IVF/ICSI vko17
Minulla 0-ultra on maanantaina ja sitten saadaan tarkemmat ohjeet miten päästään juuri viikolle 17.
Löytyiskö mulle seuraa tälle viikolle?
kp 27/31, menkat tosin alkaa vuorokauden sisään luulisin
Kommentit (138)
Miten muiden piinailu sujuu?
Itse olen myös yrittänyt pitää ajatukset poissa koko asiasta.
Vointi alkaa olla ihan hyvä, lenkillä on käyty ja eilen jo jumpassa.
Hieman rennommin piti kyllä ottaa, mutta ihan hyvältä tuntui.
Ainoa ongelma on, kun rinnat on kipeät, niin hyppiminen tuntui.
Hieman mulla kyllä on ollut tänään menkkatuntemuksia, joten toiveet eivät ole kyllä kovin korkealla.
No, piina jatkuu, pp 5 taitaa olla menossa.
toivo78, siirto 28.4, kp 29, pp6
Ibiza79, siirto 27.4, kp 25/27-35, pp7
minerva72, siirto 28.4, pp6
Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 22, pp6
Oikku72, siirto 27.4, pp7
Kipinä2, siirto 30.4, pp4
Katariina77: Meille lääkäri ei antanut mitään prosentteja, mutta oli positiivinen.
Kipinä2: Tervetuloa mukaan!
Mulla on rinnat ollut arat pistosten aloittamiesta asti.
Testejä tuli viime viikolla kolme kappaletta kotiin tilattua!
Omanapa: Mulle iski taas hyperstimulaatio ja olin sairaalassa tiistaista tähän päivään. Oireena oli turvonnut arka vatsa ja suolen huono toiminta.
Vatsan turvotus alkaa helpottaa ja samalla myös olo. Sairaslomaa sain 14.5 asti vähintään! Verikokeet olivat tänään jo ihan hyvät valkuaisarvo matala käskettiin syödä esim. raejuustoo, jugurttia ym...
Luvan kotiin lähtöön sain lupaamalla olla tekemättä mitään ja palaamalla heti takaisin, jos olo huononee yhtään.
Seuraavat labrat maanataina ja torstaina lääkärissä käynti.
HCG:täkin olivat jo mittailleet eilen <2, tänään 2 ja toivottavasti nousemaan päin.
kp 25/27-35, pp7
Piinistelijät:
toivo78, siirto 28.4, kp 30, pp7
Ibiza79, siirto 27.4, kp 26/27-35, pp8
minerva72, siirto 28.4, pp7
Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 23, pp7
Oikku72, siirto 27.4, pp8
Kipinä2, siirto 30.4, pp5
Sairaalan rytmin mukaan heränneenä täällä palstalla. Viime yönä tarvi käydä pari kertaa vessassa, kun normaalisti en käy koskaan kesken unien.
Mites muilla???
Rauhallista elämää täällä vietetään. Yritän olla ajattelematta taukoamatta onkohan masussa elämää, mutta aika huonolla menestyksellä olen siinä toistaiseksi onnistunut.
Nyt kolmatta päivää on pistänyt (varsinkin liikkuessa) mahan oikealle puolelle navan alle. Lisäksi rinnat ovat sairaan kipeät. Luulenkohan vain, mutta aivan kuin ne kipeytyisivät koko ajan lisää. Väsynytkin olen. Aamulla oli heikko olo, päätä särki ja alavatsaa juili. No, kaikki tuo saattaa olla selitys jostain muusta. Sairaalareissun tuloksena hg laski lähelle 100, joten väsymykselle löytynee sieltä selitys. Rinnat kipeytyvät tod. lugejen vaikutuksesta. Viluttaa, mutta ehkä olen liian vähissä vaatteissa. Olen niin monta kertaa kuvitellut oireitani, että nyt ei enää oikein enää usko mihinkään. Nyt vasta elellään tosiaan pp 7, joten ei kait oireita vielä voisi edes olla???
Perjantaifiiliksillä tässä ollaan. Odotan viikonloppua innolla!! Ei mitään erityistyistä ole suunnitteilla. Ehkä oleilen täällä vauvapalstalla ;-))
Oireita löytyy täältä, mutta vääränlaisia.
Menkkatuntemukset jatkuvat ja pahenevat. Tunnen itseni jo sen verran hyvin, että tiedän pelin menetetyn.
