Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammattisi häviämässä?

Vierailija
23.09.2017 |

Tunnettu tosiasia on että useimmat ammatit on häviämässä. Jos ei nyt ihan lähitulevaisuudessa, niin ainakin niin pian että useimmat meistä saattaa joutua vaihtamaan alaa ennen eläkeikää ellei halua kortistoon.
Mitä työtä teet ja luuletko että se kuuluu häviävien joukkoon?

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valokuvaaja ja todellakin on häviämässä. Pyrin keväällä haavealalleni lääkikseen, toivotaan että sinne jos pääsee olisi sitten varma työllisyys. Toisaalta kohtahan robotit varmaan korvaa kirurgitkin että eihän sitä tiedä... Oisko lastenlääkäri sellainen jota ei heti robotisoitaisi?

102/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa... Tällä hetkellä teen työtä palvelualalla esimiestehtävissä. Mutta voisin tehdä näitä hommia muullakin alalla. Työnkuvani ja koulutukseni ei määrää vain tietylle alalle ja tarkasti määrättyihin tehtäviin. Toisaalta olen miettinyt, että jossain vaiheessa voisi olla kiva tehdä jotain ihan muuta... mutta mitä? No sen aika näyttää. Tähänkin työpaikkaan eksyin vähän kuin sattumalta. En siis erityisesti hakeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa moni ennusteli kovin kaukana olevia asioita joista ei voi tietää miten ne oikeasti tulevat menemään. Tarpeeksi kauas tulevaisuuteen kun mennään niin kai kaikki ammatit ovat joko poistuneet tarpeettomina tai muuttuneet täysin.

Kiinnostavampaa olisi kuulla niistä ammateista jotka ovat juuri nyt muutoksen kourissa . Esim. Rekkakuski ei todellakaan kuulu niihin.

Vierailija
104/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilintarkastaja. Häviää silloin kun robotit tekee kaiken taloushallinnosta sopimuksiin ja myös yritysten hallitukset ovat robotteja. Paitsi silloinkin pitää järjestelmiä tarkastaa.

Vierailija
105/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli viime viikonloppuna mieleen hotellissa ollessamme, että yksi häviävä ammatti on hotellivirkailija. Check-innin voi hoitaa sähköisesti, kuten monesti jo tehdäänkin eli näppäilet koodin ja saat avaimen. Eri asia tietty, jos hotellissa halutaan panostaa elämykselliseen oleskeluun eri oheisjuttuineen.

Omppuhotelleissa on paljon huoria, koska kukaan ei katso perään.

Mutta entä jos hinta olisi kaksinkertainen?

Hyvin siisti ja tyylikäs hotelli, joka muistuttaisi tyylikästä kerrostaloa.

Netissä pitäisi rekisteröityä nimi- ja osoitetietoineen, tehdä varaus ja maksaa etukäteen. Saisi koodin siihen huoneeseensa. Hintavaa ja laadukasta, se olisi avainsana.

Pitäähän ompussakin rekisteröityä.

Ja luuletko ettei 5 tähden hotelleissa ole maksullisia naisia. Ompussa ne on vaan just sen näköisiä, ettei kenellekään jää epäselväksi .

Vierailija
106/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti häviä. Olen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
107/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha niinkaun kun viinaa juodaa, mt-palveluista leikataan, rajat on avoimia, huumeita vedetään mun ammatti ei oo menossa mihinkään.

(Oon vartija)

Ei munkaan, em.syistä  Olen sh.

Vierailija
108/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodin kokki/siivooja. Lounas tulee jo valmiina, teen aamu- ja välipalat ja tiskaan. Siivous tuskin poistuu.

Vierailija
109/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan ihan heti häviämässä, mutta vahvasti muuttumassa.

T. Luokanopettaja

Vierailija
110/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt käsityöammatit on ja pysyy. Ei katoa siis, voi kyllä helpottua, jos keksivät parempia tekniikoita teknologian myötä. T.raksamaalari

Vierailija
111/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Tehtäväni on automatisoida tehtäviä pois ihmisiltä koneille ja vähentää ihmisten tarvetta.

Vierailija
112/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moden on. Vastaus ole hyvä!

Vierailija
113/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani ovat  oikeastaan jo hävinneet. Olen kuntohoitaja.  Yksityiselle kuntoutuspuoleelle en enää voi työllistyä. Terveyskeskus/sairaala on ainoa mihin voin mennä töihin.  Jäin työttömäksi juuri ja eläkeikään on vielä/enää 7,5 vuotta, joten vieläkö täytyy lukea uusi ammatti?

Vierailija
114/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän fifty-fifty onko alaani tulevaisuudessa. Kotitalousopettaja siis olen. Tälläisenään ala ei ole tulevaisuudessa, vaan oppilaat tulevat oppimaan ruoanvalmistusta ja siivousta katsomalla videoita ja harjoittelemalla kotona. Syy miksi pelkään alani katoamista on se, että kotitalous on peruskoulun oppiaineista kallein, jonka vuoksi sitä ei ole välttämättä varaa opettaa tulevaisuudessa. Lisäksi kotitalous kuuluu taito- ja taideaineisiin, joita ei arvosteta niin paljon kuin esimerkiksi luonnontieteitä. Tämä voi olla siis yksi syy miksi köksästä saatetaan mielellään luopua, kun tarve säästöihin iskee.

Vierailija
115/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole.

Vierailija
116/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähenee kovaa kyytiä mutta minä pääsen eläkkeelle ennen. Sihteeri.

Meilläkin sihteerien postit on vähenneet kovaa kynytiä, mutta se tuntuu todella lyhytnäköiseltä. Mitä helvetin järkeä on siinä, että ylimmän johdon palkoilla tehdään sitä sihteerintyötä joka ei oikeasti ole hävinnyt mihinkään, vaikka paikat ovatkin vähenneet: kokouksien järjestämistä, matkojen varaamista ja muuta sellaista mikä on jatkossakin välttämätöntä mutta mitä nykyään tehdään näköjään 20  tonnin kuukausipalkalla kun ei ole varaa sihteereihin.

Vierailija
117/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että robotit pystyvät korvaamaan työtäni (rakennan firman liiketoimintaa), mutta minä tahansa hetkenä joku toinen ihminen voi korvata minut kevyen ilmoitusluontoisesti.

Vierailija
118/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on, vaikka työtilanne onkin mikä on. Olen muotoilija.

Vierailija
119/172 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa on häviämässä. Robotit valtaavat alaa. Olen prostituoitu.

Vierailija
120/172 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole katoamassa. Olen rekkakuski.

Ammatti ei ole katoamassa, työpaikkasi kylläkin. Filippiiniläiset ajavat kohta kaiken liikenteen Euroopan unionissa. Mitenkään ei voi estää sillä alihankintaketjut on niin pitkät ettei kukaan tiedä kuka siellä ratin takana on.

Nytkin postia ajaa romanialaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi