Miksi saan torissa paljon tykkäyksiä tuotteille, mutta en viestejä enkä myyntiä?
Minulla on noin 90 tuotetta torissa myynnissä. Hyvälaatuisia edullisesti. Saan useimpiin niistä paljon tykkäyksiä eli ihmiset merkitsee suosikiksi. Mutta kukaan ei laita mitään viestiä. Saati osta. Miksi näin? Muutaman tuotteen on jopa yli 15 ihmistä merkinnyt suosikiksi, mutta heistäkään kukaan ei kysy viikkoihin edes lisätietoja. Onko muilla samaa? Miksi merkitä suosikiksi ja pitää viikkoja suosikkina, jos ei ole mitään kiinnostusta ostaa?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Odottavat että pudotat hintaa vähintään puolet.
Niinkö? Olen kuitenkin hinnoitellut jo valmiiksi selvästi halvemmaksi kuin muut jotka myy samaa tuotetta. Ja vaikka kyseessä olisi uudenveroinen lasten paita vaikka (vain pesty, ei käytetty) ja sen hinta kaupassa on 40 euroa ja minä pyydän 5 euroa niin ei se liian kallis ole. Minulla on jopa monta uudenveroista tuotetta yhdellä eurolla myynnissä. Jos ei eurolla halua ostaa niin ei halua kyllä ollenkaan. Ap
Mä lisään tuotteita suosikkeihin usein vain mm. hintavertailun ja hintatason seuraamisen vuoksi, joskus myös hinnan laskemista odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Mä lisään tuotteita suosikkeihin usein vain mm. hintavertailun ja hintatason seuraamisen vuoksi, joskus myös hinnan laskemista odotellen.
Mutta jätätkö viikoiksi ne hintavertailut suosikkeihin? Vai poistatko suosikeista heti siinä kun olet tehnyt sen hintavertailun? Tai ostanut niistä halvimman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jätätkö viikoiksi ne hintavertailut suosikkeihin? Vai poistatko suosikeista heti siinä kun olet tehnyt sen hintavertailun? Tai ostanut niistä halvimman?
Seuraan vain tiettyjä tuotteita joiden kuntoisuus ja hintahaarukka vaihtelee melkoisesti, siten tuotteet saattavat olla listallani pitkiäkin aikoja. Mulla on n. 5-8 tarkkaan spesifioitua hakusanaa/tuotetta joita seurailen, ja kyse ei ole vaatteista, sisustuskrääsästä, kodin käyttötavaroista tai mistään lapsiin liittyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi poistaa suosikeista? Voinhan vaikka puolen vuoden päästä palata asiaan ja ostaa tuotteen.
Moni mainos on hauska, mieleenpainuva ja/tai teknisesti hyvin toteutettu. Ihmiset saattavat muistaa mainoksen ja tunnusmusiikin hyvin. He eivät kuitenkaan välttämättä muista minkä merkkistä tuotetta markkinoitiin tai mikä yritys oli kyseessä. Siloin mainos ei ole ollut onnistunut. Se ei ole lisännyt yrityksen tunnettavuutta eikä ole ollut myyvä. Silloin mainontaa on tarpeen muuttaa. Sama tilanne muussa myynnissä. Kivat kuvat ei riitä.
Muutto edessä, joten turha ostaa vielä mitään, mutta katselen jo valmiiksi kivoja tavaroita uuteen kotiin. Lisäksi hintavertailun vuoksi laitan muistiin. Katson myöhemmin mitkä on vielä myynnissä ja valikoin niistä sopivat.
Odottavat että pudotat hintaa vähintään puolet.