Rinnat ei oikeastaan enään kipeät, vatsaa kivistää ja ensi viikolla alkaa varmasti vuoto.
Jalkoja särkee ja se on minulla se varma merkki, ollut aina.
Eivät osanneet lääkäritkään selittää, miksi jalkoja särkee, kait se liittyy jotenkin hormooneihin sitten.
Mutta ihanaa, teidän oireet kuulostavat lupaavilta.
Paljon peukutuksia!!
Itse valmistaudun jo henkisesti kesän jälkeiseen elämäni ensimmäiseen pasiin, mikäli selviää poloinen sulatuksesta..
en ole päässytkään nyt pariin päivään kirjoittelemaan tänne, mutta tänään onnisti. Oireista ei ole minullakaan hirveästi kerrottavaa. Rinnat on edelleen arat, mutta olivat kyllä jo ennen siirtoa. Menkkamaisia vihlaisuja on ollut aika ajoin eniten oli maanantai-torstai aikana, mutta tänään jo ollut ihan ilman kipuja. Vessaan on saanut herätä kylläkin joka yö, mikä on minulle uutta ja välillä on kylmä välillä kuuma.
Mutta enpä liputtele asian puolesta, on saanut ajatuksetkin pidettyä ihan muualla. Valmistaudun jatkamaan elämääni ilman onnistumista.
Pidän peukkuja teidän muiden puolesta:)))))
On pakko tulla kirjoittamaan tuntemuksia...on niin paha olla. Äsken heräsin päiväunilta ja mieli oli jo valmiiksi maassa. Olen niin väsynyt ja väsynyt. On ihan sellainen olo, että ei tästä tule mitään. Alavatsalla on menkkatuntemuksia. Aivan häpyluun tuntumassa painaa kokoajan, juuri niin kuin olis menkat tai alkais aivan just. En vain jotenkin voi uskoa, että pikkuinen olis lähtenyt kasvamaan massussa. Kenelle muulle tahansa niin kävis, mutta ei mulle.
Anteeksi tämä vuodatus, mutta en tiedä kenelle muulle tai minne voisin näitä ajatuksiani purkaa. Mieli on paha ja homma tuntuu epätoivoiselta. Johtuu ehkä siitä, että testasin huvikseni herkällä testillä ja tietysti se oli NEGA. Mitä muutakaan...
Naapuriin syntyy syksyllä pikkuinen ja kaikilla kavereilla on oma vaavi. Tuntuu, että olen kulmakunnan ainut, joka kuukaudesta toiseen aina vaan saman asian takia.
Toivotaan nyt jokatapauksessa tähän pinoon mahdollisimman paljon plussatuulia!! :-)) Toivottavasti en pahoittanut teidän mieltänne omalla valituksellani...
Piinistelijät:
toivo78, siirto 28.4, kp 31, pp8
Ibiza79, siirto 27.4, testi 12.5, kp 27/27-35, pp9
minerva72, siirto 28.4, pp8
Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 24, pp8
Oikku72, siirto 27.4, pp9
Kipinä2, siirto 30.4, pp6
Mä kyllä varmaan testaan ennen tota testipäivää. Mulla on kolme testiä tuolla laatikossa odottamassa.
Kaikki oireet laitan lugejen ja hyperin piikkiin...
Katariina: Sulla on lupaavasti oireita! Älä aikaisesta testistä välitä.
Minerva: Toivotaan nyt et sun oireet menis ohi ilman menkkoja!
Toivo: Sullakin on lupaavia oireita!
Mä olen koko tämän päivän odottanut, että milloin vuoto alkaa. Menkkamaisia tunemuksia on ollut koko ajan. Suoraan sanottuna olen heittänyt tänään pyyhkeen kehään. Lämmöt olivat aamupäivällä huolestuttavan alhaalla ja se on tietänyt aina vuotoa...Ihmettelen, että luget eivät pidä lämpöjä ylhäällä?? Toivon enemmän kuin mitään, että oma kropan tuntemus pettää nyt pahemman kerran. Niin kauan kun ei ole runsasta vuotoa on toivoa...
Millaisia tuntemuskia muilla? Onko tullut mitään mitä haluaisitte jakaa?
Mielelläni kuulisin miten kanssasisarten piina edistyy ;)
Toivotaan että menkkatuntemuksesi häipyvät!
Mulla on muuten melko normaali olo, paitsi on kuuma ja liikkuessa vihlaisee alavatsaan. Kuumuus tosin varmaan johtuu ulkolämpötiloista ja siitä et vaan kökin sisällä.
Mua alkaa jo tympäseen tää sisällä tekemättä mitään kökötys, joka kestää ainakin torstaihin asti.
Ibiza79:
Mulla on muuten melko normaali olo, paitsi on kuuma ja liikkuessa vihlaisee alavatsaan. Kuumuus tosin varmaan johtuu ulkolämpötiloista ja siitä et vaan kökin sisällä.
Mua alkaa jo tympäseen tää sisällä tekemättä mitään kökötys, joka kestää ainakin torstaihin asti.
Ibiza79:
Ibiza79:
mutta kun mieli on maassa niin ei sormetkaan toimi....täällä kanssa olen päivän odotellu vuodon alkamista. Ala vatsaa on koko päivän nippaillu ihan siihen malliin, että menkat ois alkamassa. Oikeestaan kivistää vasemmalle puolelle/keskelle...niin kuin aina ennen menkkoja. Mielialat on vaihdellu kyllä itkusta vihaan ja toisin päin. Kovin on raskas päivä henkisesti ollut. Mutta enpähän turhia toiveita pitänyt yllä niin ei se niin pahasti kirpaise. Vaan kirpaisee se silti vähän, kyllähän sitä miettii aina kaikenlaista. Muut oireet on pysyny ennallaan, eli vilun väreitä ja kuumuutta on aika ajoin, sekä väsymys on nyt iskenyt. Johtunee myös tästä keväästä, yleensä keväisin on väsymystä.
Parempaa mieltä odotellessa ja peukutuksia kaikille!!
Oli pakko tulla sanomaan teille hyvää yötä :-))
Tiedän Toivo mistä kirjoitat. Mulla on ollut myös raskas päivä. On tuntunut, että en viitsi edes puhua kenellekään mitään. En jaksaisi kuunnella mitään " kyllä se siitä juttuja" . En siis puhu mitään... Nyt illan mittaan menkkamaiset tuntemukset ovat kadonneet. Vihlaisut ovat enää jäljellä. Lämmöt ovat palanneet 37 pintaan, joten rauha maassa ainakin vielä.
Raskasta tämä on. Niin raskasta, että ei tiedä miten pettymyksen kestää. Itkettää jo valmiiksi mahdollinen ensi viikon pettymys. Nyt jännitän vaan koko ajan, että päästäänkö edes perjantaihin eli oikeaan testipäivään ennen kuin vuoto alkaa. Aikaisemmissa pinoissa on kyllä kirjoiteltu pienestä tuhruvuodosta, joten ei kait ihan pienestä saa säikähtää.
Tsemppiä meille kaikille. Tämä on raskasta. Kyllä on tullut monta kertaa mieleen, että miksi minä en saa haaveilla lapsesta, iloita raskaudesta jne., kun se on toisille itsestään selvyys. " Onneksi" minulla on teidät, jotka ehkä tiedätte mistä kirjoitan.
Mieli maassa täälläkin suunnalla. Minulla ei ole ollut oikeastaan mitään tuntemuksia ja se on pistänyt miettimään ettei tämä taaskaan onnistunut. Itkuherkkyys ja siivousintoilu on vaivannut tänään ja sehän on aina tiennyt menkkoja. Minä en tiedä miten kestän negan, kun olen tälläkin hetkellä kotona yksin miehen ulkomaan työn vuoksi. Se ei tuu kotiin vasta kun jotain kolmen viikon päästä. Kunnon kavereita, keneen voisi tukeutua, täällä uudella kotipaikkakunnalla minulla ei vielä ole. Kaiken lisäksi tässä on ollut muitakin vastoinkäymisiä. En kyllä kohta enää jaksa!!! ...itkun lisäksi silmät punaisena turvoksissa allergian vuoksi... huokaus...
So far so good...ei siis vieläkään vuotoa. Jotenkin sitä kuvittelee, että kun varovasti kävelee varpaisiltaan, niin josko se vuoto ei muistais tulla ;-) Aamulla asiat tuntuu parammalta. Iltaa kohti mieli mustuu, niin ainakin mulla.
Taitaa olla ihan tyypillistä tämä piina-ajan tuska ja itku, koska sitä ainakin tässä pinossa on ollut. Vai liekö niin että siitä tässä pinossa vaan keskustellaan...? Lähetän Oikulle oikein paljon voimia ja jaksamista. On varmasti vieläkin raskaampaa ottaa tulos vastaan yksin(jos se on nega). Ja sit jos on muutakin murhetta mielellä. Voimia, voimia!!
Jokainen meistä tietää miltä tuntuu pettyä hoito hoidon jälkeen, joten kova paikka se on meille kaikille. Ihmeellistä kyllä, aina sitä jotenkin jaksaa eteenpäin, vaikka tuntuukin, että ei enää jaksa. Tällä hetkellä ajatuskin epäonnistumisesta laittaa voimaan pahoin.
Toivottavasti tästä sunnuntaista tulee meille piinalaisille hieman parempi päivä eikä kurjuus nosta päätään tänä päivänä yhtä hanakasti kuin eilen...
Lopuksi oma napa: Ei oireita. Tällä hetkellä se tuntuu hyvältä, eilisten menkkatuntemusten jälkeen.
Aurinkoisia ajatuksia sunnuntaihin!!! :-)))
Piinistelijät:
toivo78, siirto 28.4, kp 31, pp9
Ibiza79, siirto 27.4, testi 12.5, kp 28/27-35, pp10
minerva72, siirto 28.4, pp9
Katariina77, siirto 28.4, testi 12.5, kp 24, pp9
Oikku72, siirto 27.4, pp10
Kipinä2, siirto 30.4, pp7
Mulla mieli pysynyt suht neutraalina. Kesäloma reissua suunnittelen, mutta kohteet paljolti kiinni tuloksesta.
Ootteko ajatellut malttaa viralliseen testipäivään vai testata jo etukäteen? Mua vähän kiehtois testailla jo tiistain aikoihin, kun on tuolla kaapissa kolme testiä odottamassa.
Näin taitaa olla meillä kaikilla, että mieliala vaihtelee.
Mulla alkoi tänään vielä selkäsärky eli sekin vain masentaa.
En muista milloin alkoi menkat edellisellä kerralla, kun oli luget käytössä, mutta muistelen että taisi olla tasan tarkkaan pp 14.
Tuhrua tuli jo pari päivää aikaisemmin.
Kyllä tämä piina-aika on henkisesti kyllä rankkaa, vaikein osuus koko hoidosta.
Testaamisesta vielä, sen verran pessimisti olen, että testiä ei ole edes hankittu, en halua katsoa enään koskaan sitä tyhjää ruutua.
Mutta, nautitaan ihanasta ilmasta, lähden kohta lenkilla, kunhan aamiainen hieman sulaa massussa.
Ollaan täällä vielä kuulolla, vaikkei pinoon ole tullut kirjoitettua. Tietoisesti olen jättänyt oireiden kuulostelun ja alkion jakaantumiset mahdollisimman vähiin, sillä liian innokkaita toiveita ja pettymyksiä on ollut aiemmissa yrityksissä jo liikaa. En myöskään ole enää niin addikti tälle palstalle kuten aiemmin, jolloin ramppasin täällä monta kertaa päivässä. Kyllä se piina kasvaa muutenkin ajan kuluessa ja testauksen lähetessä. No, tilasin mä netistä testit eli sen verran hermoilin.
Mulla on tässä hoidossa käytössä tukihoitona Yliopiston Apteekin valmistamat Progesteronipuikot, kun Lugesteroneja en uskalla käyttää pähkinäallergian vuoksi. YA on kai vasta viime aikoina alkanut valmistaa näitä eli jouduin vähän niinku testaajaksi. Ei nuo puikot mitään mukavia ole, kun tuntuu, että aina kun ne on sulaneet, tulee vetistä nestettä ulos kun nousee ylös eli on aina " pissat housuissa" . Olis ees " töhnää" niin ei olis niin kiire vessaan... Että tämmösiä mielenkiintosia kökköjuttuja täällä :)
Nyt kun ollaan antibioottien voimalla taltutettu angiina, niin aletaan taistella siitepölyoireita vastaan... mukavaa :(
Mutta onhan se ihanaa ku tulee kesä ja kärpäset!