Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lapsen lattialle kakkaaminen loppumaan?

Vierailija
04.10.2017 |

Lapsi on aina vihannut vaippaa ja nyt ei suostu käyttämään sitä. Ei suostu käymään potalla vaan panttaa. Sitten löytyy vähän väliä näitä "kätköjä". Ne on ns. piiloon tehty eli lapsi salailee. Lasta ei voi kuitenkaan kokoajan vahtia mitä tekee koska on niin iso talo ja vieläpä kaksikerroksinen.
Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on vähän huono, koska lapsi tekee kakat piiloon eikä aina edes lattialle. Mutta tajuatte varmaan idean.

Ap

Vierailija
2/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, nyt se on päätetty. Ei lapsia mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Siis ottaako itse vaipan pois ja sitten kakkaa lattialle?

Alkuun veikkaisin että lapselle kakkaaminen on kivulias operaatio, siksi menee ns. omaan rauhaan.

Käykö pissalla potalla/pöntöllä

Vierailija
4/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukollinen siveysvyö.

Vierailija
5/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Siis ottaako itse vaipan pois ja sitten kakkaa lattialle?

Alkuun veikkaisin että lapselle kakkaaminen on kivulias operaatio, siksi menee ns. omaan rauhaan.

Käykö pissalla potalla/pöntöllä

Lapsi on kohta 5-v ja ottaa itse vaipan pois. Tuosta pissa-asiasta en ole 100% varma, en ole löytänyt pissoja mistään, mutta en ole myöskään nähnyt lasta potalla.

Normistihan tuon ikäinen kai kävisi jo pöntöllä mutta meillä ei ole vielä läheskään onnistunut, siitä syttyy aina sota. Lääkärissä ollaan käyty ja vikaa ei löytynyt.

Ap

Vierailija
6/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukollinen siveysvyö.

Miten se toimii, miten se auttaisi ja saako niitä edes lasten koossa?

Ap

Vierailija
7/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 5-vuotiaalla pidätte vaippaa? Oisko ehkä kannattanut vähän aikasemmin alottaa pottaharjottelu, niin ei ois mikään ongelma. Nykyvanhemmat niin saatanan laiskoja, ettei saada lapsia ajoissa harjotteleen potalla oloa, niin sit ne menee varmaan kouluunkin vaipoissa.

Vierailija
8/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat ehkä hiostaa ja ovat siten erittäin epämukavia. Niin isojakin vielä.

Onhan potalle oppimisen ilmapiiri hyväksyvä, kannustava ja tukeva. Oma rauha vielä :)

Vierailija
9/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai sitten kyseessä on erityislapsi, ei nimittäin normaali 5 v käytä vaippaa

Vierailija
10/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä h-vetin takia 4-vuotiaalla on vielä  vaippa???

En usko tästä sanaakaan.

Tunge nämä eriteprovosi sinne minne ei päivä paista.

Vierailija
11/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsi viikoksi tai pariksi mummolaan. Mummoilla on käsittämättömiä taitoja, mm taito opettaa lapset potalle. Tämä ei ole trolli, opithan itsekkin.

Mutta miten mummot sen tekee...jos kertoisin, joutuisin tappamaan sinut.

Vierailija
12/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 5-vuotiaalla pidätte vaippaa? Oisko ehkä kannattanut vähän aikasemmin alottaa pottaharjottelu, niin ei ois mikään ongelma. Nykyvanhemmat niin saatanan laiskoja, ettei saada lapsia ajoissa harjotteleen potalla oloa, niin sit ne menee varmaan kouluunkin vaipoissa.

No hyvähän se on nyt sanoa 😒

Vierailija
13/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se saastainen sika!

Vierailija
14/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis emme me haluaisi pitää lapsella vaippaa enään mutta kun ei suostu potalle ja vielä vähemmän pöntölle.

Ap

Vierailija
15/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat rangaistukset käyttöön NYT!

