Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-Teeman läski-ilta!

Vierailija
28.09.2017 |

Kohta se alkaa!

Kommentit (718)

Vierailija
101/718 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm... itse olen lihava siksi, että saan näitä ns ahmimiskohtauksia. En silti pidä sitä minään syömishäiriönä koska teen sitä siksi, että ruoka on hyvää ja syöminen kivaa - saan siitä mielihyvää ja minusta on mukava olla täynnä

painoa 85 ja pituutta 170

Vierailija
102/718 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavaa naista haukutaan 3 kertaa päivässä läskiksi.

Lihava mies on sitä mieltä ettei hänelle koskaan huomauteltu lihavuudesta.

Tasa-arvoinen Suomi?

Totuus: Kumpaakin haukutaan yhtä paljon, mutta mies ei kehtaa edes myöntää asiaa, koska hänen tulee kestää. Nainen voi puolestaan liioitella, uhriutua ja syytellä muita ja se on täysin hyväksyttävää. Tasa-arvoinen Suomi?

Painu sinne laudalle jo takaisin, trolli. Tylsiä juttuja, keksikää jo jotain uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/718 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa pitää aktiivisesti ylläpitää syömällä ja syömällä.

Vierailija
104/718 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen on helppoa. Jos rääkkää itseään syömättömyydellä ja valtavalla määrällä liikuntaa, laihtuu. Aivan joka ikinen. Ongelma ei kuitenkaan useinkaan ole pelkästään laihtuminen vaan myös alhaisemman painon pitäminen. Se on vaikeaa, jos elintavat perustuvat pakkoon ja rääkkäämiseen eikä elämäntapamuutos voi siksi mitenkään muodostua pysyväksi. Suurin ongelma onkin kestämätön tapa laihduttaa. Itse laihduin 15 kiloa loman aikana syömällä vain 500 kcal päivässä. Kaverit kehuivat paljon uutta ulkomuotoa, mutta pahoin pelkään kilojen tulevan takaisin. Kun arki taas alkaa, ruokarytmi muuttuu epäsäännölliseksi ja on pakko syödä yli 500 kcal tai pyörtyy töissä. Kilot tulevat luultavasti moninkertaisina takaisin, vaikka söisin 1200 cal päivässä. Kolmivuorotyö on lihavuuden riskitekijä. Aineenvaihdunnan sekoittaminen toistuvilla jojo-lauhtumisilla on myös riskitekijä -tällaiset ovat kaikkein lihavimpia. Epäsäännöllinen elämänrytmi aiheuttaa lisäksi järkyttävän nälän tunteen, jota tyydytetään illalla. Rääkkäämistä laihdutusmetodina käyttävät saavat lopulta syömishäiriön -joko ahmivat tai ovat anorektisia.

Ja itse kyllä lisäisi sen, että nämä dieetit sekoittaa kroppaa aika tehokkaasti ja tuollaisen rääkkäämisen jälkeen on vaikea saada keho ja ruuansulatus palaamaan sellaiseksi mitä se ennen dieettiä oli, tai siis se vaatii aikaa että se palautuu.

Vierailija
105/718 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus vaikuttaa myös. On aika eri asia syödä 1200 kcal päivässä, joS on 176 cm kuin jos on 152 cm.

Vierailija
106/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä keskusteltavaa on lihavuudessa?

Jotkut on lihavia, toiset ei. Jotkut pysyy helpommin laihana, toiset ei. Lihavuus on terveysriski, mutta jotkut voi olla silti hyvinki pitkäikäisiä, kuten tupakoitsijatkin. Jokainen ihminen on arvokas, oli lihava tai ei. Moni ei pidä lihavuutta kauniina, mutta toisinkin ajattelevia on. Makuasia se on.

Mutta mitä keskusteltavaa tässä edes on?

Kansanterveys. Yhteiset verovarat, jotka kuluu itseaiheutetun diabeteksen ja verenpaineen ja nivelvaivojen hoitoon.

Ja älkää nyt viitsikö taas älähtää, että mun diabetes on perinnöllinen ym. Mä en nyt puhu sinusta enkä kenestäkään yksilönä vaan väestötasolla. Ylipainosta johtuvat kustannukset on ihan hirveät, olisko niillekin rahoille muuta käyttöä.

Nuorissa on tulevaisuus... Ovat jo ymmärtäneet että humalajuominen on idioottimaista. Ehkä joskus tulee muotiin huolehtia fyysisestä ja psyykkisestä kunnosta ja olla normaalipainoinen.

Vierailija
107/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Jutta ja Bull eivät olleet ohjelmassa, nyt sentään joitain oikeitakin asiantuntijoita kuultiin.

Jutan neuvoilla ja Jutan valmennuksissa on tuhannet ihmiset pudottaneet painoaan. Itse opin oikean ruokailurytmin ja olen muuttanut elintapoja, vaikka alunperin ostin kurssin, että saisin nyt edes 10 kg pois.

Vierailija
108/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsevasti ei suhtauduttu tähän asiaan, vaikka niin luulin etukäteen. Että tulee sapiskaa. Ehkä se johtui näistä kahdesta kehotietoisesta henkilöstä, jotka hallitsivat keskustelua. Pääpointti oli ymmärtääkseni, että jokainen laihtuu omalla tavallaan. Enää pitäisi keksiä lääkkeet omaan hiilarihimoon.

Vierailija
109/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsevasti ei suhtauduttu tähän asiaan, vaikka niin luulin etukäteen. Että tulee sapiskaa. Ehkä se johtui näistä kahdesta kehotietoisesta henkilöstä, jotka hallitsivat keskustelua. Pääpointti oli ymmärtääkseni, että jokainen laihtuu omalla tavallaan. Enää pitäisi keksiä lääkkeet omaan hiilarihimoon.

Ei tarvitse keksiä, se on keksitty jo.

Vierailija
110/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli katsottua osa keskusteluista. On aika selvää, että pitää puhua elämänhallinnasta eikä painonhallinnasta jos halutaan normaalipainoon.

Sekin lienee selviö, että ns ikuiset laihduttajat eivät laihdu muuten kuin lihavuusleikkauksen jälkeen. Ja suomessa tehdään ko leikkauksia tosi vähän verrattuna muihin pohjoismaihin.

Ei se lihavuusleikkauskaan ole tae, että laihtuu pysyvästi. Tuttavamies kävi leikkauksessa, aluksi laihtui joku 20 kg. Kun mitään intoa ei ollut syödä järkevästi, niin on taas samoissa mitoissa (vähintään) mitä ennen leikkausta.

Vierailija
111/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän Riitta Väisänen on edelleen tällaisissa ohjelmissa muistelemassa menneitä missiaikojen painoa ja voivottelemassa liikakilojaan? On sen ikäinen, että antaisi olla ja nauttisi elämästä nykyisillä ehdoilla. Ei koko elämää kannata surra menetettyä vyötäröä. Arto Nybergin ohjelmaan tuli vieraaksi, että kamera ei näyttänyt sisääntuloa vaikka onkin suora lähetys.Turhamaista ellei diivailua.

Vierailija
112/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavaa naista haukutaan 3 kertaa päivässä läskiksi.

Lihava mies on sitä mieltä ettei hänelle koskaan huomauteltu lihavuudesta.

Tasa-arvoinen Suomi?

Mulle on huomautettu lievästä ylipainostani tasan kerran ja siitäkin on jo ainakin 10 vuotta, kun yks humalainen mies sanoi "kyllä mä susta vaimon ottaisin, jos olisit laihempi". No ei saanut noilla puheilla mua salille jumppaamaan.

Vierailija
113/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan kun joku lihava selittää olevansa juuri tyytyväinen itseensä ja oloonsa. Sama kun joku syöpäpotilas selittäisi ettei edes halua parantua, näin on hyvä! Mielenterveysongelmia jos näin on.

Vierailija
114/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sanaakaan kun joku lihava selittää olevansa juuri tyytyväinen itseensä ja oloonsa. Sama kun joku syöpäpotilas selittäisi ettei edes halua parantua, näin on hyvä! Mielenterveysongelmia jos näin on.

Tuossa iässä vielä jaksaa kantaa kilonsa paremmin, kuin näin yli viisikymppisenä. Tietää jo kantapään kautta, että liikakilot ON taakka.

Vierailija
115/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pinkkihiuksinen toimittajanainen puhui paljon, mutta jäi epäselväksi onko hän siis tyytyväinen kehoonsa nyt. Vai oliko ongelma ilkeät kommentit painosta. Meni jotenkin ohi. Tämä toinen lakupuseroinen kai halusi muutosta, mutta oli kyllä ihme jaarittelua. Professori-Kirsin, Patrik Borgin ja erikoislääkärimiehen pointit tuli selviksi.

Vierailija
116/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä. Pitää kai mennä jollekin asiantuntijalle. Joka tapauksessa nyt lähden syömään karjalanpiirakoita Edamin kanssa. Paheina liikaa leipää, karkkia, suklaata. Auttaako kromin popsiminen?

Vierailija
117/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä. Pitää kai mennä jollekin asiantuntijalle. Joka tapauksessa nyt lähden syömään karjalanpiirakoita Edamin kanssa. Paheina liikaa leipää, karkkia, suklaata. Auttaako kromin popsiminen?

Ei auta.

Vierailija
118/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keinona on leikata ruokavaliosta sokerit ja turhat hiilihydraatit pois. Parisen viikkoa menee kropan totutellessa, mutta sitten helpottaa!

Vierailija
119/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta.

Se on kiva, että tältä palstalta saa neuvoja ja vinkkejä. Ymmärrän yskän, ilmaiseksi ei mitään saa. Pitää mennä asiantuntijalle.

Vierailija
120/718 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aika järkyttynyt tästä ohjelmasta. Lääkäri sanoo, ettei hän halua puuttua tupakointiin, päihteidenkäyttöön tai ylipainoon? Mitä varten lääkärit sitten ovat, jos eivät asiakkaidensa terveydentilaan ja terveyden ylläpitoon saa puuttua? Jos joku todella ylipainoinen tulee valittelemaan, että polviin sattuu kävely, en yllä pesemään itseäni, en mahdu huvipuistolaitteisiin, niin mitä tuollainen lääkäri sitten voi tehdä? Lähettää polvileikkaukseen? Ostaa jatkettavia pesuvälineitä? Aloittaa kansalaisaloitteen huvipuistolaitteiden turvakaarien suurentamisesta?

Miksi ilmiselvään asiaan ei saa terveydenhuollon ammattilaisena puuttua? Toki on eri asia puuttua tökerösti (kylläpäs sinä olet lihava, huh huh) tai puuttua väärässä tilanteessa (leikannut sirkkelillä sormeen, ja aletaankin hoitamaan ylipainoa), mutta helvetti sentään jos ei enää edes lääkärit saa ylipainoon puuttua! Mitäs sitä syntymättömien lasten terveydestä, ei saa sanoa äidille painosta ettei sille vaan tule paha mieli!

Aika käsittämätöntä uhriutumista ja selittelyä lähes kaikilta, se paljon laihtunut nuori mies oli ainoa, jolla oli jotain järkevää sanottavaa. Patrik Borgillakin oli hyviä pointteja, mutta olen aina ajatellut häntä ns. "höperöproffana", ajattelen hänen puhuvan niitä asioita, joita haluaa ihmisten kuulevan.

Ei laihdutuksen tarvitse olla helppoa! Miksi kaikki pitäisi olla kivaa ja helppoa? Eihän syöpähoidotkaan ole kivoja ja mukavia, mutta silti niissä käydään, koska lopputuloksena toivoo tulevansa terveemmäksi. Saara Sarvas oli jotenkin niin katkeran oloinen ja tavallaan luovuttanut, ja täytyy sanoa että aika pahan näköinen. Pieni pyöreys kaunistaa monia, mutta tuo määrä ylipainoa vanhentaa selvästi jo ulkonäköä ja "tätiyttää".

Olen itse siis lievästi ylipainoinen (80/167), enkä kyllä ottaisi itseeni, jos lääkäri kysyisi painostani. Tosi kauhistuneet fiilikset jäi tästä, ei ihme että ylipainoisten määrä vaan kasvaa.

Ketju on lukittu.