Pieni musta kärpänen?
Voisiko joku auttaa. Viime viikolla rupesi ilmestymään pieniä mustia kärpäsiä(?) meillä. Useammat ovat ikkunalla mutta myös vessassa ja keittiössä. Ja ne hyppii! Ja Aina kun mä oon litistänyt kaikki ikkunassa niin 5 min jälkeen niitä löytyy taas. Jotkut voi olla vähän isompia mutta kuitekin Ne ovat todella pieniä. Ne ovat kapeat ja niiden takaosa näyttää litteältä ja terävältä.
Kommentit (7)
Ei ne mun mielestä näyttää lintukirppusilta.. ja meillä ei oo yhtäkään lemmikkiä.. en löydä netistä yhtäkään kuvaa joka näyttäisi siltä mitä meillä on 😑
Kirpuilta nuo vaikuttaa. Jos ei ole lemmikkejä, niin tulisko niitä jostain talon rakenteissa olevasta hiiren- tai linnunpesästä.
Minkä mittaisia ne ovat= Minkä värisiä? Hyppivätkö pelkästää vai lentävätkö myös?
Ota kuva ja laita tänne.
Ne ovat vajaa puol senttisiä, Ne jotka näyttää isoimmilta. Ne ovat mustat, ja ne lentää vähäsen, mut hyppää kuin yrittää litistää, muuten ne va ryömii.
Miten näistä pääse eroon?
Ja niillä on siivet, ja kuulema kirpuilla ei niitä oo.
Kyseessä on lintukirppu. Riesana lemmikkitalouksissa varsinkin näin syksyisin. Aiheuttavat ihmiselle punaisia näppyjä.