Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka "ei todella muuta töiden takia"?

Vierailija
21.09.2017 |

Ei ole valmis tekemään pitkää työmatkaa, ei ole valmis olemaan työviikkoa toisella paikkakunnalla. Mitä kertoo ihmisestä joka olettaa, että ihmisen perusoikeuteen kuuluu saada jonkinlainen elatus vaikka työntekemättömyyteen löytyy aina _joku_ syy?
Onko muut ihmiset velvollisia elättämään ihmistä joka ei voi lähteä työhön jossa on viikot pois kotoa?

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut perheeni kanssa pääkaupunkiseudulta työn perässä viisi kertaa silloin, kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Puoliso ei välttämättä ole aina heti työllistynyt samalle paikkakunnalle,. Hän teki välillä matkatöitä ja oli muutamia pätkiä koti-isänä. Itse olen kulkenut säännöllisesti työmatkaa, jonka pituus suuntaansa on 120 km. Ihan junalla ja bussilla heräten klo 5 ja palaten kotiin yleensä klo 18. Myönnän, että koville otti välillä. Mielummin kuitenkin näin, koska olen koko pysynyt ajantasalla ammatissa, jossa tieto vanhenee uskomattoman nopeasti. Lisäksi olen tuonut leipää pöytään, maksanut asuntoa ja kustantanut lapsille harrastuksia ja ulkomaanmatkoja. Eikä ihan vähäpätöinen asia ole tulevan eläkkeen määräkään. Ei kannata jäädä kykkimään paikallensa, jollei jokin erityinen syy estä muuttamasta muualle.

Varmasti moni on valmis kulkemaan pitkää matkaa ja muuttamaan silloin kun palkalla maksetaan ulkomaanmatkoja ja pidät työtäsi mielenkiintoisena (todennäköisesti, koska olet hakeutunutkin sellaiseen työhön). Sen sijaan on aika eri asia muuttaa viisi kertaa jonkun ei-palkitsevan työn perässä jolla saa juuri ja juuri elettyä paremmin kuin tuilla, joskus ei palkasta jää edes yhtään sen enempää käteen.

Itsekin olen muuttanut ensin opiskelemaan satojen kilometrien päähän kotoani ja kaikkien tuttavien luota (oli haaste jo sinällään) ja asettunut paikkakunnalle joka ei ollut unelmani mutta vakipaikka siellä oli. En olisi ollut valmis muuttamaan tälle paikkakunnalle jos työnsaanti ei olisi ollut a) varmaa b) pitkäaikaista c) koulutustani vastaavaa.

Eikö tuossa aiemmassa viestissä todetakin, että erityinen syy on peruste olla muuttamatta. Kyllä työn pitää olla koulutusta vastaavaa ja esimerkiksi vaikka sijaisuuden pitkäaikainen, jos toistaiseksi voimassaolevasta työsuhteesta ei ole kyse. Näin kartuttaa työkokemusta. Em. tavalla perheellisenä ja aikuisena uuden ammatin opiskelleena pääsin kiinni vakityöhön.

Mun mielestä tietty elämänvaihe lapsiperheillä on sellainen, että on yksi lysti ja sama hapan, missä sitä asuu. Aamulla lähdet ja illalla väsyneenä teet kotitöitä. Nukahdat lapselle iltasatua lukiessasi. Vapaa-ajan ongelmia ei ole eikä ole ikävä suurkaupungin sykettä.

Me muuten vuokrattiin oma asuntomme pois, kun oltiin tilapäisesti muualla ja asuttiin vuokralla siellä, minne muutettiin. Vuokratuloilla lyhennettiin asuntolainaa ja tilapäismajoitukseksi valikoitui edullinen vuokra-kolmio.

Jos joku ei koe omaa työtään palkitsevaksi, niin miksi ihmeessä ei tee asialle jotain?

"Koska työ on elämän täyttymys!! Jankuti jankuti" ei ole, vapaus on 😊eikä tarvitse tuilla elellä, itsekin teen mahd vähän töitä

Vierailija
102/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on elämänsä työlle uhrannut väsynyt ihminen. Koittaa selitellä elämäntapansa järkevyyttä itselleen ettei mieleen hiipisi epäkristillisiä ajatuksia vapaammasta elämästä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koska työ on elämän täyttymys!! Jankuti jankuti" ei ole, vapaus on 😊eikä tarvitse tuilla elellä, itsekin teen mahd vähän töitä

Siitä vain. Minä alan ajamaan ja kannattamaan erittäin voimakasta sosiaalitukien leikkaamista. Toki siinä samalla kärsii myös  jokunen oikeasti tarpeessa oleva, mutta ehkä sitten tämä "mulla on oikeus laiskotella" porukkakin heräis. En nyt keksi muutakaan.

Vierailija
104/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain. Minä alan ajamaan ja kannattamaan erittäin voimakasta sosiaalitukien leikkaamista. Toki siinä samalla kärsii myös  jokunen oikeasti tarpeessa oleva, mutta ehkä sitten tämä "mulla on oikeus laiskotella" porukkakin heräis. En nyt keksi muutakaan.

Mikäs siinä närästää jos tekee mahdollisimman vähän töitä ja pärjää sillä palkalla? Vastapainona vapaampi elämä

Vierailija
105/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä närästää jos tekee mahdollisimman vähän töitä ja pärjää sillä palkalla? Vastapainona vapaampi elämä

Ei mikään jos ei käytä toimeentulosi paikkaamiseen yhteiskunnan tukia. Jos käytät niin silloin loisit.

Vierailija
106/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs, joka ymmärtää, että voisi rakentaa talonsa, asua, kalastaa, metsästää, viljellä siellä missä asuu ilman ihmisten keksimiä estämisiä.

Silloin estäjä on syyllinen.

Vierailija
107/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen syyllinen alkaa sitten tietenkin vinkua ja ronkua, että häntä ei totella, vaikka itse on tilanteeseen syyllinen estämällä itseään parempia elämästä miten he tahtovat elää.

Vierailija
108/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalle tulee halvemmaksi maksaa väliaikaisesti työttömyystukea kuin maalle muutosta aiheutuneet mt-ongelmat ja työkyvyttömyyseläke.

Plus muuton aiheuttama puolison työttömyys.

No ei kai se saakelin puoliso sinne pätkätyöpaikalle tai reissupaikkakunnalle perässä muuta!

Ja kahden asunnon ylläpitohan ei maksa mitään ylimääräistä....

Maksaa. Kotioko ne työt pitäisi tuoda? Vai ruoka ilmaiseksi vain?

Vierailija
109/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään jos ei käytä toimeentulosi paikkaamiseen yhteiskunnan tukia. Jos käytät niin silloin loisit.

Jospa vaikka välillä lukisit etkä vain kohkaisi. "EIKÄ TARVITSE TUILLA ELELLÄ, ITSEKIN TEEN MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN TÖITÄ"

Menes jo nukkumaan että jaksat aamulla nousta virkeänä töihin

Vierailija
110/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalle tulee halvemmaksi maksaa väliaikaisesti työttömyystukea kuin maalle muutosta aiheutuneet mt-ongelmat ja työkyvyttömyyseläke.

Plus muuton aiheuttama puolison työttömyys.

No ei kai se saakelin puoliso sinne pätkätyöpaikalle tai reissupaikkakunnalle perässä muuta!

Ja kahden asunnon ylläpitohan ei maksa mitään ylimääräistä....

Maksaa. Kotioko ne työt pitäisi tuoda? Vai ruoka ilmaiseksi vain?

Ei tarvi tehdä mitään. Lopettaa vain itseänsä parempien elämisen estämisen. Saasta.

Vierailija
111/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi kuvittelet kasvukeskuksien muodostuvan ja maaseudun autioituvan? Tietysti työn saatavuuden vuoksi. 

Vierailija
112/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että töissäkäyviä vituttaa se, että heidän verorahoistaan pieni osa menee työttömien elossapitämiseen.

Minuakin velana vituttaa se, että minun verorahoistani menee osa kouluihin ja muihin julkisiin palveluihin, joita muiden ihmisten penikat tarvitsevat. Lapset ovat valinta ja minä en valinnut lapsia, miksi pitää maksaa muiden kersoista? Terveydestäni oikeasti huolehtivana ihmisenä myös vituttaa se, että tupakoivien ja ylipainoisten ihmisten terveydenhuoltoon menee verorahojani. Molemmat ovat itseaiheutettuja, omien huonojen valintojen tuloksia ja silti joudun maksamaan. (Ja koska joku mamma kuitenkin vetää palkokasvin nenäänsä, niin pistetään tähän varmuuden vuoksi että /sarkasmi)

Yhteiskunnassa on vaikka mitä juttuja, joista kaikki joutuvat maksamaan veroja riippumatta siitä osallistuuko niihin itse. Se on täysin välttämätöntä sivistyneen, toimivan yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Työttömyys tulee vain lisääntymään - paljon, ja pian. Jo nyt näkyy monilla, monilla aloilla automatisoinnin aiheuttamaa työttömyyttä. Tilanne ei ole muuttumassa paremmaksi vaikka kuinka sitä toivoisimme.

Vierailija
113/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut 26 kertaa, nyt loppui.

Vierailija
114/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

You Fuck´n Bum!

Vierailija
115/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että töissäkäyviä vituttaa se, että heidän verorahoistaan pieni osa menee työttömien elossapitämiseen.

Minuakin velana vituttaa se, että minun verorahoistani menee osa kouluihin ja muihin julkisiin palveluihin, joita muiden ihmisten penikat tarvitsevat. Lapset ovat valinta ja minä en valinnut lapsia, miksi pitää maksaa muiden kersoista? Terveydestäni oikeasti huolehtivana ihmisenä myös vituttaa se, että tupakoivien ja ylipainoisten ihmisten terveydenhuoltoon menee verorahojani. Molemmat ovat itseaiheutettuja, omien huonojen valintojen tuloksia ja silti joudun maksamaan. (Ja koska joku mamma kuitenkin vetää palkokasvin nenäänsä, niin pistetään tähän varmuuden vuoksi että /sarkasmi)

Yhteiskunnassa on vaikka mitä juttuja, joista kaikki joutuvat maksamaan veroja riippumatta siitä osallistuuko niihin itse. Se on täysin välttämätöntä sivistyneen, toimivan yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Työttömyys tulee vain lisääntymään - paljon, ja pian. Jo nyt näkyy monilla, monilla aloilla automatisoinnin aiheuttamaa työttömyyttä. Tilanne ei ole muuttumassa paremmaksi vaikka kuinka sitä toivoisimme.

Erittäin hyvin sanottu

Vierailija
116/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi minun kaltaiselle automatisoinnin ja softarobotiikan asiantuntioille ainakin vielä hetkeksi löytyy kysyntää.

Vierailija
117/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän peräkammarin asukki siellä nyt itkee ja vinkuu... paina poika, paina..töitä!!! Voi voi

Vierailija
118/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse muuttanut työn takia neljä kertaa, viimeisellä kerralla muutettiin kun mies sai töitä ja itse olin lomautettuna silloisesta työpaikasta, lapset alle kouluikäisiä. Nyt tilanne on se, että miehen työpaikka on alle 10 km päässä mutta omani muutti juuri melkein 100 km päähän. En millään jaksaisi 10 tunnin työpäiviä ja olen todella väsynyt tuohon jatkuvaan ajamiseen, eikä se ilmaistakaan ole, verovähennys tietysti auttaa mutta tuolla työmatkalla maksimivähennys paukkuu yli aika reippaasti.

Yritän etsiä lähempää töitä, mutta ei ole puhelinmyyntiä lukuunottamatta oikein mitään löytynyt, varsinkin kun nykyinen työ on mielenkiintoista ja haastavaa.

Toki jos joku valittaa parinkymmenen kilometrin työmatkasta niin se ärsyttää, mutta ymmärrän ettei olla valmiita jakamaan perhettä kahden paikkakunnan välille.

Vierailija
119/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on helpompaa tehdä töitä sillä paikkakunnalla jossa jo asun. En ymmärrä mitä saavuttaisin muuttamalla jonnekin muualle töihin.

Vierailija
120/171 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa muuttaa työn perässä, usein ei. Sama yhteiskunnan kannalta. Pitää ajatella laajemmin kuin että pitääkö jollekulle maksaa jollain hetkellä työttömyyskorvausta. Jos asiat ovat muuten hyvin nykyisellä paikkakunnalla, ne voivat mennä monella tavalla pieleen muuton takia. Itsellä se johti lääke- ja sitä kautta päihderiippuvuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä