Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi ei voi ilmoittaa että osallistuuko juhliin vai ei?

Vierailija
06.10.2017 |

Olen järjestämässä ensi viikon viikonloppuna pienimuotoisia juhlia. Ihan sellaiset perus kotibileet/illanistujaiset Facebookissa olen tehnyt tapahtumakutsun jo n. 3kk sitten. Moneen kertaan olen tuonne tapahtuman sivuille kirjoitellut ja kysynyt että voisiko ihmiset ilmoittaa ovatko tulossa vai ei. He lukevat kyllä kysymykseni, mutta eivät vastaa mitään? Miksi ei voi vastata vaikka että "en pääse, kiitos kutsusta", tai "olen tulossa". Siis ihan mitä vaan, kunhan vaan tietäisi että ketkä kaikki ovat tulossa ja ketkä eivät. En ymmärrä? :D

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vastaa facebookkutsuihin ikinä. Katson että jos mut halutaan paikalle niin kutsun voi lähettää henkilökohtaisemminkin kuin valkkaamalla 1500 fb-kaverista puolet joille kutsun lähettää. Ignooraan siis kaikki FB kutsut liittyi ne ihan mihin tahansa.

No tuota minulla on joku 120 facebook-kaveria. Kutsuin n.15 ihmistä. Mutta olen nyt vissiinkin toiminut väärin. Ilmeisesti osalle ihmisistä olisi pitänyt soittaa, osalle laittaa tekstari, osalle faxi ja osalle ilmoittaa savumerkeillä. Varmaan lienee helpoin kysyä ensin kutsuttavilta, että miten teidät sopii kutsua minun kutsuilleni :D

T.ap

Vierailija
42/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-tapahtumat tahtovat mennä ohi, koska kaikenlaisia ryhmien ja yhteisöjen tapahtumia vaan on niin paljon. Eihän ne yleensä ole semmoisia joihin välttämättä täytyisi ilmoittaa.

Jos haluaa kutsua fb.n kautta suosittelen yv-viestejä, joissa selkeä merkintä, sitovat ilmoittautumiset siihen ja siihen päivään mennessä.

Itse suosittelisin kyllä vaikka tekstiviestikutsumista jos ei luota Postiin, ent. Itellaan, sitä ent. Postiin (ei taida olla syytä nykyään juuri luottaakaan. Sain juuri maksukehoituksen ylinopeussakosta jostain peltipoliisin keväisestä välähdyksestä - ensimmäistä sakkokirjettä eipä ole konsaan meillä näkynyt).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että ihmiset haluaa nykyään elää ja olla sillä tavalla rusinat pullasta -meiningillä. Ei viitsitä vastailla näihin kutsuihin kun ei olle ihan varmoja että huvittaako just silloin lähteä tai jos tuleekin jotain parempaa.

Vierailija
44/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutten minä ainakaan sitoudu mihinkään matalan profiilin kotibileisiin JO KOLME KUUKAUTTA AIKAISEMMIN!

Hyvä jos tiedän samana päivänä, menenkö vai en. 

Ok, jos joku haluaa hitto vie päättää jo kolme kk aikaisemmin, ostaako kaksi vai kolme koppaa keppanaa, niin kieltäydyn kyllä kauniisti kutsusta varmuuden vuoksi, ettei ko. tyyppi saa hjärtslaakia siitä, että joku jättäytyykin viime hetkellä pois.

Oikeasti, miten suuri uhraus on ostaa vähän reilumpi määrä tarjottavia?

Minä ymmärtäisin tuon tärinän asian suhteen, jos kyse olisi erillisestä juhlatilasta tai vaikkapa ravintolasta, jonne pitää ilmoittaa mahdollisimman oikea määrä syöjiä.

Mutta KOTIBILEET, c'mon!!!

En ole koskaan tykännyt suunnitella kauhean hyvissä ajoin menojani, osin siksi, että teen epäsäännöllistä vuorotyötä (ja saatan hyvinkin olla töissä silloin, vaikka olisinkin pyytänyt asianmukaisesti 3 vk aiemmin sille illalle vapaata) ja osin siksi, että tykkään ex tempore päättää tekemisistäni.

Mutta toki mukaudun ja ilmoitan, jos joku haluaa naulata tekemisensä jo kuukausitolkulla etukäteen.

En vain ymmärrä tuollaisia ihmisiä.

N50

Vierailija
45/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutten minä ainakaan sitoudu mihinkään matalan profiilin kotibileisiin JO KOLME KUUKAUTTA AIKAISEMMIN!

Ok, jos joku haluaa hitto vie päättää jo kolme kk aikaisemmin, ostaako kaksi vai kolme koppaa keppanaa, niin kieltäydyn kyllä kauniisti kutsusta varmuuden vuoksi, ettei ko. tyyppi saa hjärtslaakia siitä, että joku jättäytyykin viime hetkellä pois.

Minä ymmärtäisin tuon tärinän asian suhteen, jos kyse olisi erillisestä juhlatilasta tai vaikkapa ravintolasta, jonne pitää ilmoittaa mahdollisimman oikea määrä syöjiä.

En ole koskaan tykännyt suunnitella kauhean hyvissä ajoin menojani, osin siksi, että teen epäsäännöllistä vuorotyötä (ja saatan hyvinkin olla töissä silloin, vaikka olisinkin pyytänyt asianmukaisesti 3 vk aiemmin sille illalle vapaata) ja osin siksi, että tykkään ex tempore päättää tekemisistäni.

Mutta toki mukaudun ja ilmoitan, jos joku haluaa naulata tekemisensä jo kuukausitolkulla etukäteen.

N50

Hyvä kun luit tämän ketjun kaikki kommentit....

Ihmiset voivat kyllä tosi pahoin nykyään :( Minun mielestäni on vaan mukava nähdä kavereita ja istua iltaa. Ilmeisen moni kuitenkin olettaa että jos kutsuu kavereita viettämään iltaa, niin kyseessä on joku kaljakorien kilistelu ja vuosisadan kaamein ryyppyjuhla, mihin ei todellakaan kunnon perheellinen ihminen halua osallistua.

No, onneksi kuitenkin osa on minunkin kutsuuni kohteliaasti vastannut. Ja jos paikalle saapuu vain muutama ihminen niin nautimme sitten pienemmällä porukalla hyvästä seurasta :) Kunhan nyt ihmettelin tätä ihmisten vastaamattomuutta, koska en itse jotenkin ymmärrä sellaista ollenkaan.

t.ap

Vierailija
46/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt, se että ei vastaa tarkoittaa juuri sitä että EI VIELÄ TIEDÄ. Ymmärrätkö? Eiköhän normaalit ihmiset kuitenkin vastaa kyllä/ei heti kun tietävät (saattaa jäädä viime tippaan, mutta kuitenkin?). Eikö sinun kutsutuistasi yksikään ole vastannut? Sitten joko ystäväsi ovat outoja, tai kutsusi on outo.

Kuules nyt, kun ei tarkoita. Ymmärrätkö? Se vain tarkoittaa, että olet epäkohtelias, etkä viitsi vastata. Jos et tiedä, ja jos sinulla on normaalit käytöstavat, niin vastaat, ettet tiedä vielä. Vain täydellinen moukka jättää vastaamatta, ja olettaa, että toinen osaa arvata, mitä juuri sinun vastaamatta jättämisesi juuri sinun mielestäsi sillä kertaa tarkoittaa.

Nykyaikana kiireiset ihmiset eivät vastaa ehkä, vaan jättävät vastaamatta kunnes tietävät haluavatko ja ehtivätkö tulla. Niin se vaan nykyään menee. Yritä kestää. Turhaan vauhkoat täällä.

En minä mitään vauhkoa. Noin se tosiaan tuntuu menevän ja ilmeisesti osa ihmisistä pitää sitä ihan normaalina käytöksenä, mitä nyt näitä viestejä täälläkin lukee. Ymmärrän päivä päivältä vähemmän ihmisiä :D

t.ap

Ap, olet ihan oikeassa !  Näitä viestejä, kun lukee niin tuntuu ettei suurin osa edes tajua mistä puhutaan.

Kuka panttaa vastausta esim hääjuhlaan sen takia, että " voin olla vaikka mahataudissa silloin " ?? Joku täystyperys, jolla ei ole mitään käsitystäkäytöstavoista.

Kutsuun vastataan silloin, kun vastausta odotetaan ja JOS käy niin ikävästi, että on siinä mahataudissa silloin, niin jätetään pahoittelujen kera menemättä.

Mikä vi..u tässä on niin vaikeaa ??? Onko tää pallo oikeesti niin täynnä enää kaiken maailman idiootteja ja uusavuttomia ...? Oikeesti ?

Vierailija
47/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista helpoimmalla pääset, kun pyydät vastausta vain niiltä, jotka tulevat. Jos on tarpeen ilmoittautua johonkin tiettyyn päivän mennessä, laita kutsuusi viimeinen vastauspäivä. Ne, jotka eivät ole siihen mennessä ilmoittautuneet tulevansa, eivät tule. Jos alat venkslaamaan ihmisten kanssa siitä, tulevatko he vai eivät ja jos nyt kuitenkin ehkä sittenkin tulisivat tai jospa ei sittenkään, niin tuo on ihan loputon suo. Ihmiset jättävät vastaamisen viimetippaan, vastaavat viimeisen vastauspäivän jälkeen, unohtavat koko vastaamisen jne. Nykyisin hyvin monet ihmiset ajattelevat, että juhliin tms mennään, jos ehditään ja jaksetaan. Ja monille tuo selviää vasta juhlapäivän aamuna, huvittaako lähteä vai ei. Mitä tärkeämmät juhlat kutsutun mielestä, sitä varmemmin hän ilmoittaa tulostaan riittävän ajoissa. Useimmat juhlat eivät ole mitenkään tärkeitä kutsutuille. Jos juhlien järjestäjänä sallit tällaisen soutamisen ja huopaamisen, niin ongelmahan siitä aiheutuu vain sinulle itsellesi. 

Vierailija
48/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Ihmiset voivat kyllä tosi pahoin nykyään :( Minun mielestäni on vaan mukava nähdä kavereita ja istua iltaa. Ilmeisen moni kuitenkin olettaa että jos kutsuu kavereita viettämään iltaa, niin kyseessä on joku kaljakorien kilistelu ja vuosisadan kaamein ryyppyjuhla, mihin ei todellakaan kunnon perheellinen ihminen halua osallistua.

No, onneksi kuitenkin osa on minunkin kutsuuni kohteliaasti vastannut. Ja jos paikalle saapuu vain muutama ihminen niin nautimme sitten pienemmällä porukalla hyvästä seurasta :) Kunhan nyt ihmettelin tätä ihmisten vastaamattomuutta, koska en itse jotenkin ymmärrä sellaista ollenkaan.

t.ap

Kuule, se mitä tarjoat illanistujaisissa, on täysin sivuseikka.

Tarjoa pullaa tai pitsaa, ihan sama.

Pointti oli, että niitä tarjoomuksia voi oikein hyvin hommata hiukan enemmän kuin tarvitaan. Normaalisti ihmiset tekevät niin - minökin, vaikka kutsun siis kavereita ja sukulaisia oikein illallisille alku-, pää- ja jälkiruokieen.

Minä en ymmärrä viittaustasi "pahoinvointiin". Totta kai on kiva nähdä kavereita, niin minustakin! Ei tässä nyt tietääkseni siitä puhuttu, vaan siitä, pitääkö kutsuihin vaatia vastauksia jo noin älyttömän paljon ennen kutsuja.

Itsehän tässä olet jo monta sivullista haukkunut itsekkäiksi jne. ihmiset, joilla on erilainen asenne kutsuihin kuin sinulla. Jos se ei ole "pahoinvointia", ettet siedä lainkaan eri lailla asioita tarkastelevia, niin mikä on...

PS: Ihan samalla lailla en ymmärrä alkuunkaan tuota vimmaasi suunnitella asioita jo monta kk etukäteen. Minä pidän sitä hyvin jäykkänä ja joustamattomana. Mutta kunhan nyt toin esille, että asiaan ON olemassa muunlaisiakin suhtautumistapoja kuin sinun omasi, eikä - edelleenkään - kyse on itsekkyydestä tai "pahoinvoinnista", ainoastaan elämäntilanteen yms. aiheuttamasta halusta sitoutua mahdollisimman vähän etukäteen menoihin.

Vierailija
49/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt, se että ei vastaa tarkoittaa juuri sitä että EI VIELÄ TIEDÄ. Ymmärrätkö? Eiköhän normaalit ihmiset kuitenkin vastaa kyllä/ei heti kun tietävät (saattaa jäädä viime tippaan, mutta kuitenkin?). Eikö sinun kutsutuistasi yksikään ole vastannut? Sitten joko ystäväsi ovat outoja, tai kutsusi on outo.

Kuules nyt, kun ei tarkoita. Ymmärrätkö? Se vain tarkoittaa, että olet epäkohtelias, etkä viitsi vastata. Jos et tiedä, ja jos sinulla on normaalit käytöstavat, niin vastaat, ettet tiedä vielä. Vain täydellinen moukka jättää vastaamatta, ja olettaa, että toinen osaa arvata, mitä juuri sinun vastaamatta jättämisesi juuri sinun mielestäsi sillä kertaa tarkoittaa.

Nykyaikana kiireiset ihmiset eivät vastaa ehkä, vaan jättävät vastaamatta kunnes tietävät haluavatko ja ehtivätkö tulla. Niin se vaan nykyään menee. Yritä kestää. Turhaan vauhkoat täällä.

En minä mitään vauhkoa. Noin se tosiaan tuntuu menevän ja ilmeisesti osa ihmisistä pitää sitä ihan normaalina käytöksenä, mitä nyt näitä viestejä täälläkin lukee. Ymmärrän päivä päivältä vähemmän ihmisiä :D

t.ap

Ap, olet ihan oikeassa !  Näitä viestejä, kun lukee niin tuntuu ettei suurin osa edes tajua mistä puhutaan.

Kuka panttaa vastausta esim hääjuhlaan sen takia, että " voin olla vaikka mahataudissa silloin " ?? Joku täystyperys, jolla ei ole mitään käsitystäkäytöstavoista.

Kutsuun vastataan silloin, kun vastausta odotetaan ja JOS käy niin ikävästi, että on siinä mahataudissa silloin, niin jätetään pahoittelujen kera menemättä.

Mikä vi..u tässä on niin vaikeaa ??? Onko tää pallo oikeesti niin täynnä enää kaiken maailman idiootteja ja uusavuttomia ...? Oikeesti ?

Rauhoitu, oletpa aggressiivinen.

Nyt ei ollut kyse hääjuhlista tai muista sellaisista menoista, joihin tarkka nuppiluku onkin tärkeä tietää etukäteen.

Nyt oli kyse matalan profiilin kotibileistä, joihin ap on alkanut odotella vastausta jo KOLME KUUKAUTTA aiemmin.

jeesus....

Vierailija
50/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä pidän juhlat, soitan henkilökohtaisesti kaikille kutsuttaville, jolloin tiedän melko tarkkaan, kuka tulee ja kuka ei. Kuvailemasi ongelma on naurettava some-ongelma.

Vierailija
51/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei vastaa kutsuun = Ei ole tulossa. Jos jostain syystä tulee paikalle, käännytetään pois. Ellei vastaamattomuudelle ole hyviä perusteluja tai jos tulija korvaa ruokakulunsa tms.

Vierailija
52/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

t.ap

Pointti oli, että niitä tarjoomuksia voi oikein hyvin hommata hiukan enemmän kuin tarvitaan. Normaalisti ihmiset tekevät niin - minökin, vaikka kutsun siis kavereita ja sukulaisia oikein illallisille alku-, pää- ja jälkiruokieen.

Minä en ymmärrä viittaustasi "pahoinvointiin". Totta kai on kiva nähdä kavereita, niin minustakin! Ei tässä nyt tietääkseni siitä puhuttu, vaan siitä, pitääkö kutsuihin vaatia vastauksia jo noin älyttömän paljon ennen kutsuja.

Itsehän tässä olet jo monta sivullista haukkunut itsekkäiksi jne. ihmiset, joilla on erilainen asenne kutsuihin kuin sinulla. Jos se ei ole "pahoinvointia", ettet siedä lainkaan eri lailla asioita tarkastelevia, niin mikä on...

PS: Ihan samalla lailla en ymmärrä alkuunkaan tuota vimmaasi suunnitella asioita jo monta kk etukäteen. Minä pidän sitä hyvin jäykkänä ja joustamattomana. Mutta kunhan nyt toin esille, että asiaan ON olemassa muunlaisiakin suhtautumistapoja kuin sinun omasi, eikä - edelleenkään - kyse on itsekkyydestä tai "pahoinvoinnista", ainoastaan elämäntilanteen yms. aiheuttamasta halusta sitoutua mahdollisimman vähän etukäteen menoihin.

Viestissä 34 kirjoitan näin:

"Luetko sinä näitä viestejä täällä ollenkaan? :D Ei kukaan oleta että heti vastataan kun kutsu saapuu, kun tapahtumaan on 3kk aikaa. Jos kuitenkin pyydän saada vastausta vaikka kun aikaa on kuukausi tapahtumaan, 2viikkoa tapahtumaan tai 1 viikko tapahtumaan, niin miksi ihmeessä on niin vaikea vastata. En minä nyt hyvänen aika niin tee että laitan kutsun jossa tapahtumapäivä on 3kk päässä ja seuraavana päivänä alan ahdistelemaan ihmisiä että "no tuletkos sinä, voisitko nyt jo vastata?!" :D

Ymmärrättekö tahallaan väärin vai mikä tässä on?"

Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi, ja on itseasiassa ihan mielenkiintoista kuulla ihmisten mielipiteitä asiasta, sen vuoksi tämän aloituksenkin tein. En kuitenkaan ymmärtänyt miksi puhut jostain tarjoiluista ja että minä syytän täällä ihmisiä itsekkäiksi. Minusta tuntuu ehkä jopa hieman vaikealta vastata sinulle, kun tunnut olevan niin eri aaltopituuksilla kuin minä itse olen :)

t.ap

Vierailija
53/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Aattelin tulla kertomaan näkemykseni, kun oon just tommone ärsyttävä joka ei vastaa kutsuihin.

Olen epäsosiaalinen, introvertti ja erakko oikeasti (vaikka työ ja koulukaverini varmasti muuta kuvittelevatkin). Minun on vaikeaa sanoa ei, en tiedä miksi ja mistä se johtuu, kai miellyttämisen halusta, en tiedä. Kiertelen ja kaartelen tai jopa suostun kutsuun (inttäjä ollut kyseessä) kun on todella vaikeaa sanoa, etten tule illanistujaisiisi koska en halua! Kun ei ole mitään syytä olla tulematta niin ihmisethän loukkaantuu!

Jos kutsutaan ryhmäkeskustelussa, en vastaa mitään koska oletan kysyjän olevan sen verran "aistikas", että ymmärtää olla käymättä inttämään, toinen on selvästi nähnyt kutsun. Usein näin ei kuitenkaan ole, tulee viestiä perään "hei et vastannut mitään kun kutsuin koko koulukaveriporukan meille leffailtaan". Niin en vastannut koska en keksinyt mitään hyväksyttävää tekosyytä siihen hätään joten päätin antaa asian olla.

Itsehän en koskaan järjestä mitään enkä kutsu ketään mihinkään, eikö nää innokkaat vois ajatella välillä kavereidensa luonteita eikä aina vaan itseään. Entä jos toinen ei yhtään nauti juhlista?

Vierailija
54/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ajattele, että kaverin leffaillallinen tai nyyttärit vaatii sitoutumista kauhean paljon aikaisemmin. Jos hän jostain ihmeen syystä tivaa vastausta jo viikkoja ennen, vastaan ei kiitos, varmuuden vuoksi. Eli jos sä ap oikeesti haluat isomman joukon kylään, ei ehkä kannata vaatia vastauksia noin aikaisin. Ihmisillä on työmenoja (joita varsinkin vuorotyöläisten, yrittäjien ja urakkatyöläisten on vaikea ennakoida), lapsiin liittyviä menoja, kaikenlaista kiirettä. Aika harva perheellinen pystyy noin vaan kalenterista vilkaisemalla vastaamaan, onko ne vapaana kolmen kuukauden päästä. 

Vierailija
55/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 jatkaa.

Ymmärrän eron häiden ja muiden oikeiden juhlien ja illanistujaisten välillä.

Oikeaan juhlakutsuun vastaan tietenkin!!!

Vierailija
56/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

t.ap

Viestissä 34 kirjoitan näin:

"Luetko sinä näitä viestejä täällä ollenkaan? :D Ei kukaan oleta että heti vastataan kun kutsu saapuu, kun tapahtumaan on 3kk aikaa. Jos kuitenkin pyydän saada vastausta vaikka kun aikaa on kuukausi tapahtumaan, 2viikkoa tapahtumaan tai 1 viikko tapahtumaan, niin miksi ihmeessä on niin vaikea vastata. En minä nyt hyvänen aika niin tee että laitan kutsun jossa tapahtumapäivä on 3kk päässä ja seuraavana päivänä alan ahdistelemaan ihmisiä että "no tuletkos sinä, voisitko nyt jo vastata?!" :D

Ymmärrättekö tahallaan väärin vai mikä tässä on?"

Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi, ja on itseasiassa ihan mielenkiintoista kuulla ihmisten mielipiteitä asiasta, sen vuoksi tämän aloituksenkin tein. En kuitenkaan ymmärtänyt miksi puhut jostain tarjoiluista ja että minä syytän täällä ihmisiä itsekkäiksi. Minusta tuntuu ehkä jopa hieman vaikealta vastata sinulle, kun tunnut olevan niin eri aaltopituuksilla kuin minä itse olen :)

t.ap

No, pahoinvoivaksi näytit ainakin ihan suoraan minua epäilevän.

Tarjoilujen takia kaiketi ihmiset nyt haluavat tietää, keitä/montako vierasta tulee. Selitäpä sitten, miksi haluat tietää luvun, jos et varataksesi oikean määrän mitä-nyt-haluatkin-tarjota?

Et varmaan vaatinut heti vastausta 3 kk päässä olevaan tilaisuuteesi, mutta todella aikaisin joka tapauksessa. Ja jo pelkkä 3 kk päähän ulottuva kutsu on aika ällistyttävä tuollaisessa pelkän kotibileiden tapauksessa.

Vierailija
57/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi.

Aattelin tulla kertomaan näkemykseni, kun oon just tommone ärsyttävä joka ei vastaa kutsuihin.

Olen epäsosiaalinen, introvertti ja erakko oikeasti (vaikka työ ja koulukaverini varmasti muuta kuvittelevatkin). Minun on vaikeaa sanoa ei, en tiedä miksi ja mistä se johtuu, kai miellyttämisen halusta, en tiedä. Kiertelen ja kaartelen tai jopa suostun kutsuun (inttäjä ollut kyseessä) kun on todella vaikeaa sanoa, etten tule illanistujaisiisi koska en halua! Kun ei ole mitään syytä olla tulematta niin ihmisethän loukkaantuu!

Jos kutsutaan ryhmäkeskustelussa, en vastaa mitään koska oletan kysyjän olevan sen verran "aistikas", että ymmärtää olla käymättä inttämään, toinen on selvästi nähnyt kutsun. Usein näin ei kuitenkaan ole, tulee viestiä perään "hei et vastannut mitään kun kutsuin koko koulukaveriporukan meille leffailtaan". Niin en vastannut koska en keksinyt mitään hyväksyttävää tekosyytä siihen hätään joten päätin antaa asian olla.

Itsehän en koskaan järjestä mitään enkä kutsu ketään mihinkään, eikö nää innokkaat vois ajatella välillä kavereidensa luonteita eikä aina vaan itseään. Entä jos toinen ei yhtään nauti juhlista?

Minäkin olen introvertti, enkä useinkaan jaksa osallistua mihinkään tapahtumiin - etenkään isompiin kinkereihin. Introverttiys ei kuitenkaan tarkoita moukkamaisuutta, joten tapoihini kuuluu aina vastata kutsuun. Jos en tule paikalle, vastaan joko heti tai heti päätöksen tehtyäni "kiitos kutsusta, kuulostaa mukavalta, mutta valitettavasti minulle ei tällä kertaa sovi". 

Vierailija
58/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa? Minäpä kerron. Ihmiset eivät tiedä, että sinä haluat tietää, että he eivät tiedä. He olettavat, että kutsuusi pitää vastata joko "Kyllä" tai "Ei". Eivät siis tiedä, että sinä haluaisit myös sen "Ehkä" -vastauksen. Se heitä vaivaa.

Vierailija
59/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet elävät nykyään elämää, jota eivät itse kontrolloi, vaan käskyjä tulee työnantajlta, lasten harrastuksista ja kouluota, ja sukulaisilta. He eivät siis oikeasti tiedä voivatko osallistua,vai eivät, koska mitä tahansa saattaa tulla milloin tahansa ja jos ei tule, ei ole varma, että pystyykö itse mihinkään vai onko niin väsynyt, että kaatuu jo matkalla sänkyyn.

Mä oon elänyt tuota elämää ja se oli hirveää, koska lopulta tarvitsin unilääkkeitä, mutta en uskaltanut käyttää niitä, kun aina tosiaan tuli jotain, inkå takia iltamyöhällä yllättäen pitikin lähteä autolla johonkin, eikä tietenkään olisi saanut olla ottanut mitään pilleriä. Enkä mä ole mitenkään poikkeuksellinen. Mä aloin sanoa kaikkiin vähänkään vapaaehtoisiin itselleni osoitettuihin kutsuihin ei, mutta sitten en tosiaan ikinä päässyt mihinkään.

Toki elämä voi olla kiireistä ja hektistä. Eikö tuollaisessa tapauksessa olisi kohteliasta kuitenkin ilmoittaa vaikka että "en valitettavasti osaa sanoa, ilmoitan heti kun tiedän, mutta tuskin pääsen".

Mutta kun ilmoitta jättäminen tarkoittaa nimenomaan "en tiedä vielä pääsenkö, mutta ilmoitan heti kun tiedän".

Ei muuten tarkoita. Ilmoittamatta jättäminen tarkoittaa, ettei sinua kiinnosta pätkääkään toisen vaivannäkö ja järjestelyt, vaan ajattelet vain itseäsi. Ainoastaan ilmoitus/vastaus "en tiedä pääsenkö, mutta ilmoitan heti kun tiedän" tarkoittaa sitä, ettet vielä tiedä, mutta ilmoitat kun tiedät. Ei se järjestäjä ole mikään ajatusten lukija. Normaaleihin tapoihin kuuluu vastata, oli vastaus sitten mikä tahansa. Tuohon vastaukseen ei mene minuuttiakaan sinun ah niin arvokkaasta ajastasi.

Mitä järkeä on vastata kutsupyyntöön 'en tiedä, kerron myöhemmin'? Pitääkö tuo tilannetiedotus mielestäsi vielä toistaa vaikkapa viikon välein aina ilmoitettuun vastauspäivään saakka (siis jos kutsuja kertoi odottavansa vastausta vaikka 31.3.2018 mennessä)?

Vierailija
60/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuimme yhden tuttavapariskunnan meidän mökille juhannukseksi, eivät osanneet sanoa tulevatko vaiko eivät. Sanoivat, että ilmoittavat edellisenä päivänä ovatko tulossa. Olimme tosi kenkussa tilanteessa, en voinut oikein peruuttaakaan kutsua, mutta emme olisi halunneet viettää juhannusta pelkästään oman perheen parissa. Jos olisivat selkeästi ilmoittaneet, että eivät ole tulossa, olisimme voineet kutsua muita vieraita Jussia juhlistamaan. Ärsytti tosi paljon. Kaikki ruoka- ja juomaostokset piti kuitenkin hommata ennakkoon varautuen siihen että tulevat. Eivät tulleet. Näitä vieraita ei ole sen koommin edes harkittu vieraiksi. Tämän jälkeen olen myös älynnyt pyytää vastauksen ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi