Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-Teeman läski-ilta!

Vierailija
28.09.2017 |

Kohta se alkaa!

Kommentit (718)

Vierailija
481/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen läski, nykyisin hoikka. Hoikka olen ollut jo 10 vuotta. Antaisin mielelläni vinkkejä, miten onnistuu pysyvä hoikkuus. Mutta enpä viitsi, kun sanomani kumottaisiin täällä alta aikayksikön.

Vierailija
482/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä todella myötähäpeää aiheuttavaa ininää ohjelmassa. En viitsi mennä yksityiskohtiin, koska esiintyivät omalla naamallaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen läski, nykyisin hoikka. Hoikka olen ollut jo 10 vuotta. Antaisin mielelläni vinkkejä, miten onnistuu pysyvä hoikkuus. Mutta enpä viitsi, kun sanomani kumottaisiin täällä alta aikayksikön.

Näinhän se on. Oikeaa tietoa ei haluta vastaanottaa, koska sitten ei ole mitään mistä valittaa.

Vierailija
484/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti kirjoittaa kommenttini minunkin.  Olen itse en pelkästään hoikka vaan laiha. Ja saan usein kokea olevani pahimpaan kriminaaliin verrattava!

Olen saanut erittäin loukkaavia ja kamalia kommentteja kadulla ja kaupan kassajonoissa, ihan täysin vierailta ihmisiltä. Nykyään, jos sinulla ei ole vähintään 10 kiloa ylipainoa, saat kuulla ettet ole oikea nainen. Yksikään mies ei tykkää, pitää olla mistä ottaa kiinni. Niitä "kurveja"!

Lihavalla on oikeus olla ylpeä itsestään, lihava on "upea" ja seksikäs. Ok, jos tuntee itse  niin. Pitää myös hyväksyä että kaikki eivät halua olla ylipainoisia miten upeaa ja seksikästä se onkin.  En pidä oikeutettuna käydä kimppuun ja haukkua aggressiivisesti olemustani jos ja kun se poikkeaa valtaosasta.

Minä itse hyväksyn itseni, pidän ja jopa rakastan kroppaani. Minulle on se ja sama moniko mies pitää minua seksikkäänä. Minulle pääasia on olla terve ja pystyä liikkumaan vaivatta, syödä normaalisti mässäilemättä. Jättäkää myös hoikat ja laihat rauhaan!!

Minusta kyse on tässä aika samasta ilmiöstä: olitpa minkä kokoinen tai näköinen tahansa, voisit kuitenkin olla parempi; laihempi; timmimpi; muodokkaampi; kiinteämpi; nuorempi; jäntevämpi... Ehkä kyse on vain siitä, että kulttuurimme on vain kertakaikkisen ankara ihmis- ja etenkin naiskehoa kohtaan. Kilpailuverrokkina on ihmiset, jotka ovat pikemminkin tietokoneella suunniteltujen kehonosien, photoshopin ja kauneudenhoitoalan ammattilaisten kuin Luojan luomus. 

Tosin lihavuus tai ylipainoisuus ei ole ihan niin ylistetty ominaisuus, kuin annat ymmärtää (vaikka se ei poissuljekaan kokemuksiasi). Kehopositiivisuusliikkeet - jotka itse asiassa ajavat ihan kaikkien asiaa kehon kokoon katsomatta, eikä ainoastaan ylipainoisten - ovat kuitenkin edelleen aika marginaalinen ilmiö. Ylipainoisuus näin yleensä kulttuurissamme kuitenkin mielletään kaiken kaikkiaan epämiellyttäväksi ominaisuudeksi, ja ylipainoiset saavat aika paljon negatiivista huomiota osakseen niin median, sosiaalisen median ja myös kanssaihmisten toimesta. Itse en ole oikeastaan saanut koskaan olla painoni suhteen rauhassa, ja jos ei ole suoranaisesti kiusattu tai satunnaisesti loukattu, on joku käytännössä ventovieras voinut vallan hyvin tiedustella terveystottumuksistani ja "raskausmahastani". 

Vierailija
485/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Oikeaa tietoa ei haluta vastaanottaa, koska sitten ei ole mitään mistä valittaa.

No antakaapa tulla: mikä on tämä "oikea tieto"?

Vierailija
486/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödäsaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenensyysesittenon kirjoitti:

Jos lääkäri luettelee tosiasiat: painosi on tämä, näitä ruokia kannattaa syödä ja näitä ei, mikäli haluaa painaa vähemmän. Onko se tosiaan syyllistämistä?

Ei se syyllistämistä ole. Se on vaan turhaa. Turhaa koska lihava jo tietää nuo asiat. Usein hän on jo yrittänyt lukuisia kertoja laihduttaa, onnistunutkin ja lihonut uudestaan. Moni tarvitsisi ihan muullaista apua, kuin lautasmallin esittelyä.

Ei, vaan heidän pitäisi ihan itse tehdä jotain. Ihan itse. Kun ei sillä laihdu, että etsii syyllistä ja ei tee mitään. Alkaa polkea kuntopyörää sipsin syömisen sijaan. Ja jos kerran kaikki tietävät miten syödä terveellisesti niin syö sitten terveellisesti. Laiskuuttahan se on jos ei mitään ole valmis tekemään. Ikävä näin on sanoa, mutta mitä hyötyä jatkuvasta mielistelystä on ylipainoiselle. Se ohjelmassa ollut laihtunut mies oli laihtunut sillä, että otti ja teki asialle jotain. Ne naiset eivät tee mitään ja ovat ylipainoisia.

Lihavalla voi olla takanaan monta yritystä "ihan itse jotakin tekemistä" lukuisin eri keinoin, ja pudotushistoriaa saattaa olla takana monia kymmeniä kiloja. Toisin sanoen kyse ei varmasti ole siitä, että ei olisi tehnyt jotakin "ihan itse". Valitettavan yleistä tosin on, että laihtumistulokset eivät pysy, vaan lihotaan takaisin korkojen kera - mikä on osoitus siitä, että vaikka kuuluisa kulutuksen ja syömisen välinen balanssi on ratkaistu, ne varsinaiset syyt ylipainoon ovat jääneet ratkomatta. 

Toki tämän kertominen sinulle ei välttämättä tuo sen enempää mielenviisautta, koska olet takertunut ajatukseen, että ihan ite syömällä vähemmän kuin kuluttaa laihtuu ja piste. Mutta kun ihminen ei aina ole rationaalisesti toimiva olento, joka vain valitsee tehdä hyviä tai huonoja valintoja - miksi ihminen esimerkiksi tupakoi, vaikka tietää sen aiheuttavan syöpää, käyttää alkoholia, vaikka tietää, ettei vähäinenkään määrä ole terveydellisesti vaaratonta, miksi ihminen pyöräilee ilman kypärää, vaikka tietää, miten kypärättömälle käy liikenteessä...? Se, että syöminen ei ole sinulle muuta kuin syömisen ja kulutuksen välinen suhde, ei tarkoita, että se olisi lukuisille muille ihmisille yhtä ongelmatonta. 

Huomaan, että otit nokkiisi, kun sinulle sanoi totuuden. Kylmä, vaikkakin epämiellyttävä totuus on kuitenkin se, että jeesustelemalla ei laihdu. Laihtumisesta tehdään ihan liian vaikea ja monimutkainen asia. Ehkä siksi, että päivänselviä asioita vaikeiksi selittämällä ei tarvitse olla valmis tekemään mitään. Mukavuudenhalustahan noissa kaikissa mainitsemissasi asioissa on kysymys. Tupakoitsija ei voi olla ilman tupakkaa, koska lopettaminen olisi aluksi epämiellyttävää, alkoholia liikaa käyttävä kokee lopettamisen aluksi epämiellyttäväksi ja lihava ei halua mennä epämukavuusalueelle laihtuakseen. Ohjelmassa esiintyneet naiset sysäsivät syyn lääkärien ja muiden niskoille kertoen, kuinka olivat ravanneet siellä ja täällä ja saaneet mielestään huonoa palvelua. Mies päätti tehdä itse asialle jotain ja onnistui. Lopputuloksen näimme kaikki televisio-ohjelmassa.

Minusta taas sinä teet vaikeista ongelmista hyvin yksinkertaisia. Ihminen ei ole pelkkä rationaalinen "oikeiden" ja "väärien" valintojen tekijä, vaan myös tunteva ja sosiaalisessa vuorovaikutuksessa elävä olento. Itse asiassa toivoisin, että tähän kommenttiin ottaisi kantaa myös joku alkoholismin parissa työskentelevä, koska alkoholismi varsinkin on huomattavasti laajempi ja monisyisempi ongelma, kuin vain pulloon tarttumista tai siihen tarttumatta jättämistä. 

Jos näitä kahta asiaa verrataan lihavuuteen, ruoasta ei edes voi kieltäytyä samalla tavoin kuin alkoholista ja tupakasta: etenkin hyvin vaikeasta ruokasuhteesta keskusteltaessa ihmisen täytyy kuitenkin syödä elääkseen, eikä hän voi totaalikieltäytyä ruoasta samalla tavoin, kuin alkoholismi ja tupakoija luopuvat kokonaan näistä tavoistaan.

Toisin sanoen kommenttiisi on hyvin vaikea tarttua kiinni ja saada tästä aikaan mitään tämän hedelmällisempää keskustelua, koska sinulle ongelma on yksinkertainen ja ainoastaan mukavuudenhaluun tiivistynyt ongelma, josta selviää "ottamalla itseään niskasta kiinni". Tässä ohjelmassa lukuisat monien alojen asiantuntijat taas pystyivät osoittamaan ihan tutkimuksellisesesti pätevää tietoa siitä, ettei lihavuus ongelmana ole pelkästään se, miksi sinä yrität sitä väittää. Patrik Borg yksi esimerkki näistä asiantuntijoista, joka tiedostaa hyvin lihavuuden kompleksisuuden, ja jolla on esittää tutkimustuloksia omille näkemyksilleen.

Vierailija
487/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt sitä, että lihavia pitäisi yhteiskunnassamme silittää myötäkarvaan, mutta laihoille ja alipainoisille voi puhua vartalostaan ja painostaan suoraan. Miksi ihmeessä?

Mistä tämä kaksinaismoraali oikein johtuu?

Sairas kuvio.

Vierailija
488/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Vierailija
489/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun mittani olivat noin 73kg/175cm ja kolesteroli lievästi kohollaan. Terveydenhoitaja kehotti laihduttamaan.

Ihan oikein! Tuossa tilanteessa jossa kolesteroli on jo kohoamassa, kannattaa vielä toimia ennen kuin on liian myöhäistä!

Ehkä painosi oli silminnähden kerääntynyt esim. vatsaasi? Ja laihduttamallahan tätä ylimääräistä, terveydelle vaarallista keskivartalorasvaa olisi juuri saanut vähennettyä?

Kyllä se terveydenhoitaja katsoo muutakin kuin pelkkiä mittoja. Katsoo esim vartalon koostumusta ja rasvan kertymistä. Monella ulkoisesti laihannäköisellä voi olla jo lievästi askiittisen näköinen vatsa johtuen omenavartalosta.

No en ole omenavartaloinen. Hyvän kolesterolin osuus oli ideaalinen. Ajan takaa sitä että laihdutus nähdään kaikkeen ratkaisuna. Jopa ns.normaalikokoisella.

Vierailija
490/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt sitä, että lihavia pitäisi yhteiskunnassamme silittää myötäkarvaan, mutta laihoille ja alipainoisille voi puhua vartalostaan ja painostaan suoraan. Miksi ihmeessä?

Sairas kuvio.

Siis missä tämä näkyy, että ylipainoisia jotenkin "hyysättäisiin" ja laihat olisivat vapaata riistaa? Kun tämä nyt ei konkretisoidu tähän todellisuuteen, jossa itse elän: aikakauslehdet toisensa perään ovat täynnään kausilaihdutusohjeita, valtakuvasto mediassa ja mainonnassa on laihoja ihmisiä, ylipaino on lähestulkoon terveydellisesti hysterisoitu ja laihdutuskeskustelu lepää itse asiassa vähän joka kahvipöytäkeskustelussa tavalla tai toisella. 

Vai nähdäänkö Vaakakapina nyt kaiken pahan airuena, joka ajaa ainoastaan ylipainoisten etua ja kannustaa ylipainoisia olemaan entistä lihavampia?

Vierailija
491/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Ymmärsin tasan tämän: ensimmäinen kommentoija haluaisi kovasti kertoa onnistumisestaan, mutta ei kerro, koska häntä ei kuitenkaan uskottaisi. Kommentti on siis informatiivisesti aika tyhjänpäiväinen. 

Sinullakin selvästi on "oikea tieto", jota itse asiassa koko terveydenhoitoala kipeästi kaipaisi jo kansanterveyden ja -talouden vuoksi, mutta syystä tai toisesta haluat olettaa, että lihavuus on vain sitä, että jotkut nyt vain eivät halua "uskoa totuutta". 

Eli uudelleen: mitä on tämä "oikea tieto", josta olisi oikeasti hyötyä ja antia tähän keskusteluun?

Vierailija
492/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Ymmärsin tasan tämän: ensimmäinen kommentoija haluaisi kovasti kertoa onnistumisestaan, mutta ei kerro, koska häntä ei kuitenkaan uskottaisi. Kommentti on siis informatiivisesti aika tyhjänpäiväinen. 

Sinullakin selvästi on "oikea tieto", jota itse asiassa koko terveydenhoitoala kipeästi kaipaisi jo kansanterveyden ja -talouden vuoksi, mutta syystä tai toisesta haluat olettaa, että lihavuus on vain sitä, että jotkut nyt vain eivät halua "uskoa totuutta". 

Eli uudelleen: mitä on tämä "oikea tieto", josta olisi oikeasti hyötyä ja antia tähän keskusteluun?

Etkö edelleenkään ymmärrä, että sitä ei kerrota?

Vierailija
493/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas kuvio.

Siis missä tämä näkyy, että ylipainoisia jotenkin "hyysättäisiin" ja laihat olisivat vapaata riistaa? Kun tämä nyt ei konkretisoidu tähän todellisuuteen, jossa itse elän: aikakauslehdet toisensa perään ovat täynnään kausilaihdutusohjeita, valtakuvasto mediassa ja mainonnassa on laihoja ihmisiä, ylipaino on lähestulkoon terveydellisesti hysterisoitu ja laihdutuskeskustelu lepää itse asiassa vähän joka kahvipöytäkeskustelussa tavalla tai toisella. 

Vai nähdäänkö Vaakakapina nyt kaiken pahan airuena, joka ajaa ainoastaan ylipainoisten etua ja kannustaa ylipainoisia olemaan entistä lihavampia?

Ehkä sinä et ole ollut näkyvästi alipainoinen niin et tiedä, että kadulla tosiaan huudellaan anorektikoksi ja yökötellään ohi kulkiessa. Pitää olla timmi, mutta ei liian laiha. Jos on liian laiha niin sekin on jonkun pellen mielestä liikaa hänen silmilleen. Laihatkin kärsivät pilkkaa, jos ovat ihanteisiin nähden liian laihoja. Usko tai älä. -eri

Vierailija
494/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vähemmän syömällä laihtuu kyllä. Itsekin olen sen huomannut, vaikka mitään paino-ongelmaa en ole koskaan kokenut. Kun tekee samaa fyysisesti lievästi rasittavaa hommaa päivästä toiseen ja vaihtaa dieetin vaikkapa suht vähän sokeria sokeria ja huonoja rasvoja sisältäväksi vegaanidieetiksi, niin eipä menee montaa viikkoa kun paino on pudonnut ja olo parempi. Ja jos ei palaa läskin ja sokerin pariin, paino pysyy kyllä kurissa.

Vierailija
495/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin sanoa omasta kokemuksesta sen verran, että mulla perheessä on aina kiinnitetty huomiota siihen, miten paljon painan ja mitä syön. Lapsesta asti, vaikka olin normaalipainoinen ja liikunnallinen lapsi, sain kuulla omilta sukulaisiltani läskittelyä ja julkista nolaamista. Liikuin paljon, enemmän kuin luokkani pojat, ja söin yhtä paljon kuin he, ja mulle kuittailtiin siitä jatkuvasti. Mulle iskostettiin lapsesta asti päähän se, että mä oon vaan niin arvokas kuin olen painava, ja että en saa syödä, se on paha asia. Ikäiseni serkku sairastui anoreksiaan, ja kärsii siitä edelleen. Itselläni tuo kiusaaminen meni siihen, että olen 12-vuotiaasta asti ollut erilaisilla laihdutuskuureilla, olen seilannut painoni kanssa.

Yhdessä vaiheessa kun painoni oli luonnollisesti alhaalla, kun urheilin taas paljon, mua hyväksikäytettiin seksuaalisesti, ja miehet oli muutenkin niin ällöttäviä mua kohtaan, kohtelivat kuin pelkkää objektia ja sain osakseni niin paljon huomiota, että jollain tasolla varmaan lihoin jo pelkästään siitä, ettei kukaan mies voisi mua vahingoittaa fyysisesti, ja kohdella kaltoin myöskään.

Sitten kävi niin että perheenjäsen oli kuolemassa vakavaan tautiin, ja olin hänen tukenaan koko sen ajan, pistin oman elämäni jäähylle enkä ehtinyt tehdä ruokaa, vain syödä pelkkiä eineksiä kotona. En ehtinyt välittää omasta hyvinvoinnistani pitkään aikaan.

Nyt, muutama vuosi tuosta eteenpäin, olen laihtunut varmaan yli 20 kg yrittämättä, pikkuhiljaa. En tule ikinä olemaan "laiha" enkä haluakaan olla (kun ei ole realistinen tavoite mulle), se että oon noin kokoa 40-42 riittää mulle vallan mainiosti. Uskon oikeesti, että hidas laihtuminen on paras tapa saada pysyviä tuloksia muutenkin aikaiseksi.

Oon todella tyytyväinen, että oon päässyt elämässä eteenpäin näinkin minimaalisilla fyysisillä "vaurioilla" kuin nyt tällaisella lievällä ylipainolla. Kukaan ei tiedä ihmisestä päällepäin yhtään mitään, ignorantit ja ne jotka ei peiliin katso, muita tuomitsee.

Esimerkiksi se anoreksiaan sairastunut serkkuni, hänellä on ollut paljon terveysongelmia, jotka ei ikinä tule katoamaan varmaan, valitettavasti. Jos mun syömishäiriö olis kääntynyt anoreksiaksi, mulla olis varmaan terveys kans enemmän retuperällä, kuin näin päin. Mun tulee häntä tosi surku, kun hän saa nytkin anoreksisena paljon ihailevia kommentteja vaikka somessa. Alipainoisena, hyvin aliravittuna, sairaana. Se jotenkin tuntuu ristiriitaiselta.

Tän mun tarinan tarkoitus oli tuoda tietoisuuteen se, että painoon liittyy tosi paljon muutakin, kuin vain joku lukema vaa'alla. Ja pelkästään sen ihmisen tuomitseminen sen hetkisen painon perusteella on tosi paskaa. Ylipäätään toisten tuomitseminen tuntematta toisten tarinaa on paskaa.

Vierailija
496/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti kirjoittaa kommenttini minunkin.  Olen itse en pelkästään hoikka vaan laiha. Ja saan usein kokea olevani pahimpaan kriminaaliin verrattava!

Olen saanut erittäin loukkaavia ja kamalia kommentteja kadulla ja kaupan kassajonoissa, ihan täysin vierailta ihmisiltä. Nykyään, jos sinulla ei ole vähintään 10 kiloa ylipainoa, saat kuulla ettet ole oikea nainen. Yksikään mies ei tykkää, pitää olla mistä ottaa kiinni. Niitä "kurveja"!

Lihavalla on oikeus olla ylpeä itsestään, lihava on "upea" ja seksikäs. Ok, jos tuntee itse  niin. Pitää myös hyväksyä että kaikki eivät halua olla ylipainoisia miten upeaa ja seksikästä se onkin.  En pidä oikeutettuna käydä kimppuun ja haukkua aggressiivisesti olemustani jos ja kun se poikkeaa valtaosasta.

Minä itse hyväksyn itseni, pidän ja jopa rakastan kroppaani. Minulle on se ja sama moniko mies pitää minua seksikkäänä. Minulle pääasia on olla terve ja pystyä liikkumaan vaivatta, syödä normaalisti mässäilemättä. Jättäkää myös hoikat ja laihat rauhaan!!

Tämä on ihan peruskauraa. "Sun pitää hankkia lihaa luiden ympärille luuviulu, öhö öhö!" Parhaimmillaan tätä tekee lihavat jotka itse ulisevat heidän painostaan huomautteluista. Puhumattakaan jostain lyhyiden miesten arvostelusta jota ei sitten enää muutakaan edes kaikki maailman kallonkutistajat ja lautasmallit yhteensä.

Vierailija
497/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun mittani olivat noin 73kg/175cm ja kolesteroli lievästi kohollaan. Terveydenhoitaja kehotti laihduttamaan.

Mua kehotettiin työterveyshuollossa laihduttamaan vähintään 5 kg, kun mitat oli 168/71. Vyötärö oli liian iso (82). Kolesteroli oli 4 ja jotain ja kroppa läskin lisäksi lihaksikas vuosien punttisharrastuksen jäljiltä. Suhde kehoon ja tyytyväisyys itseen meni sekaisin pitkäksi aikaa.

Ja bu-huu. Wanna have some cheese with that whine?

Tuosta uhriutumisesta pystyn päättelemään, ettet tule laihdutuksessa onnistumaan.

Ne jotka märehtivät kokemiaan vääryyksiä, sitä mitä joku on oletettavasti heille joskus kehdannut sanoa, miten he ovat loukkaantuneet jne. eivät ymmärrä, että just se jauhaminen ja jankkaaminen estää elämänmuutoksen ja laihtumisen.

Lopeta! Katso peiliin! Joku syyhän sillä työterveyshuollolla on ollut sanoa mitä on sanonut, mikset puolustautunut kertomalla punttisharrastuksestasi? Kuuntelit vain nöyränä tossuna kun joku opistotasoinen terveyssisar jauhaa? Hänen totuutensa oli mielestäsi tärkeämpi kuin oma totuutesi?

Jos työterveyshuollolla on ollut syytä sanoa painosta, niin miksi joku alkaisi puolustautua olematonta uhkaa vastaan kertomalla punttisharrastuksestaan? Eikö silloin pitäisikin kuunnella nöyränä ja uskoa toista, sillä kukaan ei ole tarkoittanut mitään pahaa vaan ainoastaan auttaa? Kommentoimasi henkilö teki siis ihan oikein, jos uskoi, eikö vain? Et edes itse tiedä, olisiko hänen pitänyt kuunnella ja uskoa vai puolustautua. Jos puolustautua niin hänellähän tosi asiassa oli syy loukkaantua, koska painosta sanottiin turhaan. Ei muuten tarvitse puolustautua... Minusta on todennäköisempää, että painosta sanottiin ihan syystä. Vyötärö alkoi olla 82 cm ja nyt olisi ollut otollinen hetki korjata asia, kun löysää oli vasta 2 cm. Olisi nimen omaan ollut turhaa uhriutumista alkaa vinkua jostain saliharrastuksesta ja väittää vastaan. Silti jankkaat siinä. -eri

Vierailija
498/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas kuvio.

Ehkä sinä et ole ollut näkyvästi alipainoinen niin et tiedä, että kadulla tosiaan huudellaan anorektikoksi ja yökötellään ohi kulkiessa. Pitää olla timmi, mutta ei liian laiha. Jos on liian laiha niin sekin on jonkun pellen mielestä liikaa hänen silmilleen. Laihatkin kärsivät pilkkaa, jos ovat ihanteisiin nähden liian laihoja. Usko tai älä. -eri

Siis kulttuurimmehan on tällä hetkellä erityisen ankara ihmiskeholle oikeastaan riippumatta oikeasti siitä, millainen keho on. Painostaan eivät kipuile ainoastaan lihavat, vaan ihan myös normaalipainoiset, lievästi ylipainoiset, alipainoiset... kehopositiivisuushenkisten vertaistukiryhmien yhdistävä tekijä siis ei ole ylipainoisuus, vaan se, että ihminen on tullut lukuisat kerrat loukatuksi, vähätellyksi ja ehkä myös kiusatuksi painonsa vuoksi (olipa koettuja ongelmia painon suhteen tai ei), ja joilla on ollut ehkä koko elämänsä ajan vääristynyt suhde ruokaan ja kehoonsa edelleen painosta riippumatta. 

En väitä lainkaan, etteikö joku laiha olisi kokenut tulleensa solvatuksi painonsa vuoksi ihan samalla tavalla, kuin solvatuksi on tullut ylipainoinen. Minä kritisoin sitä, että tästä vedetään johtopäätös, että lihava nauttisi jonkinlaista suojattua asemaa laihoihin nähden - se ei pidä paikkansa. 

... Mutta niin: haluan vielä tehdä selväksi, että kehopositiivisuusliikkeitä ei tulisi nähdä "lihavien hyysäämisenä", vaan se ajaa nimenomaan kaikkien etua: jokaisella on oikeus olla ja elää rauhassa ilman, että ventovieraat kokevat tarpeekseen puuttua kehonpuutteisiin. Kenenkään ei tarvitse kokea kadulla huutelua, yököttelyä, läskittelyä ja anorektikoksi haukkumista, eikä moukkamaista toimintaa voi perustella "kansanterveydellisellä huolella" ( =huolitrollaus). 

Vierailija
499/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisveroprosentiksi suoraan BMI, jos hillitsisi pahimpia pullaposkia. Tapauskohtaisesti tietysti. Jos esim. bodarilla korkea, niin on täyttä lihasta, mutta jos löysä lortti, niin rahat pois vaan.

Myös alkoholinkulutukseen? Jos tissuttelet kerran viikossa, niin korkeampi veroprosentti? Tai jos juot hienoja viinejä, etkä koskenkorvaa, niin sitten se voisi olla vähän matalampi virkailijasta toki riippuen?

Vierailija
500/718 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan peruskauraa. "Sun pitää hankkia lihaa luiden ympärille luuviulu, öhö öhö!" Parhaimmillaan tätä tekee lihavat jotka itse ulisevat heidän painostaan huomautteluista. Puhumattakaan jostain lyhyiden miesten arvostelusta jota ei sitten enää muutakaan edes kaikki maailman kallonkutistajat ja lautasmallit yhteensä.

Saimmeko siis tähänkin keskusteluun aasinsillan feministeihin, jotka eivät kelpuuta lyhyitä ja kaljuja miehiä...?

Ketju on lukittu.