuule tänään tätä settiä.
Toi oli hyvä toi luulo, että narsistin lapsella ois jotain valtaa itseensä ja asioihinsa, siinä taas nähdään muiden ihmisten paskuus narsistien lapsia kohtaan. Ei ole ennen kun saa apua, ja paskoinkohtelijoilta ei sitä apua tule ikinä saamaan. Hävetkää itte sitä.
ap
Tai sitä ei tarvii hävetä, ettei osaa auttaa narsistin lasta, mutta sitä hävetkää, että pilkkaatte ja syytätte heitä, joilla ei ole valtaa.
ap
Lähtikö sulta mikä puoli jatkamaan niitä hommiaan?
Hienoa olla kosketuksissa oikeaan skitsoon!! Oikeasti, minusta siinä on jotain jännää.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa olla kosketuksissa oikeaan skitsoon!! Oikeasti, minusta siinä on jotain jännää.
Mitä hommia? En ole mikään skitso, todellakaan. Mulla vaan ei ole tosiaankaan valtaa niihin asioihin, joihin kuuluisi ja joihin ei-narsistin lapsilla on, ja jotka katsotaan terveeksi asiaksi ihmisessä, ja se ettei mulla, täysin ilman että se olisinoma syyni, ole sitä valtaa, on aiheuttanut isoja vaikeuksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa muutenkin kuvitella, että tämäntasoiset kommentit jotenkin loukkaisivat tai satuttaisivat minua. Noi on sellaisia, joita itsekin lauoin ihmisille joskus sata vuotta sitten, ennen kuin aloin hakea apua.
ap
Jaa no kiitos, toihan oli hyvä näkökulma asiaan. Mietinkin juuri, kun tunnistan, että isän poistuminen elämästäni esti itsetuntemisen kehityksen, että miten se niin voi olla, kun isä ei minulle kertonut, millainen minä olen. Mutta sitten tajusin, että tiedän kyllä, miten se vaikutti. Elimisä aina hyväksyi minut minuna, eikä koittanut muuttaa minua muuksi, eikä myöskään ahdistunut (ja osoittanut sitä mulle) siitä, millainen mä olin jne. Elinsiinä ois päässyt itsetuntemusta syntymään.
Äidin kanssa taas oli kamalaa, ja täysin päinvastaista, eli kaikki mitä mä edustin edusti äidilleni vikaa. Äiti koitti aina muuttaa minua, ja siis se oli koomista, että teinpä minä miten päin tahansa, niin koitti. Eli tärkeintä olimse, ettei minua hyväksytty sellaisena kuin olin, olinpa sitten ihan millainen tahansa. Koska ei vaan hyväksytty.
Ja siis mähän otin sen ihan oikeana asiana. En mä oppinut, että se oli väärin. Se tuntui väärältä, mutta niin tuntui hammaslääkäri, rokotukset ja muu vastaava.
Miten puolustautua, vaikka myöhemmin tajuaakin, että se oli väärin? Kun ei ole oppinut mitään millainen olen ja mitä sanoa mihinkään syytöksiin itsestään, vaikka ne olisivat paskaa?
ap