Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko17

06.04.2006 |

Minulla 0-ultra on maanantaina ja sitten saadaan tarkemmat ohjeet miten päästään juuri viikolle 17.

Löytyiskö mulle seuraa tälle viikolle?

kp 27/31, menkat tosin alkaa vuorokauden sisään luulisin

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen punktiossa. Teki aika kipeää, mutta onneksi toimenpide oli nopeasti ohi. Punktion jälkeen kärsin vajaan tunnin todella kovasta mahakivusta. Iltaa kohti alkoi tulemaan hartiapistoja, jopa niin kipeitä, että henki salpaantui. Säikähdin tuota paljon ja siksi vietinkin viime yön sairaalassa. Kipujen syyksi lääkäri määritteli hematooman, joka oli tullut punktion yhteydessä kohdun taakse. Onneksi se ei ollut tulehtunut tms. Oli jo pelko päällä, että noinkohan siirtoon päästään. Aamulla maailma näytti paljon valoisammalta ja nyt olen taas kotona, hyvillä fiiliksillä.

Eilinen saalis oli 13 munista. Olen siihen varsin tyytyväinen. Tunnin päästä saan tietää montako hedelmöittyi :-))

Kimberlylle voimia. Pettymys on varmasti suuri. Itselleni meinasi käydä samoin, vaikka eihän sitä tiedä vieläkään onnistuuko (kun ei tiedä onko yksikään munasolu huomenna hengissä). Onneksi sulla on pakkasessa hyviä alkoita!!!

Vierailija
62/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinailulista:

toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , punktio 27.4, siirto 28.4, kp 22

Ibiza79, siirto 27.4, kp 18/27-35, pp0

minerva72, punktio 26.4, siirto 28.4

Katariina77, siirto 28.4, kp 15

Oikku72, siirto 27.4

25:stä munasolusta oli 21 hedelmöittynyt

Näistä tänään siirrettiin kaksi ja 13 meni pakkaseen ja 6 kantasolututkimukseen.

Nyt sitten jännäillään pari viikkoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibiza: sulla on aivan mieletön saalis!!! Siinä on jo suurperheen alkiot kasassa ;-)) Ei tartte enää ikinä mennä punktioon?! Tarrasukkia pikkuisille matkaan.

Meillä oli 13 munasolusta 6 hedelmöitetty icsillä ja 7 ivf:llä. Kaksi ivf:n munasolua oli ollut epäkypsää ja kypsistä 3 hedelmöittyi. Icsin kuudesta hedelmöittyi myös kolme. Kokonaissaalis siis kuusi. Tulos on kuulemma tyydyttävä, ei hyvä, mutta ei mitenkään huono tuolla määrällä.

Toivottavasti huomenna olis vielä muutama sitkeä äkäpussi hengissä ja päästäis siirtoon :-)

Vierailija
64/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maha on vähän arka liikkeessä ollessa. Levossa ollessa olo iha jees. Otin tuossa särkylääkkeen ja kohta pitäis laittaa lugesteronit (yök:)). Saaliiksi punktiosta saatiin 9 munasolua, jotka kaikki hedelmöitetään icsillä. Huomennahan olis jo siirto, joten toivotaan nyt, että edes yksi hedelmöittyis. Tarkoitus olisi siirtää 2 jos niin käy. Punktio meni ihan hyvin, ei hirveesti sattunut. Ei ainakaan niin paljoa, että kammo ollis jäänyt. Saalis oli ihan ok, ottaen huomioon, että koko ajan olleet rakkulat pieniä!!

Kimberlylle voimia!!

Ibizalle tarrahaleja (mieletön saalis) ja Katariinalle tsemppiä huomiseen, eiköhän sieltä matkaan lähde jotain huomenna:))

Auringonsäteitä kaikille!

Vierailija
65/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibiza sitten jo piinailee ja me muut tullaan huomenna perässä.

9:stä munasolusta oli minulla hedelmöittynyt 7 eli erittäin tyytyväinen olen.

Tarkemman tiedon solujen laadusta saa sitten huomenna siirron yhteydessä.

Toivo lepäilee nyt rauhassa, itse olin eilen pahoinvoiva koko päivän ja tänään, kun kävin hieman haravoimassa, niin tuli taas hieman huono olo.

Katariinallakin oli tosi hyvä saalis, ei yhtään huono ja varmasti saadaan pakkaseen myös jotain.

Mikä Ibiza on yleensä rajana, kuinka monta laitetaan pakkaseen ja mihin tutkimukseen sinulta laitettiin ne 6 munasolua?

T:Minerva

Vierailija
66/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta punktoitiin tiistaina kuus munasolua ja eilen kun soitin labraan, ei aamulla ollut yhtään jakaantunutta! Maailma meinas pysähtyä, mutta ne katsoi solut uusiksi iltapäivällä ja siellä olikin kaksi jakaantumaan lähtenyttä, huh! Tänä aamuna oli siirto, jossa siirrettiin kaksi hyvää alkiota ja jakaantumaan oli lähtenyt vielä kolmaskin, mutta siinä oli kaksitumaisuutta eli sitä ei voitu pakastaa. Eli ei tälläkään kertaa mitään pakkaseen :( Toivottavasti nyt noista siirretyistä lähtisi toinen kasvamaan... Ai niin, punktiopäivänä iski tauti ja eilisen päivän makasin kuumeessa ja kurkkukivussa ja tänään sairas olo vaan jatkuu. Surkeaa :(

Vierailija
67/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariina77: Hyvän määrän sait säkin alkioita, uskon että sienne pakkaseen jaa ainakin yhteen PAS:iin.

toivo78: Kyllä sinullekkin jotain siirrettävää saadaan.

minera72: En mä tiedä onko siinä rajaa montako pakastetaan, mutta noi 6 ei olis kestänyt pakastusta siis niin huono laatuisia. Mä en tarkkaan tiedä siitä tutkimuksesta, mut voidaan kai selvittää jotain sairauksia ym ihan yleisellä tasolla tai jotain.

Oikku72: Toivotaan että kaksi sitkeää sissiä jatkaa seuranasi kymmeniä viikkoja. Paranemisia!

Vierailija
68/138 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantasolujen johtamiseen luovutin siis alkioita. Ne mitkä ei kelvanneet hoitoon jatkossa laitetaan viljelyyn hyvissä olosuhteissa alkaa kasvamaan niin sanottu solulinja. Tällaisia solulinjojen soluja voidaan tulevaisuudessa mahdollisesti käyttää solunsiirtohoidoissa, joiden avulla voidaan hoitaa vakavia sairauksia kuten keskushermosairauksia, sydämen vajaatoimintaa, diabetesta sekä eräitä muita vaikeahoitoisia tiloja.

Vierailija
69/138 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävi sitten niin, että yksi alkio vain oli siirto kelpoinen. Yhtään ei mennyt pakkaseen:( Eipä jaksa toivo uskoa, että tämä alkio toisi raskauden. Ei vaan tunnu siltä, mutta elettävähän se on eteenpäin. Vähän huonosti meni hoito tällä kertaa, mutta mikäli nyt ei tärppää niin seuraava hoito osataan tehdä eri tavalla kuin nyt. Vähän mieli maassa, mutta kyllä se tästä. Vappuki tulossa, joten kaikille pirteää vappu mieltä:)))

Ja tsemppiä kaikille jolla " kaverit" on jo matkassa!

Toivo78

Vierailija
70/138 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkäs meidän ketjulla on, kun minullakin ivf ei onnistunut ihan toiveiden mukaisesti.

7 hedelmöittyneestä 3 vain ok,kaksi siirrettiin ja yksi pakkaseen.

Toivon kanssa olen samaa mieltä, että toivottavasti tästä opittiin jotain ja siitä on apua tulevaisuudessa.

Me pääsimme yhteen tutkimukseen mukaan, kun noin paljon oli epämuodostuneita tai viallisia munasoluja.

Verta siis taas luovutettu, mutta toivottavasti saadaan tutkimuksista apua, jos ei meille, niin muille.

Oikulla taisi olla myös aikalailla sama tilanne?

Itse pohdiskelin, että ei ihme jos ei luomuna onnistu, kun hoidotkin toivat aika kehnon tuloksen.

Endo minulla taustalla, sekin voi vaikuttaa solujen laatuun tietysti.

Mutta piina siis virallisesti alkanut, piinaa piinaa seuraavat kaksi viikkoa.

T:minerva72

Vierailija
71/138 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten angiina mikä minua vaivasi! Kävin eilen otattamassa nieluviljelyn ja nielutulehdushan siellä oli. Tänä aamuna sitten aloitin penisilliinikuurin ja tuntuu, että olo alkaa paranemaan. Toivottavasti sairastelu ja kuuri ei vaikuta alkioihin.

Mulla oli aiemmassa hoidossa kolme alkiota, joissa oli kaksitumaisuutta ja tässä hoidossa yksi. Kukapa sen tietää mistä sekin johtuu. Olisi mielenkiintoista nähdä edes kasvatusliuoksessa mitä sellaiselle alkiolle tapahtuu jos siitä poistettaisiin se yksi kaksitumainen solu. Jatkaisikohan se jakaantumista normaalisti, niin ettei enää tulisikaan kaksitumaisia soluja...? Poistetaanhan joskus harvoin alkioista normaalikin solu perinnöllisten tautien alkiodiagnostiikkaa varten... No, tämä on tätä mietiskelyä jota riittää kun pähkäilee miksei hoidot onnistu.

Raitista vappua kaikille meille, olemmehan " raskaana" ainakin nämä kaksi viikkoa.

Vierailija
72/138 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jopas meillä on kaikilla ollut huonoa tuuria matkassa. Ibiza taitaa olla ainut, jolla on ollut saalis muutamaa jakautunutta alkiota enemmän.

Itselläni oli eilen kuusi alkiota ja nyt tänään enää kolme siirtokelpoista.

Yksikään ei ollut ns. top-luokan alkio. Hyviä nämä kolme olivat kuitenkin.

Kaksi laitettiin pakkaseen ja yksi viisisoluinen siirrettiin. Jos ei nyt tärppää, lääkärin kanssa tuumailimme, että voisimme siirtää heti seuraavassa kierrossa nämä kaksi huurunenää yhtäaikaa.

Nyt pitää olla iloisin mielin. Päästiinhän suurinosa siirtoon saakka!! Kaikki ollaan tosiaan raskaana, ainakin kaksi viikkoa :-))

Vappumieltä jokaiselle!

Vierailija
73/138 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailuaddiktio iski jälleen... Nyt on siis pp 1 jos siirto oli eilen, vai oliko puktiopäivä pp 0? Testipäiväksi tulee siis perjantai, joka on mun synttäripäivä. Olishan se maailman hienon synttärillahja ja muistaisin sen ikuisesti. Tai sitten päivästä tulee murheen täyttämä.

Millaisia mahdollisuuksia lääkäri teille antoi? Antoiko hän jotain prosenttilukuja onnistumiseen? Jos on siirretty kaksi alkiota luulisi onnistumisen olevan varmenpaa... Meille sanottiin, että tällä alkiolla 30-40 %.

Mua alkoi eilen illalla harmittamaan, että miksei meille siirretty tuon hyvän alkion kaveriksi, jotain huonompaa. Sellaista, jota ei voi paskastaa, mutta tuoresiirron voisi tehdä. Nyt ne meni roskiin :( Kait se lääkäri tietää mikä on parasta ja turhaa tämä jossittelu.

Millaisilla fiiliksillä olette nyt siirron jälkeen? Onko olo toiveikas ja kuinka jaksatte odottaa kaksi viikkoa tuloksia?

Vierailija
74/138 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen palstariippuvainen : )

Mieliala vaihtelee laidasta laitaan, näin se taitaa kaikilla mennä.

PP1 meillä on tosiaan menossa.

Testata saa tosiaan kahden viikon päästä ja sitten itketään ilosta tai surusta.

Itsekin mietin, että ko. viikonloppuna on vielä äitienpäivä ja jos tulee nega, niin on varmasti normaalia rankempi paikka.

Meille ei annettu mitään ennustetta, mutta oletan, että kun siirrettiin kaksi, niin eivät ole niin huippuyksilöitä.

Katariinalle vielä, että kun sitä yhtä ei siirretty, niin siinä oli varmasti jotain sellaista vikaa, ettei ollut viisasta lähteä sitä siirtämään.

Meikäläiselläkin oli osa munasoluista ovaalin muotoisia, sehän biologia kiinnosti kovasti..

Mutta nyt otetaan rennosti ja minä lähden tänään hierojalle!!

Vierailija
75/138 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Onpas muut hiljaisina. Ilmeisesti kaikilla muilla on vappusuunnitelmia :) Itse olen ajatellut olla koko vapun rauhallisesti, tekemättä mitään sen kummempaa. Siis mitäs muuta palsta-addikti voisi tehdä kuin roikkua täällä ;-)

Olen tässä laskeskellut, että pikkuinen olisi nyt sitten 16-soluinen, jos kaikki on mennyt hyvin. Eikös tämän vaiheen jälkeen ala kiinnittyminen parin päivän sisään?? Jännittävää :-))

Etsin netistä alkion kiinnittymisestä pienen pätkän:

Kiinnittymiseen tarvitaan sekä terve alkio että terve, sopiva kohtu kokonaisuudessaan.

Alkioista kaikkiaan on n. joka kolmas jotenkin viallinen kiinnittyäkseen. Tätä voidaan pitkälle tutkia alkiodiagnostiikalla.

Alkion kiinnittyminen kohtuun tapahtuu niin että alkio tunketuu kohdun solujen sisään osittain jolloin tapahtuu ketjureagtiota alkion ja kohdun välillä molemmat erittävän hormooneja ja entsyymejä, joiden pitää toistensa kanssa tulla toimeen, että se kiinnittyminen tapahtuisi.

Kyllä tämä on jännittävää! Onko ketään muuta yhtä neuroottista kuin minä?

Vierailija
76/138 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään sitten me pinoa pystyssa!

Meillä ei myöskään mitään ihmeellisiä vappusuunnitelmia, grillausta ja rauhallista oleilua.

