Luokittelisitteko tämän "pahoinpitelyksi" Lapsen kaveri kuvasi minua luvatta ja takavarikoin puhelimen
Kun ei suostunut käskystä poistamaan kuvia. Olin haravoimassa pihalla hikisenä rönttävaatteissa ja en siis todellakaan mikään hehkeä näky enkä todellakaan halunnut että kuvat leviävät jonnekin nettiin.
Tytöt 11v näpelsivät pihalla puhelimiaan ja huomasin tytön kaverin ottavan kuvia minusta. Takavarikoin puhelimen siksi aikaa että poistin itse kuvani. Nyt tämän tytön äiti soitti, että lapsi kokee tulleensa henkisesti pahoinpidellyksi (mistä tuon ikäinen edes tietäisi tuollaisen määritelmän, taitaa olla tämän äidin keksimä?)
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vaaratilanne!
Huonot vaatteet päällä ja harava kädessä ja joku rikollinen inhotus ottaa tilanteesta vielä - nielaus - valokuvan!Minen olisi käynyt lapseni kaveriin käsiksi, en pelkää valokuvaamista. Ei ihme että äitinsä mielestä pelottelit hänen lastaan, sillä niin sinä teit.
Olet joko sairaalloisen epävarma ulkonäöstäsi tai sitten olet näitä, jotka pelkäävät että oma hävettävä kuva päätyy julkiseen levitykseen.Niin kauan kuin vaatteet on päällä, on vainoharhaista pelätä valokuvaamista. Rauhoitu.
Pyydä miestäsi ja lapsiasi valokuvaamaan itseäsi enemmän, niin se ei enää tunnu vaaralliselta.Saanko tulla kuvaamaan sinua että voin laittaa kuvasi nettiin.
Kyllä saat, mikäli olet mieheni kaveri taikka lapseni 13-vuotias ystävä.
En minä pelkää ihmisiä, enkä pelkää oman kuvani joutumista "nettiin".
Olen monessa nuorten yuotube-videossakin avustajana, joskus näyn niissä itsekin tai puhun jotain. Eikä pelota yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää. Toivottavasti ap joutuu vastuuseen teoistaan. Aikuinen kiusaamassa lasta.
Toivon kunnon räkättävää apinalaumaa iphoneineen tiellesi. Tämä ON ongelma, jota lapset häikäilemättä käyttävät hyväkseen. AP:n tilanne toki verrattain turvallisissa oloissa, jossa hänellä auktoriteettia.
Olen astunut ala- ja yläkoulun vieressä nyt kymmenen vuotta. Tapaan päivittäin lapsia ja nuoria. Todella mukavia ja kohteliaita. Viereisessä kaupassa pitävät esim ovea auki yms.
Apinalaumoista en sen sijaan tiedä mitään.
Kiva että asut niin etuoikeutetulla alueella. Siksi toivonkin, että saat vähän perspektiiviä. Itse olin yläasteella ensimmäisten kamerakännyköiden aikaan, ja jo silloin nämä kaikkivoipaiset apinat salakuvasivat mm opettajia työssään ja toisia lapsia samalla kun antoivat turpaan. Tekniikan kehittyessä tilanne ei ole ainakaan paremmaksi mennyt. Ja tuossa tilanteessa et voi juurikaan pelastaa kasvojasi. Kaikki mitä sanot, on "vitun läppää!" Ja sekös se vasta hauskaa onkin jos et sano mitään, "vitun friikkiä!"
Huhhuh.
Sinä (tai lapsesi) olet käynyt kyllä tarkkailukoulua tai sairaalakoulua.
Teinien äitinä en ole kuullutkaan turpaanvedosta tai aikuisille uhittelusta. Minä yritän tulla toimeen ihmisten kanssa, myös omien lasteni ja heidän kavereidensa kanssa.Jos aikuisella ja lapsella on huonot välit - syy on aina aikuisessa.
Ihan tavallinen koulu Uudellamaalla :) Toki et ehkä tiedä jos kuljette aina autolla tervehenkisiin urheiluharrastuksiin :) Mutta kyllä tämä on arkea tuhansille ihmisille. Ehkä pikkasen jopa pöyristyttävää, että et näe omaa elinpiiriäsi pitemmälle, et edes teoriassa. Kyllä minä voin kuvitella, että Westendissä autetaan mummoja, mutta en silti kiellä muiden kokemuksia.
Mietin, että jos osa porukasta kokee, että ap on tehnyt väärin puuttuessaan lapsen oikeuksiin ja osa taas on sitä mieltä, että lapsi on tehnyt väärin niin kertooko se tämän päivän kasvatusongelmista? Vanhemmat googlettavat lakipykälistä turvaa vanhemmuudelleen mihin saa puuttua ja mihin ei.
Osa täälläkin lukee suoraan lakitekstiä, osa käyttää maalaisjärkeä ja osa purkaa omia traumojaan vanhempiensa kasvatuksesta ja osa provoilee huvin vuoksi.
Aika paljon näkee nykyään pelkoa puuttua asioihin, hoidetaan vain omat asiat. Onnettomuuden kohdalla ei pysähdytä vaan hidastetaan, helpompi ottaa kuva.. kuin auttaa, puuttua asioiden kulkuun. Huudetaan viranomaisia apuun kun itseltä puuttuu tahto, tieto, taito, uskallus. Hälytysnumeroon tulee soittoja ja valitusta kun omaan parkkiruutuun on parkkeerannut joku toinen.
Eihän tämä kerro muuta kuin että yhteiskuntamme on aina vaan levottomampi. Itse lupaan puuttua tilanteisiin koska joskus se avuntarvitsija voin olla minä itse tai läheiseni.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on oleellista se ettei kuvaaja suostunut poistamaan kuvia.
Vaikka hän on tyhmyyttään kuvannut toista ilman lupaa OMASSA KOTONAAN, olisi se anteeksi annettavissa, jos hän olisi poistanut kuvat pyydettäessä.
Miten helvetin vitussa voitte puolustaa sitä kakaraa, kun hän ei voinut poistaa niitä kuvia vaikka toinen pyysi?
Ettekö sairaissa vajaaälyisissä päissänne näe siinä mitään outoa?
Onko teille itse omassa elämässänne tyypillistä toimia samalla tavalla. Pirullisen sikamaisesti perseillen?
Tuossa^ ei puhu terve, täysivaltainen aikuinen.
Jonkinasteen mielenhäiriö tästä tulee voimakkaasti läpi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä wt-mammat uhoaa. :D Menkää lenkille purkamaan aggressioitanne, niin ei tarvitse voimafantasioida lasten kiusaamisesta.
Juoksemalla saattaa myös niitä liikakiloja tippua edes vähän. Ei sitten tunnu niin nololta olla siellä omalla pihalla.
Kyllä sairaimmat sekoilut lakiteksteineen on selvästi miehen näppäimistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää. Toivottavasti ap joutuu vastuuseen teoistaan. Aikuinen kiusaamassa lasta.
Toivon kunnon räkättävää apinalaumaa iphoneineen tiellesi. Tämä ON ongelma, jota lapset häikäilemättä käyttävät hyväkseen. AP:n tilanne toki verrattain turvallisissa oloissa, jossa hänellä auktoriteettia.
Pelkäättekö te lapsia?
Pieniä vähän yli 10-vuotiaita pikkutyttöjä?
Miten olisi jokin johtajuuskurssi tai kehittävä harrastus tms. Tuollainen pedofobia on varmaan aika kuluttavaa pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on oleellista se ettei kuvaaja suostunut poistamaan kuvia.
Vaikka hän on tyhmyyttään kuvannut toista ilman lupaa OMASSA KOTONAAN, olisi se anteeksi annettavissa, jos hän olisi poistanut kuvat pyydettäessä.
Miten helvetin vitussa voitte puolustaa sitä kakaraa, kun hän ei voinut poistaa niitä kuvia vaikka toinen pyysi?
Ettekö sairaissa vajaaälyisissä päissänne näe siinä mitään outoa?
Onko teille itse omassa elämässänne tyypillistä toimia samalla tavalla. Pirullisen sikamaisesti perseillen?
Tuossa^ ei puhu terve, täysivaltainen aikuinen.
Jonkinasteen mielenhäiriö tästä tulee voimakkaasti läpi.
Ehdotan, että tälle trollille, joka tekee mielenterveysdiagnooseja, ei enää vastata. Sori, toi kortti on jo käytetty tässä aika moneen otteeseen, eikä siinä enää riitä puhti. Vähän tylsää jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentu teki väärin ja törkeästi. Vaikka osa teistä pässeistä ei sitä ymmärräkään.
Kuinka monta kertaa pitää sanoa että hän on TOISEN KOTONA kuvannut toista ilman lupaa ja KIELTÄYTYNYT poistamasta kuvia.
Takokaa se asia kalloonne, ja lopettakaa paskan jauhanta.
Ap:lla ei käytännössä ollut muuta mahdollisuutta kuin poistaa kuvat itse.
Mitään rikosilmoitusta pennusta on turha tehdä, hänhän on alle 15 v.
Jos ap. ei olisi itse poistanut kuvia, ne olisivat jääneet pennun käytettäviksi ikuisiksi ajoiksi.
Saatana että ottaa aivoon kun koko maailman vajaa-älyiset rientävät lässyttämään paskapennun puolesta, vaikka pentu äiteineen on törkeyden huippuja.
Minä en ainakaan kunnioita kenenkään oikeuksia puhelimiinsa sen jälkeen jos ovat toimineet kuten pentu.
Ei ihmisillä voi olla PELKKIÄ oikeuksia loputtomiin ja loputtomiin senkin jälkeen kun ovat itse RIKKONEET toisten oikeuksia.
Ja enkä kirjoita nätimmin. En sano nätimmin vaikka lässyttäisitte kuinka.
No mitenkäs se ap:n oma 'pentu' sitten ?
Oliko hän sitten vain pelkkä mykkä vahanukke siinä vieressä kun kaverinsa koko ajan kuvasi hänen äitiään,(omana) tarkoituksenaan varmaankin (???) tehdä tästä 'koko maailman suurin komediavetonaula nettiin' ?
No, mikä oli tulos ?
Tyttöjen välit menivät varmasti poikki ja jutut lentävät nyt luokalla ja välitunnilla niin,että tyttö saattaa joutua pian aivan sosiaalisesti hyljeksityksi ja kokonaan eristetyksi luokkatovereidensa taholta koulussa, eikä kukaan koko luokassa varmasti halua enää hänen ystäväkseen (kun nyt tietävät millainen äiti hänellä on) eivätkä ainakaan tulla hänen kotiinsa.
Kannattiko siis ?
(Eihän muuten kaikkea mitä kännykameralla vain kuvaa tarvitse laittaa nettin ollenkaan , eikä se kaikissa kuvauksissa sinne suinkaan suoraan mene. )
Aika sairas mailmankuva sulla. Käytännössä, sun mielestä tällä perheellä ei ollut kuin kaksi vaihtoehtoa: äiti alistuu omassa kodissaan, tai äiti toimii ja tyttö tuhotaan sosiaalisesti.
Näinkö sen kuuluu mennä?Ainoa joka teki väärin tuossa on AP.
Hän ei ole terve ihminen. Terve ihminen EI koskaan uhkaile millään tavalla lapsia. Suurin osa ammattirikollisistakaan ei sitä suostuisi tekemään.
Terve ja vilpitön ihminen ottaa toisenkin tunteet huomioon. Lapsi ei ilmeisesti ollut terveellä tavalla kasvatettu, kun ei tätä ymmärtänyt, ja sai vielä moiset "traumat". Se kertoo epäterveestä oma napa- ja pumpulikasvatuksesta. Jokaista tervettä lasta on "uhkailtu" eli toruttu ja ohjattu oikeaan suuntaan / estetty tekemästä väärin.
Ainoastaan vanhemmilla ja viranomaisilla on oikeus puuttua alaikäisen toimintaan.
Jos joku tulee koskemaan minun lapseni omaisuuteen niin silloin rupean väkivaltaseksi.
Normaali ihminen soittaa poliisille eikä rupea uhkailemaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se sitten ollut parempi jos ap olisi suorilta käsin vaan vienyt asian poliisille? Se olisi mennyt sitten lastensuojelun kautta ja isompi show siitä olisi tullut.
Poliisi olisi naurannut AP:lle.
Lastensuojelu olisi ruvennut tutkimaan AP:ta ja hänen omaa lastaan.
Koska toi teksti mitä se kirjoittaa ei ole normaalin ihmisen tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö te lapsia?
Miten olisi jokin johtajuuskurssi tai kehittävä harrastus tms. Tuollainen pedofobia on varmaan aika kuluttavaa pidemmän päälle.
Sanon tämän rehellisesti: minulla on tausta koulukiusattuna ja räkättävät lapset saavat minussa aikaan inhoreaktion. Ei kaikki lapset huom! En kutsuisi sitä peloksi, vaan se on jotakin käsittelemätöntä tunnetta, jossa koen jonkinlaista "epäoikeudenmukaisuutta". Tunnen aggressiota (en tee mitään) ja samaan aikaan koen olevani umpikujassa, riisuttuna oikeuksistani. "Mitä teetkin, ne hyeenat repii sut." Kerro sinä minulle, mitä täysipäinen aikuinen tekee kun teinilauma hyppii silmille kameran kanssa vaikkapa lähijunassa, jolla kuljen? Kun minä en todella tiedä. Ja nettiin päätyminen ei sitten saa olla vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentu teki väärin ja törkeästi. Vaikka osa teistä pässeistä ei sitä ymmärräkään.
Kuinka monta kertaa pitää sanoa että hän on TOISEN KOTONA kuvannut toista ilman lupaa ja KIELTÄYTYNYT poistamasta kuvia.
Takokaa se asia kalloonne, ja lopettakaa paskan jauhanta.
Ap:lla ei käytännössä ollut muuta mahdollisuutta kuin poistaa kuvat itse.
Mitään rikosilmoitusta pennusta on turha tehdä, hänhän on alle 15 v.
Jos ap. ei olisi itse poistanut kuvia, ne olisivat jääneet pennun käytettäviksi ikuisiksi ajoiksi.
Saatana että ottaa aivoon kun koko maailman vajaa-älyiset rientävät lässyttämään paskapennun puolesta, vaikka pentu äiteineen on törkeyden huippuja.
Minä en ainakaan kunnioita kenenkään oikeuksia puhelimiinsa sen jälkeen jos ovat toimineet kuten pentu.
Ei ihmisillä voi olla PELKKIÄ oikeuksia loputtomiin ja loputtomiin senkin jälkeen kun ovat itse RIKKONEET toisten oikeuksia.
Ja enkä kirjoita nätimmin. En sano nätimmin vaikka lässyttäisitte kuinka.
No mitenkäs se ap:n oma 'pentu' sitten ?
Oliko hän sitten vain pelkkä mykkä vahanukke siinä vieressä kun kaverinsa koko ajan kuvasi hänen äitiään,(omana) tarkoituksenaan varmaankin (???) tehdä tästä 'koko maailman suurin komediavetonaula nettiin' ?
No, mikä oli tulos ?
Tyttöjen välit menivät varmasti poikki ja jutut lentävät nyt luokalla ja välitunnilla niin,että tyttö saattaa joutua pian aivan sosiaalisesti hyljeksityksi ja kokonaan eristetyksi luokkatovereidensa taholta koulussa, eikä kukaan koko luokassa varmasti halua enää hänen ystäväkseen (kun nyt tietävät millainen äiti hänellä on) eivätkä ainakaan tulla hänen kotiinsa.
Kannattiko siis ?
(Eihän muuten kaikkea mitä kännykameralla vain kuvaa tarvitse laittaa nettin ollenkaan , eikä se kaikissa kuvauksissa sinne suinkaan suoraan mene. )
Aika sairas mailmankuva sulla. Käytännössä, sun mielestä tällä perheellä ei ollut kuin kaksi vaihtoehtoa: äiti alistuu omassa kodissaan, tai äiti toimii ja tyttö tuhotaan sosiaalisesti.
Näinkö sen kuuluu mennä?Ainoa joka teki väärin tuossa on AP.
Hän ei ole terve ihminen. Terve ihminen EI koskaan uhkaile millään tavalla lapsia. Suurin osa ammattirikollisistakaan ei sitä suostuisi tekemään.
Mitä hän teki väärin? Jos joku kuvaa sinua luvatta ja salassa, niin varmaan sulle on ok jos kuvasi löytyy jostain epämääräiseltä nettisivulta. Haloo...
Missä oikeusistuimessa on sellainen tuomio annettu että se oli laitonta?
AP EI ole oikeuslaitos eikä hän määrittele mikä on laitonta ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö te lapsia?
Miten olisi jokin johtajuuskurssi tai kehittävä harrastus tms. Tuollainen pedofobia on varmaan aika kuluttavaa pidemmän päälle.Sanon tämän rehellisesti: minulla on tausta koulukiusattuna ja räkättävät lapset saavat minussa aikaan inhoreaktion. Ei kaikki lapset huom! En kutsuisi sitä peloksi, vaan se on jotakin käsittelemätöntä tunnetta, jossa koen jonkinlaista "epäoikeudenmukaisuutta". Tunnen aggressiota (en tee mitään) ja samaan aikaan koen olevani umpikujassa, riisuttuna oikeuksistani. "Mitä teetkin, ne hyeenat repii sut." Kerro sinä minulle, mitä täysipäinen aikuinen tekee kun teinilauma hyppii silmille kameran kanssa vaikkapa lähijunassa, jolla kuljen? Kun minä en todella tiedä. Ja nettiin päätyminen ei sitten saa olla vaihtoehto.
Sinä et voi liikkua julkisissa paikoissa jos et halua että sinua ei kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Lethal injection ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei suostunut käskystä poistamaan kuvia. Olin haravoimassa pihalla hikisenä rönttävaatteissa ja en siis todellakaan mikään hehkeä näky enkä todellakaan halunnut että kuvat leviävät jonnekin nettiin.
Tytöt 11v näpelsivät pihalla puhelimiaan ja huomasin tytön kaverin ottavan kuvia minusta. Takavarikoin puhelimen siksi aikaa että poistin itse kuvani. Nyt tämän tytön äiti soitti, että lapsi kokee tulleensa henkisesti pahoinpidellyksi (mistä tuon ikäinen edes tietäisi tuollaisen määritelmän, taitaa olla tämän äidin keksimä?)
Käytit tarpeellisia voimakeinoja saadessasi rikoksentekijän verekseltään kiinni. Aika kusipää lapsi jos ei pyynnöstä poistanut kuvia.
Kännykän ottaminen ja kuvien poisto eivät ole laissa mainittuja voimakeinoja. Voimakeino olisi ollut se että pitää lasta aloillaan kunnes poliisit tulevat paikalle. Ap:lla ei ole lain mukaan oikeutta ottaa lapsen kännykkää eikä poistella sieltä kuviä. Tämän olisi saanut tehdä vain poliisi. Ap ei ole poliisi eikä oikeusviranomainen. Hän saa vain ottaa rikollisen kiinni ja sen jälkeen odottaa poliisia selvittämään asiaa. Viranomaiset sitten päättävät mitä takavarikoidaan jne. Poliisit selvittää rikokset ja hoitaa ne loppuun.
Hätävarjelu on oikeuttamisperuste em. toiminnalle. Hätävarjelu oikeuttaa muutoin rikollisena pidetyn teon ja hätävarjelun oikeuttamana saa suojata mitä hyvänsä oikeudellisesti merkittävää etua, kuten esimerkiksi sitä, että salakuvattu materiaali ei päädy levitykseen.
No niin, nyt siitä 11-vuotiaasta tytöstä on täällä tehty jo 'rikollinen' . . .
Salakuvaaminen eli esimerkiksi kuvaaminen kotirauhan suojaamassa paikassa (esim. oma piha) ilman lupaa on yksiselitteisesti Suomen lain mukaan rikos. Kyseinen tyttö teki kyseisen teon eli rikoksen. Kysymykseksi jääkin se onko rikoksentekijä rikollinen?
No rikosrekisterimerkinnät tuosta nyt sitten alkuun tytölle ja kunnon kuulustelu ja putkaan vaan pahnoille poliisilaitokselle ja lastenkotiin tai sijoitusperheesen huostaanoton kautta , että mammat olis tyytyväisiä täällä.
Ja kymppitonni käräjien kautta korvausta käteen kunnianloukkauksesta ap-mammalle.
Joko riittää, vai vieläkö jotain lisärangaistusta vaaditaan, tytön äidille elinkautinen vaiko karkoitus Permin leirille Siperiaan, vaiko kenties peräti giljotiinituomio huonosta kasvatuksesta ?
Mikä nyt siis olisi se kohtuullinen ja sopiva rangaistus tästä hirvittävästä teosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö te lapsia?
Miten olisi jokin johtajuuskurssi tai kehittävä harrastus tms. Tuollainen pedofobia on varmaan aika kuluttavaa pidemmän päälle.Sanon tämän rehellisesti: minulla on tausta koulukiusattuna ja räkättävät lapset saavat minussa aikaan inhoreaktion. Ei kaikki lapset huom! En kutsuisi sitä peloksi, vaan se on jotakin käsittelemätöntä tunnetta, jossa koen jonkinlaista "epäoikeudenmukaisuutta". Tunnen aggressiota (en tee mitään) ja samaan aikaan koen olevani umpikujassa, riisuttuna oikeuksistani. "Mitä teetkin, ne hyeenat repii sut." Kerro sinä minulle, mitä täysipäinen aikuinen tekee kun teinilauma hyppii silmille kameran kanssa vaikkapa lähijunassa, jolla kuljen? Kun minä en todella tiedä. Ja nettiin päätyminen ei sitten saa olla vaihtoehto.
Minullakin on raskas tausta koulukiusattuna. En ole toipunut siitä täysin.
Olen kuitenkin ilmeisesti "käsitellyt tunteitani" asian suhteen ja päässyt siitä yli siten, etten usko enää mitä minulle peruskoulun välitunnilla huudeltiin. En ole ruma, enkä haise.
Olen siisti ja hyvännäköinen, käytös on kuten muillakin ihmisillä, paitsi voisin hymyillä rohkeammin muille ja olla itsevarmempi.
Lähijunassa en kulje, linja-autossa toisinaan, siellä on myös teinilaumoja. Hymyilen heille ja joskus kysyn jotain asiaa, jotta saavutan heidän hyväksyntänsä.
Teen saman naapureiden ja työkavereiden kanssa: kohteliasta ihmistä on vaikea syrjäyttää tai herjata.
Kameraa ei ole käytetty minuun, paitsi oma teinini ja heidän kaverinsa joskus. Kerran he latasivat minusta ruman pyjamakuvan MovieStarPlanet-lastensivustolle.
Seuraavana päivänä he tulivat kysymään, onko se ok ja ottavatko he sen pois. Sanoin että antakaa olla vaan.
Nyt tuli mieleeni: onko sinulla jokin huomiotaherättävä liikkumiseen liittyvä tukielinvamma, jonka vuoksi nuoret kiinnostuvat sinusta?
Miksi sinä et saa taksikorttia!
Ei sinun kuuluisi joutua liikkumaan julkisissa liikennevälineissä. Ano Kelalta ja tukielinjärjestöltä ja vammaisetujärjetöltä ym. oikeutta itsellesi.
Kenen tahansa polvi tai lonkka voi pettää, jonka jälkeen kävely ei enää sujukaan normaalisti.
Mikä nyt siis olisi se kohtuullinen ja sopiva rangaistus tästä hirvittävästä teosta?
