Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait nykyisen työsi?

Vierailija
23.09.2017 |

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tämän paskista paskimman duunin vain ilmottautumalla ko. paskalafkaan työntekijäksi.

Vierailija
142/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen työpaikkani sain niin, että suoritin yliopisto-opintoihin kuuluvaa käytännön harjoittelujaksoa, ja minulle tarjottiin töitä harjoittelupaikasta harjoittelun jälkeisellekin ajalle. Nykyisen työpaikkani sain niin, että laitoin paikan esimiehelle sähköpostia, jossa kerroin koulutuksestani ja työkokemuksestani, ja että mikäli heillä on töitä tarjolla niin olen kiinnostunut. Sain melkein heti vastauksen, että heillä olisi tarvetta juuri minun osaamisalani työntekijälle. Kävin juttelemassa esimiehen kanssa ja sain töitä. Olen koulutukseltani YTM.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulusta viimeisessä harjoittelussa. Sain silloin "pitkän" kesätyöpaikan (4 kk). Sanoin esimiehelle kesän päätteessä, että mulle voi sitten soittaa jos on vaikka saikkuja tiedossa talven mittaan. Sanoi naurahtaen, että katsotaan. Seuraavana päivänä tuli pyyntö juttusille. Ensimmäisenä mietin, että minkä virheen olen tehnyt. Kysyikin että haluatko vakityön. Jotkut ovat odottaneet kymmeniä vuosia ja minä sain heti.

Vierailija
144/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo vakityössä kun minulle soitettiin ja pyydettiin töihin paikkaan, jossa olin käynyt haastattelussa noin vuosi takaperin. Olen nyt tässä nimenomaisessa työpaikassa, joka on minun unelmatyöni.

Vierailija
145/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 9€ tempputyöllistyspaikassa ja johtaja havaitsi että minussa onkin potentiaalia. Tosin tämäkin työ on vain määräaikainen, jota on jatkettu jo kolmen sopimuksen verran.

Olen siis yksi niistä todella harvoista jotka ovat saaneet töitä kyseisellä tavalla.

Tosin ennen tätä paikkaa olin varmaan 7 eri paikassa samaisella 9€ rahalla joten onnistumisprosentti on todella pieni.

Aika lailla sama mulla. Olin ihan varma, että tempputyöllistysjakson lähestyessä loppuaan ilmaantuu jostain joku pomon veljenpoika joka tarvitsee töitä ja jolle paikka sitten tietenkin annetaan, mutta tällä kertaa kävikin hyvin ja lupaukset pidettiin.

Määräaikaisena toki minäkin, saa nähdä kauanko jatkuu.

Vierailija
146/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduin työkkärin kurssille ja pääsin sinne. Kurssiin kuului myös harjoittelua yrityksessä. Kurssin päätyttyä minut palkattiin vakkariksi harjoittelupaikkaani. Nyt työsuhde kestänyt jo 15v.

Niin 15 vuotta sitten. Ei taida nykyisin monellakaan onnistua noin.

15 vuotta sitten työvoimakoulutukset olivat jotain ihan muuta kuin nykyään. Silloin opiskeltiin yleensä uusi ammatti eli suoritettiin esim. ammatillinen perustutkinto, ammattitutkinto tai joskus jopa erikoisammattitutkinto. Vähän eri asia kuin nykyajan kurssit, joissa opetetaan tekemään CV, LinkedIn-profiili ja tervehtimään.

Vierailija
147/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin maanviljelijän kanssa

Vierailija
148/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin ja pyydettiin töihin. Olin ollut täällä töissä muutamia vuosia aikaisemminkin. Nyt on neljäs vuosi täällä, mutta homma ei ole silti vakituinen. Saas nähdä mitä seuraavaksi. Kerran ennenkin on muuten soitettu töihin. Silloin nimeni oli sijaislistalla. Mutta pyydettiin toiselle puolelle Suomea. Menin.

Vierailija
149/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka oli auki lehdessä, laitoin paperit kävin haastattelussa ja sain paikan. Ei suhteita. Mutta pienessä maassa maine kulkee, olen tehnyt aina hommani kunnolla, jos kyselivät perään aiemmissa työpaikoissa niin tod näk ovat saaneet positiivista palautetta.

Vierailija
150/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol:n kautta laitoin hakemuksen, kävin haastattelussa ja sain viran. Olin muuten ainoa paikkaa hakenut kelpoisuusehdot täyttänyt hakija. :D

Julkisen sektorin työpaikkoihin työllistytään usein juuri mol:n kautta. 

Vierailija
151/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki työllistäminen poiki 😊

Vierailija
152/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vuokrafirman kautta

- Vakinaistumalla vuokratyöntekijästä asiakasyritykselle

- Perhetuttava näytti ilmoituksen, johon hain. Paikka ei ollut laajassa levityksessä, joten sain sen

- Avoimella s-postihakemuksella, jossa samalla kerroin, että heidän hakemuslomakkeensa ei toimi

- Avoimella hakemuksella firman nettisivuilla

- Kysymällä työtä firmasta, johon tein opparia

- Työkkärin CV-netin kautta

Vierailija
153/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut kyseisessä paikassa työkokeilussa, ja kokeilun lopussa tarjottiin paikkaa :)

Vierailija
154/216 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opinnäytetyön nykyiselle työnantajalle ja sen jälkeen sain työsopimuksen, kun osoittauduin sen perusteella soveltuvaksi alalle.

Vierailija
155/216 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nykyisen työni ku treffi sivustolta bongasi varatun naisen hakemasta lelua itselleen.hänen miehensä toimitusjohtaja ja matkustelee paljon.eli melkein pomoni maksaa mulle vaimonsa panemisesta palkkaa tietämättään kylläkin. ei mikään yli hyvä mut edut sitäkin paremmat ;). Ps:uskoo kuka tahtoo mulle on aivan sama mut näin nyt vaan on.

Vierailija
156/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin ja pyydettiin töihin. Vastasin ei kiitos, viihdyn vanhassa duunissa. Reilun puolen vuoden päästä soittivat uudestaan ja sama kuvio toistui.

Taas reilu puoli vuotta ja soittivat kolmannen kerran, että etkö todellakaan tulisi meille töihin. Tällä kertaa sanoin että OK, katsotaan mitä teillä on tarjolla ja sovin työhaastattelun. Haastattelijoina oli toimari ja henkilöstöjohtaja. Haastattelun lopuksi toimari sanoi "Selvä homma, tervetuloa meille töihin jos kiinnostaa. Voitte halutessasi jatkaa neuvottelemalla palkasta ja muista ehdoista"

Muutaman viikon vielä sitten setvittiin työsuhteen yksityiskohtia ja kun kaikki näytti hyvältä, nimmari työsopimukseen ja irtisanoutuminen vanhasta. 

Vierailija
157/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu oli jäämässä vuorottelu vapaalle ja oli itse(isäni kanssa juteltuaan) vinkannut työnjohtajalle että minä olen jouten kotona ja olisin hyvä työmies. muutaman vuoden olin määräaikaisena ja sen jälkeen vakipaikka.

Vierailija
158/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 30v ura puskaradion kautta ja/tai suhteilla.

Vierailija
159/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mutta jouduin lopettamaan puolen vuoden päästä, kun muut työntekijät alkoivat kuiskutella että pätevyyteni rajoittuu vain pomon lakanoiden väliin. (mieheni on siis pomo, mutta ketjun toisella osastolla). Eihän siinä muu sitten auttanut kuin nostaa kytkintä.

Vierailija
160/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Mutta jouduin lopettamaan puolen vuoden päästä, kun muut työntekijät alkoivat kuiskutella että pätevyyteni rajoittuu vain pomon lakanoiden väliin. (mieheni on siis pomo, mutta ketjun toisella osastolla). Eihän siinä muu sitten auttanut kuin nostaa kytkintä.

Siis tuohon lisäys, että suhteilla sain paikan, puolisoni suositteli minua, koska olin ollut samankaltaisissa töissä käytännössä koko aikuisikäni, ja minulla oli alalle soveltuva koulutus. Hakijoita oli toista sataa, joten en ihmettele, että supinaa aiheutti.