Isyystesti täytyisi tehdä aina. Sen pitäisi olla automaattinen aina synnytyksen yhteydessä.
Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä. Myös perinnöllisten tautien selvittäminen helpottuu.
Miksi rahaa tuhlataan vaikka mihin turhaan, mutta isyystestit eivät vieläkään vuonna 2017 kuulu normaaleihin testeihin? Lapsen ja miehen oikeudet ovat täysin unohdettu Suomessa.
Kommentit (843)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten varmasti samaan pakettiin kuuluu järjestelmä, jossa lehtolapsista ilmoitetaan myös tuoreen isän vakituiselle kumppanille..? Kyllähän hänellä on oikeus tietää mihin perheen rahat alkavat valua..?
Tehdään rekisteri josta voi tarkistaa jokaisen kansalaisen lapset ja kenen kanssa. Siinä samalla voisi näkyä ne sairaudet niin on helppo valita itselle terve lapseton kumppani.
Siihen voisi vielä lisätä kaikki sp-taudit mitä on ollut. Joku helppo mobiilisivu että voi vaikka baarissa tarkistaa potentiaalisen seksipartnerin.
Naisten suosikkihauskamiehet eivät enää kävisi kaupaksi. :D Mulla olis niin monta hyvää tarinaa yhdestä turkulaisesta hauskamiehestä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen isänsä. Myös perinnöllisten tautien selvittäminen helpottuu.
Miksi rahaa tuhlataan vaikka mihin turhaan, mutta isyystestit eivät vieläkään vuonna 2017 kuulu normaaleihin testeihin? Lapsen ja miehen oikeudet ovat täysin unohdettu Suomessa.
Tehdäänkö siis jossain toisessa maassa isyystestit automaattisesti kaikille? Vai mistä keksit tämän, että oikeudet unohdettu Suomessa? Kyllähän kaikilta raskaana olevilta testataan hiv ym automaattisesti, joten sinällään varmaan menisi samoihin kuluihin, mutta kuinka montaa isää ja lasta tuo ongelma koskettaa?
Tutkimuksesta ja maasta riippuen noin 8,3-12,5% avioliittoon syntyvistä lapsista ei ole isäksi merkityn miehen lapsia. Luku vaihtelee myös riippuen siitä, kuinka mones lapsi on sisarussarjassaan
8,3-12,5 prosenttia niistä lapsista, joiden suhteen isyys on selvitetty, eli siinä on alkujaankin ollut jotain epäilyksen varaa. Eri asia kuin noin joka kymmenes kaikista lapsista.
Vain nainen voi ajatella, ettei lapsen isällä ole merkitystä.
Pitäkää ne pöksyt jalassa kodin ulkopuolella, niin ei tarvitse huolestua. Sama toki pätee miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan isäksi väitetty voi vaatia isyystestiä, ei joku vieras avioliiton ulkopuolinen vaikka oikea isä olisikin. Miehillä ei ole mitään oikeuksia tässä feministisessä Suomessa.
Voi. Ota nyt selvää asioista ennen kuin alat meuhkata.
Jos naisen aviomies tunnustaa isyyden menetät sinä isyyden. Isyystestiin on oikeus vain jos ei ole isää. Lue yllä oleva juttu väestöliitönsivuilta.
Kuka tahansa voi ottaa yhteyttä lastenedunvalvojaan ja sano että epäilee ettei naapurin Pirkon mies ole lapsen isä ja silloin isyys pitää tukia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ne pöksyt jalassa kodin ulkopuolella, niin ei tarvitse huolestua. Sama toki pätee miehiin.
Miksi olet huolissasi muiden pöksyistä?
Tottakai lapsen isällä on merkitystä, mutta ei se ole ainoa arvo elämässä kenen sukusolusta tarkalleen elämä on lähtenyt käyntiin.
Vasta tuomioistuimen kauta mahdollista nykyään. kirjoitti:
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/avio-ja_avoli…
Lapsen isän isyys voi syntyä eri tavoilla. Aviomies on avioliiton aikana syntyneen lapsen isä suoraan avioliiton perusteella ilman eri toimia. Jos puolisot eroavat ennen lapsen syntymää, tulee isän joko tunnustaa lapsi, tai häntä vastaan tulee nostaa kanne isyyden vahvistamiseksi. Jos äiti menee uuteen avioliittoon ennen lapsen syntymää, on uusi aviomies lapsen isä suoraan avioliiton perusteella.
Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isän isyys tulee vahvistaa joko isyyden tunnustamisella tai tuomioistuimen päätöksellä. Lapsen synnyttyä lastenvalvoja tarjoaa äidille mahdollisuutta isyyden selvittämiseen. Äiti voi kieltäytyä tästä, jos kukaan ei ole tunnustanut lapsen isyyttä. Jos äiti haluaa isyyden selvittämistä, on hänellä velvollisuus kertoa lastenvalvojalle totuus asiassa. Isyyden selvittämisen jälkeen lastenvalvojan tulee tarjota isälle mahdollisuus tunnustaa isyys. Isyyden vahvistaminen ei edellytä äidin hyväksymistä, mutta häntä tulee kuulla asiassa.
Jos isyyttä ei tunnusteta, tulee lastenvalvojan haastaa jokainen henkilö, joka selvityksen mukaan voi olla lapsen isä, oikeuteen isyyden vahvistamiseksi. Miehen kuolema ei estä asian ratkaisemista. Tuomioistuin voi velvoittaa osapuolet verikokeeseen.
Miksi asiasta pitäisi tehdä sota? Miksi ei vain automaattisesti selvitettäisi asiaa, jolloin mitään noloja tilanteita ei synny?
Pelastaa myös vuosien kuluttua petossyytteiltä, btw.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo raha on sitten pois taas jostain vanhustenhuollosta.
No vaikka siten, että naiset voivat maksaa itse jatkossa papa-seulontansa. Miehillähän tätäkään vastaavaa maksutonta tuktkimusta ei edes ole.
Miten tämä nyt liittyy papa-seulontaan tai miesten tutkimuksiin kun kyse oli lapsista?
Papaseulontoja ei harjoiteta hyväntekeväisyydestä vaan siinä on kyse taloudellisesta motiivista. Mikä estää teitä miehiä ryhtymästä kampanjoimaan vastaavan systeemin puolesta esim. eturauhasvaivoissa? Ai niin, akseli runkutus, pelaaminen ja kalja on niin pajon mukavampaa ja vaatii vähemmän vaivannäköä?
Sellaiset miesten vähättelyt sieltä tällä kertaa.
Pääasia on, että naisilla on etuuksia, oikeuksia ja ilmaisia tutkimuksia.
Lapsienkaan oikeuksilla ei ole mitään, pelatkoon ja runkkailkoot nekin.
Sairasta, että feministit vaativat jopa oikeutta salata pettämisensä lasten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet huolissasi muiden pöksyistä?
En olekaan. Miksi olet huolissasi, että miehellesi tehtäisiin isyystesti..?
On ihan ok, että pöksysi eivät ole pysyneet jalassasi. Ken tietää, ehkä minäkin olen käynyt siellä tatteloani uittamassa...
Mikä ei ole ok on se, että toinen mies elättää jonkun muun lapsen.
Vierailija kirjoitti:
3/5.
Tämä provo on käyty läpi jo tarpeeksi monta kertaa. Aplla ei ole tietoa isyyslaista eikä sitä koskaan mene lukemaan. Koittaa verhota tämän lapsen etuihin vaikka hänellä ei sellaista tai vaimoa ole jotta pääsee haukkumaan naisia pettäjiksi.
Itse olen vuosia miettinyt, että olenko lapseni oikea isä. Vasenkätisyys, puuttuvat korvannipukat yms. Olen päättänyt tilata netistä sen dna-testin ja tehdä testin salaa. Jos en ole lapsen isä niin häivyn samalta seisomalta ulkomaille ja annan lakimiehen hoitaa asiat kuntoon. Jos taas olen oikeasti biologinen isä niin olen tyytyväinen tulokseen ja olen hiljaa testistä.
Vierailija kirjoitti:
Vasta tuomioistuimen kauta mahdollista nykyään. kirjoitti:
Lapsen isän isyys voi syntyä eri tavoilla. Aviomies on avioliiton aikana syntyneen lapsen isä suoraan avioliiton perusteella ilman eri toimia. Jos puolisot eroavat ennen lapsen syntymää, tulee isän joko tunnustaa lapsi, tai häntä vastaan tulee nostaa kanne isyyden vahvistamiseksi. Jos äiti menee uuteen avioliittoon ennen lapsen syntymää, on uusi aviomies lapsen isä suoraan avioliiton perusteella.
Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isän isyys tulee vahvistaa joko isyyden tunnustamisella tai tuomioistuimen päätöksellä. Lapsen synnyttyä lastenvalvoja tarjoaa äidille mahdollisuutta isyyden selvittämiseen. Äiti voi kieltäytyä tästä, jos kukaan ei ole tunnustanut lapsen isyyttä. Jos äiti haluaa isyyden selvittämistä, on hänellä velvollisuus kertoa lastenvalvojalle totuus asiassa. Isyyden selvittämisen jälkeen lastenvalvojan tulee tarjota isälle mahdollisuus tunnustaa isyys. Isyyden vahvistaminen ei edellytä äidin hyväksymistä, mutta häntä tulee kuulla asiassa.
Jos isyyttä ei tunnusteta, tulee lastenvalvojan haastaa jokainen henkilö, joka selvityksen mukaan voi olla lapsen isä, oikeuteen isyyden vahvistamiseksi. Miehen kuolema ei estä asian ratkaisemista. Tuomioistuin voi velvoittaa osapuolet verikokeeseen.
Miksi asiasta pitäisi tehdä sota? Miksi ei vain automaattisesti selvitettäisi asiaa, jolloin mitään noloja tilanteita ei synny?
Pelastaa myös vuosien kuluttua petossyytteiltä, btw.
Automaattisesti ne pitäisikin tehdä. Ei Suomi enää missään keskiajalla elä. Kaikilla on oikeus tietää onko isä hänen oikea isä, kun sen testaaminen on niin helppoa.
Eli isyys pitäisi varmistaa aina dna-testillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tietää, että lapsen isä ei voi olla kukaan muu kuin oma mies, niin miehen vaatimus isyystestistä tarkoittaa sitä, että mies uskoo naisen käyneen vieraissa. Onko sinusta mukavaa, kun vaimosi syyttää sinua uskottomuudesta ja epäilee ihan aiheetta?
Mitä väliä kenen se lapsi on? Miehen nimelle se kuitenkin tulee ja miehen se lapsi kuitenkin on. Mitä väliä kenen miehen lapsi? Kantaahan nainenkin vieraan suvun nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3/5.
Tämä provo on käyty läpi jo tarpeeksi monta kertaa. Aplla ei ole tietoa isyyslaista eikä sitä koskaan mene lukemaan. Koittaa verhota tämän lapsen etuihin vaikka hänellä ei sellaista tai vaimoa ole jotta pääsee haukkumaan naisia pettäjiksi.
Siksi emme saa tietää mitä nämä sairaudet lapsella ovat joiden takia tämä on niin tärkeä asia koska ap ei myöskään niitä tiedä. Haluaa vain väitellä vaikka itsellä on siihen heikot eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3/5.
Tuossa se tieto on. Isyydenvarmistamiseen on oikeus vain jos isyyttä ei ole tunnustettu lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia miettinyt, että olenko lapseni oikea isä. Vasenkätisyys, puuttuvat korvannipukat yms. Olen päättänyt tilata netistä sen dna-testin ja tehdä testin salaa. Jos en ole lapsen isä niin häivyn samalta seisomalta ulkomaille ja annan lakimiehen hoitaa asiat kuntoon. Jos taas olen oikeasti biologinen isä niin olen tyytyväinen tulokseen ja olen hiljaa testistä.
Vuosia olet pysynyt siinä vaikka et rakasta lasta. Aika kylmää. Parempi lähteä heti.
Jos naisen aviomies tunnustaa isyyden menetät sinä isyyden. Isyystestiin on oikeus vain jos ei ole isää. Lue yllä oleva juttu väestöliitönsivuilta.