Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee outoja "tunnustuksia" liittyen exän kanssa jutteleminen ja yhteydenpitoon

Vierailija
02.10.2017 |

Yritän pohjustaa lyhyesti: mies ei ole ollut somessa eikä ole nähnyt ensirakkauttaan vuosikausiin. Alettuamme seurustelemaan hän loi fb-tilin ja vähän ajan päästä kertoi etsineensä exänsä sieltä ja että olivat jutelleet. Tämän tunnustuksen/keskustelun sävy oli mieheni osalta hieman kummallinen, joten kysyinkin heti miksi hän oli exän sieltä etsinyt ja jäikö heidän viestit jotenkin vaivaamaan miestä kun kerran koki tarpeelliseksi kertoa tästä minulle. Mies selitteli kaikkea ympäripyöreää, eikä osannut vastata tuliko siitä hänelle jollain tasolla huono omatunto tai syyllinen olo, vaikka väitti keskustelu olleen täysin kaverillinen. Jokin tässä jäi kuitenkin vaivaamaan minua suuresti (olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja tuli tunne että minulle ei nyt kerrota kaikkea, ja mietin onkohan heidän suhde sittenkin jäänyt miehen osalta jotenkin kesken, oliko viesteissä ikävöintiä tai muuta epäilyttävää jne) ja joidenkin viikkojen kuluttua sorruin katsomaan miehen puhelinta luvatta, kun en ollut saanut miehestä oikein mitään irti. Epäilykset heräsivät vain lisää, kun huomasin että suuri osa exän keskustelusta oli poistettu. Paljastin miehelle heti tekoni ja kysyin miksi hän oli kokenut tarvetta kertoa viesteistä mutta kuitenkin oli myös poistanut ne siltä varalta että joku pääsisi ne näkemään. Taaskaan hän ei osannut oikein vastata mitään vaan keksi jonkin hätävalheen, eikä suuttunut minulle ollenkaan. Koko tapahtuma unohdettiin välittömästi. Mies väitti että ei loukkaantunut minulle siksi, että olin heti rehellinen ja tunnustin... Uskoin tämän mutta itse jäin myös miettimään, oliko viesteissä kenties ollut jotain minkä takia mies ei edes kehdannut suuttua utelustani. Aivan kuin hän olisi välittömästi ymmärtänyt, miksi tein niin tökerön tempun ja oli suorastaan myötätuntoinen, eikä vihainen.

Noh, asia käsiteltiin ja mies vakuutti minulle ettei menneisyys kiusaa häntä ja että minun ei tarvitse huolehtia tai olla mustasukkainen mistään. Luulin, että hän ei varmaan tuon jälkeen ole edes exän kanssa puhunut kunnes hän tuli taas samantapaisen oudon tunnustuksen kanssa luokseni ja kertoi miksi oli silloin poistanut viestiketjun muttei ollut kertonut tästä minulle. Syy oli, että exä oli samantien monen vuoden hiljaisuuden jälkeen jakanut ketjussa erittäin henkilökohtaisia ja intiimejä asioita, ja kertonut avoimesti miten huonosti hänellä menee elämässään. Sanoin että ymmärrän tämän. Sitten kysyin että onko tämä exä edelleen miehen mielessä välillä, mihin hän tokaisi välittömästi että "ei koskaan!". Samantien tämän jälkeen mies kuitenkin myönsi että he juttelevat facessa edelleen, mikä on täysin ristiriidassa miehen muiden puheiden kanssa. (1/2)

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä miestä siinä, että totta kai aiemmin elämään kuuluneen henkilön nykyinen tilanne kiinnostaa. Ei se exä ole välttämättä sen kummempi tapaus kuin joku vanha kaveri tai naapuri, josta ei ole kuullut pitkään aikaan. Ikävä puoli tuossa on se, että pahimmillaan siinä vanhat tunteet voivat leimahtaa eloon. Mielestäni silti mieheltä on hiukan tökeröä tuo yhteydenpidon jatkaminen, jos sinä et hänen sitä haluaisi jatkavan. Hankala homma kaikenkaikkiaan.

Vierailija
22/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka mustasukkainen mies on sinusta?

Ei ole mitenkään erityisen mustasukkainen, vaan ihan sellaisella terveellä/inhimillisellä tasolla mennään. Ei yritä esim. rajoittaa menemisiäni tai kyttää mitään, mutta mies on kyllä tunnustanut ettei itsekään kestäisi vastaavia kommentteja minulta kuin itse heittää minulle välillä toisista naisista. Mies on siis sellainen "ärsyttävän rehellinen" ja suorasanainen tyyppi joka kertoo välillä liikaakin tietoja ja kaiken mitä ajattelee. Saattaa kommentoida vaikka kavereitani tai julkkiksia minulle tyyliin "siinä on kyllä seksikäs nainen" tai kertoa menneisyyden seksiseikkailuista tai juurikin vaikkapa exänsä kuulumisia, vaikka tulen niiden kuulemisesta mustasukkaiseksi. Kun olen sanonut miehelle näistä suoraan että "et itsekään kestäisi vastaavia juttuja mun suusta" miehen vastaus oli vaan että "en niin... mut sä oot kulta niin paljon vahvempi". Totuus on että en ole, eikä rehellisyys ole mielestäni sama asia kuin joka ikisen ajatuksen jakaminen kumppanille jos mitään pettämistä ei ole tapahtunut tai tapahtumassa tai oikeaa uhkaa ole. Tuo rehellisyys on miehessäni siis sekä hänen paras että vaikein puolensa, mutta tän itse perustelee sen sillä että totuus on tärkein arvo kaikista ja kertomalla kaiken suoraan hän ikäänkuin estää suhdettamme uhkaavia ajatuksia kasvamista suuremmiksi. Nuo tunnustukset ja möläyttelyt ovat siis ikään kuin jotain pettämisen tai toisiin ihastumisen ennaltaehkäisyä, joka on ajatuksena oikein kiva mutta käytäntö ei oikein tässä nyt toimi... AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kymmenessä vuodessa päässyt yli exästään niin ei ikinä pääse :(...

Vierailija
24/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt näitä exien kaivelijoita elämäänsä. Eikö ne voi vain jättää sinne muistojenarkkuun?

Vierailija
25/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä! Juttelin miehen kanssa taas asiasta suoraan ja lopputulos oli se, että mies aikoo jatkaa kuulumisten vaihtoa exän kanssa eikä aio lopettaa sitä vain koska minä haluaisin niin. Tuollaiseen käskeminen (en käskenyt, vaan yritin neutraalisti kysyä MIKSI exän kanssa on oltava tekemisissä) on minulta kontrollointia ja mies tuntee olonsa "kuohituksi" (?!??) minun toimestani jos lopettaa viestittelyn. Vanha suola ei tässä kuulemma janota, eikä tunteita exää kohtaan enää ole, mutta miehen mielestä on täysin normaalia että kiinnostus sellaisiin ihmisiin säilyy jotka ovat joskus olleet tärkeitä. Minun täytyisi kuulemma vain ymmärtää, että miestä tulee kiinnostamaan exän kuulumiset jollain tasolla aina mutta siinä ei ole mitään romanttista tai muuten hämärää. Kun sanoin, ettei tuo mielestäni kuulosta normaalilta mies kysyi vähän inhottavasti vain että "et ole tainnut itse rakastaa aiemmin oikeasti ketään?" Huoh. Ap

Ymmärrän miestäsi täysin ja reagoisin samalla tavalla, jos minulle alettaisiin esittää tuollaisia vaatimuksia.

N

En vaatinut miestä lopettamaan yhteydenpitoa, vaan vaadin selitystä yhteydenpidolle. Mutta täytyy sanoa, että kyllä tavallaan ymmärtäisin, jos kumppanini laittaisi minut valitsemaan menneisyyden eli exieni ja nykyhetken eli hänen ja meidän suhteemme väliltä. Exää ja mennyttä rakkautta on tottakai sallittua muistella hyvällä ja mennyt suhde voi olla tärkeä opetus ja muisto, mmutta en näe mitään hyvää syytä muistella sitä juttelemalla exän kanssa edelleen. En itse ainakaan olisi päässyt ensirakkaudestani yli yhtä helposti jos olisimme edelleen tekemisissä, vaan siihen jäisi helposti kiinni emotionaalisella tasolla, juuri tuolla tavoin kuin mieheni velloo nyt menneessä eikä osaa päästää irti. Varsinkaan kun nämä eivät ole olleet suhteen jälkeen koskaan mitään ystäviä, vaan miehelle tuli nyt kymmenen vuoden jälkeen tarve ottaa yhtäkkiä aivan puskista exään yhteyttä, vaikka on juuri uusi suhde alkanut. Selitä mulle, miten tuo on ymmärrettävää. Ap

Vierailija
26/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies itsekin vaikeana tekee tunnustuksia, että on exänsä kanssa viestitellyt, niin silloin siinä on hänen omastakin mielestään jotain hämärää.

Itse viestittelen pari kertaa viikossa whats upissa exän kanssa, nykyinen mieheni sai tietää kun loikoiltiin sohvalla ja puhelin pärähti, luin siinä miehen vieressä viestin ja aloin avoimesti vastata viestiin.

Ei muodostunut ikinä ongelmaksi kun on avointa, saa vaikka lukea jos huvittaa.

Yhdessä nyt oltu jo yli 6 vuotta..

Vierailija
27/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Saattaa kommentoida vaikka kavereitani tai julkkiksia minulle tyyliin "siinä on kyllä seksikäs nainen" tai kertoa menneisyyden seksiseikkailuista tai juurikin vaikkapa exänsä kuulumisia, vaikka tulen niiden kuulemisesta mustasukkaiseksi. Kun olen sanonut miehelle näistä suoraan että "et itsekään kestäisi vastaavia juttuja mun suusta" miehen vastaus oli vaan että "en niin... mut sä oot kulta niin paljon vahvempi". "

Huh huh mikä kusipää... Joko kummatkin laukoo noita juttuja tai sitten ei kumpikaan.

Vierailija
28/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin menneisyydessä ihminen, josta edelleen välitän. Ei hän silti ole uhka nykyiselle ihmissuhteelleni, hän ei ole se, jonka kanssa menin naimisiin ja perustin perheen. Ei tosin kyllä viestitelläkään. Muutaman kerran on kymmenen vuoden aikana törmätty ja vaihdettu kuulumisia, mun mies ei kestä sitäkään. Mutta vaikka viestiteltäisiin, ei se tarkottaisi sitä, etten halua mieheni kanssa viettää loppuelämääni.

Vierailija
29/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mullakin menneisyydessä ihminen, josta edelleen välitän. Ei hän silti ole uhka nykyiselle ihmissuhteelleni, hän ei ole se, jonka kanssa menin naimisiin ja perustin perheen. Ei tosin kyllä viestitelläkään. Muutaman kerran on kymmenen vuoden aikana törmätty ja vaihdettu kuulumisia, mun mies ei kestä sitäkään. Mutta vaikka viestiteltäisiin, ei se tarkottaisi sitä, etten halua mieheni kanssa viettää loppuelämääni.

Eihän se välittäminen tässä olekaan ongelma, vaan se että viestittely tuntuu olevan tärkeää vaikka kumppanista tuntuu pahalta. Sinun tilanteestasi tulisi samantapainen jos nyt ottaisit siihen exääsi yhteyttä (vaikka tiedät että miestäsi vaivaa jos edes sattumalta törmäilet häneen) ja alkaisit viestittelemään ja pitämään yllä niitä menneitä siteitä. Tunteelle ei mitään mahda, teot ovat valinta.

Vierailija
30/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni mietityttää tuo yhteydenoton ajoitus.... tuli mieleen, että luultavasti exä jättänyt miehen joka ei ole päässyt yli. Sitten kun löytänyt suhteen mies on ollut ikäänkuin varmemmalla pohjalla ottamaan yhteyttä tyyliin "katso, näin hyvin mulla elämässä menee nyt" ja on ollut kiinnostut tietämään mitä exä tästä ajattelee, muuttuuko mieli nyt kun onkin toisen oma. En luottaisi, mies vaikuttaa laskelmoivalta ja taatusti lähtee jos exä näyttää vihreää valoa. Vielä tuo sinun syyllistäminen kuohituksi ym. tulemisesta kertoo, ettei ajattele sinua vaan itseään.

Vierailija
31/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CockSucker's United.

Häh? Nyt meni kyllä niin ohi...

Vierailija
32/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi enää yhtään, tuo peli olisi pelattu ja paluuta ei olisi. Pistäisin poikki saman tien ja syytä ei lienee tarvitse selitellä. Luottamus on kadonnut ja en jäisi roikkumaan tyyppiin, joka ei edes yritä keskittyä suhteeseen täysillä. Mitkään tauot eivät auta, poikki vain.

Vierailija
33/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkääs sukupuolet toisinpäin ja kysykää sitten :D 

Vierailija
34/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko yhteinen lounas, siis sinä AP, miehesi ja tämä eksä? Vai onko mahdoton ajatuksenakin? Jotenkin se on niin, että jos miehesi haluaa tämän eksän elämäänsä takaisin ja te jatkatte edelleen parisuhdettanne, pitäisi miehesi, kohtuuden nimessä,  tutustuttaa teidät edes jollakin tasolla toisiinne. Jos mies ei halua teidän tutustuvan,  miehesi pitäisi vastavuoroisesti hyväksyä, että sinulla on vastakkaista sukupuolta olevia tärkeitä ystäviä tai eksiä, joiden kanssa pidät säännöllistä yhteyttä, mutta joita hän ei tunne.

Vierailija
35/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisiko yhteinen lounas, siis sinä AP, miehesi ja tämä eksä? Vai onko mahdoton ajatuksenakin? Jotenkin se on niin, että jos miehesi haluaa tämän eksän elämäänsä takaisin ja te jatkatte edelleen parisuhdettanne, pitäisi miehesi, kohtuuden nimessä,  tutustuttaa teidät edes jollakin tasolla toisiinne. Jos mies ei halua teidän tutustuvan,  miehesi pitäisi vastavuoroisesti hyväksyä, että sinulla on vastakkaista sukupuolta olevia tärkeitä ystäviä tai eksiä, joiden kanssa pidät säännöllistä yhteyttä, mutta joita hän ei tunne.

Eksä asuu niin kaukana, ettei onnistu lounaat. En muutenkaan näkisi siinä mitään järkeä, tuskin kukaan meistä haluaisi tavata kolmistaan. Minä olisin kolmas pyörä jos he puhuvat henkilökohtaisia asioita ja muistelevat menneitä... Enkä minä oikein tahtoisi nyt väkisin alkaa kaivelemaan jotain omia eksiä esiin, vain sen takia että voisin näpäyttää miestä. Olen ihan erilainen ihminen tässä asiassa kuin mieheni, eli kun pääsen yli jostain aion todellakin pitää etäisyyttä enkä lisäile menneisyyden tyyppejä edes somessa vaikka he joskus olisivatkin mielessä tai muistelisin hyvällä. AP

Vierailija
36/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö suunnittelet jatkavasi "suhdettasi"? Miksi?

Vierailija
37/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta draaman kehrääminen ja anna koko asian olla. Mieshän nyt nauttiii täysillä kahden naisen mustasukkaisesta huomiosta. Ota etäisyyttä, puuhaa omiasi, anna miehenperkeleen selvittää asiansa eksän kanssa. Sun painostus vaan pahentaa asiaa.

Vierailija
38/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jatkaisi enää yhtään, tuo peli olisi pelattu ja paluuta ei olisi. Pistäisin poikki saman tien ja syytä ei lienee tarvitse selitellä. Luottamus on kadonnut ja en jäisi roikkumaan tyyppiin, joka ei edes yritä keskittyä suhteeseen täysillä. Mitkään tauot eivät auta, poikki vain.

Äidinkielen tietopläjäys:

syytä ei lienee tarvitse selitellä = syytä ei tarvinne selitellä

Ole hyvä.

Vierailija
39/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
40/112 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin ex mies lähettelee sille viestejä ja haluaa niissä nähdä. Aina menee jotenkin kummalliseksi ja lopulta lopettaa yhteydenpidon täysin. Koittaa vaan viestittää jollekin toiselle naiselle, josta on kiinnostunut, että vientiä miehellä riittää... Säälittävä tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän