Käsittämättömän röyhkeää toimintaa isännöintifirmalta taas
Olivat maksaneet minun hallituspalkkioni väärälle tilille. Onneksi huomasin asian. Eli se oli mennyt tilille, jolta hoidan yhden kuolinpesän asioita. Sinne oli keväällä palautettu vastikkeita, siksi heillä oli sekin tilitieto.
Mutta hallituspalkkioitteni maksuun olen antanut täysin toisen tilini.
Nyt kun reklamoin asiasta, minulle ei kerrota mitään selitystä tapahtuneelle, sanotaan vain, että ok, anna tilinumero, jolle palkkiot haluat jatkossa tai vielä parempaa, korjaa asia heidän sivuillaan itse.
Ei sanota, mitä tekevät, ettei niin tapahdu jatkossa, eivät tietenkään pahoittele mitenkään, eikä myöskään edes neuvota, miten onko jotain, minkä asiakas voi ottaa huomioon, ettei näin käy uudelleen (en tosin käsitäkään, mitä se, mitä asiakas voisi tehdä, olisi).
Ärsyttää, kun saa vängätä, että haluan saada tietää, miksi näin tapahtui ja ovatko tehneet jotain, ettei niin tapahdu uudelleen.
Heillä myös oli oikea tilitietoni, ilmoitin, että se on heillä, mutta kappas vain, sitä kysytään uudestaan pahoittelematta sen katoamista! Olin siis ehtinyt saada palkkion oikeinkin.
Että ei näin, isännöinti, ei näin.
Kommentit (26)
*Olin siis ehtinyt saada palkkion oikeinkin.*
tarkoitan siis aikaisemmilta maksukausilta, en kahteen kertaan nyt.
Ap
Miten voi jollekin olla noin iso asia, että maksu on maksettu väärälle tilille?! Minkä ihmeen selvityksen asiasta haluat? Ihmiset sielläkin töissä on ja vahinkoja nyt vaan sattuu.
Tällä palstalla asiasta itkeminen tuottaa varmasti tulosta, vai mitä?
Ja asiaa vauvalaan vuodattamaan? Voi itku.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jollekin olla noin iso asia, että maksu on maksettu väärälle tilille?! Minkä ihmeen selvityksen asiasta haluat? Ihmiset sielläkin töissä on ja vahinkoja nyt vaan sattuu.
No mitä, jos sitä kuolinpesän tiliä olisikin hoitanut vaikkapa iäkäs sukulaiseni? (Aluksi oli aikomus) Hän ei olisi välttämättä huomannut/ymmärtänyt, ettei suoritus kuulu sinne.
En ymmärrä minkälainen vahinko pyyhkii minun heidän oman järjestelmänsä kautta ilmoittamani tilinumeron ja ilmeisesti siis viestinkin taivaan tuuliin?
Vähintään heidän pitäisi löytää se oikea tilinumero, jos kyse oli vahingosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jollekin olla noin iso asia, että maksu on maksettu väärälle tilille?! Minkä ihmeen selvityksen asiasta haluat? Ihmiset sielläkin töissä on ja vahinkoja nyt vaan sattuu.
Lisäksi kyse on luottamuksesta. He eivät toimineet luottamusta herättävällä tavalla, jos kuvittelevat, etten ole heidän asiakkaansa ja halua, että heidän systeeminsä toimivat. Jos systeemi pettää, tai sattuu vahinko, asiakkaalle pitää kertoa, mistä virhe johtui ja että niin ei tapahdu uudelleen.
Ap
Tiesitkö, että hallitus valitsee isännöitsijän, joten moka on oikeastaan sun.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että hallitus valitsee isännöitsijän, joten moka on oikeastaan sun.
Aloitin hallituksessa nyt keväällä, kyseinen lafka on valittu jo aika monta vuotta sitten. Ja ei, heidän tekemänsä virheet eivät ole taloyhtiön hallituksen vika.
(Tiesin, että kirjoittajan todellinen tarkoitus oli kertoa, että hänkin tietää vähän jotakin asunto-osakeyhtiöistä, mutta päätin silti leikkiä, etten tajunnut sitä.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että hallitus valitsee isännöitsijän, joten moka on oikeastaan sun.
Aloitin hallituksessa nyt keväällä, kyseinen lafka on valittu jo aika monta vuotta sitten. Ja ei, heidän tekemänsä virheet eivät ole taloyhtiön hallituksen vika.
(Tiesin, että kirjoittajan todellinen tarkoitus oli kertoa, että hänkin tietää vähän jotakin asunto-osakeyhtiöistä, mutta päätin silti leikkiä, etten tajunnut sitä.)
Ap
Järjetöntä valittaa asiasta, johon voisi itse vaikuttaa. Ja järjetöntä valittaa palstalla asiasta joka on inhimillinen erehdys. Otatko pulttia kaikista mahdollisista vanhingoista, ei kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jollekin olla noin iso asia, että maksu on maksettu väärälle tilille?! Minkä ihmeen selvityksen asiasta haluat? Ihmiset sielläkin töissä on ja vahinkoja nyt vaan sattuu.
Lisäksi kyse on luottamuksesta. He eivät toimineet luottamusta herättävällä tavalla, jos kuvittelevat, etten ole heidän asiakkaansa ja halua, että heidän systeeminsä toimivat. Jos systeemi pettää, tai sattuu vahinko, asiakkaalle pitää kertoa, mistä virhe johtui ja että niin ei tapahdu uudelleen.
Ap
Ei h*lvetti mikä ääliö, vinkuu vauvapalstalla jostain pikkuasiasta.
Jos mahdollista niin isännöinti kannattaa ottaa pois niitä bisneksenä hoitavalta firmalta ja siirtää jonkin osakkeenomistajan hoidettavaksi. Mielellään tietysti sellaiselle henkilölle, joka on mahdollisimman nuuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että hallitus valitsee isännöitsijän, joten moka on oikeastaan sun.
Aloitin hallituksessa nyt keväällä, kyseinen lafka on valittu jo aika monta vuotta sitten. Ja ei, heidän tekemänsä virheet eivät ole taloyhtiön hallituksen vika.
(Tiesin, että kirjoittajan todellinen tarkoitus oli kertoa, että hänkin tietää vähän jotakin asunto-osakeyhtiöistä, mutta päätin silti leikkiä, etten tajunnut sitä.)
ApJärjetöntä valittaa asiasta, johon voisi itse vaikuttaa. Ja järjetöntä valittaa palstalla asiasta joka on inhimillinen erehdys. Otatko pulttia kaikista mahdollisista vanhingoista, ei kannattaisi.
Sen ymmärtää, että kyseessä on inhimillinen erehdys, mutta sitä en, että kohtelu on vähän kuin olisin sen isännöitsijän työntekijä, vaikka olen asiakas.
Ap
Jos minun rahojani ohjautuu väärälle tilille, niin se ei ole aivan pieni moka! Totta kai sellainen asia pitää selvittää ja ilmoittaa asiakkaalle, että tietävät mistä se johtui ja näin ei käy uudestaan!!!! Ihan perusasia, jos asiakkaan suuntaan mokataan. Esim. jos ruokakauppaan palauttaa viallisen elintarvikkeen (esim kerran minulla oli vasta-avatussa omenamehupurkissa iso homeklöntti), niin ei sieltä vain tule 10€:n hyvityslipuke, vaan myös selitys siitä, miksi laatu petti. Samaa edellytän nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika raskas ihminen toi Ap.
No enkä ole. Jotta luottamus säilyy, on alkeellinen toimintatapa kertoa, miksi virhe tapahtui.
En ostaisi enää mehua mielellään, jos eivät löydä mitään syytä homeelle sen seassa avaamattomassa purkissa.
Mutta syy löytyi, asia kunnossa. (purkkiin oli jostain ilmestynyt veitsen viilto, joka oli läpäissyt sisäpuolen foliopinnan, mutta josta ei vuotanut mehua. Sitä kautta purkkiin oli päässyt bakteereita ja ilmaa.)
Ap
Ja huom tämän selvityksen tarjosi kyseinen yritys ihan itse, ei tarvinnut kysellä. He halusivat olla luottamuksen arvoisia. Kannattaisi isännöintifirmankin ymmärtää tämä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että hallitus valitsee isännöitsijän, joten moka on oikeastaan sun.
Aloitin hallituksessa nyt keväällä, kyseinen lafka on valittu jo aika monta vuotta sitten. Ja ei, heidän tekemänsä virheet eivät ole taloyhtiön hallituksen vika.
(Tiesin, että kirjoittajan todellinen tarkoitus oli kertoa, että hänkin tietää vähän jotakin asunto-osakeyhtiöistä, mutta päätin silti leikkiä, etten tajunnut sitä.)
ApJärjetöntä valittaa asiasta, johon voisi itse vaikuttaa. Ja järjetöntä valittaa palstalla asiasta joka on inhimillinen erehdys. Otatko pulttia kaikista mahdollisista vanhingoista, ei kannattaisi.
Sen ymmärtää, että kyseessä on inhimillinen erehdys, mutta sitä en, että kohtelu on vähän kuin olisin sen isännöitsijän työntekijä, vaikka olen asiakas.
Ap
Miten väärä tilinumero oli päätynyt isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jollekin olla noin iso asia, että maksu on maksettu väärälle tilille?! Minkä ihmeen selvityksen asiasta haluat? Ihmiset sielläkin töissä on ja vahinkoja nyt vaan sattuu.
No mitä, jos sitä kuolinpesän tiliä olisikin hoitanut vaikkapa iäkäs sukulaiseni? (Aluksi oli aikomus) Hän ei olisi välttämättä huomannut/ymmärtänyt, ettei suoritus kuulu sinne.
En ymmärrä minkälainen vahinko pyyhkii minun heidän oman järjestelmänsä kautta ilmoittamani tilinumeron ja ilmeisesti siis viestinkin taivaan tuuliin?
Vähintään heidän pitäisi löytää se oikea tilinumero, jos kyse oli vahingosta.
Ap
Miten ihmeessä suoritus olisi silloin voinut päätyä kyseiselle tilille jos sinä et asiaan mitenkään liittyisi? Sinun nimi ja tilinumero ovat jossain olleet "yhdessä" ja siksi sekaannus päässyt tapahtumaan, siinä selitys, ole hyvä!
Isännöintitoimistojen toimintaa kannattaa syynätä todella tarkkaan, ihan siitä lähtien että ovatko esimerkiksi jotkut tuhannen euron kopiointikustannukset perusteltavissa yhden tilikauden aikana digitalisaation aikakaudella. Kannattaa myös selvittää kytkökset henkilö- ja yrityssuhteissa taustalla.