Jos paskoo muualle kuin vaippaan tai pottaan, niin kaikki kiva HETI pois ja riittävän pitkäksi aikaa - ei leluja, ei kavereita, ei telkkaria, ei iltasatuja. Ja samalla kun kerrot tämän lapselle, selität hänelle että näin toimitaan koska HÄN on ollut tuhma. Ja tietysti laitat joka kerta sen muksun itse siivoamaan jätöksensä, niin tajuaa ettei se vanhemmistakaan ole kivaa.

Ja jos jää itse teosta kiinni, niin karjaiset niin että pelästyy. Josko säikähdys saisi lopettamaan sikailun.

Vierailija
16/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mamma ei tiedä pissaako viisivuotiaansa pönttöön, pottaan vai vaippaan. 

Jotenkin tässä arvostaa provoja, joissa on edes vähän yritystä. Jonkun häiriintyneen velan idea levittää taas lapsivihamielisyyttä. Terveet 5-vuotiaat eivät käytä vaippaa ylipäänsä ollenkaan. 

Vierailija
17/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tässä arvostaa provoja, joissa on edes vähän yritystä. Jonkun häiriintyneen velan idea levittää taas lapsivihamielisyyttä. Terveet 5-vuotiaat eivät käytä vaippaa ylipäänsä ollenkaan. 

Nyt oikeasti. Olen jo sanonut että normaali 5 vuotias ei vaippaan kakkaisi mutta meillä tämä kakkaaminen on ollut nyt muutenkin vaikeaa. Luuletko tosissasi että minusta on kiva siivota päivittäin paskaa lattialta?

Jotenkin tässä arvostaa ihmisiä joilla on edes vähän myötätuntoa, ja jos ei ole niin ei tarvitse tulla päätän aukomaan. Jokainen saa ihan itse päättää onko tämä mielestään provo vai ei, sinun ei sitä täällä tarvitse toitottaa, minua ei kiinnosta mielipiteesi, haluan vain neuvoja vaikeaan tilanteeseen.

Ap

Vierailija
18/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeasti. Olen jo sanonut että normaali 5 vuotias ei vaippaan kakkaisi mutta meillä tämä kakkaaminen on ollut nyt muutenkin vaikeaa. Luuletko tosissasi että minusta on kiva siivota päivittäin paskaa lattialta?

Jotenkin tässä arvostaa ihmisiä joilla on edes vähän myötätuntoa, ja jos ei ole niin ei tarvitse tulla päätän aukomaan. Jokainen saa ihan itse päättää onko tämä mielestään provo vai ei, sinun ei sitä täällä tarvitse toitottaa, minua ei kiinnosta mielipiteesi, haluan vain neuvoja vaikeaan tilanteeseen.

Ap

Olen kyllä samaa mieltä siitä että nuo mukafiksut provohuutelijat pitäisi passittaa perseeseen.

Vierailija
19/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin myös että jos se suinkin on milläänlailla mahdollista niin laita lapsi mummolaan vaikka viikonlopuksi. Tuon ikäinen ei varmasti kehtaa kakata kylässä lattialle. Mummolle kerrot rehellisesti mikä tilanne kotona ja että kun sielä mummolla sitten todennäköisesti tekisi asiansa pönttöön voisi mummo jutella lapselle siitä kuinka kotona pitäisi homma hoitaa samanlailla.

Ja entäs sitten jokin palkinto jonka voisitte luvata lapselle kun on onnistuneesti vaikka viikon tehnyt hätänsä vessassa?

Mites vessatouhut onnistuu tällä hetkellä päiväkodissa tai kun olette jossain käymässä?

Vierailija
20/25 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on varmaan ollut kovalla pikkulapsena ja tullut kammo pottaan kun kakkaaminen on sattunut? Saattaa vieläkin ola kovalla niin pelkää kipua.

Onko mitään lempipaikkaa mistä ylläreitä useiten löytää, jos sinne laittaisi jonkun uuden aivan erilaisen potan, josko turvallisessa paikassa kauniiseen pottaan uskaltaisi tehdä.

Ja sitten on tietty lahjonta, noin isolle voisi varmaan luvata jotain niin älyttömän mageeta, että pottakammo unohtuisi. Vaikka viisi kakkaa pottaan niin pääsee poniratsastukseen (tai jotain muuta erityisen upeeta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi