Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko17

06.04.2006 |

Minulla 0-ultra on maanantaina ja sitten saadaan tarkemmat ohjeet miten päästään juuri viikolle 17.

Löytyiskö mulle seuraa tälle viikolle?

kp 27/31, menkat tosin alkaa vuorokauden sisään luulisin

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielialat vaihtelee edelleen, lähinnä sitä pettymystä. Vuoto ei siis mullakaan ole vielä alkanut. Aamulla ei ollut edes mahan juilimista, mutta näin iltaa kohden taas menkkamaiset oireet on alkaneet. Ei ehkä niin kovina kun normaalisti, mutta kumminkin....tänään sitten tässä olen tunnustellut jotta hiivako pakkaa päälle vai mitä. Jonkinlainen kuhina käy:)))) Lämmöt on ollut tuossa 37 pintaan vähän alle, kun normaalisti on vähän yli 36. Eipähän tässä muuten hirveesti toivoa pidetä yllä, aikahan sen näyttää. Pettymyshän se on jos menkat alkaa, mutta enpä luonut hirveästi toivoa tälle yritykselle. Testipäivä olisi perjantaina, mutta en pääse käymään veritestissä niin täytyy varmaan testailla kotona viikonloppuna mikälli vuoto ei ole alkanut.

Hei, tännehän on kaikkien hyvä tulla kertomaan tuntemuksiaan jos ei ole muita juttelukavereita ja muutenkin. Erittäin hyvä puolihan se on, että täällä jokainen ymmärtää asiat samalla tavalla kun itse läpi käy samaa. Enpä minäkään jaksa kuunnella sitä ainaista laulua, että kyllä se siitä....kyllä se joskus vielä onnistuu...

Aurinkoista jatkoa kaikille ja plussasäteitä:)))

Vierailija
102/138 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei onnistu, niin ei onnistu! Menkat alkamassa, verta näkyy jo. Sitähän se itkeskely ja siivousintoilu tiesi. Olo aivan tyhjä! Mitä tässä elämässä enää tekee, kun lasta ei saa. Kaks ICSIä eikä pakkaseen kummastakaan mitään. Kärsimystä vaan lisää ja niitä hiton hormoneja! Rahaa palanut sairaasti useita tonneja. Elämä on epäoikeudenmukaista peetä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinistelijät:

toivo78, siirto 28.4, kp 31, pp10

Ibiza79, siirto 27.4, testi 12.5, kp 29/27-35, pp11

minerva72, siirto 28.4, pp10

Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 25, pp10

Oikku72, siirto 27.4, pp11

Kipinä2, siirto 30.4, pp8

Oikku72: Oon niin pahoillani!

Omanapa: Vatsa nyt taas pinkeä, yöllä ei voinut olla vatsallaan. Ja sit on koko ajan sairas hiki.

Vierailija
104/138 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pettymys on suuri, vaikka siihen yrittää valmistautua.

Itsellä menkkaoireet vain pahenee, mutta todennäköisesti vuoto alkaa vasta pe-la, kun luget pitää sen poissa.

Meillähän ei ole pakkasessa kuin se yksi onneton, joten kovin ruusuiselta ei näytä jatko.

Vielä kun vuoto alkaa viikonloppuna, niin tietysti on äitienpäivä, lisää vain tuskaa.

Etukäteen jo peloittaa, kun pitää mennä juhlimaan molempien vanhempien luo ja kyselevät tietysti, että jokohan ensi vuonna teilläkin vietetään äitienpäivää! Kun on tuota ikääkin...

Joskus tuntuu elämä niin epäreilulta.

Tsemppiä Oikku kuitenkin jatkoon, yritetään pysytellä positiivisina.

Vierailija
105/138 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikku: Onko se runsasta vuotoa? Lueppa viikon 16 ivf/icsi pinoa, niin sieltä voit saada hieman toivoa. Siellä yksi plussas vaikka tuhrua tuli KOLME PÄIVÄÄ. Mulle lääkäri sanoi, että joka kuudes raskaua alkaa niin, että tulee jonkinsortin vuotoa.

Uskon, että fiilis on paska. Ei mullakaan järin aurinkoiselta tämä vaikuta. Munasarjoja vihloo ja kourii ja koko alapää tuntuu siltä, että se olis jotenkin hakattu. Ei silti vielä mitään vuotoa ole tullut. Testasin äsken hölmöyksissäni ja negahan sieltä paukahti. No, enpä paljoa muuta odottanutkaan. Taitaa olla tätä pino hieman viime viikkoista epäonnisempi. Siellä neljä viidestä on saanut plussan. Ei riitä vissiin tuuria tänne ;-)

Milloinkahan sen plussan pitäis näkyä?? Mun lääkäri oli sanonut, että hänellä on kaksi tapausta ollut, jossa molemmilla oli tullut plussa tikkuun vasta viikko pp 14 jälkeen... Toisella ollut jopa pientä vuotoa.

Toiset saa niitä plussia jo pp8 ja pp 9.

Mä en ainakaan testaa ennen viikonloppua, enää!! Kyllä se vuoto tulee jos on tullakseen... Aika latteella mielellä täällä ollaan. Ja siitä mitä Oikku kirjoitti, että mitä sitä tekee jos ei lasta tule...en tiedä...aivan samaa olen itsekin miettinyt. Aivan sairaan epäoikeudenmukaiselta tämä elämä tuntuu.

Vierailija
106/138 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät punaisina epätoivosta ja itkusta... Olen nyt aivan vakuuttunut siitä, että tulos ei voi muuttua enää miksikään perjantaihin mennessä. Kyllä herkimmästä hermimmällä testillä pitäis näkyä jo jotain. Ei yksikään alkio enää voi ehtiä matkaan jos se ei vieläkään eritä istukkahormoonia edes sen verran, että haamun sais. Ei ole yhtään tapausta pistänyt silmään, jossa pp 10 nega herkällä testillä olis kääntynyt plussaksi.

Tuntuu, että on pakko paeta jonnekin kauan pois, jonnekin missä ei tarvitse puhua ainakaan tästä asiasta tai ylipäänsä puhua mistään. Huomaan, että on paha olla, vaikka näennäisesti olenkin vahva niin pienen vastoinkäymisen tullessa alkaa heti itkettämään ja katoaa voimat.

Nyt täytyy vaan alkaa keräämään voimia PASiin, joka tehdään seuraavaan kiertoon. Jos mulla tapahtuu ovis ja jos alkiot selviää sulatuksesta.

Toivon todella, että tässä porukassa muilla on enemmän ++++-onnea!!

Vierailija
107/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariinaa! Älä kulta pieni vielä anna periksi! Minä sain pp12 vasta heikon plussan ja pp8 oli ihan niin puhdas nega kuin olla vaan voi! Odota nyt ihan oikeasti vielä se kolme päivää ja testaa sitten. Mä tiedän, että odottaminen on tosi vaikeaa, mutta kuten itsekin aiemmin kirjoitit, niitä tapauksia on, joissa plussa näkyy vasta pp14 ja sen vuoksi se on se virallinen testipäivä.

Tsemppiä myös muille, ne menkkatuntemukset ei missään nimessä ole selvä merkki epäonnistumisesta, niitä suurella osalla on selkeästi eniten kaikista hoitokierroista just plussakierrossa.

Nyt pois häiritsemästä... Osse

Vierailija
108/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinistelijät:

toivo78, siirto 28.4, kp 32, pp11

Ibiza79, siirto 27.4, veritesti 10.5, kp 30/27-35, pp12(kotitesti plus)

minerva72, siirto 28.4, pp11

Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 26, pp11

Oikku72, siirto 27.4, pp12

Kipinä2, siirto 30.4, pp9

Toivotaan, että kaikilla muuttuu negatiiviset fiilikset positiivisiksi.

Mä menin kanssa tänään testaamaan ja plussan sain, mutta en siihen oikein jaksa uskoa. Varasin ajan veritestiin huomiseksi ja sitte torstaina kuulen lopullisen tuloksen siihen asti jäitä hattuu.

Oireista sen verran, että koko ajan tajuton hiki ja vatsassa vihloo välillä tosi kipeestikkin. Väsyttää viime yönä nukuin 12h. Illalla oli tosi huono olo.

Vierailija
109/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pp9 ja pientä vuotoa. Kyllä se siitä vielä runsaammaksi muuttuu. En jaksa ollenkaan uskoa, että meillä olisi täällä paljon puhuttu tilanne, että ensin vuotaa ja sitten olisikin raskaana. Sellaista ei tapahdu meille. Nyt on taas sellainen " ranteet auki" -fiilis, vaikka eihän sitä tietenkään tee, älkää huoliko. Mutta fiilis on niin iloinen.

Onnea Ibizalle, kyllä ne kotitestit oikein näyttää!!!

Meillä taidetaan mennä sitten kesä- tai elokuussa käymään pakastimella.

Nyt on niin paska fiilis, että tekisi mieli lähteä töistä kotiin. Työssäni pitäisi tsempata muita, olen koulussa töissä. Onneksi tänään ei ole oppitunteja! Että hyvää äitienpäivää vain... Minulla on yksi lapsi, joten pitäisi jaksaa olla hänen kanssaan iloinen, vaikka mieli on musta.

Vierailija
110/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässähän sitä vielä tökitään eteenpäin, vuotoa ei ole tullut eikä tuhruakaan. Mutta eipähän sitä jaksa turhia toiveita ylläpitää. Kyllähän sitä kovasti pitäis toivoa, mutta tiedättehän varmasti että helppoa se ei ole. Joten tiedän varmasti teidän kakkien tunteet jotka uskovat epäonnistumisen. Mutta koittakaa jaksaa.

Omista oireista vieläkin, jotta alamahaa juilii menkkamaisesti aikaajoin. Oikeestaan alkaa illalla juiliminen ja aamulla ei mitään. Ja vihlaisukipuja on nimeen omaan aina sen jälkeen kun vähän pullistellee vessassa ja yksäisee kovasti. Viluttaa välillä ja välillä iskee uskomaton kuumuus. Uskon sen verran, että kun luget lopetan perjantaina niin vuoto alkaa viimeistään lauantaina, joten eiköhän noi menkkaoireita ole. Muuten olo on ihan ok.

Oikein rutosti onnea Ibizalle, toivotaan niin kovasti sinun puolesta, että tuot sen toivotun plussan tähän jonoon:))

Muille piinailijoille vielä tsemppiä:)))

Vierailija
111/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Osse kannustuksesta! Voihan ihmeitä tapahtua, mutta nyt ei enää ole edes vaikeaa odotella tulosta. Niska on taitettu, joten surutyö on alkanut... Jos jotain muuta tapahtuu, niin se kaikki on tervetullutta ja ihanaa, mutta kuten täällä ollaan aiemmin mainittu, sellaista ei tapahdu meille...ei tässä elämässä. Jokatapauskessa on kivaa huomata, että saa kannustusta myös " ulkopuolisilta" .

Ibizalle onnea plussasta!! :-)

Vaikuttaa siltä, että Toivolla on vielä toivoa ;-) Jospa se plussa sieltä salakavalasti yllättäisi sut perjantaina.

Oma napa: Elämä siis on ollut aika itkuista ja masentavaa. Ainoa ilonpilkahdus on ollut suunnitella viikonlopulle jotain, että pääsee hengähtämään ja nuolemaan haavojaan. Lähdemme mökille koirimuksen kanssa nauttimaan keväästä :-)) Vuokrattiin mökki sponttaanisti. Voin samalla viettää siellä syntymäpäiviäni. Sekin vielä tähän. Vuosi tulee lisää ja edelleen sama tilanne kuin vuosi aiemmin tämän lapsettomuuden kanssa.