Keskustelu kotona mitä edellyttää, että lapsi saa pitää hallussaan puhelimensa. Keskustelu miten totellaan jos kielletään kuvaamasta kenenkään kotona. Keskustelu somekäytöksestä, kiusaamisesta ja toisten ihmisten kunnioittamisesta. Selvästikään tätä keskustelua ei ole käyty silloin kun lapsi on saanut puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö te lapsia?
Sinä et voi liikkua julkisissa paikoissa jos et halua että sinua ei kuvata.
No olipas lohduttavaa. Valvontakamerat on ok. Turistin maisemakuvaan päätyminen on ok. Jos joku Pena alkaa tarkemmin juuri minua zoomailemaan, poistun paikalta, mutta en koe olevani mitenkään uhattu. Mutta puhuin tilanteesta, jossa joku, tod näk lapsi, alkaa tietoisesti ja täysin syyttä tähtäilemään kännykällään. Kyllä se haiskahtaa tahalliselta. Vai yritätkö sanoa, että en voi kuin kääntää toisenkin posken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö te lapsia?
Olen kuitenkin ilmeisesti "käsitellyt tunteitani" asian suhteen ja päässyt siitä yli siten, etten usko enää mitä minulle peruskoulun välitunnilla huudeltiin. En ole ruma, enkä haise.
Olen siisti ja hyvännäköinen, käytös on kuten muillakin ihmisillä, paitsi voisin hymyillä rohkeammin muille ja olla itsevarmempi.Lähijunassa en kulje, linja-autossa toisinaan, siellä on myös teinilaumoja. Hymyilen heille ja joskus kysyn jotain asiaa, jotta saavutan heidän hyväksyntänsä.
Teen saman naapureiden ja työkavereiden kanssa: kohteliasta ihmistä on vaikea syrjäyttää tai herjata.
Kameraa ei ole käytetty minuun, paitsi oma teinini ja heidän kaverinsa joskus. Kerran he latasivat minusta ruman pyjamakuvan MovieStarPlanet-lastensivustolle.
Seuraavana päivänä he tulivat kysymään, onko se ok ja ottavatko he sen pois. Sanoin että antakaa olla vaan.Nyt tuli mieleeni: onko sinulla jokin huomiotaherättävä liikkumiseen liittyvä tukielinvamma, jonka vuoksi nuoret kiinnostuvat sinusta?
Miksi sinä et saa taksikorttia!Ei sinun kuuluisi joutua liikkumaan julkisissa liikennevälineissä. Ano Kelalta ja tukielinjärjestöltä ja vammaisetujärjetöltä ym. oikeutta itsellesi.
Kenen tahansa polvi tai lonkka voi pettää, jonka jälkeen kävely ei enää sujukaan normaalisti.
Onpas kerrassaan mukavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä täällä! Olisit voinut opettaa minulle tuota hallitsemaasi "nuorten kohtaamista" enemmänkin, esim mitä sanot heille tai mitä teoreettisesti sanoisit jos kohtaisit oikein tuhman tapauksen. Mutta sen sijaan aistin pientä vittuilua, ja ei, en ole vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö te lapsia?
Olen siisti ja hyvännäköinen, käytös on kuten muillakin ihmisillä, paitsi voisin hymyillä rohkeammin muille ja olla itsevarmempi.Lähijunassa en kulje, linja-autossa toisinaan, siellä on myös teinilaumoja. Hymyilen heille ja joskus kysyn jotain asiaa, jotta saavutan heidän hyväksyntänsä.
Seuraavana päivänä he tulivat kysymään, onko se ok ja ottavatko he sen pois. Sanoin että antakaa olla vaan.Nyt tuli mieleeni: onko sinulla jokin huomiotaherättävä liikkumiseen liittyvä tukielinvamma, jonka vuoksi nuoret kiinnostuvat sinusta?
Miksi sinä et saa taksikorttia!Ei sinun kuuluisi joutua liikkumaan julkisissa liikennevälineissä. Ano Kelalta ja tukielinjärjestöltä ja vammaisetujärjetöltä ym. oikeutta itsellesi.
Kenen tahansa polvi tai lonkka voi pettää, jonka jälkeen kävely ei enää sujukaan normaalisti.Onpas kerrassaan mukavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä täällä! Olisit voinut opettaa minulle tuota hallitsemaasi "nuorten kohtaamista" enemmänkin, esim mitä sanot heille tai mitä teoreettisesti sanoisit jos kohtaisit oikein tuhman tapauksen. Mutta sen sijaan aistin pientä vittuilua, ja ei, en ole vammainen.
Minä taas aistin pientä paranoiaa.
Otat kohteliaan käytöksenkin hyökkäyksenä itseäsi vastaan.
Konkreettinen esimerkki?
-Hei lapset, mahtuuko tähän istumaan? Autatko sen laukun kanssa? Oliko raskas koulupäivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lethal injection ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytit tarpeellisia voimakeinoja saadessasi rikoksentekijän verekseltään kiinni. Aika kusipää lapsi jos ei pyynnöstä poistanut kuvia.
Kännykän ottaminen ja kuvien poisto eivät ole laissa mainittuja voimakeinoja. Voimakeino olisi ollut se että pitää lasta aloillaan kunnes poliisit tulevat paikalle. Ap:lla ei ole lain mukaan oikeutta ottaa lapsen kännykkää eikä poistella sieltä kuviä. Tämän olisi saanut tehdä vain poliisi. Ap ei ole poliisi eikä oikeusviranomainen. Hän saa vain ottaa rikollisen kiinni ja sen jälkeen odottaa poliisia selvittämään asiaa. Viranomaiset sitten päättävät mitä takavarikoidaan jne. Poliisit selvittää rikokset ja hoitaa ne loppuun.
Hätävarjelu on oikeuttamisperuste em. toiminnalle. Hätävarjelu oikeuttaa muutoin rikollisena pidetyn teon ja hätävarjelun oikeuttamana saa suojata mitä hyvänsä oikeudellisesti merkittävää etua, kuten esimerkiksi sitä, että salakuvattu materiaali ei päädy levitykseen.
No niin, nyt siitä 11-vuotiaasta tytöstä on täällä tehty jo 'rikollinen' . . .
Salakuvaaminen eli esimerkiksi kuvaaminen kotirauhan suojaamassa paikassa (esim. oma piha) ilman lupaa on yksiselitteisesti Suomen lain mukaan rikos. Kyseinen tyttö teki kyseisen teon eli rikoksen. Kysymykseksi jääkin se onko rikoksentekijä rikollinen?
No rikosrekisterimerkinnät tuosta nyt sitten alkuun tytölle ja kunnon kuulustelu ja putkaan vaan pahnoille poliisilaitokselle ja lastenkotiin tai sijoitusperheesen huostaanoton kautta , että mammat olis tyytyväisiä täällä.
Ja kymppitonni käräjien kautta korvausta käteen kunnianloukkauksesta ap-mammalle.
Joko riittää, vai vieläkö jotain lisärangaistusta vaaditaan, tytön äidille elinkautinen vaiko karkoitus Permin leirille Siperiaan, vaiko kenties peräti giljotiinituomio huonosta kasvatuksesta ?
Se että joutuisi oppimaan ottamaan toisenkin tunteet huomioon. Jos toinen pyytää, silloin mietitään, että hetkinen, onko tämä nyt niin välttämätöntä, että mulla on näitä kuvia, vai tekisikö pyytäjän iloiseksi. Vain idiootti lähtee tuossa vetoamaan "oikeuksiinsa". Ja kun kyseessä lapsi, voisi sormea hetistää kasvatukselle.
Kerran on minulta tullut joku mies kysymään, että eihän hän esiinny ottamissani maisemakuvissa. Katsoimme yhdessä kuvia läpi (ne muutama), eikä hän näkynyt. Mutta jos olisi, olisin tottakai poistanut! Mitä mä olisin sellaisilla kuvilla tehnyt. En mitään fiksua.
Mitä hän teki väärin? Jos joku kuvaa sinua luvatta ja salassa, niin varmaan sulle on ok jos kuvasi löytyy jostain epämääräiseltä nettisivulta. Haloo...