Mielipiteitä Lumenesta?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muillakin valmistajilla jotkut tuotteet lähtevät pois kokonaan markkinoilta.
Myös heidän tuotteidensa koostumuksia vaihdellaan ja värisävyjä muutellaan.
Sen tietävät vain ne, jotka käyttävät useita eri kosmetiikkatuotteita, vaihdellen.
Kilpailu on kovaa kosmetiikka markkinoilla, ja vain niitä tunnetuimpia merkkejä muka arvostetaan aivan vain brändin vuoksikin.
Itse käytän osaa Lumene tuotteista ja olen ollut tyytyväinen.
Lumenea ostavat myös turistit, matkailijat aina.
Japanilaisia, kiinalaisia ja venäläisiä naisia näkyy aina runsaina joukkoina Lumene hyllyjen edessä suurimpina matkailuaikoina. Vaikka juuri aasialaisilla itselläänkin on todella laadukkaita ja hyviä kosmetiikka tuotteita.
Olen käyttänyt samaa ripsiväriä 20 vuotta. Eipä paljon vaihtele, kun uutuuksia tulee ja menee, mutta tämä pysyy valikoimissa.
Ja ei siis ole Lumene.
Vierailija kirjoitti:
No, tässä nyt olisi sitä suomalaista ja Suomessa tehtyä, mitä mammat ja jonnet aina täällä huutaa.
Että kun kaikki valmistus ja kohta myös suunnittelukin viedään ulkomaille, halpamaihin.
Mutta eipä kelpaa Lumene, ei sitten niin millään.
Pitää olla ranskalaista tai muuta glamouria, Lumene näyttää olevan suomalisille naisille kuin jokin häpeätahra.
Ei voi kertoa kenellekään että käyttää ja ostaa Lumenen tuotteita, koska se ei muka ole jotenkin trendikästä.
Samaan aikaan ostetaan ja kulutetaan laadultaan paljon heikompia ulkomaisia tuotteita.
Ei suomalaisuudessa ole mitään ongelmaa tai noloa. Siinä on, että laatu on huono, mutta hintoja hilataan ylöspäin joka tapauksessa, koska kuvitellaan, että näin saadaan merkki vaikuttamaan paremmalta ja halutummalta. Ei, ei, ei.
Trendikkyydestä viis, kunhan olisi toimivia, laadukkaita tuotteita hintaansa nähden. Nyt on vain kallis hinta ja tuotteet käyttökelvottomia. Mieluummin ostan jotain toimivaa. Harmi, ettei Suomessa tehdä sellaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni Lumene poikottiin. Tumma kiintiö siellä mainoksessa esitteli suomalaista tuotetta.
Boikotti, ei poikotti😂
Lumenessa ei ole pitkään ollut mitään hyvää ja se kotimaisen brändin imago on kadonnut. Yritys ratsastaa tuotteiden vegaanisuudella ja ekologisuudella, mutta eläinkokeettomuuteen yritys ei ole ottanut mitään kantaa. Olenkin nykyään kotimaisen Atopikin, MuruMurun tai Taika Naturalin käyttäjä, joissa on selkeät linjat mihin tarpeisiin ihonhoitotuotteet on tehty.
Ite käytän vaahtoavaa meikinpuhdistusgeeliä ja kiiltoa hillitsevää päivävoidetta. Ne on ainakin hyviä. Lumenen meikkejä en ole ikinä ostanut, käytän Rimmelin meikkejä.
Ostan esim. Sokoksen aleista aina Lumenen ihonhoitotuotteita, valkkaan aina niitä, jotka tehty Suomessa. Meikeistä kokemusta bb-seerumista (en muista nimeä tähän hätään) ja valokynästä, niistä tykkään ja bb-seerumia useampi puteli mennyt. Meikit muistaakseni eivät ole Suomessa tehtyjä ikävä kyllä.
Niin kuin monia muitakin, minua kiusaa se, että Lumene uudistaa tuotteitaan niin nopealla syklillä, että kun löydät hyvän tuotteen, yhtäkkiä se poistuukin markkinoilta. Viimeksi niin kävi rajauskynän kanssa: tykkäsin kynästä, jossa terä pyöritettiin hylsystä ulos. Jälki oli kynämäinen, luonnollinen ja tarkka. Nykyinen pyöritettävä versio on melkein kuin nestemäinen eyeliner, liian pehmeä, sottaava ja äärettömän vaikea saada ohutta, siistiä viivaa.
Olenkin yrittänyt löytää luottotuotteeni nyt muilta merkeiltä, joilla ei ole niin vimmainen pakko muuttaa sarjoja niin vauhdikkaasti. Esim. Max Factorin meikkipuuteria olen käyttänyt tyytyväisenä vuosikaudet ja yhtä Lorealin ripsiväriä myös monta vuotta. Edelleen käytän Lumenelta kulmakynää, aurinkopuuteria ja Valo-seerumia, mutta eiköhän nekin kohta poistu markkinoilta...
Korona sai ostamaan oman kylän tokmannilta Lumenen CC -voiteen ja sehän oli ihan laadukasta, ennen ostin meikit joistain lentokentältä, hienoa ja kallista. Samoin pohjustusvoide on sopinut. Aikaisempi kokemus Lumenen tuotteista on vuosikymmenten takaa ja tuo kirvely oli minullekin tuttua.
Olen käyttänyt samaa ripsiväriä 20 vuotta. Eipä paljon vaihtele, kun uutuuksia tulee ja menee, mutta tämä pysyy valikoimissa.