Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee outoja "tunnustuksia" liittyen exän kanssa jutteleminen ja yhteydenpitoon

Vierailija
02.10.2017 |

Yritän pohjustaa lyhyesti: mies ei ole ollut somessa eikä ole nähnyt ensirakkauttaan vuosikausiin. Alettuamme seurustelemaan hän loi fb-tilin ja vähän ajan päästä kertoi etsineensä exänsä sieltä ja että olivat jutelleet. Tämän tunnustuksen/keskustelun sävy oli mieheni osalta hieman kummallinen, joten kysyinkin heti miksi hän oli exän sieltä etsinyt ja jäikö heidän viestit jotenkin vaivaamaan miestä kun kerran koki tarpeelliseksi kertoa tästä minulle. Mies selitteli kaikkea ympäripyöreää, eikä osannut vastata tuliko siitä hänelle jollain tasolla huono omatunto tai syyllinen olo, vaikka väitti keskustelu olleen täysin kaverillinen. Jokin tässä jäi kuitenkin vaivaamaan minua suuresti (olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja tuli tunne että minulle ei nyt kerrota kaikkea, ja mietin onkohan heidän suhde sittenkin jäänyt miehen osalta jotenkin kesken, oliko viesteissä ikävöintiä tai muuta epäilyttävää jne) ja joidenkin viikkojen kuluttua sorruin katsomaan miehen puhelinta luvatta, kun en ollut saanut miehestä oikein mitään irti. Epäilykset heräsivät vain lisää, kun huomasin että suuri osa exän keskustelusta oli poistettu. Paljastin miehelle heti tekoni ja kysyin miksi hän oli kokenut tarvetta kertoa viesteistä mutta kuitenkin oli myös poistanut ne siltä varalta että joku pääsisi ne näkemään. Taaskaan hän ei osannut oikein vastata mitään vaan keksi jonkin hätävalheen, eikä suuttunut minulle ollenkaan. Koko tapahtuma unohdettiin välittömästi. Mies väitti että ei loukkaantunut minulle siksi, että olin heti rehellinen ja tunnustin... Uskoin tämän mutta itse jäin myös miettimään, oliko viesteissä kenties ollut jotain minkä takia mies ei edes kehdannut suuttua utelustani. Aivan kuin hän olisi välittömästi ymmärtänyt, miksi tein niin tökerön tempun ja oli suorastaan myötätuntoinen, eikä vihainen.

Noh, asia käsiteltiin ja mies vakuutti minulle ettei menneisyys kiusaa häntä ja että minun ei tarvitse huolehtia tai olla mustasukkainen mistään. Luulin, että hän ei varmaan tuon jälkeen ole edes exän kanssa puhunut kunnes hän tuli taas samantapaisen oudon tunnustuksen kanssa luokseni ja kertoi miksi oli silloin poistanut viestiketjun muttei ollut kertonut tästä minulle. Syy oli, että exä oli samantien monen vuoden hiljaisuuden jälkeen jakanut ketjussa erittäin henkilökohtaisia ja intiimejä asioita, ja kertonut avoimesti miten huonosti hänellä menee elämässään. Sanoin että ymmärrän tämän. Sitten kysyin että onko tämä exä edelleen miehen mielessä välillä, mihin hän tokaisi välittömästi että "ei koskaan!". Samantien tämän jälkeen mies kuitenkin myönsi että he juttelevat facessa edelleen, mikä on täysin ristiriidassa miehen muiden puheiden kanssa. (1/2)

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Jatkuu) Kysyin jälleen, miksi hän kertoo tämän minulle ja onko tässä jotain mistä minun kuuluisi olla huolissani, mutta mies rauhoitteli että mitään ei ole meneillään. Jotenkin hän kuitenkin myönsi, "ettei oikein tiedä olisiko exän kanssa menneisyyteen voinut jäädä sellaista energiaa, joka kuuluisi minulle." Toisin sanoen mies siis sanoi ettei TIETOISESTI ikävöi exäänsä, mutta jokin puoli hänessä haluaa tietää exän kuulumisia ja tunteissa häneen on "jotain" mistä mies ei itsekään ole selvillä. Hämmennyin niin paljon, etten tajunnut edes kysyä että meinaako hän nyt sitten jatkaa tätä yhteydenpitoa jos kerran on varma että haluaa olla minun kanssani ja että menneisyys kuuluukin olla menneisyyttä.

Mitä tästä oikein kuuluisi ajatella? Olenko vain vainoharhainen ämmä, vai onko mies jotenkin... Outo? En epäile että mitään pettämistä olisi tapahtunut tai tapahtumassa tai että mies tahallaan valehtelisi. Mutta onko tässä nyt silti jotain, mitä kannattaisi selvittää syvemmin tai mistä minun kannattaisi olla varuillani? Olenko naiivi ja typerä, jos annan asian vain olla enkä utele väleistä ja keskusteluista enempää? Tämä hämmentää minua siksi, ettei itselläni ole yleensä tarvetta tunnustaa täysin vilpittömiä keskusteluja miehelleni. Sen sijaan aloittaisin juuri tuohon tapaan keskusteluja kumppanin kanssa, jos olisin tehnyt jotain mistä omatunto kolkuttaa ja jonka haluan "päästää sisältäni". Mitähän tässä voi tehdä, vai voiko mitään? En halua kontrolloida miestä mitenkään myöskään. Haluan vain tietää mitä on meneillään ja hyväksyn heidän yhteydenpidon jos se on molemminpuolin platonista. (2/2)

Vierailija
2/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten särähtää korvaan tuo ettei muka koskaan ajattele eksää, mutta kuitenkin juttelee hänen kanssaan somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehellä saattaa olla vielä tunteita, mutta yrittää toimia oikein kertoessaan sinulle.

ole varovainen. minun mielestä on alkujaankin outoa etsiä eksä ja alkaa yhteydenpitoa. 

Pyytäisin itse selvittämään selvittämättömät niin että minuklla on oikeus olla mukana tai lopettaa yhteydenpito. Ja vaikka selvittäisi , niin en haluaisi hänwn kaveeravan tämän kanssa.

Vierailija
4/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehellä saattaa olla vielä tunteita, mutta yrittää toimia oikein kertoessaan sinulle.

ole varovainen. minun mielestä on alkujaankin outoa etsiä eksä ja alkaa yhteydenpitoa. 

Pyytäisin itse selvittämään selvittämättömät niin että minuklla on oikeus olla mukana tai lopettaa yhteydenpito. Ja vaikka selvittäisi , niin en haluaisi hänwn kaveeravan tämän kanssa.

Tätä juuri mietin, että onko täysin kohtuullista vai epätervettä kontrollointia minulta pyytää että lopettaisivat yhteydenpidon. En nimittäin keksi mitään syytä, miksi ottaa exään yhteyttä jos ei hänen peräänsä edes haikaile eikä ole muutenkaan vuosikausiin nähnyt? Toisaalta ei ne miehen tunteet kuitenkaan siihen lopu, että he lopettavat puhumisen, jos niitä kerran on ja jos ne tunteet ovat säilyneet etäisyydestä ja hiljaisuudesta huolimatta näin pitkään. En vain ymmärrä tätä alkuunkaan, enkä osaa suhtautua tähän... Jos mitään epäilyttävää ei kerran tapahdu en haluaisi siinä tapauksessa tietää noista keskusteluista ollenkaan, koska nämä tunnustukset aiheuttavat vaan turhaan huolta ja pistävät pääni sekaisin. AP

Vierailija
5/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri mietin, että onko täysin kohtuullista vai epätervettä kontrollointia minulta pyytää että lopettaisivat yhteydenpidon. En nimittäin keksi mitään syytä, miksi ottaa exään yhteyttä jos ei hänen peräänsä edes haikaile eikä ole muutenkaan vuosikausiin nähnyt? Toisaalta ei ne miehen tunteet kuitenkaan siihen lopu, että he lopettavat puhumisen, jos niitä kerran on ja jos ne tunteet ovat säilyneet etäisyydestä ja hiljaisuudesta huolimatta näin pitkään. En vain ymmärrä tätä alkuunkaan, enkä osaa suhtautua tähän... Jos mitään epäilyttävää ei kerran tapahdu en haluaisi siinä tapauksessa tietää noista keskusteluista ollenkaan, koska nämä tunnustukset aiheuttavat vaan turhaan huolta ja pistävät pääni sekaisin. AP

Ei ole kontrollia sinulta , ainakin jos ilmaiset mielipiteesi asiasta. Minun mielestä on erittäin outoa hakea/ottaa eksään erikseen yhteyttä. Selvästi miehesi ei tiedä itsekään mitä hakee.. myöskin näen että hän ''yritti'' toimia oikein kertoessaan sinulle, alussa. Sen jälkeen toiminta on mielestäni outoa. Ehkä voit kysyä jos saisit olla jotenkin osallinen/nähdä viestit niin olisi helpompi sinulle, mikä on erittäin ymmärrettävää. Jos mies kieltäytyy niin se on jo erittäin negatiivinen merkki.. joka tapauksessa , pitäisin miestä vähän ''tarkkailun alla'' vaikka se hirveältä kuulostaisikin. Toivottavasti saat nähdä viestit eikä miehesi salaile. 

Itse rehellisesti olisin jo alussa ollut ehkä jopa 'vihainen' että näkee vaivaa hakea eksän jotta voi jutella. Jos siis heillä ei ole lapsia.

Vierailija
6/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehellä on huono omatunto ja kuulostaisi olevan aiheesta. Suhteessa, jossa olin seksiviestitellyt ja lopulta pettänyt toisen miehen kanssa, kalvoi minua ajoittain aivan kuristavan huono omatunto. Omatuntoni oli kuin ylläni leijuva valtava, tukehduttava, musta pilvi, joka koetti patistaa minua kertomaan miehelleni, mitä olin tehnyt. Oloani keventääkseni kerroinkin sitten moneen otteeseen jotakin, mitä todella olin tehnyt, mutta sieltä kevyemmästä ja anteeksiannettavammasta päästä. Pitkän kakistelun ja miehen hätääntymisen jälkeen mm. tunnustin näyttäneeni toiselle miehelle vähäpukeisen kuvan itsestäni. Tämä tunnustus ja miehen reaktio "huh, pelkäsin että kerrot pettäneesi minua, mutta eihän tuo ollut niin paha, saat anteeksi kun selvästi kadut noin kovasti" helpotti oloani hetkeksi. Tuossa vaiheessa olin todellisuudessa jo pettänyt miestäni aivan fyysisesti.

Näin ei välttämättä miehesi tapauksessa ole, mutta kerron vain yhden vaihtoehdon.

Vierailija
7/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kontrollia sinulta , ainakin jos ilmaiset mielipiteesi asiasta. Minun mielestä on erittäin outoa hakea/ottaa eksään erikseen yhteyttä. Selvästi miehesi ei tiedä itsekään mitä hakee.. myöskin näen että hän ''yritti'' toimia oikein kertoessaan sinulle, alussa. Sen jälkeen toiminta on mielestäni outoa. Ehkä voit kysyä jos saisit olla jotenkin osallinen/nähdä viestit niin olisi helpompi sinulle, mikä on erittäin ymmärrettävää. Jos mies kieltäytyy niin se on jo erittäin negatiivinen merkki.. joka tapauksessa , pitäisin miestä vähän ''tarkkailun alla'' vaikka se hirveältä kuulostaisikin. Toivottavasti saat nähdä viestit eikä miehesi salaile. 

Itse rehellisesti olisin jo alussa ollut ehkä jopa 'vihainen' että näkee vaivaa hakea eksän jotta voi jutella. Jos siis heillä ei ole lapsia.

Mies on todennäköisesti erittäin vastahakoinen näyttämään viestejä ja vastaa joko että ei hänen tarvitsisi niitä näyttää, jos minä luottaisin häneen (ja suhdetta ei ole järkeä jatkaa jos luottamusta ei ole) ja minun pitäisi uskoa hänen sanaansa ilman lukemistakin TAI että hän ei voi niitä näyttää koska on valitettavasti ehtinyt jo tyhjentämään chätin. Tekee näin kuulemma "aina" mutta oikeasti puhelinta silloin salaa tutkiessani huomasin ettei hän ollut muita keskusteluja tyhjentänyt. AP

Vierailija
8/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olitte siis seurustelleet? Asutteko yhdessä? Pahoittelen jos sanoit nuo asiat jo mutta luin niin nopeasti läpi. :D Onko mahdoton ajatus kysyä mieheltä että ottaisitte etäisyyttä ja haluat että tämä selvittää ajatuksensa ennen kuin jatkatte tms.? Katsoisit miehen reaktiota ehdotukseen. Äh, en tiedä onko tuossakaan järkeä, sitä en ymmärrä miksi miehen pitäisi nytkään alkaa pitämään yhteyttä kun ei ollut aikaisemminkaan. Voi kuulostaa kontrolloivalta mutta en ole kovin avoin eksien väliseen ystävyyteen. Ärsyttävä tilanne.

Vierailija
9/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha suola janottaa aivan selvästi. Aloittajalla on kyllä syytä olla huolissaan, mutta jos mies on mennäkseen, niin hän menee. Ei hän kiinni pitämällä vierellä pysy.

Vierailija
10/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehellä on huono omatunto ja kuulostaisi olevan aiheesta. Suhteessa, jossa olin seksiviestitellyt ja lopulta pettänyt toisen miehen kanssa, kalvoi minua ajoittain aivan kuristavan huono omatunto. Omatuntoni oli kuin ylläni leijuva valtava, tukehduttava, musta pilvi, joka koetti patistaa minua kertomaan miehelleni, mitä olin tehnyt. Oloani keventääkseni kerroinkin sitten moneen otteeseen jotakin, mitä todella olin tehnyt, mutta sieltä kevyemmästä ja anteeksiannettavammasta päästä. Pitkän kakistelun ja miehen hätääntymisen jälkeen mm. tunnustin näyttäneeni toiselle miehelle vähäpukeisen kuvan itsestäni. Tämä tunnustus ja miehen reaktio "huh, pelkäsin että kerrot pettäneesi minua, mutta eihän tuo ollut niin paha, saat anteeksi kun selvästi kadut noin kovasti" helpotti oloani hetkeksi. Tuossa vaiheessa olin todellisuudessa jo pettänyt miestäni aivan fyysisesti.

Näin ei välttämättä miehesi tapauksessa ole, mutta kerron vain yhden vaihtoehdon.

Tällaista pelkään eniten. Tämä pelko myös ajoi silloin lukemaan miehen viestit salaa, mutta jos olen ihan rehellinen, en edes kadu sitä. Jos löytäisin jotain seksiviestejä olisin vain tyytyväinen että menin ne lukemaan, koska en välttämättä olisi muuten niistä saanut ikinä tietää. Samalla tiedän kuitenkin että se on todella väärin ja ettei toisen puhelinta saisi ikinä katsoa luvatta. :( Mies tuntuu olevan kanssani ihan tosissani ja puhuu usein naimisiinmenosta ym. Ei vain taida tunteiden tasolla olla päässyt täysin yli eksästä, vaikka ei varmaankaan mitään pettämistä suunnittele. Exä kuulemma aloittaa keskustelut usein linkkaamalla jotain biisejä tms. Aion kysyä mieheltä onko tarkoituksena kaveerata enemmänkin eksän kanssa vai onko yhteydenpidolla jokin sellainen syy joka ei kestä päivänvaloa. Mitään ystäviä he eivät siis ole koskaan olleet. AP

Vierailija
11/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on todennäköisesti erittäin vastahakoinen näyttämään viestejä ja vastaa joko että ei hänen tarvitsisi niitä näyttää, jos minä luottaisin häneen (ja suhdetta ei ole järkeä jatkaa jos luottamusta ei ole) ja minun pitäisi uskoa hänen sanaansa ilman lukemistakin TAI että hän ei voi niitä näyttää koska on valitettavasti ehtinyt jo tyhjentämään chätin. Tekee näin kuulemma "aina" mutta oikeasti puhelinta silloin salaa tutkiessani huomasin ettei hän ollut muita keskusteluja tyhjentänyt. AP

Todella outoa :( tulee vähän sama fiilikset kuinkuosen (6) kanssa. kerrotaan vain lievin.. kuitenkin ....olethan varovainen ja pidä simmut auki. Tarkkaile tilannetta sen minkä pystyt.

Itse rehellisesti olisin epäluuloinen ja kyttäisin.. :(

harmittava tilann.

Vierailija
12/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdoton ajatus kysyä mieheltä että ottaisitte etäisyyttä ja haluat että tämä selvittää ajatuksensa ennen kuin jatkatte tms.? Katsoisit miehen reaktiota ehdotukseen. Äh, en tiedä onko tuossakaan järkeä, sitä en ymmärrä miksi miehen pitäisi nytkään alkaa pitämään yhteyttä kun ei ollut aikaisemminkaan. Voi kuulostaa kontrolloivalta mutta en ole kovin avoin eksien väliseen ystävyyteen. Ärsyttävä tilanne.

Tämä. Joskin jos jotakin on jo meneillään, voi mies paniikissa kieltäytyä "tauosta" ja väittää yhteydenpidon exään loppuneen vaikka se jatkuisikin, koska luvallinen exän kanssa hästääminen tauoan aikana houkuttaa, mutta häntä pelottaa menettää ap. Mutta tuota kannattaisi ehdottaa ja tarkkailla miehen reaktioita, ja nimenomaan niitä reaktioita enemmän kuin sanoja. Ehkä mies juoksee välittömästi viestittämään exälle tilanteesta...

Vierailija
13/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha suola janottaa aivan selvästi. Aloittajalla on kyllä syytä olla huolissaan, mutta jos mies on mennäkseen, niin hän menee. Ei hän kiinni pitämällä vierellä pysy.

Joo, enkä minä miehen kanssa edes halua olla jos hänellä on tunteita vielä muualle. Jos hän oikeasti olisi rakastunut eksäänsä edelleen niin toivoisin että olisi mielummin tästä minulle rehellinen, ei tarvitsisi pettää vaan voitaisiin sovussa erota. Mutta tilanne taitaa olla paljon monimutkaisempi... Oikeastihan hän ei edes tunne nykyistä eksää, koska ovat seurustelleet 10v sitten. Exä asuu todella kaukana ja hänellä on lapsi jonkun toisen miehen kanssa. Mieheni vain on tunnetasolla kiinni siellä ekassa suhteessa, ilmeisesti. Vaikuttaa myös olevan aidosti rakastunut minuun mutta en ymmärrä, miksi tulisi tarve edes kysellä exän kuulumisia jos olisi 100% onnellinen minun kanssani ja tyytyväinen nykytilanteeseen. Miksi haikailla menneitä kun siihen ei kerran halua vaihtaa. AP

Vierailija
14/112 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas kuulostaa siltä, että yrittää saada sut tietoisesti mustasukkaiseksi. Mun yhdellä eksällä oli tapana aina vihjailla tällaisista naissuhteista, joita sitten kuitenkin väitti ihan viattomiksi. Lopetin reagoimisen näihin sen juttuihin kun tajusin, että se vaan tykkäs nähdä mut kihisemässä mustasukkasuudesta ja pohtimassa onko sillä kuitenkin jotain vai ei. Siitä vaikutti olevan kivaa pitää mua epävarmuuden tilassa. 

Vierailija
15/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä! Juttelin miehen kanssa taas asiasta suoraan ja lopputulos oli se, että mies aikoo jatkaa kuulumisten vaihtoa exän kanssa eikä aio lopettaa sitä vain koska minä haluaisin niin. Tuollaiseen käskeminen (en käskenyt, vaan yritin neutraalisti kysyä MIKSI exän kanssa on oltava tekemisissä) on minulta kontrollointia ja mies tuntee olonsa "kuohituksi" (?!??) minun toimestani jos lopettaa viestittelyn. Vanha suola ei tässä kuulemma janota, eikä tunteita exää kohtaan enää ole, mutta miehen mielestä on täysin normaalia että kiinnostus sellaisiin ihmisiin säilyy jotka ovat joskus olleet tärkeitä. Minun täytyisi kuulemma vain ymmärtää, että miestä tulee kiinnostamaan exän kuulumiset jollain tasolla aina mutta siinä ei ole mitään romanttista tai muuten hämärää. Kun sanoin, ettei tuo mielestäni kuulosta normaalilta mies kysyi vähän inhottavasti vain että "et ole tainnut itse rakastaa aiemmin oikeasti ketään?" Huoh. Ap

Vierailija
16/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä ei ole jo tätä? 

JSSAP!

Ei kannata edetä suhteessa yhtään pidemmälle tollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
17/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mustasukkainen mies on sinusta?

Vierailija
18/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä! Juttelin miehen kanssa taas asiasta suoraan ja lopputulos oli se, että mies aikoo jatkaa kuulumisten vaihtoa exän kanssa eikä aio lopettaa sitä vain koska minä haluaisin niin. Tuollaiseen käskeminen (en käskenyt, vaan yritin neutraalisti kysyä MIKSI exän kanssa on oltava tekemisissä) on minulta kontrollointia ja mies tuntee olonsa "kuohituksi" (?!??) minun toimestani jos lopettaa viestittelyn. Vanha suola ei tässä kuulemma janota, eikä tunteita exää kohtaan enää ole, mutta miehen mielestä on täysin normaalia että kiinnostus sellaisiin ihmisiin säilyy jotka ovat joskus olleet tärkeitä. Minun täytyisi kuulemma vain ymmärtää, että miestä tulee kiinnostamaan exän kuulumiset jollain tasolla aina mutta siinä ei ole mitään romanttista tai muuten hämärää. Kun sanoin, ettei tuo mielestäni kuulosta normaalilta mies kysyi vähän inhottavasti vain että "et ole tainnut itse rakastaa aiemmin oikeasti ketään?" Huoh. Ap

Ymmärrän miestäsi täysin ja reagoisin samalla tavalla, jos minulle alettaisiin esittää tuollaisia vaatimuksia.

N

Vierailija
19/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän yrittää onnistuen tehdä sinua mustasukkaiseksi? Joillekkin se on välittämisen merkki.

Vierailija
20/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näiden tietojen valossa mä jättäisin tuon miehen. Tuo tulee olemaan ikuinen riippakivi vedettäväksi. En suosittele. Seuraava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi