Isyystesti täytyisi tehdä aina. Sen pitäisi olla automaattinen aina synnytyksen yhteydessä.
Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä. Myös perinnöllisten tautien selvittäminen helpottuu.
Miksi rahaa tuhlataan vaikka mihin turhaan, mutta isyystestit eivät vieläkään vuonna 2017 kuulu normaaleihin testeihin? Lapsen ja miehen oikeudet ovat täysin unohdettu Suomessa.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3/5.
Tämä provo on käyty läpi jo tarpeeksi monta kertaa. Aplla ei ole tietoa isyyslaista eikä sitä koskaan mene lukemaan. Koittaa verhota tämän lapsen etuihin vaikka hänellä ei sellaista tai vaimoa ole jotta pääsee haukkumaan naisia pettäjiksi.
Siksi emme saa tietää mitä nämä sairaudet lapsella ovat joiden takia tämä on niin tärkeä asia koska ap ei myöskään niitä tiedä. Haluaa vain väitellä vaikka itsellä on siihen heikot eväät.
Sairauksilla ei ole väliä, vaan oikeudella tietää onko isä biologinen tai lapsi sinun.
Tässä on kyse lapsen ja isän oikeuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo raha on sitten pois taas jostain vanhustenhuollosta.
No vaikka siten, että naiset voivat maksaa itse jatkossa papa-seulontansa. Miehillähän tätäkään vastaavaa maksutonta tuktkimusta ei edes ole.
Miehille pitäisi kyllä järjestää viiden vuoden välein ilmaiset tutkimukset, jossa pippeliin tungetaan pumpulipuikko. Viisikymppisestä eteenpäin joka toinen vuosi kivekset tutkittaisiin samalla tavalla kuin naisten rinnat eli ne litistettäisiin kahden levyn väliin. Eturauhasen liikakasvuakin pitäisi tarkkailla. Jostain pitäisi noihin kaivella rahat, sen verran tärkeästä asiasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi ajatella, ettei lapsen isällä ole merkitystä.
Pitäkää ne pöksyt jalassa kodin ulkopuolella, niin ei tarvitse huolestua. Sama toki pätee miehiin.
Miksi olet huolissasi muiden pöksyistä?
En olekaan. Miksi olet huolissasi, että miehellesi tehtäisiin isyystesti..?
On ihan ok, että pöksysi eivät ole pysyneet jalassasi. Ken tietää, ehkä minäkin olen käynyt siellä tatteloani uittamassa...
Mikä ei ole ok on se, että toinen mies elättää jonkun muun lapsen.
Koitat tehdä tästä henkilökohtaisen asian. Miten minun pöksyni liittyy keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia miettinyt, että olenko lapseni oikea isä. Vasenkätisyys, puuttuvat korvannipukat yms. Olen päättänyt tilata netistä sen dna-testin ja tehdä testin salaa. Jos en ole lapsen isä niin häivyn samalta seisomalta ulkomaille ja annan lakimiehen hoitaa asiat kuntoon. Jos taas olen oikeasti biologinen isä niin olen tyytyväinen tulokseen ja olen hiljaa testistä.
Vuosia olet pysynyt siinä vaikka et rakasta lasta. Aika kylmää. Parempi lähteä heti.
Samaa mieltä. Lapselle parempi että lähdet heti, jos lapsi on sinulle pelkkä omistamasi esine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siten, että naiset voivat maksaa itse jatkossa papa-seulontansa. Miehillähän tätäkään vastaavaa maksutonta tuktkimusta ei edes ole.
Miten tämä nyt liittyy papa-seulontaan tai miesten tutkimuksiin kun kyse oli lapsista?
Papaseulontoja ei harjoiteta hyväntekeväisyydestä vaan siinä on kyse taloudellisesta motiivista. Mikä estää teitä miehiä ryhtymästä kampanjoimaan vastaavan systeemin puolesta esim. eturauhasvaivoissa? Ai niin, akseli runkutus, pelaaminen ja kalja on niin pajon mukavampaa ja vaatii vähemmän vaivannäköä?
Puhut taloudellisista motiiveista, mutta mielestäsi on oikein että moni mies elättää ja kasvattaa toisen miehen lasta 18 vuotta?
Naisilla on varmasti varaa maksaa omat seulontansa tätä taustaa vasten peilaten.
Vierailija kirjoitti:
Lapseenhan tämä miesasia kosahtaa taas jälleen kerran. Kun empatiakyky puuttuu, se puuttuu. Pariskunta tekee kolme lasta, näistä yksi on syrjähypyn tulos. Kumpi nyt on inhimillisesti hirveämpää, se että mies saa rakastaa yhtä ihmistä lisää vaikka juuri se lapsi ei olekaan biologisesti hänen, kuin se että koko perhe menee päreiksi tai eletään niin että perheen sisällä lapsissa on kahta kastia. Having said that, tuomitsen jyrkästi syrjähypyt ja sen että nainen jättää tämä kertomatta miehelle, mutta lapsen kannalta nykyinen systeemi on parempi. Harvaa nämä perinnöllisyysjutut koskettaa, eikä niillä ole parinvalinnassa mitään merkitystä käytännössä. Varsinkin nykyään kun paria ei enää oteta samasta kylästä.
Tuota, jos nainen panee itsensä RASKAAKSI vieraalle miehelle kahden lapsen jälkeen, on moraali jo niin matalalla, että "ydinperheen" on syytäkin hajota.
Hiukanko raivoaisin oikeudessa, jos vaimo tion tempun tekisi. Kaikki pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3/5.
Tämä provo on käyty läpi jo tarpeeksi monta kertaa. Aplla ei ole tietoa isyyslaista eikä sitä koskaan mene lukemaan. Koittaa verhota tämän lapsen etuihin vaikka hänellä ei sellaista tai vaimoa ole jotta pääsee haukkumaan naisia pettäjiksi.
Siksi emme saa tietää mitä nämä sairaudet lapsella ovat joiden takia tämä on niin tärkeä asia koska ap ei myöskään niitä tiedä. Haluaa vain väitellä vaikka itsellä on siihen heikot eväät.
Sairauksilla ei ole väliä, vaan oikeudella tietää onko isä biologinen tai lapsi sinun.
Tässä on kyse lapsen ja isän oikeuksista.
No mutta hyvä. Ongelma on ratkennut jo ajat sitten. Kaikilla on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nyt liittyy papa-seulontaan tai miesten tutkimuksiin kun kyse oli lapsista?
Papaseulontoja ei harjoiteta hyväntekeväisyydestä vaan siinä on kyse taloudellisesta motiivista. Mikä estää teitä miehiä ryhtymästä kampanjoimaan vastaavan systeemin puolesta esim. eturauhasvaivoissa? Ai niin, akseli runkutus, pelaaminen ja kalja on niin pajon mukavampaa ja vaatii vähemmän vaivannäköä?
Sellaiset miesten vähättelyt sieltä tällä kertaa.
Pääasia on, että naisilla on etuuksia, oikeuksia ja ilmaisia tutkimuksia.
Lapsienkaan oikeuksilla ei ole mitään, pelatkoon ja runkkailkoot nekin.
Ilmaista papa-seulontaa ei kannata kadehtia. Seulontoja on melko harvoin, joten aika moni nainen maksaa lisäkertoja omasta pussistaan - itse olen maksanut joka toisen kokeen itse. Lisäksi yhteiskunnalle, eli sinullekin veronmaksajana, tulee halvemmaksi seuloa solumuutokset aikaisessa vaiheessa kuin hoitaa syöpiä hedelmällisessä iässä olevilta naisilta. Ilman testejä kohdunkaulan syöpä ei juuri varoittele itsestään - jos sen huomaa vasta oireista, se on jo pitkällä ja hoito kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ne pöksyt jalassa kodin ulkopuolella, niin ei tarvitse huolestua. Sama toki pätee miehiin.
Jos nainen tietää, että lapsen isä ei voi olla kukaan muu kuin oma mies, niin miehen vaatimus isyystestistä tarkoittaa sitä, että mies uskoo naisen käyneen vieraissa. Onko sinusta mukavaa, kun vaimosi syyttää sinua uskottomuudesta ja epäilee ihan aiheetta?
Siksi sen pitäisikin olla automaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia miettinyt, että olenko lapseni oikea isä. Vasenkätisyys, puuttuvat korvannipukat yms. Olen päättänyt tilata netistä sen dna-testin ja tehdä testin salaa. Jos en ole lapsen isä niin häivyn samalta seisomalta ulkomaille ja annan lakimiehen hoitaa asiat kuntoon. Jos taas olen oikeasti biologinen isä niin olen tyytyväinen tulokseen ja olen hiljaa testistä.
Vuosia olet pysynyt siinä vaikka et rakasta lasta. Aika kylmää. Parempi lähteä heti.
Samaa mieltä. Lapselle parempi että lähdet heti, jos lapsi on sinulle pelkkä omistamasi esine.
Pahimmillaan aiheuttanut lapselle jo psyykkiä vaurioita kun pieni lapsi tarvise ympärilleen rakastavia ihmisiä ja sitten yksi niitä vain luimistelee nurkista jotain korvannipukoita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä. Myös perinnöllisten tautien selvittäminen helpottuu.
Miksi rahaa tuhlataan vaikka mihin turhaan, mutta isyystestit eivät vieläkään vuonna 2017 kuulu normaaleihin testeihin? Lapsen ja miehen oikeudet ovat täysin unohdettu Suomessa.
Tiedätkö sinä, kuka sinun isäsi on? Jos isäksi luulemasi henkilö on elossa, niin ehdit vielä varmistaa isyyden. Oletko kysynyt asiaa äidiltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok, että pöksysi eivät ole pysyneet jalassasi. Ken tietää, ehkä minäkin olen käynyt siellä tatteloani uittamassa...
Koitat tehdä tästä henkilökohtaisen asian. Miten minun pöksyni liittyy keskusteluun?
Sinä teit adiasta henkilökohtaisen, kun kyseenalaistit mielenkiintoni muiden pikkupöksyjä kohtaan... ;)
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsiparkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan aiheuttanut lapselle jo psyykkiä vaurioita kun pieni lapsi tarvise ympärilleen rakastavia ihmisiä ja sitten yksi niitä vain luimistelee nurkista jotain korvannipukoita.
Niinpä. Ehkä säälittävin syy ikinä miksi joku lapsi on jäänyt ilman rakkautta.
Kaikki miehet varmaan ihan innoissaan olisi antamassa dna-näytteitään.
Otettaisiinko se näyte heti kun mies tulee sukukypsäksi vai vasta 18 täyttäneeltä? Vai otettaisiinko näyte jo synnytyslaitoksella jokaisesta poikavauvasta?
Voisi kyllä helpottaa monien rikostenkin selvittelyssä tuollainen kattava dna-rekisteri.
Koska niinhän se jouduttaisiin tekemään, jouduttaisiin ottamaan kaikilta miehiltä näytteet, jos todella olisi tarkoitus löytää varma isä jokaiselle lapselle perinnöllisten sairauksien tutkimista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tietää, että lapsen isä ei voi olla kukaan muu kuin oma mies, niin miehen vaatimus isyystestistä tarkoittaa sitä, että mies uskoo naisen käyneen vieraissa. Onko sinusta mukavaa, kun vaimosi syyttää sinua uskottomuudesta ja epäilee ihan aiheetta?
Siksi sen pitäisikin olla automaattinen.
Tunnetko sinä oikean isäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä teit adiasta henkilökohtaisen, kun kyseenalaistit mielenkiintoni muiden pikkupöksyjä kohtaan... ;)
Ja nyt olet kiinnostunut minun pöksyistäni? Olen pahoillani mutta tämä tulee vähän liian äkkiä, emme edes tunne toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Otettaisiinko se näyte heti kun mies tulee sukukypsäksi vai vasta 18 täyttäneeltä? Vai otettaisiinko näyte jo synnytyslaitoksella jokaisesta poikavauvasta?
Voisi kyllä helpottaa monien rikostenkin selvittelyssä tuollainen kattava dna-rekisteri.Koska niinhän se jouduttaisiin tekemään, jouduttaisiin ottamaan kaikilta miehiltä näytteet, jos todella olisi tarkoitus löytää varma isä jokaiselle lapselle perinnöllisten sairauksien tutkimista varten.
Kannatan tätä. Miehet tekevät suurimman osan rikoksista, joten tämä kaiken kattava dna-rekisteri toimisi myös hyvin rikostutkinnassa. Päästäisiin myös tehokkaasti eroon niistä miehistä, jotka välttelevät isyystestiä.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kyllä helpottaa monien rikostenkin selvittelyssä tuollainen kattava dna-rekisteri.Koska niinhän se jouduttaisiin tekemään, jouduttaisiin ottamaan kaikilta miehiltä näytteet, jos todella olisi tarkoitus löytää varma isä jokaiselle lapselle perinnöllisten sairauksien tutkimista varten.
Niinpä. Miksi aloittaa isyystutkimukset vasta nyt syntyneille, kun ne pitäisi tehdä koko väestölle? Määrätään influenssarokotukset kaikille pakollisiksi, niin samalla voidaan kaikista ottaa dn-näyte. Kellään ei voi olla mitään tuota vastaan.
Olisi kiva kuulla erolasten mietteitä asiasta. Siitä näkökulmasta että iskä muutti pois koska syntyi sisarus. Kun harvemmin lapset jäävät isälle ja parhaimmillaankin eletään 50-50-periaatteella, niin uuden tulokkaan takia biologiset lapset menettävät 50 pronsettia elämästään isän kanssa.