Vuotoa ei ole näkynyt (olisko jotain pientä inaa tuhrua??), illan mittaan menkkaoireet lisääntyy ei aamuisin juurikaan ole, lämmöt noin 37 ja rinnat tavan kipeät. Kylmä ja kuuma.

Voimia kaikille kanssapiinareille!!!

Vierailija
112/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibizalle paljon onnea, kyllä kotitestit oikein näyttää!!

Hassua, kun mullakaan ei ole menkkaoireita aamulla.

Iltapäivällä alkaa sitten jomottamaan.

Rinnat on kauhean turvoksissa, mutta ei yhtään kipeät.

Pientä tuhrua olin tänään havaitsevani, mutta voi toki johtua lugeista.

Heinänuha iskenyt päälle, lääkkeet haettu ja kerrankin maksoivat vain 3 euroa, kun on maksukatto täynnä.

Tuleepahan edes hieman takaisin hoidon lääkekuluista...

Kovasti olen jo pohtinut jatkoa, pas on varmaan elo-syyskuussa.

En tiedä, onnistuisiko pas väestöliiton kautta, kun olen hoidossa Oys:n puolella. Jos maksaisi itse sen pas-hoidon.

Toimivat kuitenkin samassa tilassa..tällaisia pitää jo miettiä.

Toisaalta hengähdystauko tekisi varmasti myös hyvää.

Tsemppiä kaikille, niin kauan kun kunnon vuoto ei ala, voi aina toivoa pitää yllä..

Vierailija
113/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömät onnittelut!!!! Aivan ihanaa! Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan miten täällä puolella jaksellaan ja onko kukaan tuttu plussannut!!!!

Omaa napaa sen verran, että olo alkaa olemaan aika iso vaikka aikaa on vielä kasvaa... Mieskin kutsuu muo munkiksi;-)

Mut vielä kerran MEGA onnittelut ja tottakai kaikille muillekin plussaneille!

Jaguar + ärhäkkä rv 27 +1

Vierailija
114/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minerva72:

" En tiedä, onnistuisiko pas väestöliiton kautta, kun olen hoidossa Oys:n puolella. Jos maksaisi itse sen pas-hoidon. "

Me siirryimme Oysista Väestöliitolle IVF-hoitoon, kun emme halunneet odottaa vuotta jonossa. Siirtyminen kävi varsin näppärästi ainakin siinä vaiheessa. Meidän ei kyllä tarvinnut siirtää kuin tietoja paperilla.

Meillä on onneksi nyt väestöliiton pakasteessa 13 pienen pientä ihmisen alkua. Nyt näyttää siltä, että huuruneniin täytyy turvautua. Pp9, ja hiljaista vuotoa. EI tosin vielä menkkakipuja, muttei kyllä sellaisia oireitakaan, kuin plussanneet kertovat.

Kertokaa please plussanneet, mistä päivästä saakka tunsitte esim. hikoilua ja muuta? Vaikka kyllähän tämä vuoto on aika tyrmäävä merkki...

Tsemppiä Minerva, ettei sinun tarvitsisi siirtyä ollenkaan!

Vierailija
115/138 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän äskeiseen tuli koko viestini kursiivina, ikään kuin olisi ollut lainattua koko juttu?

Vierailija
116/138 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinistelijät:

toivo78, siirto 28.4, kp 33, pp12

Ibiza79, siirto 27.4, veritesti 10.5, kp 31/27-35, pp12(kotitesti plus), pp13

minerva72, siirto 28.4, pp12

Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 27, pp12

Oikku72, siirto 27.4, pp13

Kipinä2, siirto 30.4, pp10

Täällä mä vaan hikoilen ja odotan huomista lääkärin tapaamista.

Mites muut? Onhan vuodot pysynyt poissa?

Vierailija
117/138 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ollut aikas normaali. Eilen tuli, kun oikein tarkasti tiiraili (siis kyllä sitä tulee tiirailtua ;-))), lugen valumisen mukana jotain punaisen rusehtavaa väriä pikkuhousunsuojaan. Valkoisessa sen erottaa hyvin. Enteilee varmaan vuotoa. Luget pitävät vaan sen vielä kurissa.

Palelee välillä tosi lujaa ja sit toisena hetkenä hikistelen. Rinnat ovat turpeat, mutta eivät enää niin kipeät. Mahallaan voi aivan hyvin nukkua. Menkkamaisia tuntemuksia ajoittain, mutta yllättävän vähän enää. No, nythän on taas aamupäivä ja silloin niitä ei ole ollut. Illalla tulee enemmän menkkajomotuksia, näin ainakin ollut parina aikaisempana päivänä. Sit sellaisia jalkoihin menevää jäykkyyttä/ kipuja nivusissa. Kokonaisuudessaan voinnissa ei muutosta suuntaan taikka toiseen.

Oletteko sopineet jonkun tietyn testipäivän lääkärinne kanssa, joilloin testaatte ja lopetatte luget jos ei plussaa ole tikussa? Mulla lukee ohjeissa, että noin kahden viikon päästä siirrosta testataan. Ei mitään lugejen lopetuksesta jos vuotoa ei näy. Jos vuotoa tulee paljon sanottiin, että luget voi lopettaa.

-Katariina

Vierailija
118/138 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alkoi tänään, ihan kuten arvasinkin.

Koville se kuitenkin ottaa, varsinkin kun se alkoi kesken työpäivän!

Pitää kyllä sanoa, että tunnen oman kehoni hyvin, olen tainnut oppia sitä kuuntelemaan näiden 3,5 vuoden aikana, jolloin nyytti olisi ollut tervetullut.

Tsemppiä ja paljon plussia teille muille.

Minä poistun takavasemmalle.

T:Minerva

Vierailija
119/138 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tuntuu varmasti pahalta. Ihan sellaista " maailman lopun meininkiä..." Se on vaan pakko surra pois. Itse olen sitä työtä tehnyt maanantaista saakka, mutta kyllä se perjantai tai vuoto iskee silti vasten kasvoja. Silti aina hieman elättää toivoa...niin se vaan on.

Ei siihen pettymykseen löydy oikein sanoja, jotka helpottaisivat oloa.

Voimia ja lämpöisiä ajatuksia. Ehkä olemme jossain vaiheessa yhdessä taas piinailemassa!!!

-Katariina

Vierailija
120/138 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Su iltana tuli eka merkit ja maanantaina enemmän. Tiistaina testasin vaikka tiesin, että nega se on ja jätin sitten proget pois. Vuoto on nyt suurimmillaan. Yllättävän hyvin olen selvinnyt vaikkei ole ollut kelle märistä, paitsi äiti puhelimessa. Yritän kuitenkin saada ajan jollekin nuppihoitajalle, jotta pääsen kunnolla purkautumaan.

Ärsyttävintä tässä on, kun ei tiedä mistä epäonnistumiset johtuu ja varsinkin se, että meillä ei ole koskaan edes ollut mitään mahdollisuuksia luomuun. Taitaa sitä sitten minussakin olla jotain vikaa. Miksei sitä voinut alkaa haluta lapsia kymmenen vuotta sitten... ei olis kertyny vielä niin paljon kaikkea kakkaa kroppaan tästä maailmasta munasoluja pilaamaan... (No varmaan siksi kun ei ollut sitä kenen kanssa niitä olisi silloin halunnut...)

Ei auta kun taas asennoitua uuteen kierrokseen, piikkeihin ja rahan menoon. Ehkä sitten syksyllä... Se on moro!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä