Isyystesti täytyisi tehdä aina. Sen pitäisi olla automaattinen aina synnytyksen yhteydessä.
Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä. Myös perinnöllisten tautien selvittäminen helpottuu.
Miksi rahaa tuhlataan vaikka mihin turhaan, mutta isyystestit eivät vieläkään vuonna 2017 kuulu normaaleihin testeihin? Lapsen ja miehen oikeudet ovat täysin unohdettu Suomessa.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kenen se lapsi on? Miehen nimelle se kuitenkin tulee ja miehen se lapsi kuitenkin on. Mitä väliä kenen miehen lapsi? Kantaahan nainenkin vieraan suvun nimeä.
Wau.
Ja sitten ihmetellään, miksi miehet haluavat automaattisen isyystestin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo raha on sitten pois taas jostain vanhustenhuollosta.
No vaikka siten, että naiset voivat maksaa itse jatkossa papa-seulontansa. Miehillähän tätäkään vastaavaa maksutonta tuktkimusta ei edes ole.
Miten tämä nyt liittyy papa-seulontaan tai miesten tutkimuksiin kun kyse oli lapsista?
Papaseulontoja ei harjoiteta hyväntekeväisyydestä vaan siinä on kyse taloudellisesta motiivista. Mikä estää teitä miehiä ryhtymästä kampanjoimaan vastaavan systeemin puolesta esim. eturauhasvaivoissa? Ai niin, akseli runkutus, pelaaminen ja kalja on niin pajon mukavampaa ja vaatii vähemmän vaivannäköä?
Sellaiset miesten vähättelyt sieltä tällä kertaa.
Pääasia on, että naisilla on etuuksia, oikeuksia ja ilmaisia tutkimuksia.
Lapsienkaan oikeuksilla ei ole mitään, pelatkoon ja runkkailkoot nekin.
Ilmaista papa-seulontaa ei kannata kadehtia. Seulontoja on melko harvoin, joten aika moni nainen maksaa lisäkertoja omasta pussistaan - itse olen maksanut joka toisen kokeen itse. Lisäksi yhteiskunnalle, eli sinullekin veronmaksajana, tulee halvemmaksi seuloa solumuutokset aikaisessa vaiheessa kuin hoitaa syöpiä hedelmällisessä iässä olevilta naisilta. Ilman testejä kohdunkaulan syöpä ei juuri varoittele itsestään - jos sen huomaa vasta oireista, se on jo pitkällä ja hoito kallista.
Juu, pääasia että sinulla on NAISENA kaikki maailman etuudet ja oikeudet.
Vapaamatkustaminen on varmaan kovin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä. Myös perinnöllisten tautien selvittäminen helpottuu.
Miksi rahaa tuhlataan vaikka mihin turhaan, mutta isyystestit eivät vieläkään vuonna 2017 kuulu normaaleihin testeihin? Lapsen ja miehen oikeudet ovat täysin unohdettu Suomessa.
Tiedätkö sinä, kuka sinun isäsi on? Jos isäksi luulemasi henkilö on elossa, niin ehdit vielä varmistaa isyyden. Oletko kysynyt asiaa äidiltäsi?
Tämä on asia jonka pitäisi selvitä kysymättä. Ja ihminen voi valehdella, dna ei.
En mä halua tietää kuinka moni miehen työkavereiden lapsista onkin mun mieheni lapsia. Se on kauhee panemaan ja käy nussuttelemassa milloin ketäkin..
Ainakin sen tuhkamuna kaverit on olleet tyytyväisiä kun yhtäkkiä onkin tärpännyt.. Yleensä sen jälkeen kun mun mies on käynyt siellä kylässä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siten, että naiset voivat maksaa itse jatkossa papa-seulontansa. Miehillähän tätäkään vastaavaa maksutonta tuktkimusta ei edes ole.
Miten tämä nyt liittyy papa-seulontaan tai miesten tutkimuksiin kun kyse oli lapsista?
Papaseulontoja ei harjoiteta hyväntekeväisyydestä vaan siinä on kyse taloudellisesta motiivista. Mikä estää teitä miehiä ryhtymästä kampanjoimaan vastaavan systeemin puolesta esim. eturauhasvaivoissa? Ai niin, akseli runkutus, pelaaminen ja kalja on niin pajon mukavampaa ja vaatii vähemmän vaivannäköä?
Ilmaista papa-seulontaa ei kannata kadehtia. Seulontoja on melko harvoin, joten aika moni nainen maksaa lisäkertoja omasta pussistaan - itse olen maksanut joka toisen kokeen itse. Lisäksi yhteiskunnalle, eli sinullekin veronmaksajana, tulee halvemmaksi seuloa solumuutokset aikaisessa vaiheessa kuin hoitaa syöpiä hedelmällisessä iässä olevilta naisilta. Ilman testejä kohdunkaulan syöpä ei juuri varoittele itsestään - jos sen huomaa vasta oireista, se on jo pitkällä ja hoito kallista.
En ole tuon ylläolevan kirjoittaja mutta ymmärrätkö yleensä ollenkaan mitä luet, vai hoetko vain papukaijan lailla jotain ulkoaoppimiasi sloganeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi ajatella, ettei lapsen isällä ole merkitystä.
Pitäkää ne pöksyt jalassa kodin ulkopuolella, niin ei tarvitse huolestua. Sama toki pätee miehiin.
Jos nainen tietää, että lapsen isä ei voi olla kukaan muu kuin oma mies, niin miehen vaatimus isyystestistä tarkoittaa sitä, että mies uskoo naisen käyneen vieraissa. Onko sinusta mukavaa, kun vaimosi syyttää sinua uskottomuudesta ja epäilee ihan aiheetta?
Siksi sen pitäisikin olla automaattinen.
Tunnetko sinä oikean isäsi?
En tiedä, todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ne pöksyt jalassa kodin ulkopuolella, niin ei tarvitse huolestua. Sama toki pätee miehiin.
Miksi olet huolissasi muiden pöksyistä?
En olekaan. Miksi olet huolissasi, että miehellesi tehtäisiin isyystesti..?
On ihan ok, että pöksysi eivät ole pysyneet jalassasi. Ken tietää, ehkä minäkin olen käynyt siellä tatteloani uittamassa...
Mikä ei ole ok on se, että toinen mies elättää jonkun muun lapsen.
Koitat tehdä tästä henkilökohtaisen asian. Miten minun pöksyni liittyy keskusteluun?
Sinä teit adiasta henkilökohtaisen, kun kyseenalaistit mielenkiintoni muiden pikkupöksyjä kohtaan... ;)
Ja nyt olet kiinnostunut minun pöksyistäni? Olen pahoillani mutta tämä tulee vähän liian äkkiä, emme edes tunne toisiamme.
Mistä tiedät?
Mitä jos nainen on ollut miehen lähisukulaisen kanssa? Sitä ei välttämättä erota testissä. Mutta eihän sillä ole väliä koska samat peunnölliset sairaudet ja lapsen etua tässä ajettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet varmaan ihan innoissaan olisi antamassa dna-näytteitään.
Otettaisiinko se näyte heti kun mies tulee sukukypsäksi vai vasta 18 täyttäneeltä? Vai otettaisiinko näyte jo synnytyslaitoksella jokaisesta poikavauvasta?
Voisi kyllä helpottaa monien rikostenkin selvittelyssä tuollainen kattava dna-rekisteri.Koska niinhän se jouduttaisiin tekemään, jouduttaisiin ottamaan kaikilta miehiltä näytteet, jos todella olisi tarkoitus löytää varma isä jokaiselle lapselle perinnöllisten sairauksien tutkimista varten.
Isyystesti ei tarkoita DNA-rekisterin perustamista.
Samalla logiikalla kaikkien DNA tulisi ja voitaisiin kerätä jo kouluterveydenhoitajan mitatessa lasten hemoglobiinia.
Vierailija kirjoitti:
Otettaisiinko se näyte heti kun mies tulee sukukypsäksi vai vasta 18 täyttäneeltä? Vai otettaisiinko näyte jo synnytyslaitoksella jokaisesta poikavauvasta?
Voisi kyllä helpottaa monien rikostenkin selvittelyssä tuollainen kattava dna-rekisteri.Koska niinhän se jouduttaisiin tekemään, jouduttaisiin ottamaan kaikilta miehiltä näytteet, jos todella olisi tarkoitus löytää varma isä jokaiselle lapselle perinnöllisten sairauksien tutkimista varten.
Isyyden tunnustamisen aikana se testi pitäisi ottaa ja jos ei ole isä, voi itse miettiä miten edetä. Voihan äiti tässä tapauksessa haluta kertoa asiasta oikealle isälle.
Miehet, mikä olisi sellainen ilmainen tutkimus, jonka haluaisitte itsellenne tehtävän? Kertokaa, niin minä kerrona asiasta kansanedustajalleni ja pyydän viemään sitä eteenpäin. Onko se terveyteen liittyvää vai sen selvittäminen, kuka on teidän oikea isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla kaikkien DNA tulisi ja voitaisiin kerätä jo kouluterveydenhoitajan mitatessa lasten hemoglobiinia.
Dna-rekisteri kannattaa perustaa samassa vaiheessa isyystestien kanssa, niin se pienentää muitakin kustannuksia. Vai onko sinulla jotain syytä vastustaa sitä, että rikokset saataisiin ratkaistua heti?
Ap, kiinnostaisi tietää olisitko itse luopunut omasta isästäsi jos äitisi olisi tehnyt syrjähypyn ja pakollinen isyystesti olisi sen paljastanut. Isäsi olisi siis ottanut saman tien hatkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen papa-testi kerran viidessä vuodessa = kaikki maailman etuudet ja oikeudet ja vapaamatkustus. Melko kova arvo pumpulipuikon pyöräytykselle alakerrassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tarkoita? Kun kerran tietoa kerätään, niin tulee yhteiskunnalle halvemmaksi, kun sitä tietoa hyödynnetään mahdollisimman laajasti. Lapsilta ne näytteet tuleekin kerätä, jotta kukaan mies ei pääse luikahtamaan näytteen antamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan isäksi väitetty voi vaatia isyystestiä, ei joku vieras avioliiton ulkopuolinen vaikka oikea isä olisikin. Miehillä ei ole mitään oikeuksia tässä feministisessä Suomessa.
Voi. Ota nyt selvää asioista ennen kuin alat meuhkata.
Avioliitossa syntyneen lapsen isä on juridisesti aina äidin aviopuoliso. Jotta jonkun muun isyyttä voitaisiin edes tutkia pitää aviomiehen isyys ensin kumota. Ulkopuolinen mies ei voi tätä vaatia. Lapsi itse voi ollessaan riittävän vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten varmasti samaan pakettiin kuuluu järjestelmä, jossa lehtolapsista ilmoitetaan myös tuoreen isän vakituiselle kumppanille..? Kyllähän hänellä on oikeus tietää mihin perheen rahat alkavat valua..?
Tehdään rekisteri josta voi tarkistaa jokaisen kansalaisen lapset ja kenen kanssa. Siinä samalla voisi näkyä ne sairaudet niin on helppo valita itselle terve lapseton kumppani.
Siihen voisi vielä lisätä kaikki sp-taudit mitä on ollut. Joku helppo mobiilisivu että voi vaikka baarissa tarkistaa potentiaalisen seksipartnerin.
Naisten suosikkihauskamiehet eivät enää kävisi kaupaksi. :D Mulla olis niin monta hyvää tarinaa yhdestä turkulaisesta hauskamiehestä....
Meilläkin oli suosittu hauskamies. Tällä hauskamiehellä oli sitten molemmat herpekset tatissa. Melkein kaikki lähipiirin naiset kävivät tämän kollin kanssa naimassa.
Ikävä puoli tässä oli se, että tämä hauskamies luonnollisesti kertoi meille kavereille aina kaiken siitä lähtien, että käytettiinkö kumia.
Noh, eräs näistä naiduista naisista kiinnostui minusta siinä ajan kuluessa. Kiusallista. Sitten tuli puheenaiheksi seksi. Puolentunnin kiehnaamisen jälkeen totesin hänelle lopulta että "ei v*tussa panna. Sulla on sekä sukupuoliherpes että normiherpes. Piilevänä, jos ei näy. Sori.". Sitten lähdin menemään. Y-ä-k.
The more you know ja silleen. Ja kuinka ollakaan, niin eräs kaveripiiristämme sai sitten tältä neitoselta herpeksen. Ai että, tekee varmaan guuuutaa774
!
Ei olis kannattanut panna helppoa hauskamiestä. Huonosti kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet huolissasi muiden pöksyistä?
En olekaan. Miksi olet huolissasi, että miehellesi tehtäisiin isyystesti..?
On ihan ok, että pöksysi eivät ole pysyneet jalassasi. Ken tietää, ehkä minäkin olen käynyt siellä tatteloani uittamassa...
Mikä ei ole ok on se, että toinen mies elättää jonkun muun lapsen.
Koitat tehdä tästä henkilökohtaisen asian. Miten minun pöksyni liittyy keskusteluun?
Sinä teit adiasta henkilökohtaisen, kun kyseenalaistit mielenkiintoni muiden pikkupöksyjä kohtaan... ;)
Ja nyt olet kiinnostunut minun pöksyistäni? Olen pahoillani mutta tämä tulee vähän liian äkkiä, emme edes tunne toisiamme.
Mistä tiedät?
Ettemme tunne toisiamme? Koska minä tunnen vain kevytkenkäisiä miehiä jotka jatkuvasti vitsailee milloin joku tuo vauvan oven taakse että varmasti ovat tätä vastaan tai sitten isäihmisiä jotka eivät epäile omaa isyyttään. Saattaa tietysti olla että joku koko kylän panema herran on huomannut että jollain ex-hoidolla on söpö vauva ja toivoo nyt että se olisi hänen. Monilla kolmekymppisillä miehillä alkaa jostain syystä vauvakuume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten varmasti samaan pakettiin kuuluu järjestelmä, jossa lehtolapsista ilmoitetaan myös tuoreen isän vakituiselle kumppanille..? Kyllähän hänellä on oikeus tietää mihin perheen rahat alkavat valua..?
Tehdään rekisteri josta voi tarkistaa jokaisen kansalaisen lapset ja kenen kanssa. Siinä samalla voisi näkyä ne sairaudet niin on helppo valita itselle terve lapseton kumppani.
Siihen voisi vielä lisätä kaikki sp-taudit mitä on ollut. Joku helppo mobiilisivu että voi vaikka baarissa tarkistaa potentiaalisen seksipartnerin.
Naisten suosikkihauskamiehet eivät enää kävisi kaupaksi. :D Mulla olis niin monta hyvää tarinaa yhdestä turkulaisesta hauskamiehestä....
Meilläkin oli suosittu hauskamies. Tällä hauskamiehellä oli sitten molemmat herpekset tatissa. Melkein kaikki lähipiirin naiset kävivät tämän kollin kanssa naimassa.
Ikävä puoli tässä oli se, että tämä hauskamies luonnollisesti kertoi meille kavereille aina kaiken siitä lähtien, että käytettiinkö kumia.
Noh, eräs näistä naiduista naisista kiinnostui minusta siinä ajan kuluessa. Kiusallista. Sitten tuli puheenaiheksi seksi. Puolentunnin kiehnaamisen jälkeen totesin hänelle lopulta että "ei v*tussa panna. Sulla on sekä sukupuoliherpes että normiherpes. Piilevänä, jos ei näy. Sori.". Sitten lähdin menemään. Y-ä-k.
The more you know ja silleen. Ja kuinka ollakaan, niin eräs kaveripiiristämme sai sitten tältä neitoselta herpeksen. Ai että, tekee varmaan guuuutaa774
!
Ei olis kannattanut panna helppoa hauskamiestä. Huonosti kävi.
Mitä luultavimmin nämä naiset sanoisivat anonyymisti haastatellessa että kyllä kannatti, kaikesta huolimatta ;-).
Suuri osa vastasyntyneistä ja vähän vanhemmistakin vauvoista on ihan isänsä näköisiä. Monet kerrat on ystäväpiirissä naureskeltu kun pieni tyttövauva näyttää joko isältään tai on isän puolen isoisänsä vauvakokoinen kopio. Luonto hoitaa tällaiset asiat automaattisesti ja vauvan isä voi huokaista helpotuksesta kun yhdennäköisyys on ilmiselvä.