Valkoposkihanhen raukkamainen ja järkyttävä murha
Mietin tässä sitä, että kuinkahan moni ylipäätään erottaa kanadanhanhen ja valkoposkihanhen toisistaan? Iltalehden uutisessakin oli (ja on varmaan vieläkin) kanadanhanhen kuva. Silläkin on poskessa valkoista. Samalla tavalla luulisin, että laulurastaita ja punakylkirastaita tapetaan räkättirastaina. Parempi olla tappamatta yhtään mitään, kuulkaa.
Kommentit (770)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut niin paha video mitä täällä oli puhuttu. Ihme että noin harmitonta edes noteerattiin millään tavalla. Ja tuollaisen videon takia toiset ihmiset toivovat tuolle golfmiehelle samanlaista kuolemaa tai pahempaa! Kyllä on suhteellisuudentaju mennyt kokonaan ja tuo someraivo aivan järjetöntä touhua.
Jos hanhen kohtalo videolla oli harmitonta, niin miksei saisi toivoa kys. miehelle samanlaista harmitonta tapahtumaketjua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri videon ensimmäistä kertaa. Ei voi kuin ihmetellä, että täällä ihmiset ovat nostaneet mekkalan tuosta "naurusta", joka muuten selvästi tuli kameran toiselta puolelta, kuvaajalta, ja se naurahduskin oli uloshengittämiseen verrattava ääni. Kyllä minuakin olisi naurattanut kun ne kaksi jalkaa jaa siihen sätkimään, olihan se aika huvittavan näköistä.
Normaalia ihmistä ei kyllä millään tavalla naurata tai edes hymyilytä eläimen kuolema.
Tuossa se "nauraja" olikin kuvaaja aivan selvästi, ja silti täällä on leimattu tuo golffari naurajaksi. Eli tahallaan ollaan yritetty mustamaalata hänestä pahempaa kuin oli. Golffaaja tuskin oli vastuussa kameramiehen reaktiosta. Mies näytti itse lippiksen takana rauhalliselta lopetettuaan eläimen.
Muistathan itse olla astumatta yhdenkään ötökän päälle missään tilanteessa, jotta pysyisit "normaalina".
Viittasinkin tässä aiempaan vastaajaan, jonka mielestä hanhen kuolema oli huvittavan näköistä.
Huvittuminen on eri asia kuin hymyily tai nauru. Huvittaa voi vaikka millainen asia ja silti ihminen voi olla normaali. Kuka sinä olet sanomaan mitään ihmisen normaaliudesta? Sano nyt vielä että on psykopaatti ja sadisti pahimmasta päästä, kun päättömän linnun liikkuvat jalat huvittavat.
Se oli vain lintu, ja kuolema oli nopea. Tuo lintu ei tarjonnut tälle yhteiskunnalle yhtään mitään muuta kuin niitä vihreitä nokareita, jonka tarttumista kengänpohjiin ja hurmaavaa tuoksua niin kovin rakastit.
Get ovet it. Lintuja kuolee tälläkin hetkellä satoja ellei tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut niin paha video mitä täällä oli puhuttu. Ihme että noin harmitonta edes noteerattiin millään tavalla. Ja tuollaisen videon takia toiset ihmiset toivovat tuolle golfmiehelle samanlaista kuolemaa tai pahempaa! Kyllä on suhteellisuudentaju mennyt kokonaan ja tuo someraivo aivan järjetöntä touhua.
Jos hanhen kohtalo videolla oli harmitonta, niin miksei saisi toivoa kys. miehelle samanlaista harmitonta tapahtumaketjua?
Siksi koska tuolla miehellä on väliä muille ihmisille, firmalleen ja tälle yhteiskunnalle. Se, että edes vertaat hanhen ja ihmisen kuolemaa, kertoo kuinka häiriintynyt olet ja vieraantunut todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sairas paska tuo mies on, ja niin ovat kaikki muutkin samasta joukosta.
Toivottavasti työnantajakin vähän arvioi tyypin soveltuvuutta johtotehtäviin, jos hän sellaisissa on. Hyi helvetti. Ihan tarkoituksellista ja suunniteltua toimintaa.
Kylmä faktahan on se että siitä sinä et voi tietää paljon mitään. Omaan silmääni tuo näytti siltä, että lintu oli shokissa maassa loukkaannuttuaan aiemmasta, tahattomasta iskusta ja nyt sitten joku oli saanut kuningasidean kuvata eläimen päästämisen kivuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti työnantajakin vähän arvioi tyypin soveltuvuutta johtotehtäviin, jos hän sellaisissa on. Hyi helvetti. Ihan tarkoituksellista ja suunniteltua toimintaa.
Kylmä faktahan on se että siitä sinä et voi tietää paljon mitään. Omaan silmääni tuo näytti siltä, että lintu oli shokissa maassa loukkaannuttuaan aiemmasta, tahattomasta iskusta ja nyt sitten joku oli saanut kuningasidean kuvata eläimen päästämisen kivuistaan.
Tämä! Enempää en itsekään tätä tapausta kommentoi, koska en voi tietää, mitä on oikeasti kaiken kaikkiaan tapahtunut (kuten ei kukaan muukaan, joka ei ole itse ollut paikan päällä). Olen jo ajat sitten oppinut suhtautumaan kriittisesti lehdissä kirjoitettuihin uutisointeihin, ja niiden perusteella en lähtisi ketään tuomitsemaan tietämättä tarkkoja faktoja.
Katsokaa se video. Mies mestaa linnun, jota ylempänä luulee olevansa. Kaikki huvin vuoksi. Sitten selitellään.
Painostakaa golf-liittoa ja tuota seuraa, että blokkaa miehen listoiltaan. Tein sen jo itse.
Kokoomuslaiset asialla varmasti. Samat tyypit jotka myrkyttävät alaisiaan ja selittelevät että ihmisoikeudet pitää ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Enempää en itsekään tätä tapausta kommentoi, koska en voi tietää, mitä on oikeasti kaiken kaikkiaan tapahtunut (kuten ei kukaan muukaan, joka ei ole itse ollut paikan päällä). Olen jo ajat sitten oppinut suhtautumaan kriittisesti lehdissä kirjoitettuihin uutisointeihin, ja niiden perusteella en lähtisi ketään tuomitsemaan tietämättä tarkkoja faktoja.
Itse olen jo ajat sitten oppinut suhtautumaan kriittisesti syyttömyyttään vakuuttelevien ihmisten ontuviin hätävalheisiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa se video. Mies mestaa linnun, jota ylempänä luulee olevansa. Kaikki huvin vuoksi. Sitten selitellään.
Painostakaa golf-liittoa ja tuota seuraa, että blokkaa miehen listoiltaan. Tein sen jo itse.
Hän on saanu pelikiellon ainakin sille kentällä missä linnun tappoi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miehen työyhteyksistä. Yhteistyö loppui tähän.
Respect!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tuolla miehellä on väliä muille ihmisille, firmalleen ja tälle yhteiskunnalle. Se, että edes vertaat hanhen ja ihmisen kuolemaa, kertoo kuinka häiriintynyt olet ja vieraantunut todellisuudesta.
Noin empatiakyvytön eläinrääkkääjä ei kyllä ole merkittävä tai korvaamaton yhteiskunnalle. Ennemminkin potentiaalisesti vaarallinen.
Toimin 8 vuotta 90-luvulla poliisin rikostutkintaosastolla, siellä oppii tunnistamaan aika hyvin hätävalheet, sekä tämän videon nähtyäni olen enemmän kuin varma miehen syyllisyydestä.
Näitä sadisteja on olemassa paljon enemmän kuin uskottekaan, se ei vähennä tämän teon vääryyttä millään tavalla tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo ajat sitten oppinut suhtautumaan kriittisesti syyttömyyttään vakuuttelevien ihmisten ontuviin hätävalheisiin. :)
Tämäkin! Olen siis tuon edellisen "Tämä" -kommentin kirjoittanut. Ihan yhtä kriittisesti pitää suhtautua niihin hätävalheisiin kuin median julkaisuihinkin. Kukaanhan meistä ei voi oikeasti tietää mikä on totuus. En myöskään puolustele millään lailla tuota hanhen teurastajaa, mutta en voi myöskään tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktoja:
-Mies lyö rauhoitetun linnun pään golf-mailalla paskaksi.
-Mies on väittänyt linnun olleen vahingoittunut. Hän väitti linnun sieraimista valuneen verta ja sen ollessa menettämässä tajuntaansa. Videon linnun sieraimissa ei kuitenkaan näy lainkaan verta ja lintu on täysin tajuissaan. Lintu ei näytä videolla mitenkään vahingoittuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D Menee joillakin perustelut vähän ristiriitaisiksi kieltämättä. Hanhen tapauksessa kuoliaaksi nuijiminen on harmitonta, mutta jos toivoo eläinrääkkääjälle seurauksia, niin se onkin raakalaismaista someraivoa.
Ei ihme että ihmisiä kusetetaan mennen tullen kun noinkin paskat hätävalheet uppoavat joihinkiin hölmöläisiin :D
No, vieläkö someraivo jonkun elukan takia on voimissaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktoja:
-Mies lyö rauhoitetun linnun pään golf-mailalla paskaksi.
-Mies on väittänyt linnun olleen vahingoittunut. Hän väitti linnun sieraimista valuneen verta ja sen ollessa menettämässä tajuntaansa. Videon linnun sieraimissa ei kuitenkaan näy lainkaan verta ja lintu on täysin tajuissaan. Lintu ei näytä videolla mitenkään vahingoittuneelta.
Niin juuri, median kertomia "faktoja".
Vierailija kirjoitti:
No, vieläkö someraivo jonkun elukan takia on voimissaan? :)
”Jonkun elukan”. Kysytään nyt hieman naiivisti, että mikä sinusta tekee paremman kuin ”joku elukka”?
Viittasinkin tässä aiempaan vastaajaan, jonka mielestä hanhen kuolema oli huvittavan näköistä.