Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee outoja "tunnustuksia" liittyen exän kanssa jutteleminen ja yhteydenpitoon

Vierailija
02.10.2017 |

Yritän pohjustaa lyhyesti: mies ei ole ollut somessa eikä ole nähnyt ensirakkauttaan vuosikausiin. Alettuamme seurustelemaan hän loi fb-tilin ja vähän ajan päästä kertoi etsineensä exänsä sieltä ja että olivat jutelleet. Tämän tunnustuksen/keskustelun sävy oli mieheni osalta hieman kummallinen, joten kysyinkin heti miksi hän oli exän sieltä etsinyt ja jäikö heidän viestit jotenkin vaivaamaan miestä kun kerran koki tarpeelliseksi kertoa tästä minulle. Mies selitteli kaikkea ympäripyöreää, eikä osannut vastata tuliko siitä hänelle jollain tasolla huono omatunto tai syyllinen olo, vaikka väitti keskustelu olleen täysin kaverillinen. Jokin tässä jäi kuitenkin vaivaamaan minua suuresti (olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja tuli tunne että minulle ei nyt kerrota kaikkea, ja mietin onkohan heidän suhde sittenkin jäänyt miehen osalta jotenkin kesken, oliko viesteissä ikävöintiä tai muuta epäilyttävää jne) ja joidenkin viikkojen kuluttua sorruin katsomaan miehen puhelinta luvatta, kun en ollut saanut miehestä oikein mitään irti. Epäilykset heräsivät vain lisää, kun huomasin että suuri osa exän keskustelusta oli poistettu. Paljastin miehelle heti tekoni ja kysyin miksi hän oli kokenut tarvetta kertoa viesteistä mutta kuitenkin oli myös poistanut ne siltä varalta että joku pääsisi ne näkemään. Taaskaan hän ei osannut oikein vastata mitään vaan keksi jonkin hätävalheen, eikä suuttunut minulle ollenkaan. Koko tapahtuma unohdettiin välittömästi. Mies väitti että ei loukkaantunut minulle siksi, että olin heti rehellinen ja tunnustin... Uskoin tämän mutta itse jäin myös miettimään, oliko viesteissä kenties ollut jotain minkä takia mies ei edes kehdannut suuttua utelustani. Aivan kuin hän olisi välittömästi ymmärtänyt, miksi tein niin tökerön tempun ja oli suorastaan myötätuntoinen, eikä vihainen.

Noh, asia käsiteltiin ja mies vakuutti minulle ettei menneisyys kiusaa häntä ja että minun ei tarvitse huolehtia tai olla mustasukkainen mistään. Luulin, että hän ei varmaan tuon jälkeen ole edes exän kanssa puhunut kunnes hän tuli taas samantapaisen oudon tunnustuksen kanssa luokseni ja kertoi miksi oli silloin poistanut viestiketjun muttei ollut kertonut tästä minulle. Syy oli, että exä oli samantien monen vuoden hiljaisuuden jälkeen jakanut ketjussa erittäin henkilökohtaisia ja intiimejä asioita, ja kertonut avoimesti miten huonosti hänellä menee elämässään. Sanoin että ymmärrän tämän. Sitten kysyin että onko tämä exä edelleen miehen mielessä välillä, mihin hän tokaisi välittömästi että "ei koskaan!". Samantien tämän jälkeen mies kuitenkin myönsi että he juttelevat facessa edelleen, mikä on täysin ristiriidassa miehen muiden puheiden kanssa. (1/2)

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo sanottukin, mutta ei mitenkään ole realistista, että mies olisi poistanut viestiketjuja, koska exä olisi niissä vain kertonut vaikeista asioistaan. Ihan naurettava yritys häneltä. En usko edes mihinkään kevyeen flirttiin, ettö viestit olisi siksi tarvinnut poistaa. Kyllä kyse on ollut jostain sekstailusta, onko sitten lähetelty kuviakin tms.

Pahoittelen, tätä et varmasti halunnut kuulla.

Vierailija
102/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä todeta, mutta kuten muut ovat todenneet, miehesi pettää sinua jo, jos ei teoissa, niin ainakin jo mielessään eikä ole todella sitoutunut sinuun, eikä kaikesta päätellen aiokaan, vaan odottaa passivisesti oikeaa hetkeä tehdäkseen "siirtonsa". Jollei sinulla ole lasta ja asuntolainaa kanssaan, niin älä jää pelaamaan pelejä tämän miehen kanssa, vaan anna miehen mennä tai lähde itse. Maailmassa on parempiakin miehiä,sinulla kävi nyt tämän nykyisesi kanssa paska mäihä mutta vaihtamalla paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli kymmenen vuoden takainen eksä lähetteli yksipuolisesti viestejä vuosien ajan. Viimeisen vuoden on ollut onneksi hiljaisempaa. :) Sinkkuna ollessa vastailin mutta sittemmin lopetin koska mieheni kiusaantui ja ärsyyntyi. Kauan kesti hällä ymmärtää ettei enää kannata viestiä laittaa.

Omasta puolesta voin sanoa sen verran että itse en pahastu viestittelystä jos se tehdään selvinpäin, normaaliin aikaan (eli ei yöllä) ja vaihdetaan kuulumisia tai kysytään neuvoa. Jos joku ihminen on ollut sulle tärkeä, ei se siitä erosta kummene, ainakaan aina. Itsellä on muutama eksä joiden kanssa on joskus tullut pidettyä yhteyttä ihan kaverina ja tukena, mutta ei enää nykyään kun nykyinen mies on niin mustasukkainen ettei se käy. Minulle on jäänyt ennemmin hyvä fiilis että on tehnyt jotakin oikein jos pystyy säilyttämään hyvät välit.

Vierailija
104/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
105/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo sanottukin, mutta ei mitenkään ole realistista, että mies olisi poistanut viestiketjuja, koska exä olisi niissä vain kertonut vaikeista asioistaan. Ihan naurettava yritys häneltä. En usko edes mihinkään kevyeen flirttiin, ettö viestit olisi siksi tarvinnut poistaa. Kyllä kyse on ollut jostain sekstailusta, onko sitten lähetelty kuviakin tms.

Pahoittelen, tätä et varmasti halunnut kuulla.

Niin tai sitten niitä ei ole koskaan siellä ollutkaan? Narsistin pelejä.

Vierailija
106/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ap tässä pitkästä aikaa. Ollaan tämän kriisinpoikasen jälkeen puhuttu asioista syvällisesti ja paljon, mutta jos olen ihan rehellinen, niin kyllähän asia on jäänyt hieman kaihertamaan jonnekin syvälle mielen perukoille. Välillä huomaan myös olevani miehelle kuin tyhjästä yhtäkkiä kärttyinen ja oudolla tapaa etäinen (esim. ajatus seksistä on välillä ihana, välillä taas ärsyttävä), vaikka kaikki onkin päällisin puolin jo käsitelty ja sovittu enkä niissä hetkissä tiedosta olevani alitajuisesti vihainen menneistä riidoista, vaan luulen ärsyyntyväni jostain sen hetkisestä pikkuasiasta. En epäile että mies pettäisi tai haikailisi exänsä perään, mutta tiedän että hänellä on menneisyydessä käsittelemättömiä asioita ja hän ei ole 100% päässyt yli jätetyksi tulemisesta eikä hänen itsetuntonsa ole niin vahva kuin hän ehkä itsekään itsestään luulee. En usko, että hän minua vaihtaisi exäänsä, mutta valehtelisin jos väittäisin ettei välillä edelleen mietityttäisi että minkälainen se poistettu keskustelu on oikeasti ollut sävyltään, mieheni puolelta sanasta sanaan. Suhteessamme on ollut viime kuukausina meneillään myös muita hieman vaikeita asioita, jotka ovat toisinaan saaneet minut kyseenalaistamaan miestäni ja hänen rakkautensa minua kohtaan. Luotan että mies on kyllä minulle rehellinen, mutta välillä tuntuu että hän ei itsekään ymmärrä itseään tarpeeksi hyvin, ja valehtelee ikään kuin itselleen huomaamatta sitä. Ei voi kertoa totuutta jostain sellaisesta mitä ei itsekään tiedosta, ja voi kuvitella olevansa rehellinen kertoessaan avoimesti valhetta jos uskoo tämän valheen olevan se totuus jne. Tiedän, että kun hän sanoo rakastavansa hän tarkoittaa sitä, mutta välillä mietin että onkohan meillä eri käsitykset rakastamisesta tai osaakohan hän ihan aikuisten oikeasti rakastaa toista. Tämä on ehkä karusti sanottu, mutta välillä tuntuu että hänelle pitää ihan rautalangasta vääntäen selittää näitä asioita ja ns. "opettaa empatiaa" toista kohtaan koska mies ei vain tunnu tajuavan tekevänsä väärin. Aion antaa kuitenkin vielä ajan kulua enkä tee hätiköityjä päätöksiä suhteemme tai mieheni suhteen. Tuntuu vähän että tämä on sellainen asia, joka ei korjaannu parilla keskustelulla hetkessä vaan luottamuksen syntyminen vaatii aikaa ja haluan nähdä tulevatko teot olemaan sanojen kanssa linjassa tulevaisuudessa. Kiitos kaikille vastauksista, niitä saa toki myös vielä kirjoittaa lisää. AP

Vierailija
107/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jäi kiinni exänsä kanssa viestittelystä, sitä oli jatkunut eri somekanavien kautta vuosikausia. En tiedä mitä ovat ja missä keskustelleet, facen messenger oli "ihan vaan siivottu, kaikki kymmenet keskustelut poistettu", kun tämä homma alkoi selviämään. Samoin whatsapp tyhjeni. Ukko on alkanut pitämään puhelinta väärinpäin siis näyttö alaspäin pöydällä, latauksessa yms.

Se mitä näin oli insta/facekuvien kommentointia, sellaista kehumista, ihme kyselyä, että missä milloinkin matkustelee.

Kovasti mies väittää etteivät ole nähneet vuosien saatossa (ollaan oltu yhdessä kohta 17 vuotta)… Vaikka ihmeellisiä yhteensattumia paikkakuntien ja päivämäärien suhteen onkin hieman liikaa.

Kokoaika mieheni oli sitä mieltä, ettei hänen toimissaan ole mitään ihmeellistä tai väärää. Olin hänen mielestä vain sairaanmustasukkainen. Kunnes.. Etsin itse instasta yhden entisen kaverimiehen, jonka kanssa oli joskus aikoinaan vispilänkauppaa. Tämä mies on todella tiukassa kunnossa, toimii personal trainerina ja omaisuuttakin näyttää kertyneen kivasti, on taloja ympäri eurooppaa ja kädessä 35tonnin rannekello.

Kirjoitin miehen kuviin täysin identtiset kommentit, mitä oma mieheni oli exänsä kuviin kirjoittanut siis sanasta sanaan samat tekstit ja jätin koneen auki pöydälle, että mieheni taatusti näkisi kuvat ja kommentit.

Kuvat nähtyään mieheni alkoi rääkymään, että olen ottamassa hänestä eroa ja toinen mies on niiin paljon paremman näköinen ja rikas ja kaikkea.

Sanoi ukolleni, että "ymmärrätkö nyt pointtini koko jutusta? Onko OK kirjoitella exille tiesmitä oman puolisonsa selän takana?"

Ei tainnut olla on..

Vierailija
108/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt siis ihan poissuljettua, että mitään keskustelua ei ole edes koskaan käyty? Oletko sä nähnyt jonkun keskustelun edes osittain? Kuulostaa niin narsistille tuo miehes ja tutulle, että sinuna juoksisin jo.

Vierailija
109/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se keskustelu oli käyty, näin itse osan siitä. Siitä vain oli sopivasti poistunut kaikki oleellinen ja vain pieni osa keskustelun lopusta jäänyt jäljelle, mistä siis tuli ilmi että on puhuttu enemmänkin. AP

Vierailija
110/112 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se keskustelu oli käyty, näin itse osan siitä. Siitä vain oli sopivasti poistunut kaikki oleellinen ja vain pieni osa keskustelun lopusta jäänyt jäljelle, mistä siis tuli ilmi että on puhuttu enemmänkin. AP

Ok.

Vierailija
111/112 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras teltta heilahtaa jossain vaiheessa jos ei ole jo heilahtanut. Mikä ihme siinä on että pitää viestitellä suhteen ulkopuolisille "kavereille" ja sitten piilotella niitä viestejä nykyiseltä kumppanilta?

Vierailija
112/112 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko kieltää toista keskustelemasta jonkun kanssa, niin kyl on asiat aika oudosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan