Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko jo suunnitellut halloweenbileitä?

Vierailija
05.10.2017 |

Syömisiä ja juomisia jne.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt tämä, ei ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta juhlapäivät kirjoitetaan pienellä suomen kielessä (ei isolla kuten englannissa). Siis joulu, pääsiäinen, vappu, juhannus, pyhäinpäivä, halloween...

Halloween on niin epäsuomalainen juhla, ettei kukaan edes tiedä, milloin sitä kuuluu viettää. Tänä vuonna lokakuun viimeinen päivä osuu tiistaille, joten odotettavissa on taas karkinkerjääjiä tiistaille ja sekä edeltävälle että tulevalle lauantaille ja sunnuntaille.

Minusta koko päivä on ihan turha. Ymmärrän, että kaupoissa ollaan innostuneita kaikenlaisista menekinedistämiskampanjoista, mutta miksi ihmeessä ei voitu ruveta kehittämään suomalaisesta kekristä jotain vuotuisjuhlaa satokauden tuotteineen?

Ei ketään kiinnosta mikään kekri tai kun sitä ei saa kaupallistettua halloweenin tapaan. Siks ketään ei kiinnosta. Halloween sopii just hyvin suomeen, sopiva piristys syksyn synkkyyteen :) Miks pitää valittaa jos jotku haluu juhlia.

Vierailija
42/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varomme juhlimasta mitään mikä ei ole perisuomalaista ja vanhat perinteet omaavaa suomijuhlaa. Syömme omia omenoita ja kesäkurpitsaa, ostamme härkistä ja herneitä. Kekri se on kunnon juhla. Ei kutsuta ketään ja istutaan sohvalla. Lapset yökkii ruokaa ja tappelee. Kyllä kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ! Viimeiset kolme viikkoa on jo suunniteltu. Järjestetään puolisoni kanssa kerran vuodessa juhlat (olemme lapsettomia) ja ne ovat halloweenina, koska rakastan halloweenia. Tarpeeksi ajoissa pitää ruveta tilailemaan rekvisiittaa, että saa kunnon fiiliksen luotua koko taloon. Kutsuttuja noin 30, arviolta 20 saapuu paikalle. Tiedän, että on varmasti suurimman osan mielestä typerää kuluttaa noin tuhat euroa "joihinkin typeriin kummitusjuhliin", mutta minulle tämä on koko vuoden kohokohta :)

Vierailija
44/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ! Viimeiset kolme viikkoa on jo suunniteltu. Järjestetään puolisoni kanssa kerran vuodessa juhlat (olemme lapsettomia) ja ne ovat halloweenina, koska rakastan halloweenia. Tarpeeksi ajoissa pitää ruveta tilailemaan rekvisiittaa, että saa kunnon fiiliksen luotua koko taloon. Kutsuttuja noin 30, arviolta 20 saapuu paikalle. Tiedän, että on varmasti suurimman osan mielestä typerää kuluttaa noin tuhat euroa "joihinkin typeriin kummitusjuhliin", mutta minulle tämä on koko vuoden kohokohta :)

Tuhat euroa? Oletko tosissasi?

Ja pitihän se lapsettomuus taas tuoda tässäkin esille. Noinko kova on todistelunhalu? No, lasten ghost parttyjä järjestävä on lapsi itsekin joten ei ehkä kannatakaan hankkia niitä lapsia.

45/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut juhlia sen kummemmin, mutta olisi hauskaa leipoa joku haamukakku tai jotain muuta.

Vierailija
46/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pitihän se lapsettomuus taas tuoda tässäkin esille. Noinko kova on todistelunhalu? No, lasten ghost parttyjä järjestävä on lapsi itsekin joten ei ehkä kannatakaan hankkia niitä lapsia.

Olen tosissani ja mielelläni järjestäisin lapselliset juhlat, mutta ei niitä lapsia ole hoidoista huolimatta meille suotu. Joten sopii varmaan, että järjestän juhlat, joissa ystävämme voivat pitää hauskaa ja unohtaa sen oman lapsiarkensa hetkeksi. Mielläni katselen, kuinka toiset pitävät hauskaa, syövät ja juovat hyvin. Toiset käyttävät tuon rahan itseensä, me olemme valinneet käyttävämme sen ystäviimme ja heidän viihdyttämiseensä. Tuskinpa on keneltäkään pois.

Vierailija
47/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä halloweenia täällä Suomessa. Mitä te niitä Amerikan juttuja tänne tuotte kun ette ole muutenkaan pätkääkään samanlaisia. En ymmärrä ylipäätään aikuisia ihmisiä jotka lähtee kummituspelleilyyn. Itseäni ainakin tässä pimeässä maailmassa nykyään ahdistaa muutenkin ihan riittävästi kaikki paha ja kuolemaan liittyvät asiat. Ei kiinnosta kuoleman esille tuominen yhtään enempää. Pyhäinpäivä sen sijaan on arvokas päivä jolloin muistan edesmenneitä rakkaita.

Tuontitavaraa kaikki juhlat ja niihin liittyvät asiat ovat. Ja pakko on tuoda, kun Suomessa ei osata juhlia eikä käyttää mielikuvitusta. Minusta Halloween on upea juhla siksi että siinä otetaan reipas niskalenkki kaikesta, mihin Suomessa on totuttu viittamaan kiertoilmaisuin ja kauhistuneesti kuiskutellen. Pelleily tekee ihan hyvää aikuisellekin. Varsinkin aikuiselle.

Vierailija
48/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on tehnyt sinusta noin ilkeän? Miten jonkun toisen juhlat saavat aikaan tuollaisen raivonpurkauksen?

Vierailija
49/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan joo oon suunnitellut.

Tosin pidän pikemmin pienet illanistujaiset/leffailtaman kuin juhlat. Mutta koristellaan haamuhenkeen ja syödään herkkuja.

Mutta tarjoilut on siis ihan vaiheessa ja asukin mietinnässä.

Vierailija
50/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina rakastanut halloweeniä mutta halloweenbileet on kyllä jäänyt harvaan. Joskus lapsena olen ollut ja itsekkin kerran järkännyt kaverin kanssa (tosin silloinkaan ei oikein se pukeutuminen ollut mukana harmi vaan), mutta nyt ei ole vuosiin ollut mitään. Tottakai saatetaan kavereiden kanssa halloweenina vähän juoda ja baariinkin mennä mutta ei se ole sama asia.

Mun luona ei oikein ole mahdollista bileitä pitää kun asun niin pienessä yksiössä eikä oikein seuraakaan olisi, mutta todella mielelläni olisin mukana koristelemassa ja järjestämässä! :D Tosi paljon ois ideoita ja ois niin ihana jos kaikki panostaisi pukeutumiseenkin niin viitsisi itsekkin heittäytyä kunnolla.

Vierailija
51/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh miten ankeita kommentteja :D

Vierailija
52/97 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kaikille yksinäisille, katkerille tossuaivoille jotka puratte pahaa oloanne tänne ja todistatte isänmaalaisuuttanne tiedoksi että halloweenhan on alunperäisin kotoisin Iso-Britanniasta, ei Amerikasta ;)

On surullista että av mammat loukkaantuvat toisten hauskanpidosta näin paljon, kun ei läskiperseidensä kanssa pääse itse sohvalta ylös.

Vierailija
53/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juhlia, mutta jotain ihan perheen kesken. Tulipa innostus tästä ketjusta, alko kuplimaan vatsan pohjassa, kuten joulun odotuskin.

Siivouksen jälkeen kaivankin Halloween koristeet esiin. Käyn ne läpi ja mitä poistoon ja mitä tarvitaan lisää.. Oranssit ja mustat kynttilät voi ainakin jo asetella paikoilleen ja jotain valoja ikkunoihin ja pihalle.

Vierailija
54/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. mutta joskus olen ollut sellaisissa ja olivat ihan hauskat. en ole mikään halloween tyyppi. yksi juhla muiden joukossa. varmaan leivotaan tyyliin jotain halloween kuppikakkuja. happy halloween.

Vierailija
55/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten juhlat järjestetään tänäkin vuonna. Ja kyllä, olen jo mielessäni suunnitellut tarjottavia ja koristeita 😊

Vierailija
56/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa kattelin kateellisena jenkkiohjelmia, kun niillä oli Halloween. Mä yhä rakastan kaikkea kalmoa.

Kotia koristelen. Koululla järjestetään vuosittainen Halloween disko. (leirikouluun rahaa ja pysyvät poissa kiertelemästä)

Paras puku palkitaan. Muksut on ihanasti panostaneet vuosi vuodelta enemmän.

Vierailija
57/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on tehnyt sinusta noin ilkeän? Miten jonkun toisen juhlat saavat aikaan tuollaisen raivonpurkauksen?

Se on kateellinen kun ei itse pääse paikalle. :D Mäkin olen. :)

Minä päivänä te järjestätte noita bileitä tänä vuonna? Kun sekä lokakuun viimeinen että marraskuun ensimmäinen viikonloppu näyttää saavan kannatusta... 

Vierailija
58/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosissani ja mielelläni järjestäisin lapselliset juhlat, mutta ei niitä lapsia ole hoidoista huolimatta meille suotu. Joten sopii varmaan, että järjestän juhlat, joissa ystävämme voivat pitää hauskaa ja unohtaa sen oman lapsiarkensa hetkeksi. Mielläni katselen, kuinka toiset pitävät hauskaa, syövät ja juovat hyvin. Toiset käyttävät tuon rahan itseensä, me olemme valinneet käyttävämme sen ystäviimme ja heidän viihdyttämiseensä. Tuskinpa on keneltäkään pois.

Mä ainakin tykkäisin sun kaltaisesta ystävästä! Rakastan juhlia, olispa ihanaa jos olisi muutamat kunnon juhlat vuodessa hyvien ystävien kesken! Uusivuosi, vappu, juhannus ja halloween :) 90-luvulla vielä olikin, ja juhlittiin vaikka kaikilla oli lapsia, jokainen nautti juhlista ja odotti uusia ihan innoissaan. Nykyään olen sen kaveripiirin ainoa lapsenmielinen (olemme  n. 50v) varmaan :( Tylsää!

Vierailija
59/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi ihmeessä viettäisin jotain jenkkijuhlaa tai  ylipäätään järjestäisin bileitä? Parikymppisten opiskelijoiden touhua tuollainen

Niimpä! Aidot suomimiehet vetää kännit vaan jouluna

Sellaisesta minulla ei ole kokemusta koska ei kuulu omiin tai lähipiiri tapoihin.

Vierailija
60/97 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille kaikille yksinäisille, katkerille tossuaivoille jotka puratte pahaa oloanne tänne ja todistatte isänmaalaisuuttanne tiedoksi että halloweenhan on alunperäisin kotoisin Iso-Britanniasta, ei Amerikasta ;)

On surullista että av mammat loukkaantuvat toisten hauskanpidosta näin paljon, kun ei läskiperseidensä kanssa pääse itse sohvalta ylös.

Kuule, minusta on vain typerää juosta nokka kiinni narussa joka on sidottu  markkinamiesten käteen.Oli se juttu  sitten mistä vaan - ja täällä  alkuperä  on tiedossa eikä  se mielipidettäni muuta.

Mikään aiempi  kommentti ei  oikeuta sinua haukkumaan muita tuolla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä