Mitä ajattelet ihmisestä joka "ei todella muuta töiden takia"?
Ei ole valmis tekemään pitkää työmatkaa, ei ole valmis olemaan työviikkoa toisella paikkakunnalla. Mitä kertoo ihmisestä joka olettaa, että ihmisen perusoikeuteen kuuluu saada jonkinlainen elatus vaikka työntekemättömyyteen löytyy aina _joku_ syy?
Onko muut ihmiset velvollisia elättämään ihmistä joka ei voi lähteä työhön jossa on viikot pois kotoa?
Kommentit (171)
Ap on elämänsä työlle uhrannut väsynyt ihminen. Koittaa selitellä elämäntapansa järkevyyttä itselleen ettei mieleen hiipisi epäkristillisiä ajatuksia vapaammasta elämästä....
Vierailija kirjoitti:
"Koska työ on elämän täyttymys!! Jankuti jankuti" ei ole, vapaus on 😊eikä tarvitse tuilla elellä, itsekin teen mahd vähän töitä
Siitä vain. Minä alan ajamaan ja kannattamaan erittäin voimakasta sosiaalitukien leikkaamista. Toki siinä samalla kärsii myös jokunen oikeasti tarpeessa oleva, mutta ehkä sitten tämä "mulla on oikeus laiskotella" porukkakin heräis. En nyt keksi muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska työ on elämän täyttymys!! Jankuti jankuti" ei ole, vapaus on 😊eikä tarvitse tuilla elellä, itsekin teen mahd vähän töitä
Siitä vain. Minä alan ajamaan ja kannattamaan erittäin voimakasta sosiaalitukien leikkaamista. Toki siinä samalla kärsii myös jokunen oikeasti tarpeessa oleva, mutta ehkä sitten tämä "mulla on oikeus laiskotella" porukkakin heräis. En nyt keksi muutakaan.
Mikäs siinä närästää jos tekee mahdollisimman vähän töitä ja pärjää sillä palkalla? Vastapainona vapaampi elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä närästää jos tekee mahdollisimman vähän töitä ja pärjää sillä palkalla? Vastapainona vapaampi elämä
Ei mikään jos ei käytä toimeentulosi paikkaamiseen yhteiskunnan tukia. Jos käytät niin silloin loisit.
Älykäs, joka ymmärtää, että voisi rakentaa talonsa, asua, kalastaa, metsästää, viljellä siellä missä asuu ilman ihmisten keksimiä estämisiä.
Silloin estäjä on syyllinen.
Kateellinen syyllinen alkaa sitten tietenkin vinkua ja ronkua, että häntä ei totella, vaikka itse on tilanteeseen syyllinen estämällä itseään parempia elämästä miten he tahtovat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalle tulee halvemmaksi maksaa väliaikaisesti työttömyystukea kuin maalle muutosta aiheutuneet mt-ongelmat ja työkyvyttömyyseläke.
Plus muuton aiheuttama puolison työttömyys.
No ei kai se saakelin puoliso sinne pätkätyöpaikalle tai reissupaikkakunnalle perässä muuta!
Ja kahden asunnon ylläpitohan ei maksa mitään ylimääräistä....
Maksaa. Kotioko ne työt pitäisi tuoda? Vai ruoka ilmaiseksi vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään jos ei käytä toimeentulosi paikkaamiseen yhteiskunnan tukia. Jos käytät niin silloin loisit.
Jospa vaikka välillä lukisit etkä vain kohkaisi. "EIKÄ TARVITSE TUILLA ELELLÄ, ITSEKIN TEEN MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN TÖITÄ"
Menes jo nukkumaan että jaksat aamulla nousta virkeänä töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalle tulee halvemmaksi maksaa väliaikaisesti työttömyystukea kuin maalle muutosta aiheutuneet mt-ongelmat ja työkyvyttömyyseläke.
Plus muuton aiheuttama puolison työttömyys.
No ei kai se saakelin puoliso sinne pätkätyöpaikalle tai reissupaikkakunnalle perässä muuta!
Ja kahden asunnon ylläpitohan ei maksa mitään ylimääräistä....
Maksaa. Kotioko ne työt pitäisi tuoda? Vai ruoka ilmaiseksi vain?
Ei tarvi tehdä mitään. Lopettaa vain itseänsä parempien elämisen estämisen. Saasta.
Minkä vuoksi kuvittelet kasvukeskuksien muodostuvan ja maaseudun autioituvan? Tietysti työn saatavuuden vuoksi.
Ymmärrän, että töissäkäyviä vituttaa se, että heidän verorahoistaan pieni osa menee työttömien elossapitämiseen.
Minuakin velana vituttaa se, että minun verorahoistani menee osa kouluihin ja muihin julkisiin palveluihin, joita muiden ihmisten penikat tarvitsevat. Lapset ovat valinta ja minä en valinnut lapsia, miksi pitää maksaa muiden kersoista? Terveydestäni oikeasti huolehtivana ihmisenä myös vituttaa se, että tupakoivien ja ylipainoisten ihmisten terveydenhuoltoon menee verorahojani. Molemmat ovat itseaiheutettuja, omien huonojen valintojen tuloksia ja silti joudun maksamaan. (Ja koska joku mamma kuitenkin vetää palkokasvin nenäänsä, niin pistetään tähän varmuuden vuoksi että /sarkasmi)
Yhteiskunnassa on vaikka mitä juttuja, joista kaikki joutuvat maksamaan veroja riippumatta siitä osallistuuko niihin itse. Se on täysin välttämätöntä sivistyneen, toimivan yhteiskunnan ylläpitämiseen.
Työttömyys tulee vain lisääntymään - paljon, ja pian. Jo nyt näkyy monilla, monilla aloilla automatisoinnin aiheuttamaa työttömyyttä. Tilanne ei ole muuttumassa paremmaksi vaikka kuinka sitä toivoisimme.
Olen muuttanut 26 kertaa, nyt loppui.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että töissäkäyviä vituttaa se, että heidän verorahoistaan pieni osa menee työttömien elossapitämiseen.
Minuakin velana vituttaa se, että minun verorahoistani menee osa kouluihin ja muihin julkisiin palveluihin, joita muiden ihmisten penikat tarvitsevat. Lapset ovat valinta ja minä en valinnut lapsia, miksi pitää maksaa muiden kersoista? Terveydestäni oikeasti huolehtivana ihmisenä myös vituttaa se, että tupakoivien ja ylipainoisten ihmisten terveydenhuoltoon menee verorahojani. Molemmat ovat itseaiheutettuja, omien huonojen valintojen tuloksia ja silti joudun maksamaan. (Ja koska joku mamma kuitenkin vetää palkokasvin nenäänsä, niin pistetään tähän varmuuden vuoksi että /sarkasmi)
Yhteiskunnassa on vaikka mitä juttuja, joista kaikki joutuvat maksamaan veroja riippumatta siitä osallistuuko niihin itse. Se on täysin välttämätöntä sivistyneen, toimivan yhteiskunnan ylläpitämiseen.
Työttömyys tulee vain lisääntymään - paljon, ja pian. Jo nyt näkyy monilla, monilla aloilla automatisoinnin aiheuttamaa työttömyyttä. Tilanne ei ole muuttumassa paremmaksi vaikka kuinka sitä toivoisimme.
Erittäin hyvin sanottu
Vierailija kirjoitti:
No onneksi minun kaltaiselle automatisoinnin ja softarobotiikan asiantuntioille ainakin vielä hetkeksi löytyy kysyntää.
Mikähän peräkammarin asukki siellä nyt itkee ja vinkuu... paina poika, paina..töitä!!! Voi voi
Olen itse muuttanut työn takia neljä kertaa, viimeisellä kerralla muutettiin kun mies sai töitä ja itse olin lomautettuna silloisesta työpaikasta, lapset alle kouluikäisiä. Nyt tilanne on se, että miehen työpaikka on alle 10 km päässä mutta omani muutti juuri melkein 100 km päähän. En millään jaksaisi 10 tunnin työpäiviä ja olen todella väsynyt tuohon jatkuvaan ajamiseen, eikä se ilmaistakaan ole, verovähennys tietysti auttaa mutta tuolla työmatkalla maksimivähennys paukkuu yli aika reippaasti.
Yritän etsiä lähempää töitä, mutta ei ole puhelinmyyntiä lukuunottamatta oikein mitään löytynyt, varsinkin kun nykyinen työ on mielenkiintoista ja haastavaa.
Toki jos joku valittaa parinkymmenen kilometrin työmatkasta niin se ärsyttää, mutta ymmärrän ettei olla valmiita jakamaan perhettä kahden paikkakunnan välille.
Koska on helpompaa tehdä töitä sillä paikkakunnalla jossa jo asun. En ymmärrä mitä saavuttaisin muuttamalla jonnekin muualle töihin.
Joskus kannattaa muuttaa työn perässä, usein ei. Sama yhteiskunnan kannalta. Pitää ajatella laajemmin kuin että pitääkö jollekulle maksaa jollain hetkellä työttömyyskorvausta. Jos asiat ovat muuten hyvin nykyisellä paikkakunnalla, ne voivat mennä monella tavalla pieleen muuton takia. Itsellä se johti lääke- ja sitä kautta päihderiippuvuuteen.