Tänään kävin ensimmäisen hölkkälenkin kahden viikon tauon jälkeen.

Meni kyllä osittain kävelyksi, kun sykeraja tuli koko ajan vastaan.

Mutta parempi ottaakin rauhallisesti näin aluksi.

Kiva, kun olit etsinyt aiheesta tietoa, voi kun pystyisi jostain katsomaan, että onko esim. jakautuminen jatkunut.

Mutta ei kait meidän auta muu kuin odottaa kaksi viikkoa.

Näin muuten viime yönä unta, että sain keskenmenon, kamala uni.

Niin se alitajunta työskentelee yölläkin..

Mutta nyt terassille aurinkoon!

Vierailija
77/138 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olimme tänään ensimmäisessä alkionsiirrossa. Yksi top-alkio laitettiin, ja pakkaseen saatiin kokonaista 13. (38 solua, joista 15 lähti hedelmöittymään.) Nyt turvottaa mahaa ja jännittää kamalasti. Vappua vietetään kotisohvalla loikoillen, välillä täällä tietokoneella. Miten ajan saisi kulumaan nopeammin, kaksi viikkoa on ihan kamala aika!

Vierailija
78/138 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs taitaa olla mullakin pp2 kun siirto oli perjantaina. Ihan hyvinhän tässä on sillai mennyt, että ajatukset ei ainakaan pyöri " kohdussa" , kun en vaan jaksa uskoa että nyt tärppäis. Vatsa on vieläkin arka ja ei kyllä lenkkeily onnnistu kun ei oikein kävelemään välillä pysty. Turvotusta on hieman, mutta ei hyperin vaaraa. Ainakaan lääkärin mielestä, että kai tästä nyt toipuessa menee useempi päivä. Ystävä pariskunnan luokse meinattiin lähteä vappua istumaan ja aattelimpa muutaman kuplivan siemaista. Sieltäpä kotiin sitten lepäämään. Ajattelin viettää ihan normaalia elämää tässä pari viikkoa. Ja hyvin on onnistunut tähän asti:)))

Vappua kaikille!!! Ja ihan oikeesti toivon paljon plussasäteitä tähän ketjuun vaikka alku onkin ollu kivikkoinen:)))

Vierailija
79/138 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo? siis kp 3. Alkio on joko siis lakannut jakaantumasta tai sitten ohittanut kriittisimman vaiheensa eli vaiheen kun alkio ei enää saa munasolussa olevasta energiasta voimaa kasvaa. Näin luin netistä... Alkion pitää kuulemma noin 16-solun jälkeen opetella tulemaan toimeen muuten kuin alkuravinnolla eli ilmeisesti kohdun avulla. 60 % munasoluista ei jaksa jakaantua enää pidemmälle (ovat viallisisa) :( surullista. Uskotaan nyt kuitenkin oikein vahvasti, että tässä porukassa on oikein jakautumiskykyisiä alkioita kaikilla ja plussia putkahtelee ennätysmäärä. Onhan meillä tuota epäonnea ollut tässä pinossa jo ihan riittävästi.

Missäs Ibiza muuten on?? Olet ollut aktiivinen palstalainen, mutta nyt susta ei ole kuulunut hetkeen mitään. Onko kaikki kunnossa??

Tulin juuri pihatöistä. Ihana ilma ainakin täällä päin Suomea. tarkoitus olis lähteä tässä piakkoin vappulounaalle :-)

Nyt sattuu mahaan aivan kuin menkat olis tulossa. Onkohan se huono vai hyvä merkki ;-)

Iloista vappupäivää kaikille! Kertokaahan ystävät rakkaat kuulumisia :-))

Vierailija
80/138 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki ovat? Toivoisin kovasti piinaseuraa :-)

Nyt on siis jo pp5 ilta. Kaikki hyvin. Olen yrittänyt olla ajattelematta koko ajan olenkohan raskaana vai en. No, aika hyvin olen mielestäni siinä onnistunutkin. Täytyy yrittää keksiä kaikkea muuta tekemistä. Kävin tänään ostamassa orvokkeja terassille ja pienen tuijan. Ihanaa päästä istuttamaan kukkia. Töissä on kiirettä koko ajan, joten olen ollut aivan naatti työpäivän päätteksi. Stressiä en ole tosin ottanut (olen siihen oikein nyt keskittynyt)...

Jonkinverran ollut menkkamaisia " kouristuksia" . Onkohan se sitten huono vai hyvä merkki vai merkki lainkaan. Rinnat ovat olleet KIPEÄT ja turpeat koko ajan, joten sitä ei merkkinä voi pitää. Taitaa olla muutenkin aivan turhaa merkkejä etsiä vielä...

Kirjoitelkaahan kuulumisia!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän