Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiotte jaksaa töissä eläkeikään asti?

Vierailija
03.10.2017 |

Minun tavoite eläkeikä on 68v. Mietin vaan, että miten ihmeessä jaksan sinne asti. Olen nyt sairaslomalla iskiaksen takia ja ikää on alle 40v. Jos eläkeikää nostetaan vielä, niin Hallelujaa. Ihmisen elinikä voi nousta, mutta kroppa ei välttämättä pysy tahdissa mukana.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin 49 vuotiaana ja päätöstä en ole katunut.

Vierailija
42/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se eläkkeelläolo ole kaikille ihmisille mikään paratiisi, vaan alkuvaiheen mukavanolon tunteen jälkeen alkaa tylsistyminen ja turhautuminen joutenoloon, mitä monen eläkeläisen elämä todellisuudessa on. 

Se on itsestä kiinni. Nyt eläkkeellä ollessani tuntuu, ettei aika millään riitä kaikkeen tekemiseen.

Sama täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pelkään miten jaksan eläkkeellä ilman töitä

Samaa mieltä. Mitä te meinaatte tehdä? Ristikoita ja matkustella?

Vierailija
44/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21 v. Tulen luultavasti tappamaan itseni paljon ennen eläkettä. Mulla on jo nyt joka paikka kipeenä, en mitenkään näe itseäni edes nelikymppisenä vielä täällä. Mielenterveyskin on mitä on. En käsitä, miten ihmiset jaksavat odottaa tuonne eläkkeelle asti, varsinkaan sen odottamista, kun hyvä osa meistä saattaa olla jo kupsahtanut ennen sitä.

Sulla on muita ongelmia. Ei se työelämän pituus itsessään olisi ongelma.

Vierailija
45/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pelkään miten jaksan eläkkeellä ilman töitä

Samaa mieltä. Mitä te meinaatte tehdä? Ristikoita ja matkustella?

Lukematon määrä harrastuksia ja velvollisuuksia muutenkin,  aika ei tahdo riittää eläkkeellä ollessa.

Vierailija
46/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on tullut tässä mietittyä kyllä. Osittaisen vanhuuseläkkeen mahdollisuus olisi neljän vuoden kuluttua

Vierailija
47/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten keski-ikä vain alle 80v ja eläkeikä huitelee kohta päälle 70 vuodessa, koska "ihmiset elää pidempään" :D

Vierailija
48/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten keski-ikä vain alle 80v ja eläkeikä huitelee kohta päälle 70 vuodessa, koska "ihmiset elää pidempään" :D

Kato kun pitää korjata asia ;) Eiköhän sitä työtä mahd. pitkään tekemällä ala keski-ikä laskemaan.

Vierailija
49/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saappaat jalassa kaadutaan, mutta viimeisestä 10-15 vuodesta tuskin kenellekään tulee olemaan mitään hyötyä.

Vierailija
50/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivääkään en ole työtä tehnyt enkä tee. Sillä tavalla jaksaa 🙃

Vierailija
51/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato kun pitää korjata asia ;) Eiköhän sitä työtä mahd. pitkään tekemällä ala keski-ikä laskemaan.

Pointti taisi olla, ettei tuo 80v edes mikään korkea elinikä ole etenkään jos eläkeikä koko ajan vaan nousee mutta elinikä ei. Luultavasti useampi ihminen alkaa miettimään, että mikä järki hajottaa itsensä töissä jotta voi kuolata vaipoissa ne pari viimeistä eläkevuottaan ja vaihtaa vapaalle hyvissä ajoin.

Vierailija
52/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi 6-7 vuotta täyteen eläkeikään ja kyllä mä meinaan sen jaksaa. Jos ei siis pistetä sitä ennen pois...

Olen hyvässä kunnossa, liikun joka päivä ja yritän pysyä työelämän muutoksissa mukana. Ja tykkään kyllä käydä töissäkin vielä.

Vierailija
53/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt Ranskan presidentti haluaa nostaa eläkeikää 65-vuoteen Ranskassa. Vähän myöhässä? Hassuja nämä maiden väliset erot, Euroopassa ollaan kaikki.

Artikkeli jos ketään kiinnostaa, en löytänyt nyt Suomeksi: 

https://www.france24.com/en/france/20221027-french-president-macron-vow…

Vierailija
54/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt kolottaaa

Lefa 16v

Vierailija
55/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse eläkkeelle asti. Olen reilu nelikymppinen ja juuri löytyi maksasta jotain häikkää. Kuolema ei minua pelota. Mitä nopeammin pääsee tästä hullusta maailmasta pois, sitä parempi.

Vierailija
56/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatajat rahanalaiset.

Elämässä voi myös tehdä toisenlaisia valintoja. Enkö nyt tarkoita sossupummina loisena elämistä.

Vierailija
57/57 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuukausi ja jään eläkkeelle. Aiemmin oli aikomus olla tavoiteikään, mutta työn luonne muuttunut. En suoraan sanottuna viitsi enää käydä töissä vaikka jaksaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi