Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen viikko henkilökohtaisena avustajana takana

Vierailija
06.10.2017 |

Voi elämän kevät millaista tämä työ on! Ainakin minun avustettavani on todella rasittava. Hänen kotonaan on koko ajan jotakin pientä järjestelemistä. Olemme vaihtaneet kirjahyllyssä kirjojen järjestystä jo monta kertaa. Lisäksi hän polttaa tupakkaa sisällä ja haluaa, että tyhjennän ja pesen tuhkakupin aina kun hän on tupakoinut. Ja hän siis tupakoi ketjussa. Eräänä päivänä hän oli lähettämässä minua (kävellen ja sadesäällä) hyvin kaukana olevaan Prismaan ostamaan piimää, ruisleipää ja kahvia. Yritin ehdottaa, että hakisin ne samat ainekset viereisestä lähikaupasta, koska hintaeroa ei taatusti ole ollenkaan. Hän sai hirvittävät raivarit. Onko tässä työssä mitään järkeä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös työtään vihaava henkilökohtainen avustaja, pari vuotta nyt jaksanut samalla työnantajalla olla töissä mutta nyt alkaa riittää. Väkivaltainen kehitysvammainen kyseessä joka myös ahdistellut minua seksuaalisesti. Palkka 10e/tunti.

Vierailija
42/43 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun avustettava liikunta rajoitteinen? Mieti itses hänen tilaan, kun et pysty hallitsemaan kroppaas niinkun muut, se ei tottele sua. Yleensä sillon halutaan kontrolli mistä vaan muusta ja halutaan että asiat tehdään juuri tietyllä tavalla, se on vaan inhimillistä. 

Usein nää pyynnöt ja ohjeet kuulostaa meistä muista turhilta ja siltä ettei niissä oo mitään järkeä. Mut sille liikunta rajotteiselle ihmiselle ne on asia mitä itse saa määrätä, ettei aina oo vaan täysin toisen armoilla. 

Avustajan työ ei oo kaikille sopiva se on totta. Ja alku avustettavan kanssa on usein tollasta. Siinä saattaa olla mukana myös pientä testaamista, koska avustettava joutuu kuitenkin tukemaan suhun ja hänellä voi olla käynyt kymmeniä avustajia ennen sua. Kaikki helpottuu kun avustettavaan tutustuu ja oppii ymmärtämään häntä ja avustettava oppii luottamaan sinuun. 

Avustettava ei käyttäydy noin sun kiusaksesi. Koita katsoa asioita hänen näkökannastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hulluutta koko työ.