"Kansanedustaja huokaa: Vihdoinkin kännykät kuriin peruskoulussa"
Kommentit (41)
Vielä kun saataisiin kännyn näprääminen kuriin eduskunnassa.
Ehkä vähän tekopyhää. Kouluissa on pelkkiä tietokoneruutuja, näyttöjä, mikrofonia ja ties mitä tv:tä - jo pienille lapsille lähes. Pitäisi saada paperi takaisin ja kirjat. Rauha.
Miten tuota asiaa ei voitu ratkaista koulun rehtorin päätöksellä? Tai kunnanhallituksen?
Eduskuntaa vaivataan joutavilla nippeleillä. Että pitää oikein säätää laki.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi tärkeä laki.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota asiaa ei voitu ratkaista koulun rehtorin päätöksellä? Tai kunnanhallituksen?
Ei lakia tarvita, asia on aina ollut niin.
Tämä on vaan perupolpulismia ja nykyajan kuri ja roti konsenratismmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi tärkeä laki.
kansanedustajat, etenkin persut, itse aina näyttämässä mallia miten työaikana näpytellään vain puhelinta
Mua ärsytti aina yläkoulussa, kun ei saanut käyttää puhelinta. Pystyn keskittymään tehtäviin paremmin, kun kuuntelen samalla musiikkia, mutta kännykät kerättiin aina tunniksi pois
En itse usko, että kännykän käyttö vaikuttaa koulumenestykseen. Ne, jotka haluaa keskittyä, keskittyy, ja ne jotka ei halua keskittyä, ei keskity, huolimatta siitä puhelimesta. Mutta hyvä jos kansanedustajat on onnellisia
Lapsia ei kuitenkaan voi laittaa kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti aina yläkoulussa, kun ei saanut käyttää puhelinta. Pystyn keskittymään tehtäviin paremmin, kun kuuntelen samalla musiikkia, mutta kännykät kerättiin aina tunniksi pois
En itse usko, että kännykän käyttö vaikuttaa koulumenestykseen. Ne, jotka haluaa keskittyä, keskittyy, ja ne jotka ei halua keskittyä, ei keskity, huolimatta siitä puhelimesta. Mutta hyvä jos kansanedustajat on onnellisia
Voin uskoa. Teen etätöitä ja soitan taustalla musiikkia 99% ajasta.
Kokoomus ei uskalla puuttua mitenkään koulujen kuriongelmiin!
Lapset vain yrittää tappaa toisiaan
Kyllä on Suomi hankala maa kun tällainen itsestäänselvä asia on älyttömän veivaamisen takana. Mielestäni voisi sallia vapaaseen käyttöön näppäinpuhelimet joilla voi vain soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Mutta ei missään tapauksessa älylaitteita..Jokainen aivotutkija voi kertoa kuinka haitallisia ne ovat ellei käyttö liity täysin johonkin tiettyyn opetustilanteeseen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Menepä Kiinaan, Etelä-Koreaan tai Japaniin kysymään että voiko laittaa kuriin..
Tai edes Ranskaan.
Mä pelaan aina kännykkäpelejä samalla, kun kuuntelen jotain äänikirjaa tms :D Jos yritän pelkästään keskittyä kuuntelemaan, ajatukset harhailee ja puolet menee ohi ihan huomaamatta. Uskoisin, että jos olisin nyt koulussa, oppisin paremmin jos samalla saisi käyttää kännykkää
Harmi kun teinien ei anneta itse tehdä sitä valittaa. Mutta niin joo, oppimistulosten huononeminen on kännyköiden syy, vai mitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä Kiinaan, Etelä-Koreaan tai Japaniin kysymään että voiko laittaa kuriin..
Tai edes Ranskaan.
Venäjä on lähempänä. Nyt on kuitenkin puhe Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän tekopyhää. Kouluissa on pelkkiä tietokoneruutuja, näyttöjä, mikrofonia ja ties mitä tv:tä - jo pienille lapsille lähes. Pitäisi saada paperi takaisin ja kirjat. Rauha.
Kokoajan sanotaan, että ruutuaikaa tulisi rajoittaa ja silti kouluissa ei muuta olekaan kuin ruutuja ja älytauluja. Juuri näin videon missä ruotsalaislapset olivat innoissaan kun saivat ihan oikeita kirjoja koulussa. Olisikohan täälläkin aika palata siihen kirja ja kaunokirjoitusaikaan, ehkä pisa-tuloksetkin rupeaisi nousemaan. Joskus se vanha keino on parempi kuin pussillinen älylaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Näyttävät huonoa esimerkkiä. Näpelöivät puhelimia kun toiset puhuu ja haukkuvat välillä toisiaan. Nämä meidän päättäjät käyttäytyvät niin huonosti että missä tahansa oikeissa töissä saisivat huomautuksia tai potkut.
No onhan tuo päätös erittäin hyvä kouluihin!
Olisi pitänyt kieltää alunperin kännyköiden käyttö kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
No kun vastassa on aina se erityislasten ja lumihiutaleiden vanhempien kööri että juuri se heidän pikkupilttinsä pitää saada pitää luuria koko ajan eikä se ilman pärjää (juu, diabeetikkolapsi voi ohjailla älypumppua kännyn kautta mutta niin voi ohjailla myös siitä pumpusta että ei se känny ole välttämätön).
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla siellä yläkoulussa vieläkin.
joku persu varmaan vielä ilman peruskoulutodistusta?