IVF/ICSI vko17
Minulla 0-ultra on maanantaina ja sitten saadaan tarkemmat ohjeet miten päästään juuri viikolle 17.
Löytyiskö mulle seuraa tälle viikolle?
kp 27/31, menkat tosin alkaa vuorokauden sisään luulisin
Kommentit (138)
Taidamme lähes kaikki käydä huomenna ultrassa?
Ainakin kun noita päivämääriä katsoi.
Olo ihan hyvä, hieman turvoksissa alavatsa on.
Huomaa kyllä,että annostukset nostettiin 225:een.
Ikkunoita olen pessyt ja voimille otti, piti sitten levähtää kunnolla.
Ovathan kaikki nyt muistaneet juoda paljon?
Itselläni on vesikannu pöydällä, joten tulee paremmin seurattua juomista.
Tsemppiä kaikille huomiseen!!
T:Minerva
elikkäs tänään oli 3 ultra tässä hoidossa ja tilanne näytti miltä näytti:( Kohdun limakalvo oli todella hyvä 9 mm, mutta munarakkulat ovat vielä liian pieniä kuulemma. No nyt nostettiin annosta 225:een, joten toivotaan, että kasvattaisi munarakkuloita tapeeksi, parisen kymmentä rakkulaa näkyi ultassa noin 9-10 millisiä, joten vähän täällä arveluttaa päästäänkö punktioon... Maanantaina on uusi ultra ja katsellaan siellä tilanne uudelleen. Mites muilla meni ultra kellä nyt sattu tänään olemaan, eikös kuitenkin suurimmalla osalla:))
No mennään eteenpäin miten mennään!!
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , ultra 24.4, kp 16
Ibiza79, 12.4 Puregon 50iu/orgalutran, 23.4 Pregnyl 5000iu, Punktio 25.4, kp 12/27-35
minerva72, 12.4 Puregon 150iu, ultra 21.4
Kimberly@, 12.4 Puregon 150iu, labra 18.4, ultra 19.4, labra+ultra 21.4, kp 11
Katariina77, 15.4 Gonal-f 150iu, 20.4 jarru, ultra 21.4, kp 9
Oikku72, 13.4 Menopur 300iu, Suprecur, ultra 18.4, ultra 21.4
Omanapa: Molemmilla puolilla näkyi nyt kymmenkunta follikkelia eli yhteis saldo olis pari kymmentä. Kooltaan isoimmat oli 17mm. Pistely jatkuu vielä muutaman päivän pienellä annoksella ja Pregnyl sunnuntaina, tiistaina on sitten keräys.
Pistosannostusta jatketaan maanantaihin saakka annoksella 200.
Eivät olleet vielä tarpeeksi isoja, mutta punkioon päästään keskiviikkona.
Olipas lääkäri, ei sanonut monta munista oli kasvamassa, mumisi, että eivät vielä tarpeeksi isoja.
Kohdun limakalvosta ei sanaakaan.
Jatkoi vielä muminaa, kun olin pukeutumassa, niin kuin kuulisin sinne mitä sillä oli sanottavaa..
No, tätä lääkäriä en ole kuullut kenenkään kehuvan ja näin kun sattui omalle kohdalle, niin ei ihme..
No. lisäampulli puregonia on haettu ja kivaa kivaa, ilmaista oli, kun maksukatto on tältä vuodelta täynnä.
Luget piti maksaa itse, mutta pregnyt oli myös ilmainen.
Keskiviikkona viimeistään sitten lisäkuulumisia.
Terveisin Minerva
Suunnitelmat taas muuttuivat täysin. Estradioli hipoi tänään pilviä, ja Puregon sai loppua lyhyeen. Tänään välipäivä ja huomenna illa Pregnyl HYVIN pienellä annoksella. Saapa nähdä mihin tämä kaikki johtaa ja miten käy punktiossa..punktio siis maanantaina ja alkionsiirtoon ei vielä tiedä päästäänkö, koska hyperin riski on taas selvä. Masentavaa. Kunpa edes punktiosaalis olisi lupaava.
Tsemppiä kaikille teille!
Heippa tytöt! Täällä ollaan pitkästä aikaa :) Loma meni hyvin ja tuli tarpeeseen. Kävin aamulla ultrassa ja saalis oli iloinen ylläri. Oikealla noin 10 kpl 11-13 mm follikkelia ja vasemmalla neljä isompaa. Maanantaina on sitten irroitus ja keskiviikkona keräys. Selvisin tästä alkutaipaleesta yhdellä ultralla... Meille tehdään tod. näk. puoleen munasoluista icsi ja toiseen puoleen ivf.
Tsemppiä kaikille! Viikon päästä tämä on jo ohi :))
Uudemman kerran rakkaat ystävät!
Olen käynyt tsekkaamassa kuulumisianne täällä, vaikka en ole päässyt kirjoittamaan. Puhelinyhteys on niin samperin hidas, että en lähtenyt kirjoittemaan. Loma teki hyvää ja nyt on uusia voimia tsempata itseään ja muita :-)
Kävin siis eilen ultrassa. Oikealla puolella oli noin 10 kpl 10 -12 mm folikkelia ja vasemmalla 2 kpl 15 mm ja 2 kpl 12 mm follikkeleita. Limakalvo 8 mm. Ei nestekertymää. Kaikki oli siis vallan hyvin (etukäteen jännitti oireiden vähyys) ja perjantain ultra oli meille ainut joka tarvitaan ennen punktiota.
Keskiviikkona on siis punktiopäivä. Perjantaina siirto :-)) Koska selittämättömiä ollaan, meille tehdään puoliin munasoluista icsi. Hyvä niin!! Lääkäri arveli, että tuosta määrästä saataisiin noin 5-6 kpl munasoluja. Minusta se oli aika vähän?? Siis siihen nähden mitä siellä oli tulolla. Jos munasolu kasvaa noin 2 mm päivässä, ehtisi pienimmätkin jo 17-18 mm. No, ehkä lääkärillä on kokemuksen tuomaan tietoa...!?
Iloisella mielellä tässä mennään eteenpäin. Tänään ja huomenna vielä pistellään 150 yksikköä Gonalia ja jarrua siihen rinnalle. Maanantaina irroituspiikki.
Monena yönä olen tätä hoitoa käynyt alitajuisesti läpi. Viime yönä olin jo puntiossa ;) Ajatelkaan naiset, ensi viikolla samaan aikaan tämä on jo ohi. No, sitten vasta alkaa se jännääminen...
Tsemppiä kaikille!!!
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , ultra 24.4, kp 17
Ibiza79, 12.4 Puregon 50iu/orgalutran, 23.4 Pregnyl 5000iu, Punktio 25.4, siirto 27.4, kp 13/27-35
minerva72, 12.4 Puregon 200iu, punktio 26.4
Kimberly@, punktio 24.4, kp 12
Katariina77, 15.4 Gonal-f 150iu/20.4 jarru, pregnyl 24.4 punktio 26.4, siirto 28.4, kp 10
Eilen jäi kertomatta, että meille siirretään siirossa keskiviikkona kaksi alkiota. Mun piti sitä pyytääkkin, mutta ei tarvinnut kuin lääkäri itse niin ehdotti.
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , ultra 24.4, kp 18
Ibiza79, 12.4 Puregon 50iu/orgalutran, 23.4 Pregnyl 5000iu, Punktio 25.4, siirto 27.4, kp 14/27-35
minerva72, 12.4 Puregon 200iu, punktio 26.4
Kimberly@, punktio 24.4, kp 13
Katariina77, 15.4 Gonal-f 150iu/20.4 jarru, pregnyl 24.4 punktio 26.4, siirto 28.4, kp 11
Viime perjantain ultrassa näkyi peräti 6 rakkulaa aiemman 4 sijasta. Ei silti liian paljoa tulossa... Menopuria jatkettiin suurella annoksella lauantaihin asti. Tänään su olen pistänyt Pregnyliä 10 000 IU ja nuuskutan viimeiset Suprecurit. Punktio tiistaina ja sormet ristissä toivoen siirto torstaina. Kahta alkiota minullekin ehdotettiin jos niin paljon edes saadaan. Ei auta... eteenpäin on mentävä, meni miten meni. Kaikille onnea tulevaan toivottelen!
No nyt sitten ollaan hormoonit pistetty ja tänään on suuri irroituspäivä ;-)
kaikenkaikkiaan on kivulias ja vaivainen olo. Mahaa juilii kuin pahimmankin ovulaation aikana, kirkasta vuotoa lorottaa, rinnat ovat KIPEÄT, kuumeinen olo ja itkettää... siinä nuo tuntemukset lyhykäisyydessään. Positiivisella mielellä silti, jos se nyt tuon vuodatuksen jälkeen on edes uskottavaa ;-)
Tänään pistän irroituspiikin ja sit alan valmistautumaan henkisesti keskiviikon puntioon. Oikulla ja Ibizalla on puntio siis jo huomenna, TSEMPPIÄ!!! :-)) Tulkaahan sit kertomaan saalistanne tänne.
Miten muilla? Onko mahatuntemuksia? Millä fiiliskellä?
Ultrassa käyty ja tilannehan on nyt sellainen, että tänään vielä piikitellään gona-f:ää ja huomenna irroituspiikki (pregnyl 5000iu) ja torstaina punkito ja jo perjantaina siirto. Että näin nyt menään. Munarakkuloita on noin 20, mutta eivät vieläkään ole kasvaneet tarpeeksi isoksi. Eipähän tässä nyt jaksa enää uskoa, että plussa tulisi tässä hoidossa, ei tuo elimistö niin mukavasti toimi. No kohdun limakalvo oli todella hyvä 12 mm. Muuten olo ihan jees, kirkasta vuotoa mullakin lorottaa ja rinnat vähän aristaa. Painon tunne alavatsassta ja turvottaa. Ei sen kummempaa.
Tsemppiä kaikille! Tulkaahan kertomaan kuulumisia!!
Aurinkoisin terveisin Toivo:))
Katariinan kanssa ollaan samassa aikataulussa, irroituspiikki tänään klo 23. Pitää yrittää jaksaa sitten valvoa, olen kovin iltauninen.
Oireesi kuulostivat kovin tutuilta, samalta alkaa tuntua.
Selkää minulla eniten pakottaa ja turvotustakin on.
Kovasti olen yrittänyt muistaa juoda.
Mahallaan ei nukkuminen enään onnistu ja tuo irroituspiikki tekee minulla ainakin mahan pistoskohdasta pariksi päiväksi tosi araksi.
Koitanpa tällä kertaa saada tuon pregnylin kaulan rikottua ilman haavaa. Taidan suosiolla laittaa hanskat käteen..
Punktiokuulumisia odotellen ja tsemppiä
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , pregnyl 25.4, punktio 27.4, siirto 28.4, kp 19
Ibiza79, Punktio 25.4, siirto 27.4, kp 15/27-35
minerva72, punktio 26.4, siirto 28.4
Kimberly@, punktio 24.4, kp 14
Katariina77, punktio 26.4, siirto 28.4, kp 12
Oikku72, punktio 25.4, siirto 27.4
Täälläkin mahassa painontunnetta ja rinnat tosi arkana. Muuten kaikki ok.
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , pregnyl 25.4, punktio 27.4, siirto 28.4, kp 20
Ibiza79, Punktio 25.4, siirto 27.4, kp 16/27-35
Kimberly@, punktio 24.4, kp 15
Katariina77, punktio 26.4, siirto 28.4, kp 13
Oikku72, punktio 25.4, siirto 27.4
Punktio oli taas vaikea vasemmalla todella huono näkyvyys. Munasoluja saatiin 25, mutta hyperstimulaation vaara on suuri. Nyt vaan lepoa ja paljon juomaa.
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 225iu , punktio 27.4, siirto 28.4, kp 21
Ibiza79, siirto 27.4, kp 17/27-35
Kimberly@, punktio 24.4, kp 16
Katariina77, siirto 28.4, kp 14
Oikku72, siirto 27.4
Kimberly@: Olitko jo siirrossa?
Kohta meillä on kaikilla salamatkustaja katsastamassa makuuvaunuaa. Toivottavasti kaikki haluaisivat jäädä matkalle noin 40 viikoksi.
Tänne kuuluu vähän huonoa..anteeksi tämä hiljaisuus mutta pettymys on ollut valtava, eikä oikein ole jaksanut täällä hengailla. Eli maanantaina oli punktio, ihan ok meni eikä odotuksista huolimatta (endo siis taustalla) ollut mitenkään erityisen kivulias. Saalis oli huimat 27 munista. Mutta koska perjantaina estradioli oli korkea ja saalis noin iso, lääkäri päätti, ettei tuoresiirtoa tehdä ollenkaan. maanantain ja tiistain olen masentunut sängyssä. Viime yöstä alkaen lisäksi vatsa turpoaa yhä enemmän ja alkaa olla vähän raskasta hengittää. Huomenna aamulla labroille ja ultraan. Toivottavasti ei tule vapuksi sairaalareissua..
Nyyh! mutta tänään ensimmäinen hyvä uutinen hoitajalta, eli pakastuskelpoisia alkioita saatiin huikeat 14 kappaletta ja kaikki on nyt pakkasessa, pareittain pakastettuna. Huono asia on se, että siirtoon päästään vasta lomien jälkeen eli monet kipeät kuukautiset välissä.
Mutta tsemppiä teille kaikille tähän rankkaan hoitoon ja toivottavasti mahdollisimman moni saisi toivotun tuloksen!
Punktio ohi ja varsin kivuttomasti meni.
9 munasolua löytyi eli ihan hyvä tulos. Oli muutama pienempikin ehtinyt kasvaa..
Olo on hieman huono nyt, hieman pahoinvointia.
Nukuin pari tuntia ja nyt yritin sitten syödä jotain, kun ei aikaisemmin maistunut.
Pinattikeitto meni ainakin hyvin alas eli jospa tästä vointi vielä kohenee.
Huomenna kuulen, miten kävi, hedelmöittyiko yhtään eli jännitys jatkuu.
Siirto olisi sitten perjantaina.
Ja Kimberlyllä lohtuhali, kyllä lääkärit tietää, miten kannattaa toimia.
Aika menee tosi nopeaa ja kyllä sinullakin on siirto edessä yllättävänkin nopeasti.
Ja saalishan oli mahtava!
Kimberly@: Voi harmi, kun et päässyt tuoresiirtoon, mutta hyvän saaliin sait pakkaseen. Toivotaan, että sitten PAS:sta saat sen parhaan alkion josta saat nyytin.
Piinailulista:
toivo78, 12.4 Gonal-f 112,5iu , ultra 18.4, ultra 21.4, kp 15
Ibiza79, 12.4 Puregon 200iu/orgalutran, ultra/lääkäri 21.4, kp 11/27-35
minerva72, 12.4 Puregon 150iu, ultra 21.4
Kimberly@, 12.4 Puregon 150iu, labra 18.4, ultra 19.4, labra+ultra 21.4, kp 10
Katariina77, 15.4 Gonal-f 150iu, 20.4 jarru, ultra 21.4, kp 8
Oikku72, 13.4 Menopur 300iu, Suprecur, ultra 18.4, ultra
Omanapa: Tänään pistän illalla sitten Puregonin lisäksi orgalutrania jarruksi. Vatsa on hieman turvonnut ja silloin tällöin vihlaisee munasarjoissa.