Oletko jo suunnitellut halloweenbileitä?
Kommentit (97)
Mä olen pitämässä isot Halloweenbileet, kuten lähes joka vuosi. Vieraat ovat noin kolmekymppisiä, kaikki pukeutuvat innoissaan ja juhlat ovat yleensä onnistuneet loistavasti. Koristeita olen jo hankkinut vähän lisää ja miettinyt osan tarjottavista ja hankkinut oman naamiaisasuni. Mun mielestä Halloween on yksi vuoden hauskimmista juhlista!
Juuri eilen suunniteltiin kavereiden kanssa. Ihanaa, että on pitkästä aikaa kavereita. Muutto kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille kaikille yksinäisille, katkerille tossuaivoille jotka puratte pahaa oloanne tänne ja todistatte isänmaalaisuuttanne tiedoksi että halloweenhan on alunperäisin kotoisin Iso-Britanniasta, ei Amerikasta ;)
On surullista että av mammat loukkaantuvat toisten hauskanpidosta näin paljon, kun ei läskiperseidensä kanssa pääse itse sohvalta ylös.
Kuule, minusta on vain typerää juosta nokka kiinni narussa joka on sidottu markkinamiesten käteen.Oli se juttu sitten mistä vaan - ja täällä alkuperä on tiedossa eikä se mielipidettäni muuta.
Mikään aiempi kommentti ei oikeuta sinua haukkumaan muita tuolla tavalla.
Etkö vietä mitään juhlia?
Mulla oli hallowiiniä jo toukokuun lopussa. Olimme eräässä asunnossa työkeikalla. Huoneiston asukas oli hirttänyt itsensä alakerrassa. Tunsin häntä jonkin verran. Tuntui kuin hän olisi koko ajan katsellut ja ollut läsnä. Seuraavana päivänä kävin siellä alakerrassa....kammottava paikka. Mutta enää en aistinut hänen läsnäoloaan. Menee iho kananlihalle edelleen.
Me pidetään ekaa kertaa tänä vuonna. Kyseessä on kyllä perhejuhlat, koska lapselta tämä aloite tuli. Aiomme kuitenkin kutsua muutaman tuttavaperheen juhlistamaan, pari perheistä on vielä vähän tuntemattomia hyvänpäiväntuttuja lapsen koulusta, mutta toivottavasti heidän kanssaan voisi ystävystyä kun vaikuttavat mukavilta ja lapset ovat ystävystyneet :)
Tarjoiluista en vielä tiedä, mutta lapsille ajattelin ainakin jotain suunnistusta tuossa pihan metsässä jonkun tarinan siivittämänä. Kotiin vähän rekvisiittaa ja valot pois... Pukeutua saa miten tykkää, lapset varmaan ainakin pukeutuu :)
Lasten juhla, joten lapsille on asut, ja koti koristellaan, mutta ei täällä aikuiset silloin mitään bileitä järjestä. Lasten kanssa kierretään naapurustoa.
Terveisiä USAsta.
Vierailija kirjoitti:
Lasten juhla, joten lapsille on asut, ja koti koristellaan, mutta ei täällä aikuiset silloin mitään bileitä järjestä. Lasten kanssa kierretään naapurustoa.
Terveisiä USAsta.
Voi kuule kyllä on aikuisten juhlia ja koko perheen juhlia. Suurin osa lasten kanssa kiertelevistä vanhemmista on myös pukeutuneet ja ihan parhaita on kun koko perhe on pukeutunut saman teeman mukaan.
Terveisiä USA:sta myös
Halloweenina on kiva säikytellä naapurissa asuvia nuoria naisia! :D
Pukeudun kuumaksi hoitsuksi ja menen naapuriin pyytämään apua kurkkupurkin kanssa mutta kurkkupurkissa onkin sormia! ;)
goaliemomma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä USAsta.
Voi kuule kyllä on aikuisten juhlia ja koko perheen juhlia. Suurin osa lasten kanssa kiertelevistä vanhemmista on myös pukeutuneet ja ihan parhaita on kun koko perhe on pukeutunut saman teeman mukaan.
Joo, on minullakin asu, kun lasten kanssa kierrän, ja monella naapurilla myös. Mutta bileet meilläpäin on kyllä lastenjuhlia, tai ihan vaan naapuruston puutarhajuhlia. Itse halloweenina ei tietenkään, sehän on yleensä tavallinen arki-ilta. Ja silloin pitää olla toisen vanhemmista jakamassa karkkia, kun toinen kiertää lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
goaliemomma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä USAsta.
Joo, on minullakin asu, kun lasten kanssa kierrän, ja monella naapurilla myös. Mutta bileet meilläpäin on kyllä lastenjuhlia, tai ihan vaan naapuruston puutarhajuhlia. Itse halloweenina ei tietenkään, sehän on yleensä tavallinen arki-ilta. Ja silloin pitää olla toisen vanhemmista jakamassa karkkia, kun toinen kiertää lasten kanssa.
Eli kun _teilläpäin_ on vaan lasten bileitä niin kaikkialla muuallakin pitää olla. Tajuatko kuinka typerältä tuo kuulostaa? Aina jaksaa ihmetyttää ihmiset, jotka ajattelevat että kaikkien tulisi tehdä asiat juuri samalla tavalla.
-ohis
Minä en juhli juhlia, joissa palvotaan Sielunvihollista.
Miksi Suomessa pitäisi viettää jotakin jenkkien juhlaa? Mikä on niiden kurpitsalyhtyjen ja pelottelun yhteys meidän kulttuuriin, ei voi ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa pitäisi viettää jotakin jenkkien juhlaa? Mikä on niiden kurpitsalyhtyjen ja pelottelun yhteys meidän kulttuuriin, ei voi ymmärtää
Miksi yleensä pitää tehdä yhtään mitään? Eikä kenenkään pidä juhlistaa yhtään mitään, mutta jos joku haluaa niin ei pitäisi sua liikuttaa millään lailla. Ihme kommetteja.
Miksi pitää olla niin helkatin negatiivisia? Jos ei ole järkevää sanottavaa niin olkaa hiljaa. Ne saa järjestää juhlat, jotka haluaa, oli kyse sitten minkä maan perinteistä. Ei se ole teiltä pois, että toiset pitävät hauskaa. Minäkin järjestän pienet halloween-bileet. Ja ne on ihan aikuisille tarkoitetut. :)
En, juhlin vain suomalaisia juhlia.
Voisko joku ihana kertoa minä päivänä Halloweenia tänä vuonna juhlitaan, kun varsinainen juhlapäivä sattuu keskelle viikkoa.
Kokeiltiin parina vuonna järkätä Halloween-bileet, mutta kaveripiiri ei oikein lämmennyt niille. Tarjolla oli "kummituksellinen" illallinen, tomaattikeittoa ja silleen. Kavereita pyydettiin pukeutumaan naamiaisasuihin, mutta se tuntui olevan monelle melko vaivalloista. Käytiin saunomassa (ihan tavallisesti), pelattiin zombie-aiheista lautapeliä ja katseltiin kauhuelokuva. Oli ihan kivaa, mutta kummitusteema jäi vähän väkinäiseksi. Tänä vuonna aiomme järjestää tavalliset sadonkorjuujuhlat. Ohjelma pysyy varmaan suunnilleen samana, mutta jätetään naamioituminen ja kauhutouhut vähemmälle.