Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-Teeman läski-ilta!

Vierailija
28.09.2017 |

Kohta se alkaa!

Kommentit (718)

Vierailija
661/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee tuohon "lihavat on ite syöny ittensä lihavaksi joten saa maksaakin itte" --> jos otetaan huomioon, kuinka paljon ylipainoisuutta Suomessa on, asiaan tulisi nimenomaan suhtautua yhteiskunnallisesti ja vaikuttaa suuriin joukkoihin mieluummin kuin jättää ongelma lähinnä yksilöiden omalle vastuulle ja maksaa tämä kalliina korjausoperaatioina jälkijättöisesti. Ennaltaehkäisy on nimenomaan taikasana, joten yhteiskunnallinen satsaus juuri tähän on paljon parempi ratkaisu.

Näinhän se menee, mutta jotta yhteiskunnan toimet osuvat oikeaan, pitää todelliset merkittävät tekijät löytää. Ruokateollisuus on todennäköisesti se pahin tekijä, joka toimii täysin vastuuttomasti ja pyrkii vain sekoittamaan tutkimuksilla ja muulla vaikututtamisella todellisuutta. Hyvä esimerkki on CocaCola: se lisää diureetiksi kofeiinia, janon lisäämiseksi suoloja ja peittää maun sokereilla. Juomalla CocaColaa tulet aina vain janoisemmaksi samalla lihoen. En ole nähnyt ainoatakaan virkamiestä saati poliitikkoa, joka nousee barrikadeille CocaColan aiheuttamista sairauksista, mutta lihavaa lasta kyllä syyllistetään.

Aina on jossain muualla syy. Mikähän lie minun syyni sitten että pystyn kontrolloimaan niin cokiksen juontiani tai karkin syömistä. Voisko olla että ei maailmassa tarvitse alkaa mitään rajoittaa vaan läskit ottaa itse itsestään vastuun eikä osta litratolkulla sitä sokericokista?

Neurootikot osaavat rajoittaa vaikka mitä. Tässä ydinsanoma on se, että JOS lihavuus on yhteiskunnassa ongelma, MIKSI poliitikot/viranomaiset/lääkärit eivät puutu TODELLISIIN syihin, eli SAIRASTUTTAVAAN RUOKATEOLLISUUTEEN? Se, että juuri SINÄ et ole lihava tai osaat kontrolloida tekemiäsi on täysin merkityksetön seikka. Mikään ei takaa sitä, että sinä olet muutaman vuoden päästä lihava vaikka miten luulet hallitsevasi syömisesi. Vastaavasti nykyiset lihavat eivät ole tahtoneet lihoa lihavaksi.

Jep jep.

Eli normaalipainoinen joka ei ole antanut itselleen lupaa mässäillä holtittomasti ja osaa rajoittaa kalorinsaantiaan onkin nyt neurootikko?

Vierailija
662/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi professori Aila Rissasta ei oltu otettu YLEn keskusteluun mukaan?

Hän vahvistaa IS:ssa kiistattoman tutkimustiedon, jonka mukaan terve lihava on vain myytti. Hyvä kunto ei kumoakaan lihavuuden haittoja. Kaikki sairaudet, lukuunottamatta osteoporoosia, liittyvät hyvin vahvasti lihavuuteen.

https://www.is.fi/terveys/art-2000005392062.html

Tämän jälkeen se "lihava ja onnellinen" -tematiikka näyttäytyy kieltämättä vähän eri valossa. "Lihava ja itsepetoksessaan onnellinen"?

En oikein nyt ymmärrä tätä heittoa. Ihan niin kuin lihavuus automaattisesti veisi mahdollisuuden onnellisuuden kokemukseen? Vai onko onnellisuuden kokemus pelkkää itsepetosta silloin, jos ei satu mahtumaan hoikan, terveen, kauniin ja nuoren ihmisen muottiin? 

Jos tutkimustieto yksiselitteisesti kertoo laihtumisen ja elämän laihana vähentävän osteoporoosiota lukuunottamatta kaikkia sairauksia ja erityisesti riskiä sairastua niihin, sekä lisäävän elämänlaatua monella tavalla, vaikea siinä on hehkuttaa lihavan onnellista elämää. Johan se aiemmin totuutena pidetty olettamus terveestä lihavastakin on todettu myytiksi ja parhaimmassakin tapauksessa yliarvioksi.

Tai no, onni ja onnellisuushan on hyvin subjektiivinen käsite. Onhan se keuhkoahtaumatautinenkin ehkä mielestään onnellinen. Ja onhan se rapajuoppokin onnellinen kun saa sen päivittäisen alkoholiannoksensa...

Voiko siis olettaa, että jollakin tavalla sairastava ei voi olla onnellinen? Tietenkin vaikeat sairaudet tekevät varmasti onnen kokemusta vaikeammaksi, mutta näin muuten minun on vaikea ymmärtää, etteikö onnellisuutta voisi kokea myös jollakin tavalla vajavaisenakin. Ja mitä tulee lihaviin, kaikki lihavat eivät ole sairaita, vaikka lihavuus riskiä tiettyihin sairauksiin nostaakin. Lihava voi viettää varsin mielekästä ja onnellista elämää, vaikka hän ei vastaisikaan terveydentilaltaan ihanteita. 

Ja niin - onnihan on subjektiivinen käsite, eli eiköhän jokainen lihava osaa itse määritellä oman elämänsä mielekkyyden ja onnellisuutensa laadun ilman, että sinun näkemyksesi heidän onnensa valheellisuudesta siihen sen erityisemmin vaikuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee tuohon "lihavat on ite syöny ittensä lihavaksi joten saa maksaakin itte" --> jos otetaan huomioon, kuinka paljon ylipainoisuutta Suomessa on, asiaan tulisi nimenomaan suhtautua yhteiskunnallisesti ja vaikuttaa suuriin joukkoihin mieluummin kuin jättää ongelma lähinnä yksilöiden omalle vastuulle ja maksaa tämä kalliina korjausoperaatioina jälkijättöisesti. Ennaltaehkäisy on nimenomaan taikasana, joten yhteiskunnallinen satsaus juuri tähän on paljon parempi ratkaisu.

Näinhän se menee, mutta jotta yhteiskunnan toimet osuvat oikeaan, pitää todelliset merkittävät tekijät löytää. Ruokateollisuus on todennäköisesti se pahin tekijä, joka toimii täysin vastuuttomasti ja pyrkii vain sekoittamaan tutkimuksilla ja muulla vaikututtamisella todellisuutta. Hyvä esimerkki on CocaCola: se lisää diureetiksi kofeiinia, janon lisäämiseksi suoloja ja peittää maun sokereilla. Juomalla CocaColaa tulet aina vain janoisemmaksi samalla lihoen. En ole nähnyt ainoatakaan virkamiestä saati poliitikkoa, joka nousee barrikadeille CocaColan aiheuttamista sairauksista, mutta lihavaa lasta kyllä syyllistetään.

Aina on jossain muualla syy. Mikähän lie minun syyni sitten että pystyn kontrolloimaan niin cokiksen juontiani tai karkin syömistä. Voisko olla että ei maailmassa tarvitse alkaa mitään rajoittaa vaan läskit ottaa itse itsestään vastuun eikä osta litratolkulla sitä sokericokista?

Neurootikot osaavat rajoittaa vaikka mitä. Tässä ydinsanoma on se, että JOS lihavuus on yhteiskunnassa ongelma, MIKSI poliitikot/viranomaiset/lääkärit eivät puutu TODELLISIIN syihin, eli SAIRASTUTTAVAAN RUOKATEOLLISUUTEEN? Se, että juuri SINÄ et ole lihava tai osaat kontrolloida tekemiäsi on täysin merkityksetön seikka. Mikään ei takaa sitä, että sinä olet muutaman vuoden päästä lihava vaikka miten luulet hallitsevasi syömisesi. Vastaavasti nykyiset lihavat eivät ole tahtoneet lihoa lihavaksi.

Ahaa eli lihavat ihmiset ovat niitä terveitä normaaleja ja hoikat neurootikkoja? :,D

Vierailija
664/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut hoikka (nyt tosin lihonut epäterveellisen elämäntyylin vuoksi) ja ihmettelen tuota valitusta, kuinka lihavia haukutaan.

Minua on ihan samoin haukuttu laihuudesta ja nimenomaan nämä paksutantat. Pienistä tisseistä kuittailleet paksut naiset ja idiootit  miehet. Ehkä minut on pelastanut se, että olen saanut kuulla positiivisiakin asioita. Vai miksi minä en puolusta tuolla jossain suureen ääneen hoikkuutta ja valita miten meitä haukutaan?

Samoin on tullut monikin sanomaan tupakanpoltosta (en enää polta) ym. asioista, jotka eivät sinänsä muille kuuluisi, mutta he eivät vain ymmärrä, miksi joku tieten tahtoen tekee itselleen pahaa. En minäkään ymmärrä jos näen jonkun polttamassa tai lihavan kantamassa 7 kauppakassillista epäterveellistä ruokaa. En vain mene sanomaan sitä, enkä kehtaa sanoa kenellekään. Silti tuossa ohjelmassa häiritsee montakin asiaa.

Esim. häiritsee se, että tuossa kukaan ei uskalla(!!) sanoa suoraan, että lihavuus on pahasta tai aiheuttaisi sairauksia. Silti lihavien pitäisi päästä yhteiskunnan varoin lihavuusleikkaukseen. Miksi ihmeessä, jos siitä ei ole haittaa eikä aiheuta mitään?? Pääsenkö minäkin sitten ilmaiseen vaikka selluliitti-imuun, kun en kehtaa mennä uimahalliin ja pahalta tuntuu kun muut tuijottaa? Tai saako kaikki hoikat halutessaan silarit?

Ensin olisi pitänyt myöntää, että lihavuudesta on sen verran yhteiskunnalle kuluja, että olisi halvempaa maksaa ne leikkaukset. Mutta ei, kukaan ei kehtaa sanoa suoraan. Jokainen täysjärkinen laskeskelee noista jutuista, että oikeasti siitä on niin paljon haittaa ja kuluja, että parempi leikata jo silloin, kun on vasta vähän lihava.

Vierailija
665/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllättävää, että ainoa painonhallinnassa pitkällä aikavälillä onnistunut oli se nuori mies joka kertoi ongelman ja ratkaisun löytyneen itsestään. Vaakakapinalliset voivat marmattaa vaikka loppu elämänsä, mutta lihavina pysyvät, jos asenne ei muutu.

Kyllä mä ainakin myönnän että se löytyy musta itsestä. Motivaatio puuttuu. Laihtuisin muuten heti kun joku tekis mulle annokset valmiiksi aamupalasta lähtien. Laiskuus vaivaa. Se pulla on helpompi ottaa kun tehdä voileipä.

Vielä helpompi on jättää se pulla ostamatta. Ei normaalilla ihmisillä ole kaapeissa jotain pullia ja keskejä joita "voi ottaa" kerran viikossa kun tulee vieraita. Kyllä suurin osa puputtaa ne hyvin nopeaan tahtiin pois. 

Se terveellisen ruokailun päätös tehdään kaupassa. 

Aivan ja koska mä oon läski, pitää muun perheen kärsiä.

Tajusinko nyt oikein, että muu perhe on (vielä) normaalipainossa ja silti siellä ostellaan pullaa ja muut sitten kärsii kun ei saa syödä niitä?

Pulla kun katsos ei ole terveellistä mitenkään päin, että voitte koko PERHE lakata mässyttämästä sitä. 

Ai että mua potuttaa tällaset selittelyt.

Vierailija
666/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttää et itseaiheutettuun sairauteen ylensyöminen ja siihen liittyviin aiheutuneisiin sairauksiin laitetaan yhteiskunnan varoja. Mieheni sai syöpädiagnoosin jälkeen käskyn lähteä kotiin odottamaan kirjettä aivoleikkaukseen. Syöpä ei ole mitenkään itseaiheutettu. Eikä mitään apua tarjottu henkiseen selviytymiseen. Oikeasti sairaat tarvitsisivat myös terapiaa. En kiellä etteikö syömishäiriöt ole oikeita sairauksia, mutta läski-illan nuorien naisten valitus otti kyllä aivoon. Koittakaapas taistella ensin hengestänne ja sitten valitatte hoidon puutetta.

Vierailija
667/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokateollisuus sairastuttaa. Tämä oli kyllä päivän paras! Perusta kasvimaa ja selittele sitten kilojasi. Jokainen pakollisen kotitaloustuntien sarjan käynyt osaa laittaa jotakin alkeellista vähintään perusraaka-aineista ihan itse. Eikä tarvitse valittaa ajanpuutetta sipsipussi kädessä telkkaria katsoessa.

Vierailija
668/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tykkää syödä pullaa. Minä en. Ei ole mikään ongelma, että sitä on olemassa, kun en siihen kuitenkaan koske. Kuten en moneen muuhunkaan sen herkkuun. Sitten törmää näihin ihmisiin, joilla ei voi olla edes suklaapatukkaa kaapissa, kun se pitää heti mussuttaa pois.

Vierailija
669/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tykkää syödä pullaa. Minä en. Ei ole mikään ongelma, että sitä on olemassa, kun en siihen kuitenkaan koske. Kuten en moneen muuhunkaan sen herkkuun. Sitten törmää näihin ihmisiin, joilla ei voi olla edes suklaapatukkaa kaapissa, kun se pitää heti mussuttaa pois.

Jep ja suututaan muille perheenjäsenille jotka ostavat kaappiin jotain herkkua tarkoituksena syödä esim jälkkäriksi aina pari karkkia. "no nyt mun on pakko syödä se!!!!" no voi vittu news flash EI OLE, ÄLÄ SYÖ!!!!

Vierailija
670/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi miespuolinen kaveri, jonka oli kuulemma pakko syödä kaikki karkit ja herkut kaapista, jos niitä oli. Ei pystynyt olemaan ilman. Olikin läski.

Vierailija
671/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut hoikka (nyt tosin lihonut epäterveellisen elämäntyylin vuoksi) ja ihmettelen tuota valitusta, kuinka lihavia haukutaan.

Minua on ihan samoin haukuttu laihuudesta ja nimenomaan nämä paksutantat. Pienistä tisseistä kuittailleet paksut naiset ja idiootit  miehet. Ehkä minut on pelastanut se, että olen saanut kuulla positiivisiakin asioita. Vai miksi minä en puolusta tuolla jossain suureen ääneen hoikkuutta ja valita miten meitä haukutaan?

Samoin on tullut monikin sanomaan tupakanpoltosta (en enää polta) ym. asioista, jotka eivät sinänsä muille kuuluisi, mutta he eivät vain ymmärrä, miksi joku tieten tahtoen tekee itselleen pahaa. En minäkään ymmärrä jos näen jonkun polttamassa tai lihavan kantamassa 7 kauppakassillista epäterveellistä ruokaa. En vain mene sanomaan sitä, enkä kehtaa sanoa kenellekään. Silti tuossa ohjelmassa häiritsee montakin asiaa.

Esim. häiritsee se, että tuossa kukaan ei uskalla(!!) sanoa suoraan, että lihavuus on pahasta tai aiheuttaisi sairauksia. Silti lihavien pitäisi päästä yhteiskunnan varoin lihavuusleikkaukseen. Miksi ihmeessä, jos siitä ei ole haittaa eikä aiheuta mitään?? Pääsenkö minäkin sitten ilmaiseen vaikka selluliitti-imuun, kun en kehtaa mennä uimahalliin ja pahalta tuntuu kun muut tuijottaa? Tai saako kaikki hoikat halutessaan silarit?

Ensin olisi pitänyt myöntää, että lihavuudesta on sen verran yhteiskunnalle kuluja, että olisi halvempaa maksaa ne leikkaukset. Mutta ei, kukaan ei kehtaa sanoa suoraan. Jokainen täysjärkinen laskeskelee noista jutuista, että oikeasti siitä on niin paljon haittaa ja kuluja, että parempi leikata jo silloin, kun on vasta vähän lihava.

Kuka sanoo ettei lihavuudesta ole haittaa eikä se aiheuta mitään?

Vierailija
672/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ärsyttää et itseaiheutettuun sairauteen ylensyöminen ja siihen liittyviin aiheutuneisiin sairauksiin laitetaan yhteiskunnan varoja. Mieheni sai syöpädiagnoosin jälkeen käskyn lähteä kotiin odottamaan kirjettä aivoleikkaukseen. Syöpä ei ole mitenkään itseaiheutettu. Eikä mitään apua tarjottu henkiseen selviytymiseen. Oikeasti sairaat tarvitsisivat myös terapiaa. En kiellä etteikö syömishäiriöt ole oikeita sairauksia, mutta läski-illan nuorien naisten valitus otti kyllä aivoon. Koittakaapas taistella ensin hengestänne ja sitten valitatte hoidon puutetta.

Otan osaa miehesi sairauden johdosta, mutta tällä perusteella kukaan ei länsimaissa saisi valittaa yhtään mistään, koska kaikilla on asiat paljon paremmin kuin ryhmällä X. 

Ja toisaalta: kyllä mekin olemme hoitoon oikeutettuja, vaikka emme olisikaan suoranaisesti kuolemansairaita. Ja kaikilla on oikeus kertoa kokemuksistaan, vaikka ne eivät "ylittäisikään" jonkun toisen kokemusta hoidon puutteesta. 

Vierailija
673/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käännetäänpä päinvastoin: Kuka sanoo että yksilön lihavuudesta ON haittaa ja se aiheuttaisi jotakin?

Ei ainakaan se ko. lihava. Eikä YLEn keskustelun perusteella edes lääkäri saisi sanoa asiasta tälle lihavalle. Ei vaikka mikä olisi.

Ne on itse asiassa monesti just ne sairaalloisen lihavat jotka kehuu olevansa "terveitä kuin pukit", kaikki on mahtavasti, ollaan "lihavia ja onnellisia".

Ja kaikki näkee ulkopuolelta, ettei asiat ole tosiaankaan hyvin tai niin hyvin kuin ne voisivat olla.

Ihan kuin se lihava ei kehtaisi myöntää että sille hänen lihavuudelleen pitäisi tehdä pikimmiten jotakin. Ja se, kenen pitäisi ottaa vastuu tästä tekemisestä, on se lihava itse. Onko perimmäinen motiivi laiskuus ja mukavuudenhalu enemmän kuin häpeä?

Vierailija
674/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käännetäänpä päinvastoin: Kuka sanoo että yksilön lihavuudesta ON haittaa ja se aiheuttaisi jotakin?

Ei ainakaan se ko. lihava. Eikä YLEn keskustelun perusteella edes lääkäri saisi sanoa asiasta tälle lihavalle. Ei vaikka mikä olisi.

Ne on itse asiassa monesti just ne sairaalloisen lihavat jotka kehuu olevansa "terveitä kuin pukit", kaikki on mahtavasti, ollaan "lihavia ja onnellisia".

Ja kaikki näkee ulkopuolelta, ettei asiat ole tosiaankaan hyvin tai niin hyvin kuin ne voisivat olla.

Ihan kuin se lihava ei kehtaisi myöntää että sille hänen lihavuudelleen pitäisi tehdä pikimmiten jotakin. Ja se, kenen pitäisi ottaa vastuu tästä tekemisestä, on se lihava itse. Onko perimmäinen motiivi laiskuus ja mukavuudenhalu enemmän kuin häpeä?

Palataanpas takaisin Vaakakapinan pohjimmaiseen, tällä hetkellä pinnalla olevaan pyrkimykseen: lihavat haluavat nykyistä parempaa, monipuolisempaa ja kattavampaa apua painonpudotukseen ja -hallintaan. Eli lihavat kyllä tiedostavat ongelman, mutta tarvitsevat enemmän tukea ongelman ratkaisemiseen. 

Vierailija
675/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa miehesi sairauden johdosta, mutta tällä perusteella kukaan ei länsimaissa saisi valittaa yhtään mistään, koska kaikilla on asiat paljon paremmin kuin ryhmällä X. 

Ja toisaalta: kyllä mekin olemme hoitoon oikeutettuja, vaikka emme olisikaan suoranaisesti kuolemansairaita. Ja kaikilla on oikeus kertoa kokemuksistaan, vaikka ne eivät "ylittäisikään" jonkun toisen kokemusta hoidon puutteesta. 

Ymmärsinkö oikein? Muiden pitäisi siis kustantaa se, että pidät jääkaappisi liian täynnä, etkä osaa säännöstella ruokavaliotasi ihan itse aikuisena ihmisenä? Sekin pitää ulkoistaa näköjään muille, kuten kaikki vastuu näköjään nykypäivänä. Sinne kikytystä ja palkanleikkausta. Jos leikkaisi ruokalaskuakin. Loppuisi huolenaihe, kun laskujen maksun jälkeen miettisit, millä ruokabudjetilla elät viikon viidellä eurolla.

Vierailija
676/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ohjelmassa kun tuli kohta, jossa suoraan kysyttiin lääkäreiltä, että aiheuttaako se lihavuus nyt sitten oikeasti sairauksia tms. niin kaikki lääkärit menivät ihan vaikeaksi ja se yksi kierteli, että kun on monenlaisia tutkimustuloksia puolesta ja vastaan........ 

Vierailija
677/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen apua painonhallintaan tarvitsee? Tätä en ymmärrä. Syö vähemmän. Yksinkertaista. Tai voisi sitä tietysti järjestää jonkun nettiryhmän tai tapaamisen anorektikoiden kanssa. Toinen ääripää. Miten jättää se leipä lautaselle -kurssi. Isot (!) ihmiset eivät ota vastuuta omista teoistaan. No, onhan ne vankilatkin täynnä syyttömiä.

Vierailija
678/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ohjelmassa kun tuli kohta, jossa suoraan kysyttiin lääkäreiltä, että aiheuttaako se lihavuus nyt sitten oikeasti sairauksia tms. niin kaikki lääkärit menivät ihan vaikeaksi ja se yksi kierteli, että kun on monenlaisia tutkimustuloksia puolesta ja vastaan........ 

Joillekin aiheuttaa, joillekin ei. Ihan niin kuin tupakoinnin ja päihteiden käyttä. Siinä saa vaan jännätä, mihin ryhmään itse sattuu kuulumaan ajan kanssa. Tuliko vedettyä pitkä vai lyhyt tikku.

Vierailija
679/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen apua painonhallintaan tarvitsee? Tätä en ymmärrä. Syö vähemmän. Yksinkertaista. Tai voisi sitä tietysti järjestää jonkun nettiryhmän tai tapaamisen anorektikoiden kanssa. Toinen ääripää. Miten jättää se leipä lautaselle -kurssi. Isot (!) ihmiset eivät ota vastuuta omista teoistaan. No, onhan ne vankilatkin täynnä syyttömiä.

Ajatella - siis ihmisillä voi oikeasti olla sellaisia vaikeuksia ja haasteita, joita sinulla ei ole.

Vierailija
680/718 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin aiheuttaa, joillekin ei. Ihan niin kuin tupakoinnin ja päihteiden käyttä. Siinä saa vaan jännätä, mihin ryhmään itse sattuu kuulumaan ajan kanssa. Tuliko vedettyä pitkä vai lyhyt tikku.

No miksi ei sitten luetelllut, että onhan todettu aiheuttavan esimerkiksi *sitä*, kuten vaikka tupakkakeskustelussa sanottaisi, että kyllä tupakan on todettu aiheuttavan keuhkosyöpää. Ei siihen kukaan lääkäri ala selittelemään, että ei se silti kaikille tule. Se fakta vain lyödään pöytään. Mutta tuossa asiassa piti sievistellä, ettei tulisi paha mieli!!!

Ketju on lukittu.