Heh! Näin tänään pesukarhun ensimmäisen kerran!
Juoksi auton edestä tieltä. En ole tiennytkään, että niitäkin elää Suomen luonnossa.
Kommentit (18)
Anoppilassa on pesukarhu kylppärissä!
Joltakin oli Upon kodinkone karannut.
Meillä tuli mökkiin supikoira. Aikas hauska otus.
Vierailija kirjoitti:
Kun niitä ei elä. Sekoitit supikoiraan, kissaan tms.
Vai elääkö,Pesukarhu onkin varmuuden vuoksi määritelty Suomen metsästyslaissa riistaeläimeksi,[10] ja sen metsästysaikaa on koko vuosi.[11] Naaras, jolla on poikasia, on kuitenkin rauhoitettu 1.5.–31
Haluaisin nähdä mäyrän luonnossa. Kettukin olisi kiva.
Jotenkin säälittää noi city-eläimet. Olen useamman kerrran nähnyt ketun Hgissä esim. Pasilassa ja Kurvissa, ja supikoirakin oli juossut metrotunnelissa. No, onhan täällä toisaalta luontoakin kuten iso keskuspuisto, toivottavasti löytävät sinne.
Se oli vain metsään erakoitunut kilttimies.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä mäyrän luonnossa. Kettukin olisi kiva.
Minä näin tänään aamun hämärissä elämäni ensimmäisen ketun! :) Oli kyllä nätti, jäi aika lähelle istumaan ja ottamaan tuijotuskisaa koirani kanssa joka selvästi ei tiennyt mitä tästä pitäisi ajatella.
Mäyräkin olisi hauska bongata joskus.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittää noi city-eläimet. Olen useamman kerrran nähnyt ketun Hgissä esim. Pasilassa ja Kurvissa, ja supikoirakin oli juossut metrotunnelissa. No, onhan täällä toisaalta luontoakin kuten iso keskuspuisto, toivottavasti löytävät sinne.
Jossain dokumentissa oli että cityketut fiksuuntuvat koko ajan koska kaupungissa riittää älyllisiä haasteita ratkottavaksi. Ovat kohta kokonaan eri laji kuin metsässä elävät ketut. Mitähän tästä vielä seuraa. :D
Oi, nytkö niitä supikoiria alkaa liikkua. Meillä tuli viime syksynä autoon vaurioita, kun mies törmäsi supikoiran kanssa moottoritiellä.
Onneksi oli vakuutus, autoon tuli reilun 4000 € remppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain dokumentissa oli että cityketut fiksuuntuvat koko ajan koska kaupungissa riittää älyllisiä haasteita ratkottavaksi. Ovat kohta kokonaan eri laji kuin metsässä elävät ketut. Mitähän tästä vielä seuraa. :D
Pitää varmaan paikkansa. Itse näin ketun Helsingin Mustavuoressa. Kävelin kaverini kanssa ulkoilutietä, kettu istui metsän puolella. Pysähdyimme ja jäimme siihen katsomaan. Kettu katsoi takaisin ja ilmeisesti totesi mummot vaarattomiksi. Tuli sieltä metsästä siihen tielle ja lähti menemään samaan suuntaan kuin me. Mäyrän minäkin haluaisin nähdä, on kuulema samoilla nurkilla ihan vakioasukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä tulee Crack Foxeja :/
Pesukarhu se ei voi olla, ellet ole tällä hetkellä esim. Yhdysvalloissa. Kartasta selviää pesukarhun levinneisyys: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pesukarhu#/media/File:Raccoon-range.png
Suomessa on kyllä supikoiria, jotka ovat melko samannäköisiä. Supikoira on kuitenkin koiraeläinlaji, kun taas pesukarhu kuuluu puolikarhuihin.
Se olin minä
Terv. Stefan Lindfors
Metsästäjäliiton sivun mukaan pesukarhuja on vakaa kanta Tanskassa, ja Ruotsissakin pistemäisiä esiintymiä.
Kun niitä ei elä. Sekoitit supikoiraan, kissaan tms.